/spanien/barcelona/forum/532.aspx/spanien/barcelona/forum/532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-07-01 13:13
Men oj vad Madrid, psg och alla i England får långfingret. Han är hellre nr 2/3 i Barcelona än nr 1 hos resterande klubbar!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-07-01 13:12
Behövs inte säljas ifall han rycker upp sig och får tyst på sin far. 2021 och inga nya kontrakt/lönehöjningar oavsett vad, vill han lämna då får han lämna.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 13:09
"Neymar’s buyout clause is raised to €200m, €220m after the first year, and €250m for the final three years." Perfekt. Då säljer vi honom antingen nästa år för 220M€ eller om 2 år för 250M€ och lever lyckliga i resten av alla våra dar.
Barcelona neymar JR
2016-07-01 13:07
Officiellt neymar har förlängt till 2021
Barcelona B-Guden
2016-07-01 12:44
finns det nån sida man kan kolla alla tidigar em matchers resultat ?
Allt från gruppen till slutspelet ?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-01 12:21
YESSS ingen Nolito!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-01 11:51
[QUOTE=Gabriel]Umtiti, Denis Suarez, Hysaj och Gabriel så år alla här inne nöjda och glada! :) [/QUOTE]. Jag dreglar.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 11:45
Umtiti, Denis Suarez, Hysaj och Gabriel så år alla här inne nöjda och glada! :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-01 11:36
Jag kan inte sluta tänka på den högerbacken Hysaj från Napoli. Sicken, vilken spelare han är. Bara han inte går kommande till Psg, Chelsea, Bayern, City och R. Madrid så kan jag hålla mig lugn.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 11:35
Deulofeu Har faktiskt inte sett något av denne "Gabriel" men det hade varit roligt med en spelare med samma namn som en själv ;)
Barcelona Deulofeu
2016-07-01 11:31
ytterligare två mål inatt av Gabriel Jesus det första på nick och det andra på halvvolley.

Han vandrade runt i anfallet hela matchen och är sannerligen mer än en vanlig talang.

Skulle kännas superkul med honom som anfallare nummer fyra han skulle ju få rejält med speltid om han får så gott som alla minuter.

Jag hoppas också på att Messi kommer droppa ned några matcher i år och vi kanske kör med dubbel pivote för att på så sätt få in en riktig höger springare tex Gabriel med sin speed och teknik.

Superspännande spelare kanske inte riktigt färdig för Barca ännu men det vore häftigt om så blir fallet.

Gabriel håller helt med dig när det gäller allt he he
Barcelona dinho the artist
2016-07-01 11:13
Bara jag som njuter av att se Gareth Bale i landslaget? Där har vi en man som sköter sin överlägsenhet jämte sina kamrater med bravur. Laganda och solidaritet på planen, även om han är fixstjärnan. Underbart!
Detsamma kan inte sägas om en viss portugis.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 11:02
Hade det varit jag hade jag försökt få med Vidal i ett byte med Napoli för Hysaj plus pengar. Sen kan Hysaj och Robert rotera, det är min tanke i alla fall. Är inte super förtjust i våra högerbacksalternativ, känns som att det kan bli vår svaga punkt nästa säsong. Umtiti, Denis Suarez, Hysaj och någon ung anfallare istället för Gameiro samtidigt som vi får bort dött kött som Adriano, Vermaelen och Douglas hade känts som en otroligt lyckad sommar. Sen tycker jag även att man ska ta beslutet att sälja Bravo och helhjärtat satsa på Ter Stegen, med de pengarna man får in för Bravo, Vermaelen och Adriano utökar man sommar budgeten.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 10:54
B-Guden Fast är verkligen Roberto tillräckligt bra för att spela som våran ordinarie högerback? Vad vet vi om Hysaj? Han känns som den enda riktigt intressanta högerbacken just nu.
Barcelona neymar JR
2016-07-01 10:53
Jag håller med att jag vill se Roberto som högerback på fulltid, tycker att han gör det med bravur. Hans inspel/inlägg är magnifikt och hans samspel med Messi kommer bli bättre.
Barcelona B-Guden
2016-07-01 10:50
@Gabriel:

Hoppas Roberto bli vår nya högerback på heltid, Vidal får va reserv.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 10:40
Är jag sen enda som är ordentligt oroad över att vi förmodligen inte kommer at köpa in någon högerback? Bellerin vill jag förvisso verkligen inte ha, nej tack till fler Arsenal spelare med looser mentalitet, men någon måste in. Eller är jag den enda som känner så? Mu finns det ju knappt någon högerback på marknaden som håller måttet så a det är inte helt enkelt.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 10:40
Är jag sen enda som är ordentligt oroad över att vi förmodligen inte kommer at köpa in någon högerback? Bellerin vill jag förvisso verkligen inte ha, nej tack till fler Arsenal spelare med looser mentalitet, men någon måste in. Eller är jag den enda som känner så? Mu finns det ju knappt någon högerback på marknaden som håller måttet så a det är inte helt enkelt.
Barcelona neymar JR
2016-07-01 10:21
Umtiti, denis och eventuellt vietto är 3 värvningar jag ville se inför säsongen. Nu drar vi ner medelåldern rejält samtidigt vi får betydligt mer kvalité. Men en mittback till skall in och vermaelen skall ut så är jag extremt nöjd.
Barcelona petersays
2016-07-01 10:06
EM:s största stjärna lyser vidare. Klev fram och visade vägen. Aftonbladet alltså. Och allt kommentatorerna gjorde var att försvara Ronaldo med ursäkter. Det har varit en lång säsong. Många matcher. Han vann ju faktiskt CL. Ibland undrar man ju hur det är ställt. Han var kass och sumpade fler lägen än Higuain. Sämst i laget enligt goal.com. Men i Sveriges expertläger fanns det ingen bättre.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 10:01
Anledningen till varför jag tror att majoriteten av Les Rambles är så positivt inställda till Umtiti är just eftersom han är den typen av värvning som har eftersträvats här inne gång på gång när klubben istället valt att gå efter sega, slöa, äldre och ointressanta fotbollsspelare. Umtiti låter så mycket mer intressant än Vermaelen, Mathieu eller Song eftersom han är ung och utvecklingsbar. Det var längesedan Barcelona körde på det spåret, sist var väl egentligen 2007 när man köpte Yaya Toure och Eric Abidal där båda spelarna blev väldigt bra köp för oss. Folk vill hellre se ett sånt här köp då det är en mer intressant värvning än en spelare som Mathieu och Vermaelen som man redan visste på förhand inte skulle bli något speciellt lyckat. Mathieu har väl presterar "helt ok", men ni förstår poängen. Skulle Umtiti sen inte lyckas hos oss av diverse anledningar så är sannolikheten stor att vi fortfarande får honom såld för en bra peng med tanke på att han är såppass. Men jag tror på honom.
Barcelona neymar JR
2016-07-01 09:38
Smogen Jo blev själv förvånad över det, men nu när han mer eller mindre är officiell blir folk fundersamma. Jag kan säga att jag har sett 0 matcher med honom, aldrig ens hört tala om honom. Endast en grej som gör mig någorlunda "säker", fransman-defensiv/ talang. Fransmännen har just nu den bästa talangutvecklingen och han är startspelare för Lyon.
Barcelona enkos
2016-07-01 09:29
Fotbollen är så grymmt orättvist ibland att det inte är sant. Argentina leker sig genom turneringen men förlorar på straffar. Portugal vinner inte en match i gruppen och tar sig vidare tack vare målskillnad som en av de bästa treor. Turen räckte inte där utan fortsätter och vinner mot Kroatien i 117 mi ut på sin allra första skott mot mål och så straffar mot Polen. I semi kan man möta hårt skadedrabbat Belgien utan flera av sina ordinarie backar. I finalen räcker sedan lite tur till och pokalen är klar.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 09:16
OT: Nolito officiellt klar för City.
Barcelona enkos
2016-07-01 08:35
@Tiki-Taka:

Alla straffar jag följt har alltid det lag som börjat skjuta vunnit då de som börjar skjuter alltid klart sina straffar också. Polen missade bara 1 straff och fick aldrig chansen att skjuta den femte. Ja verkligen idiotisk av Leva.
Barcelona Smogen
2016-07-01 08:29
[QUOTE=neymar JR]Vi hade ju ingen konkurrens när vi värvade rakitic heller... Det var ju såna här värvningar ni ville ha? Spelare som andra klubbar inte har haft ögonen på, så vad ska det gnällas på nu? Antingen lyckas han eller så misslyckas han, det är självklart en chansning. Han är ung, han är MITTBACK! [/QUOTE] Fast det är väl sällan, om ens någonsin, som forumet är så rörande överens om att vara positiva till ett nyförvärv? Tror inte ens en Renato värvning gett de 99% positiva kommentarr som Umtiti gjort. och ska vi någonsin komma upp i 100% positiva så blir det nog när vi värvar Messis son som 16 åring efter han vunnit skytteligan i VM.
Barcelona Gabriel
2016-07-01 08:12
koeman92 Känner precis som du. Det finns inget lag i det här mästerskapet som verkligen har imponerar på mig. Det känns som "the best of the worse" ungefär, inget landslag sticker ut! Generellt sätt har jag alltid njutit av klubblagsfotboll mer än av landslagsfotboll, då nivån på fotbollen allt som oftast alltid är bättre, men visst ska man kunna förvänta sig mer kvalité som åskådare under ett så stort mästerskap som EM. Personligen ser jag de här EM-mästerskapet som det absolut tråkigaste och mest loja av alla jag sett. Så tråkiga matcher, så fegt spel och så lite kvalité på nästan allt. Precis som du säger så gillar jag inte heller set nya upplägget. Det har utan tvekan dragit ner på nivån då man spelar mer på resultat för att tråka sig vidare. Offensiv fotboll gynnas inte. Island vinner matchen och kommer före Portugal men Portugal hamnar på den enkla sidan, det måste gynnas med offensiv och anfallsinriktad fotboll. Jag bryr mig inte ens om EM längre, turneringen känns helt död och ointressant. Väntar mest på att säsongen ska dra igång igen då riktig fotboll kan bevittnas. Premier League kommer bli hyper intressant för första gången på väldigt länge. Pep i City, Mourinho och Zlatan i United och Conte i Chelsea. Sen har jag en enorm revanschlusta från denna säsongen, jag vet att vi vann dubbeln men jag kan bara inte släppa att Real Madrid vann CL när dom suger så mycket pga uppgjorda lottningar. Vill se oss bevisa en gång för alla igen att vi är det bästa laget! Nej, pass på EM och igång med klubblagssäsongen tack!
Barcelona neymar JR
2016-07-01 06:59
Vi hade ju ingen konkurrens när vi värvade rakitic heller... Det var ju såna här värvningar ni ville ha? Spelare som andra klubbar inte har haft ögonen på, så vad ska det gnällas på nu? Antingen lyckas han eller så misslyckas han, det är självklart en chansning. Han är ung, han är MITTBACK!
Barcelona Acrobat
2016-07-01 06:22
Både Portugals och Real Madrids strategi är att gå långt i turneringar pga tur. Man låter dem svåra motståndarna slå ut varandra och glider igenom turneringen på ett bananskal.
Barcelona Xaviesta
2016-07-01 03:22
Källkritik existerar i forumet såklart, men är relativt sällsynt. Blir svårt att ta er (ni vet vilka ni är) på allvar när ni vidarerapporterar allt möjligt trams från diverse oseriösa medier som oftast med en obefintlig objektivitet arbetar indirekt med att propagera för eller emot en sittande ledning inom valfri klubb samtidigt som man med en obotlig fanatism jagar klick. Publicity and money - så fungerar det idag tyvärr. Sålla tack, annars ser man inte skogen för alla träd.
Annons: