/spanien/barcelona/forum/5318.aspx/spanien/barcelona/forum/5318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fraiXCII
2014-03-17 00:25
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^: Jag kan med handen på hjärtat säga att du är mer kunnig än de överbetalda clownerna som sitter där i studion och låtsas kunna allt om europeisk fotboll. Skit i dem! Onödig energi bara. Jag personligen har bojkottat FK och allt som rör svensk fotboll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-03-17 00:14
Det ska bli intressant att se hur Barcelona och Tata Martino tar sig an Real Madrid på Bernabeu. Jag tror att vi kan glömma idéen om att dominera bollen - så vinner vi matchen, trebackslinje eller Alves som ytterforward.

Som tendenser har visat kommer nog Tata ställa upp med ett 4-5-1. Ytorna kommer inte att finnas för Madrid att kunna kontra och laget kommer att vara beroende av ett högt bolltempo (något Madrid inte brukar klara av när lag låter Madrid vara bollförande).

Det intressanta i matchen är att även fall Barcelona måste gå för seger, så tror jag att Madrid inte nöjer sig med kryss. En vinst för Madrid krossar Barcelonas chanser till ligan och håller avståndet till Atletico. Ett kryss bjuder framför allt Atletico in i titelstriden.

Ett intressant scenario är, om vi skulle vara utanför titelstriden, vad skulle hände ifall vi står i omgång 38. En vinst för Atletico mot oss sätter laget på samma poäng som Madrid (Atletico vinner ligan) en förlust eller kryss ger Real Madrid ligan. Jag undrar hur Barcelona skulle resonera då.

Givetvis anser jag att man ska vara professionell och därför vore det smartast att spela med det bästa möjliga laget...förutom VM-spelarna som lika gärna kan få ta ledigt för att vara fräscha till mästerskapet.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-17 00:00
Fråga 2. Vilken taktik kommer Ancelotti köra? 1. Parkera bussen. X. Parkera bussen, bilen, tåget, cykeln, sin mormor, sin hund – ja, allt han kan komma på helt enkelt. 2. Hugga ut ett 20x20 meter stort stenblock ur Montjuïc och ställa framför eget mål. Och parkera bussen. Hahaha :D
Barcelona koeman92
2014-03-16 23:49
@LaPulgaNr1 * Tata Martino:

När du ändå håller på.. Kan du inte skriva den där frågan där det står "hur kommer ancelotti att spela mot Barcelona?" ;)
Barcelona Vampíro
2014-03-16 23:45
Haha väntade bara på att Hussfelt skulle öppna sin käft och säga nått negativt om Barça när Johanna höll på och prata bra om laget. Man skulle kunna tro att Barcelon gjort något mot hans familj för han tar vartenda tillfälle som finns för att försöka nedvärdera vår klubb.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-16 23:45
DEN DÄR BANANEN Husfelt eller vad han heter..

Varför tar han inte på sig en R.Madrid tröja när han sitter där stället??

Så fort Grå, berömmer Barca, så dissar han dem stället och höjer R.madrid upp till taket..

Vilken banan alltså..
Barcelona Barcelonistas
2014-03-16 23:27
Barcelona har gjort hela 81 mål i ligan bara, flest av alla lag i Europa o totalt över 100 mål denna
säsong!

Va dåliga vi är, jag undrar hur vi är när vi är bra?
Barcelona gulu
2014-03-16 23:23
Någon här som ansökt om biljetter till CdR-finalen?
Ronaldinho the original
2014-03-16 23:20
Built by shanks.. (Liverpool) 2014-03-16 18:38 "Idag fick City och Chelsea många nya fans när folk lämnar det sjunkande United skeppet. Polarens son lämnade United bakom sig för några veckor sedan och blev Real fan, så en del av dom byter liga också. " Hahaha ännu en p12 som kommer skriva Hala Madrid i Facebook innan El Classico för att sen efter matchen byta klubb till Chelsea!!
Barcelona LeoMessi
2014-03-16 22:50
fraiXCII (Barcelona) Ibland undrar man om hälften av Sveriges fotbollsfans är fotbollsfans eller zlatanfans. När jag såg matchen på en sportbar så var var majoriteten av folket där "PSG-fans". Och 80 procent av tiden så snackade dom om hockey...
Barcelona fraiXCII
2014-03-16 22:48
Leomessi: Svensk media, du vet.. Vad gör man åt det?
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-16 22:38
Fråga 10. Hur många gånger har Real Madrid varit i Champions League-final de senaste 12 åren? 1. 0 gånger. X. 0 gånger. 2. 0 gånger. :D
Barcelona LeoMessi
2014-03-16 22:36
fraiXCII (Barcelona) Jag stör mig fortfarande på att ingen i Sverige pratade om hans offsidemål mot oss i cl förra året. Han var en halvmeter offside och alla höll käft, vi skulle ha vunnit det mötet och om Barca hade kvitterat genom ett offsidemål så hade vi än idag hört det dagligen.
Barcelona fraiXCII
2014-03-16 22:28
Sitter och kollar lite på PSG, och dom övertygar inte för fem öre! Stänger man Ibra, så är minst 80% vunnet.
Jeffson
2014-03-16 22:09
LaPulgaNr1 * Tata Martino

Kan du inte lägga ut den där 1X2-frågan om hur många CL-finaler Real Madrid har varit i de senaste 12 åren igen? Den är så rolig.
Coach Pep,
2014-03-16 22:08
@Tiki-Taka:

Ryktas det om att han ska säljas? Det skulle inte förvåna mig om de gjorde det, då vår ledning knappast är bra på att kompromissa, och håller med dig om att vi ska behålla honom. Han har jävlaranamma och är fortfarande en fundamental del av vårt spel. Han kommer hålla på den här nivån några år till och vi kan sälja honom för en bra summa till något oljelag även efter nästa säsong.

Framförallt hoppas jag dock att Tata vill och får stanna. Jag vill att man ger honom fria tyglar att göra precis vad han vill och ser ingen mening alls i ett tränarbyte. Tata är intelligent och har visat att han är kapabel att styra den här skutan, inte minst genom att ha varit innovativ med taktiken. Sättet Barca föll tillbaks i positionerna och stängde matchen esista halvtimmen mot Cty på Camp Nou såg man aldrig under Tito.

Det man kan klaga på är att han ibland är oförmögen att förändra matchbilden och såklart avsaknaden av presspelet. Vad gäller det sistnämnda så tror jag inte det är Tatas fel. Han insåg nog att Barca inte har fysiken att klara av det längre. Messi är en helt annan spelartyp än för två år sedan, Xavi kan knappt springa, Iniesta är äldre, Neymar har andra kvaliteer, Cesc är för knubbig, Alves är äldre osv..

Ska bli högst intressant att se vilka spela Tata säljer och tar in om han fortsätter (Song måste ju bort!). Hoppas inte ledningen förstör detta också.
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-16 21:45
Svar Till Migueli. Du hoppas på att Puyol kommer att spela El Classicot. Och du har verkligen mina fulla sympatier rent känslomässigt. Större än så blir man inte som mittback. Men vår försvarsjätte har tyvärr krympt med stigande ålder och de sista årens alla skador tillika krämpor . Så tyvärr är en troligtvis en tämligen otränad Puyol utan matchtempo i kroppen, INTE att räkna in som någon tillgång ens i nuläget. Även om man dessvärre trots allt som talar emot honom borde vara det, med tanke på hur Piqué, Mascerano samt i frånvaro av den förstnämnde även Bartra agerar. 7-0 låter mot Osasona må låta betryggande på resultattavlan. Men försvarsspelet var som vanligt väl virrigt stundtals. Inte minst de första 15 -20 minuterna; d v s innan Messi gjorde första förlösande första målet. Då kändes Osasona betydligt farligare än vad PL:s topplag Manchester City gjorde över drygt 180 minuter. Vi får helt enkelt vänja oss vid tanken; den gamle Pyol är "död" och att han inte lär frälsa oss från försvarsproblemet med att plötsligt återuppstå. Och istället för stunden hoppas på att Busquets åter igen börjar visa sig från sin allra bästa sida i mötet med Real Madrid. För att därigenom starkt bidra till att dölja FCB:s uppenbara brister genom att mota "Ollé" i grind" på deras tjurfäktningsarena. Där som bekant bl a Pepe och Ramos allt som oftast har frikort från röda.
Barcelona Tiki-Taka
2014-03-16 21:36
Hoppas dem inte säljer Alves under sommaren. Även om hans prestationer denna säsong har varit upp och ner, så är han ändå en viktig spelare i detta lagbygge, ovärderlig helt enkelt. Sälj Montoya istället, håller inte Barcelona nivå !
Barcelona Barcelonistas
2014-03-16 21:12
Jag tänker fortfarande ha respekt för Real men jag tycker många i Puertan överskattar det egna laget samtidigt som dom underskattar oss grovt. Visst vi är inte samma lag som för men det var inte 5 år sen som vi var överlägsna utan det var bara för 2 säsonger sen som Barcelona var världens bästa klubblag. Därför tycker jag att man bör ha lite mer respekt för Barcelona med tanke på vad dom gjort senaste åren, framför allt som Madridista som förmodligen följt Barca riktigt noga under Pep. Man borde ju vid det här laget vara medveten om vilken extremt hög nivå vi spelar på när vi spelar på vår högsta nivå även om vi har blivit sämre.
Barcelona Z_Z
2014-03-16 21:10
@done:

http://livefootballvideo.com/teams/barcelona/

http://www.footballtarget.com/

De där brukar ha rätt bra kvalité.
Barcelona Sir Alexis
2014-03-16 21:06
@Neymar11:

Dem klarar ju knappt av de mindre lagen också. det är samma sak nästan varje helg de vinner ju utan att imponera genom individuella prestationer. dem har det att tacka( Cristiano, Bale etc) dem har ingen spel idé.. det kommer inte räcka i längden ändå
Neymar11
2014-03-16 20:47
Barcelonistas Jag själv tycker att real känns som ett luftslott. Som har blåsts upp med dom mindre lagen Dom har haft oerhört svårt mot lag som verkligen trott på vinst och mot storlag Det känns som Ancelotti inte har någon aning om hur han vill spela. Utan kör bara på att hålla i bollen för att sedan lämna över den till dom 3 däruppe. Dom tre låser man ganska enkelt, jag hoppas att dom är så idiotiska och ska försöka hålla i bollen mot oss
Barcelona Barcelonistas
2014-03-16 20:35
Det här dåliga försvarsspelet ( där det stundtals faktiskt har sett riktigt dåligt ut)har vi sett i dom mindre matcherna där laget har varit helt omotiverat. Just därför blir folk lurade när dom ser Barcas försvar i dom mindre matcherna. Atletico skapade knappt någon målchans mot oss på Calderon, City likaså, Real skapade 1-2 bra lägen under 90 minuter mot oss.

Laget har höjt sig i alla toppmatcher och då har försvaret genast blivit bättre. Tom klockrent i vissa situationer.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-03-16 20:32
Tjena gubbs! Vilken magisk dag det har varit i Barcelona. Började dagen med att gå till beachen och sola lite, 26 grader varmt här idag :-) Efter det blev det att se Barca - osasuna. Stämningen var helt underbar på camp nou, underbart väder och bra fotboll, kan inte bli bättre :-) andra gången jag ser match på camp nou. Första var när Zlatan spelade här, Barca - Valencia. 0 - 0 i halvlek, 4 - 0 efter slutsignalen. 3 mål av Messi och 1 av Henry. Jag var så nöjd över att se Messi göra ett äkta hattrick :-) och sen får jag se ett hattrick av honom idag med.. Happy :-) Jag är nyfiken på hur ni som såg matchen på tv upplevde den? Speciellt stämningen. Vet att en del här har klagat på den.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-16 20:28
Jag tänker inte ta ut något i förskott då jag tillskillnad från andra har respekt för motståndarna. Men samtidigt så undrar man verkligen hur bra Real Madrid är med tanke på att dom ( enligt mig då) inte ställts mot något jätte bra motstånd än. Visserligen så mötte dom Atletico i CdR men jag tycker inte man kan dra några större slutsatser om vinsterna mot Atletico i cupen. Det Atletico som vi såg i cupen var ett slutkört lag som inte orkade helt enkelt man gjorde det väldigt enkelt för Real och jag blev jävligt förvånad över Atleticos bleka insats. Atletico visade sitt rätta ja i senaste matchen där man även borde ha vunnit första halvlek kontrollerar man hela tillställningen tom. Man har ju sett ganska tydligt att när lag sätter stor press och spelar aggressivt mot Real så får dom genast problem, Bilbao visade tydligt var Real har sina brister.

Dom mötte Juventus 2 gånger i Cl gruppspelet gör inga vidare insatser där heller. Man slog Juventus med 2-1 hemma med 1 man mer och faktum var att Juventus förde matchen stundtals mot Real med en man mindre.

För att jämföra så har Barcelona i dom större matcherna imponerat betydligt mer om ni frågar mig. Tre matcher mot ett fokuserat Atletico inte en förlust samtidigt som försvaret var otroligt stabilt. En vinst mot Real Madrid där vi första halvlek framförallt dominerade matchen tom, där vi borde gjort 2-0 innan paus. Två matcher mot City Pl bästa lag som inte kom någon vart mot Barca i Cl. Jag ser gärna att man går in med en taktik likt den man hade mot City borta där man spelar ett säkert passningsspel med stort tålamod för att invänta lägena som kommer duka upp.

Barcelona enkos
2014-03-16 20:23
Sevilla fick nu straff för att bollen tog i bröstet och det framför domaren, han alltså som ska representera Spanien i VM...
Barcelona LeoMessi
2014-03-16 20:22
yeezus (Barcelona) Haha förhoppningsvis så vet han vad som händer i sin egen klubb så han slipper kolla runt på instagram:)
Barcelona done
2014-03-16 20:19
Någon som vet var jag kan se matchen i efterhand? Har varit på friends och kollat bandy.
Barcelona yeezus
2014-03-16 20:11
Skönt att Messi avfärdar (de redan icke-trovärdiga) rykten som florerat senaste veckorna.

Rätt skumt tycker jag ändå att han följer Man City på Instagram och inte sin egen klubb. :P
Barcelona Makaveli4life
2014-03-16 19:52
Underbar seger ikväll! tror detta summerar allt väldigt bra:
Mascherano: "We weren't pessimistic before and there's no euphoria now. We know we have no margin of error left, every game is a final."

Tror även det var snäppet på ett genialiskt drag av Tata att bänka Neymar hela matchen, även om jag gärna sett han trycka in ett mål idag, men tänk dig hur mycket myror i skallen de kommer sätta på Ancelotti inför El classico om hur start 11an kommer vara med både Alexis och Pedro formstarka och en Neymar påväg uppåt efter skada men som blev bänkad hela förra matchen.

Men glöm inte ödmjukheten grabbar! Real borta kommer bli ett oerhört tufft motstånd och de kan mycket väl slå oss!

Visca el Barca!!!
Annons: