/spanien/barcelona/forum/5320.aspx/spanien/barcelona/forum/5320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-03-15 21:27
Finns de någon i Real som riskerar missa mot oss?
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-03-15 21:26
Världens bäste vågar inte stå kvar på benen och försöka ta sig förbi andra backen utan lägger sig ner som ett barn Världens bäste yeah right
Barcelona zick9
2014-03-15 21:26
Såg ni Ronaldos filmning haha
Barcelona Andreas-
2014-03-15 21:24
Malaga är verkligen genomusla, klarar inte av att ens skapa ett läge.
Barcelona Rambla~
2014-03-15 21:23
@Kaktus:

Löjljigt förlorarsnack? Jaha, om du säger det så.

Har ingen vidare lust att utveckla detta ämne tillsammans med dig. Jag vet vad du är för en typ, så lämna mig bara ifred tack.
Neymar11
2014-03-15 21:18
Bra av marcelo att hålla undan duda från domare som riskerade att då rött kort
Barcelona AndreD
2014-03-15 21:18
Så mycket jag hade misshandlat sönder den jävla grisen Pepe
Neymar11
2014-03-15 21:17
Den jävla stämplingen av den jävla grisen
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 21:12
Kaktus - snälla lägg ner du skämmer ut dig själv, ett Barcelona i toppform har Real inget att hämta mot. "Detta är ett pseudo-intellektuellt uttalande, en oxymoron som inte bär någon vikt alls. " oo herregud ta inte i så du spricker haha.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-03-15 21:11
Herregud vad usla Malaga är!
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 21:10
Hjärta - fast det har jag inte sagt heller? Jag skrev dessutom att vi rent taktiskt inte var tillräckligt bra i dom större matcherna vilket du missade.

Kaktus - du har så fel så jag vet inte riktigt var jag ska börja? Barcelona under Pep var överlägsna Real Madrid på alla plan. När Tito tog över laget så försvann några ingredienser från spelet som gjorde att Real hade det lättare mot oss.

Real Madrid var knappast bra vrf tror du dom hade det så svårt mot United och Dortmund osv?.
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-15 21:10
Det florerar då och då en myt om att Messi är oförmögen att göra mål, när det verkligen gäller. Det vill säga i "stora matcher".

En myt som vid något enstaka tillfälle även fått spridning i vårt forum tycker jag mig ha sett.

Därför finns det anledning att fräscha upp minnet och göra oss påminda om att Messi faktiskt gjort mål i båda de Champions-legauefinaler han fått spela och varit frisk: mot Man United.

Debaclet mot Bayern Munchen kan vi knappast lägga på Messis axlar, eftersom han liksom Busquets spelade halvskadad från första början (båda borta i returmötet).

Till stora matcher måste väl ändå också vändningen mot Milan på Camp Nou räknas; dv s när "vi" vann med 4-0 efter att ha lämnat Milano med 2-0 i i baken och var nästintill borträknade av många experter.

Messi gjorde två fantastiska mål, varav ett ganska omgående.

Vågar jag mig dessutom påstå att också El Classicon är att räkna till kategorin stora matcher, så talar statistiken sitt tydliga språk.

Följande utdrag i Wilkipedia får räcka som bevis på motsatsen till vad mytologin vill göra gällande:

"Most goals scored in El Clásico matches: 18 goals (shared with Alfredo Di Stéfano)".

Jo då, det är Messi som avses i citatet. Så den stora fotbollspelare som åsyftas när man säger att han inte gör mål när det verkligen gäller, måste var någon annan än Messi.
Vilken denna någon kan tänkas vara, överlåter jag till nån annan att avgöra.

Neymar11
2014-03-15 21:09
Malaga måste börja använda kanterna mer och komma runt där
Barcelona Andreas-
2014-03-15 21:09
Kaktus Barcelona har bättre spelare än Real Madrid. Hungern är större i Real då vi vunnit fyra gånger så mycket titlar på senaste åren.
Barcelona Nemesis 10
2014-03-15 21:07
Skillnaden mellan Barca och Real i ligan är motivationen. Dom vinner mot dom sämre lagen medan vi torskar onödiga poäng .
Man vinner inte ligan om man spelar som vi har gjort mot dom sämre lagen.
Självklart har Real varit bra och är i form, men Barca kan bättre än såhär och det vet vi.
Real Madrid Kaktus
2014-03-15 21:05
Herregud människor, vi ger alltså bort titlar för att vi spelar uselt och förlorar? Förklara för mig hur Real inte gav oss alla våra titlar när dom förlorade matcher och vi vann ligan? Vad är skillnaden?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-15 21:04
Champions League må ha högst status bland alla klubblagsturneringar men ligaspelet är det som i mina ögon bäst reflekterar ett lags säsong. Att vi har haft våra brister är verkligen ingen förklaring till att Real leder ligan utan de har spelat bra och förtjänat det. Det betyder dock inte att vi är ett sämre lag, tvärtom är vi riktigt bra när vi väl bestämmer oss för det, vilket vi har flera exempel på från den här säsongen, möterna med Man City och Real Madrid inkluderade.

Jag tror fortfarande på ligan men CL bör ändå trots allt vara vårt primära fokus just nu. En finalplats kan inte bara rädda säsongen vid ett eventuell nederlag i ligan men visa fotbollssvärlden att vi fortfarande kan.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-15 21:03
@Barcelonistas:

Barca mot PSG, Bayern, Milan var inga övertygande insatser heller...
Neymar11
2014-03-15 21:02
Kaktus Vi har faktiskt gett bort ligan detta året. Valencia matchen, valladolid två matcher vi skulle ha vunnit. 6 poäng vi gick miste om på egen hand. Med dom 6 poängen så hade vi vart 2 före real
Barcelona Júnior.
2014-03-15 21:01
Jag tycker ni höjer Real till skyarna alldeles för mycket. De andra lagen i ligan är fullt kapabla till att sno åt sig ett par poäng och kanske till och med vinna någon match. Spelmässigt så har Real Madrid fortfarande problem, kolla bara på matchen som spelas nu. Om marängerna har en dålig dag under de kommande månaderna i ligan så kan mycket förändras i tabellen.
Barcelona Andreas-
2014-03-15 21:00
Ni som klagar på dem som säger att vi ger bort ligatiteln, det är väl ungefär vad vi gör?

Jag menar, ni kan ju inte mena att det är Valencia o Valladolids högklassiga insatser som gör att vi förlorar? Tvärtom, det är hungern i Barcelona som sviker.
Real Madrid Kaktus
2014-03-15 20:59
@Barcelonistas:

" sanningen är det att det var snarare vi som var dåliga än att det var Real som var bra."

Detta är ett pseudo-intellektuellt uttalande, en oxymoron som inte bär någon vikt alls. Det är så otroligt irriterande och se alla töntiga ursäkter när vi inte vinner varenda match. När Real vinner ett El Clasico så var dom bättre än oss punkt slut, när vi vinner ett El Clasico så var även vi bättre. Sluta dra det slitna argumentet med att vi gav bort något eller vi var dåliga det var inte Real som var bra, tröttnar ni inte på att upprepa samma jävla floskler hela tiden?

Väx upp.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 20:54
Att Madrid slog oss några gånger föra säsongen säger inte mycket, sanningen är det att det var snarare vi som var dåliga än att det var Real som var bra. Real Madrid hade stora problem mot topplagen den säsongen, Man United matcherna i Cl, Dortmund matcherna, men mot oss gick det bra och det berodde på att vi taktiskt inte var tillräckligt bra. Laputa kan sluta och gilla herr Kaktus inlägg nu, ni lurar ingen med ert trollande.
Neymar11
2014-03-15 20:53
Så länge det står 0-1 så finns det fortfarande chans. Malaga borde chansa mer på kanterna, där är real riktigt dåliga defensivt
Barcelona Andreas-
2014-03-15 20:51
Real är ruskigt bra just nu, jag tror ingen säger emot det. Men att Real Madrid är bra är inget som ska ge dem en ligatitel, FC Barcelona SKA vara bättre. Det är ingen förhoppning, det är ett krav.

Visst, Real har haft tur med vissa domslut men i grund o botten så tappar vi en eventuell ligatitel efter förlusten mot Valencia på Camp Nou o sist borta mot Valladolid. Man har inte råd i denna liga att tappa såna poäng. Två segrar där istället så kunde vi åkt till Santiago o princip säkrat ligatiteln vid en seger.

Ja, vi kan spöa Real Madrid nästa helg. Vi gör säkert det. Men det kommer inte räcka för att vinna ligan. Real Madrid måste nog få minst 2-3 poängtapp utöver el Clásico. Just nu kan jag inte ens se dem förlora en match.

Dem har Sociedad borta, men i ärlighetens namn. Om Real är taggade till tusen o spelar för sitt liv så slår Real Madrid Sociedad alla dagar i veckan. Det är klasskillnad på lagen.
Barcelona Júnior.
2014-03-15 20:50
[Carles Puyol 5]

Det fanns inte så mycket Willy kunde göra i den situationen. Snarare försvaret som är alldeles för passivt. Tre backar där alla avvaktar, en borde gå upp och trycka för att inte ge Ronaldo ett skottläge.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-15 20:47
Ligan är långt ifrån över. Jag ser våra chanser i El Clásico som relativt stora, visst är det på Bernabéu men vi har en tendens att alltid höja oss när det verkligen gäller samtidigt som Ancelottis version av Real visserligen leder ligan och går bra i CL men fortfarande har en del att bevisa. Det mest intressanta med Barca kontra Real i år är marängernas nya spelstil som påminner väldigt mycket om våran jämfört med Mourinhos tid, , men det är fortfarande vi som behärskar passningssfotbollen bättre än något annat lag. Vi såg vilken krock det blev under det förra mötet lagen emellan där Real spelmässigt körde fast och vi taktiskt spelade ut dem. Vi får hoppas att Tata återigen vinner den taktiska kampen mellan de båda tränarna för att det är där matchen kommer att avgöras.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 20:46
Kaktus - fast de gjorde vi ju? 3-2 i supercupen slog vi dom. Dom slog oss bara 1 gång när dom vann sin ligatitel senast också där håller dom tyst konstigt nog?.

Sen inkasserade vi in hela 100 poäng i ligan vilket var historiskt.
Real Madrid Kaktus
2014-03-15 20:44
@Rambla~:

Löjligt förlorar snack. Detta uttalande är lika pantat som Madrid fansen som sa att vår ligatitel förra säsongen inte var värd något då vi inte lyckades besegra Real i något El Clasico.

Man ska vara ärlig nog och erkänna att Real varit det bättre laget över hela säsongen hittills. Mer motiverade, högre intensitet, mer fantasi i offensiven, stabilare defensiv.

Ingen gillar förlorare som kommer med absurda ursäkter.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 20:42
Rambla - kan bara instämma så har det ju verkligen varit senaste åren, vem minns inte under Frank? Ligatitlarna 06/07 och 07/08 men framför allt 06/07 titeln som Madrid fick av oss svider fortfarande.

Capellos Madrid var ett jätte mediokert lag jag tycker att det var det sämsta topplaget i världen då.
Annons: