/spanien/barcelona/forum/5307.aspx/spanien/barcelona/forum/5307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-03-19 10:39
Det kommer säkert bli Bayern i kvarten eftersom Pep nu är tränare där. Det brukar ju bli så. Hade helst sett Real Madrid - Bayern och att vi fått Olympiakos eller Dortmund, men det lär väl inte hända. Real brukar få de lättaste lagen av någon anledning, medan vi får de svåraste.

Dock anser jag att vi är starka nu. Vi har inte förlorat en enda toppmatch denna säsong. Real har förlorat 2 av 3, där de lyckades rädda ett kryss i slutet mot Atleti i den senaste.

Jag tror vi vinner på söndag. Har känslan att vi prickat in toppformen lagom till de viktigaste månaderna nu, dock har vi blivit lurade tidigare denna säsong.
Barcelona Cule4life
2014-03-19 10:38
Mot madonnorna

Valdes
Alves - Mach - Pique - Alba
Xavi - Sergio - Iniesta
Alexis - Messi - Cesc

Bänk: Pedro - Neymar
Barcelona Barcelonistas
2014-03-19 10:12
Lapulga - ge mig the blues säger jag bara, dom hade tur att det inte blev 5-0 sist till oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bästelona
2014-03-19 09:39
@barcastuff: The agent of Javier Mascherano (29) will travel to Barcelona in coming weeks to discuss contract renewal. Current contract until 2016. [kkn] Jaha.... Han om nån förtjänar det.
Legenden Puyol!
2014-03-19 08:48
Kanske därför som Guardiola fryste ut Zlatan?

Sen tror jag att Zlatan hade kunnat leverera mer om han kände förtroende än att bli helt utesluten..

Barcelona jost15
2014-03-19 07:35
Dags för Ronaldo att börja gymma lite hårdare. Adama Traore, 18 år Kolla in denna tweet av @FCBJulian03: https://twitter.com/FCBJulian03/status/446004281003372544
Barcelona Legendinho
2014-03-19 07:19
#AnimoJesé
Barcelona Rivaldo10_
2014-03-19 03:37
Ifall det nu inte är lösa rykten angående Tata. Så är det ledningen som blandar sig i för mycket, det är jag hundra på. Antingen så vill de inte satsa på de spelare han vill ha in. Eller så kanske det är så illa att de blandar sig i angående vilka 11 som startar. Vet att det låter långsökt. Men vi vet ju sedan tidigare att i stormatcher så vill Tata starta tillsammans med Xavi, Iniesta och Fabregas(med all rätt). Då blir det ju så att Neymar, Pedro och Sanchez får kriga om högerforward positionen. Kan det vara så att Tata vill spela Pedro eller Alexis som är formstarkare? Men att ledningen tycker annat.. vad tror ni om det? Och till er som håller på och skriver att han inte klarar pressen osv.. väx upp..
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-19 02:18
Pep om varför han bland annat lämnade oss : – Det fanns ögonblick av stor sorg. När vi förlorade mot Chelsea i semifinalen av Champions League 2012 trots att vi var mycket bättre än våra motståndare. Då kände jag att jag inte kunde återvända och lyfta laget igen. Om du inte längre kan motivera dina spelare vet du att det är dags att lämna. Källa - aftonslasket. Än idag kan jag inte förstå hur vi åkte mot chelski. Vi spelade ut dom på hemma plan o ledde med 2-0 o sen av ren, ren tur chelski gör 2 mål o blir 2-2. Messi missade straff. Om det något lag som lyft CL bucklan av ren tur så är det chelski. Jag vill ha chelsea i kvartsfinal. Kommer bli lycklig om vi lottas mot dom på fredag. Skulle vara skönt o ta revanch, ännu skönare blir det nu när tolken är tränare där. Pep: du är världens bästa tränare och jag hoppas att du återvänder hem i framtiden 3. Kärlek och respekt till dig!
Peshmerge - AS9
2014-03-19 01:34
Lider med Jesé. Usch..! #AnimoJesé
Barcelona messileo
2014-03-19 00:48
Fy fan vad tråkigt för Jese! Om han skulle hålla samma nivå som han har gjort under säsongen, så hade han med största sannolikhet blivit uttagen till VM-truppen. Animo Jese!
Barcelona Gabriel
2014-03-19 00:39
Självklart menade jag inte att han skulle ta över efter Alves redan nästa säsong, men det var en tanke som slog mig bara. För låt oss vara ärliga nu, okej, Adama ser riktigt jävla spännande ut rent offensivt men det är SJUKT svårt att slå in sig på en av de 3 offensiva platserna, framför allt med Messi och nu Neymar i laget. Även om Pedro och Alexis inte skulle vara kvar om 3 år så kommer Barça alltid vara en klubb som letar efter de bästa anfallarna i världen. Det är knappast en lätt uppgift att slå in sig där, det är min poäng. Utav det jag har sett av Adama så har han alla de egenskaper som jag söker hos en högerback, framför allt älskar jag hans fart, kraft och explosivitet. Han är 17 år gammal och har en fysik som en vuxen man. Superspeed snabb vilket skulle gynna oss något enormt mot lag som vill kontra mot oss. Allt detta med det taktiska kan man alltid lära sig, jag tror det skulle kunna vara ett riktigt framgångsrecept. Barcelona är ändå inne på att värva Cuadrado och göra om honom till en högerback som Alves ersättare, onödigt i mina ögon att lägga pengarna på det då vi har Adama som jag tror skulle kunna bli en succé på den positionen. Det var hur som helst bara en tanke. Nu blir det sängen. Bona nit!
Barcelona LeoMessi
2014-03-19 00:03
Gabriel (Barcelona) Förstår vad du tänker. Men kom ihåg att han är typ 17 år bara och när han blir runt 20-21 så kan vår anfallsuppsättning se helt annorlunda ut. Han ska få en ärlig chans att slås om en plats i laget och är han tillräckligt bra så får mycket speltid. Självklart är det att begränsa honom att spela honom som högerback. Men om han skulle lära sig att försvara bättre och samtidigt hitta en fin balans med offensiven och defensiven så skulle det bli bra.
Barcelona LeoMessi
2014-03-19 00:03
Gabriel (Barcelona) Förstår vad du tänker. Men kom ihåg att han är typ 17 år bara och när han blir runt 20-21 så kan vår anfallsuppsättning se helt annorlunda ut. Han ska få en ärlig chans att slås om en plats i laget och är han tillräckligt bra så får mycket speltid. Självklart är det att begränsa honom att spela honom som högerback. Men om han skulle lära sig att försvara bättre och samtidigt hitta en fin balans med offensiven och defensiven så skulle det bli bra.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-19 00:00
Gabriel Det du skrev fick mig att tänka på en annan fråga: Vad har Deulofeu som är unikt för Barcelona? Som jag ser det så är han en diva: utmanare, bra bollkontroll och kreativ men inte allt för bra beslutstagare. Känns som att honom har vi i spelare som Messi, Neymar, Iniesta och t.o.m Alexis. Känns som att om man ska gå efter spelstil så är Dello mer överflödig. Vad gäller ytterbacken så är det nåt Traore måste jobba mycket på då den är väldigt taktisk och jag ser honom mer som en tuta och kör-kille, (inget dåligt, tvärtom bra och behövligt i Barca) och det kan bli svårt att anpassas till ytterback där positionsspel är ännu viktigare. EDIT: men visst skulle han vara väldigt intressant på den positionen om man lyckas komplettera honom
Barcelona Gabriel
2014-03-18 23:52
Satt och tänkte på en sak angående Adama Traore, och detta säger jag utan att ha sett allt för mycket utav honom. Men jag undrar, vart ska han få plats? Jag menar, två av platserna i anfallet är för en lång tid framöver fastställd då Messi och Neymar är så gott som givna. Den sista platsen står vi med Pedro och Alexis, där förmodligen en av dem kommer bli sålda och ersättas med en riktigt klassanfallare utav i form av Agüero (om man ska tro på de rykten som kommit upp), sen har vi en Deulofeu som knackar på dörren om inte alltför länge också. Så min fråga är återigen, vart ska han få plats?

Min tanke är den här, hur hade det varit om man skolade om Adama till en offensiv högerback? Vi alla sitter och sliter oss i håret för att hitta Danis ersättare men vi kanske redan har honom i Adama Traore. Hell, Dani är för det mesta ändå högerytter med extrema offensiva friheter. Det skulle inte vara allt för stor skillnad för Adama, bortsett från att hans utgånsposition är lite längre ner i banan och att han skulle få lära sig lite mer defensivt ansvar. Det är som sagt bara en tanke, jag har inte sett så mycket av honom. Jag undrar mer vad ni som har sett mycket av honom tänker angående det här.

Många kommer säkert tycka att det är att "begränsa" honom, men jag tycker det är en intressant tanke i alla fall.
Barcelona LeoMessi
2014-03-18 23:40
ElRaval (Barcelona) Adama är en oerhört explosiv spelare som är ganska teknisk (kunde va bättre på små ytor), han vågar ta för sig, när han rushar förbi någon så har han ett försprång på 10 m efter två sekunder haha! Han har väldigt hög potential men han behöver finslipas lite. Måste nog förbättra avsluten lite, i övrigt är han en mardröm för motståndarens backlinje.
Barcelona Tatinho
2014-03-18 23:36
@NoGo™:

Helt sjukt,

tänkte först vad fan gör Drogba i en Barcelona tröja.
Barcelona Gio Style
2014-03-18 23:35
LaPulgaNr1 * Tata Martino
Vill du bli spärrad? Det du gör kallas att spamma vilket aldrig uppskattas öht någonstans.
Gör dig själv en tjänst och sluta upp med det, alla stör sig på det nu och ingen skrattar åt det längre. Det blir bara jobbigt.
Barcelona ElRaval
2014-03-18 23:34
Vad är det som är så speciellt med Adama Traore då?

Har inte sett honom tillräckligt mycket för att ge en bra analys.
Jeffson
2014-03-18 23:33
Men för faaaan! Erkänn bara Ronaldos storhet nån jävla gång! Han är GRYM!!!
Ni som håller på att leta anledningar att klanka ner på hans prestationer är lika brända i hövvet som Pasillo.

(Men jag hatar hans målgest, gnäll och laget han spelar i)
Barcelona Lion24
2014-03-18 23:26
Skillnaden mellan den ena och den andra. Ni vet vilka jag menar. Jag har bara en fråga till allihopa. En gör ''bara mål'', den andra gör ''bara mål'' och bygger spel. Vem är då bäst, den som bara gör mål eller den som gör lika många (om inte fler) mål och skapar spel?
Barcelona fc__Barça
2014-03-18 23:25
"LaPulgaNr1 * Tata Martino" Om inte denna pajsare blir spärrad borde ingen bli det...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-18 23:23
Jag förstår fortfarande inte varför de har kvar Adama hos svamprökaren i Eusebio Sacristán,

Jag undrar om Adama var Katalan eller spanjor skulle han inte flyttas upp till A-laget direkt. Därför att killen är *The real deal*

Undrar bara.?
Barcelona LeoMessi
2014-03-18 23:22
Traore ser ut att väga så jävla mycket men ändå springer han som om han vägde 20 kilo haha! Tror ni att han är lika snabb som Ronaldo? Explosivare spelare får man leta efter...
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-18 23:20
Sir Alexis. Jag tycker att det är pinsamt men jag njuter samtidigt över att real trots alla miljarder på spelarköp och tränare dom senaste 7 åren ändå inte spelat final på 12 år. Hahaha!!! Jag njuter!!! Christina är bra på att kontra. Messi är 5/6 klasser än christiano. Messi deltar i spelet lika mycket som en mittfältare men ändå är vid rätt plats när vi går till attack. Christina skiter ner sig i små ytor och är dålig på passningsspel. Nu kör vi igen :D Fråga 10. Hur många gånger har Real Madrid varit i Champions League-final de senaste 12 åren? 1. 0 gånger. X. 0 gånger. 2. 0 gånger.
Barcelona NoGo™
2014-03-18 23:18
Sources close to @SpheraChannel say elections are happening for Barcelona President at the end of the season.

Man kan ju alltid hoppas på det!
Länktips: @RafaelH117
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-18 23:16
Hur orkar ni hålla på tjata om R*** M***** här och ditt ??

Visa lite ödmjukhet. Bara för att flesta av de beter sig som snorungar behöver ni inte göra det. Låt de säga att de vinner med 5-0 eller 10-0. Säg bara ok. Ni är bäst..

Varning! Jag är varken fan av R.Madrid eller deras stjärnor förutom Isco men hur fan orkar ni underminera och tjata om C.R var enda gång han presterar på planen. Killen gör sitt jobb med råge.

Ni är nog medvetna om att Messi har varit borta mer än 2 månader. Tro fan att C.R leder skytteligan båda i Cl och ligan då. Hur resonerar ni egentligen ??

Låt killen skina lite. Han har varit under Messi's skugga ett antal år nu. Han passar på när Messi har varit skadad...

På Söndag är det *DO or Die i ligan. Jag längtar efter matchen. Men ack, så tråkigt att vi inte har mittbacks-generaler i form av Kompany och Benatia hos oss. Men det är som det. Tata får trolla igen.
Barcelona NoGo™
2014-03-18 23:14
@Zibarca ~ MESMARizing

Här har vi den :P
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-03-18 23:09
Såg precis en bild på Adama Traore när han drar upp tröjan över huvudet... Den killen är så sjukt vältränad så det inte är sant. 17 år och bara muskler.
Annons: