/spanien/barcelona/forum/5313.aspx/spanien/barcelona/forum/5313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-03-19 23:11
Jag orkar inte med Chelsea och Mourinho speciellt. Han utspel i pressen och hur han uppviglar allt och alla. Det handlar mer om cirkus utanför planen än fotboll. Dessutom så får vi svårt att gå vidare. Det blir den berömda bussen fast nu med bättre spelare än förra gången. Speciellt i omställningarna. Nej fy fan, jag undviker helst Chelsea. Nej, så Tåt oss hoppas att av två onda ting så blir ett utslaget i ett möte mot varandra, Che - R Madrid.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-03-19 23:09
Håller med Rambla, drömmen hade varit att Chelsea och Madrid får varandra, därmed måste åtminstone ett av de två smutslagen försvinna. Win-Win!
Barcelona Gabriel
2014-03-19 23:08
Så här ser jag på min dröm lottning för oss:

Dortmund
United
Atletico
Psg
Chelsea
Real Madrid
Bayern

De tre första lagen tror jag att vi tar oss vidare mot utan något som helst snack, de andra 4 kan faktiskt vad som helst hända. Så jag undviker helst PSG, Chelsea, Real Madrid och Bayern i kvarten. Absolut inte så att jag fruktar dem, men om man ska snacka om enklaste motstånd möjligast så är dem 4 ett motstånd jag helst undviker.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-19 23:06
"Bayern München är utan tvekan världens mest överskattade klubb just nu. Att de leder sitt liga överlägset säger mig inget då kan man jämföra det med Porto som inte hade förlorat på Stade de Dragao på över 140 matcher. När de vinner Cl titlar på löpande band då kan man kalla de världens bäst klubb just nu."

Kan vara det dummaste jag någonsin läst på SF, seriöst kan inte centralredaktionen bara stänga ner La Puerta?. Maken till dummare personer går fan inte att hitta.
Barcelona Krabban94
2014-03-19 23:04
Ja tror det är så att den som vinner på söndag, vinner ej cupfinalen/går ej vidare ur cl om Barca-Real lottas i kvarten.. Men vinnaren av en eventuell kvart vinner inte heller cupen... Ett lag vinner garanterat inte alla tre!
Barcelona MessiyoyO 10
2014-03-19 23:02
@Rambla~:

Det hade ändå varit skönt att få ta revansch på Chelsea. Sån tur som dem hade i vårt möte så hade en vinst mot dem varit helt jävla underbart. Dortmund är inte lika bra i år, men jag ser dem fortfarande starkare än United.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-19 23:01
Mardrömmen är ju helt klart Bayern dom undviker jag gärna fram till en eventuell final. Real Madrid är 50/50 vad som helst kan hända egentligen undviker dom också.

Resten tar jag med öppna armar.
Barcelona NoGo™
2014-03-19 22:59
Tar också Dortmund om man får välja, de ser inte alls lika starka ut som i fjol plus att Lewan är väl borta från första mötet?
Barcelona Rambla~
2014-03-19 22:56
Grekerna borde faktiskt fått in minst ett mål i kväll, om inte två. United har inget eget spel. I kväll vinner de på vilja, stor erfarenhet och individuella prestationer.
Barcelona Barcadinho.
2014-03-19 22:53
Tror inte United kommer få sån flyt en gång till. Sämsta laget på pappret av de kvarstående 8 lagen. Mitt första önskemål i kvarten.
Barcelona Rambla~
2014-03-19 22:52
Jag säger Dortmund, de har vi inte mött. Inte för att jag anser de vara ett lätt motstånd, tvärtom, de kan slå ut alla lag. Det finns inga enkla motståndare i den här lottningen. Kan vi få Chelsea - Real Madrid nån gång tack? Hur lyckas de alltid undvika varandra?
Barcelona MessiyoyO 10
2014-03-19 22:46
Olympiakos hade sina chanser men satte inte dit dem. Mot storlag så straffar sig ineffektivitet nästan alltid. Starkt av United att vända på steken, men de rycker förmodligen i kvarten.

Nu blir det jävligt intressanta matcher. Det är i princip de starkaste lagen från respektive ligor som är kvar. Förutom de från Italien ( Otippat :) och köpelaget City.

Vem skulle ni vilja ha som motståndare och varför?
Barcelona ElTriplete
2014-03-19 22:45
Drömlottning: Atletico - Dortmund United - Barcelona Real - Bayern Chelsea - PSG Typ nåt sånt. :)
Barcelona Rambla~
2014-03-19 22:45
Oavsett lottning så kommer det bli svårt för oss att gå vidare till semifinal.
Barcelona ElTriplete
2014-03-19 22:40
Atletico Madrid Barcelona Bayern München Borussia Dortmund Chelsea Manchester United Paris Saint-Germain Real Madrid Fatta vilka stormatcher vi kommer få se i kvarten haha.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-19 22:40
Spanska lag? det är la klart som korvspa att ja helst ser att Real rycker i kvartsfinalen. Att se Real åka ut ur Cl är skönare än Sex ostres.

Atletico är en annan femma det är de laget som jag håller på i Cl efter Barcelona så klart.

Barcelona ElTriplete
2014-03-19 22:37
Fan vad jag lider med Olympiacos.. De kommer typ aldrig få en lika bra chans att ta sig till kvarten. Deras lagkapten och spelare grät.
Barcelona LeoMessi
2014-03-19 22:18
Zyzz - U mirin brah? (Barcelona) I bästa fall så får dom Dortmund som inte är hälften så bra som förra säsongen. Även om dom är ett lag som fortfarande kan slå ut vilket lag som helst.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-19 22:17
Done: Spanska lag i all ära, men Real hoppas jag blir ordentligt våldtagna i kvarten!
Barcelona burrow
2014-03-19 22:16
Turneringens mustasch? Utan tvekan...
Barcelona done
2014-03-19 22:00
Vad som än händer i lottningen så hoppas jag inte de spanska lagen lottas emot varandra. Det vore riktigt kul med 4 lag i kvar till semi varav 3 Spanska.
Barcelona LeoMessi
2014-03-19 21:59
Jag ser hellre att United tar sig vidare men det kändes som att domaren verkligen ville ge honom en frispark där, försvarande spelaren gjorde inget fel och vid närmare eftertanke så är frisparken snarare felaktig än billig. Men sen kanske jag har missat något :)
Barcelona Rambla~
2014-03-19 21:57
Billig? Den frisparken existerar inte ens. Jävla skitfrispark de får till skänks av domaren där Welbeck bara lägger sig ner. Jag tycker United haft en hel del flyt.
Barcelona LeoMessi
2014-03-19 21:53
3-0 United!! Fast jag tyckte att i ärlighetens namn att det var en ganska billig frispark och målvakten kunde ha gjort det mycket bättre.
Barcelona Vampíro
2014-03-19 21:53
Unites åker i kvarten, oavsett vilka de lottas mot. Detta laget är högst mediokert.
Barcelona Neymar N11
2014-03-19 21:48
Don,t underestimate the power of a common team like Man United :). Att det fanns folk härinne som hade redan räknat bort dom från CL :))
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-19 21:48
Om United till slut krigar sig vidare så blir det verkligen åtta storlag i kvartsfinalen där i princip alla kan slå alla. Trots en usel säsong så försvinner inte en vinnarmentalitet bara sådär från en klubb som United, när det vankas CL-spel så växer spelarna med uppgiften. Nu ska jag inte höja dem för mycket då de fortfarande kan åka ur ikväll men hur som helst så väntar fyra otroligt spännande dubbelmöten mellan de absolut bästa lagen i Europa.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-19 21:47
Lion24 Du är så vilse så det inte är sant. Jag har inget emot att folk kritiserar Alexis. Jag har bara problem när du gör det faktiskt :) och detta eftersom det är det enda du gör, dessutom är du en opportunist och hoppar på tåget när set passar bäst precis som Gabriel påpekar. Ett fult spel du kör helt enkelt. Det tog inte hårt någonstans, tycker du är väldigt barnslig som ens påpekar en sån sak. Varför skulle det "ta hårt" ? Du har missuppfattat mig som person helt och hållet. Vrid och vänd och rubricera hur du än vill, men jag tror jag talar för många när jag säger att jag är extremt trött på att se ditt nick så fort det handlar om att nedvärdera Alexis spel på plan. Jag har inget emot när andra gör det, men dina värdelösa inlägg har jag tröttnat på rejält gällande honom. Och jag är knappast ensam om det. Slutdiskuterat, nu kollar vi andra halvlek.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-19 21:39
Hoppas United går vidare och att vi möter dem i kvarten. Kan bli kul för oss. Trevligt att slå ut det andra laget från Manschester.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-19 21:38
Ska United bli det andra laget efter oss som vänder 2-0-underläge i CL? Matchen påminner väldigt mycket om Barca - Milan förra året. 2-0 i halvlek och motståndarna har varit otroligt nära ett mål (stolpe för Milan och De Geas superräddningar). Slutar det 4-0 tro? ;)
Annons: