/spanien/barcelona/forum/5302.aspx/spanien/barcelona/forum/5302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-03-20 16:20
@Andresito

Mm menar det, glöm inte Qatar heller lol..
Barcelona Andresito
2014-03-20 16:17
@NoGo™ :

Varför nöja sig där?
Camp Nou Unicef Microsoft Intel Samsung Burger King Haribo ICA

Vår dumma ledning kan säkert får säkert ihop något liknande.
Barcelona Sir Alexis
2014-03-20 16:00
Hoppas vi får Dortmund, deras spelstil påminner om våran
Barcelona NoGo™
2014-03-20 15:42
"Unicef" could be added between "Camp Nou" and sponsor name when the renewed stadium gets new name (for ex: Camp Nou Unicef Microsoft). [md]

....
Barcelona el Flaco
2014-03-20 15:40
Man har hört och läst så mycket den senaste tiden att man vet inte vad man ska tro på utan att låta konspiratorisk. Känslan jag har i alla fall är att Peps sorti är roten till alla problemen. Inte bara för att han är den bästa tränaren vi någonsin har haft, men även på det sättet som han lämnade. Det är ganska uppenbart att Pep och styrelsen inte kom överens och att det var en av orsakerna till att han inte förnyade sitt kontrakt. Och hade Pep valt att fortsätta tror jag han hade valt att göra mer än ett par förändringar i truppen.

Vi snackar nu trots allt om en tränare som direkt när han tar över A-laget, efter bara en säsong i den spanska fjärde divisionen som erfarenhet, bestämmer sig för att göra sig av Ronaldinho och Deco. Året efter det säljer han Eto'o, en otroligt populär spelare bland fansen. Ytterligare ett år senare är det Zlatan som skeppas iväg, klubbens dyraste värvning genom tiderna.

Det är uppenbart att Guardiola inte tvekade när det var dags att ta svåra beslut. Beslut som hade kunnat få fansen och medierna att vända sig mot honom, men han får betalt för att göra det. Och det skulle inte förvåna mig om han hade tänkt göra några liknande beslut efter 2011/12 säsongen. Hade han haft styrelsens stöd hade han kanske haft orken att göra det. Istället, och nu spekulerar jag bara, anser kanske Rosell att det är enklare att göra sig av med en tränare än att sälja flera spelare.

När man utsåg Tito som Peps ersättare var det ett mästardrag från Rosell för att skydda ledningen. Man fick det låta som att den perfekta övergången, att Tito hade Peps välsignelse, att inget skulle förändras. Nu vet vi alla att så var inte fallet.

När det gäller Tata tycker jag inte han bör få all skulden för motgångarna vi har haft än så länge under denna säsong. Det vore enkelt att offra honom till fotbollsgudarna men det hade inte löst de riktiga problemen. För det första måste den här inkompetenta juntan avgå. För det andra vore det intressant att veta om det nu verkligen är så att spelarna har fått för mycket makt och inte längre har något förtroende för Tata efter förlusten på Anoeta. Med den här anarkismen tror jag inte vi kommer ha någon chans att vinna en titel den här säsongen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-20 15:02
Ibland undrar man om Tata verkligen vill lämna p.g.a att han inte får ändra i laget och köra sin egen idé. Någon som kommer ihåg det katastrofala historiska rekordet vi förlorade mot Rayo på bortaplan? Jag pratar om bollinnehavet vi förlorade men vi rakt igenom slaktade dom på varenda chans vi fick då vi lät dom låna bollen, Tata har gjort detta några matcher och fick oändligt mycket skit från media, trots att vi vann varenda match. Nu när vi förlorar så förlorar vi matcher där vi har 65-70% boll. Tata kanske känner att han inte får sätta sin egen prägel på laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2014-03-20 14:39
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat/

Jag personligen har haft de värsta tänkbara vibbarna under en lång period nu och med värsta tänkbara vibbar så innebär det flashbacks från slutet av Rijkaard-eran, men de institutionella problem vi hade när Gaspart var president. Jag tycker, precis som du, att kaoset utanför planen har påverkat det som sker på planen och på grund av det, men inte enbart därför, anser jag att denna styrelsen måste avgå så fort som möjligt. Det måste bli ett presidentval till sommaren.

Vi behöver en revolution likt den vi hade när Pep tog över som tränare och det kommer aldrig ske med den här juntan. På två år har de inte ens kunnat köpa en mittback. Finns det verkligen någon som tror att de kommer lyckas förnya spelartruppen?
Barcelona Bentley King
2014-03-20 14:38
Ett nytt tecken på att vi måste rensa lite i truppen. De som har vunnit allt som finns att vinna är helt klart mätta och det leder oftast till hybris. Tata borde sätta ner foten och få spelarna att känna att de inte har en säjer plats i laget
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 14:36
Redan mot PSG kunde man se att laget tydligt blivit påverkat av Tatas frånvarande. PSG med all respekt ska inte ha någon chans på CN och dom var hur nära som helst att gå vidare.
Barcelona LeoMessi
2014-03-20 14:33
el Flaco (Barcelona) Ibland kan man ju tro att många av spelarna tycks tro att dom vet bättre än Tata. Det saknad som du säger en ledare på planen. Kanske därför inte Tata hade något att säga till spelarna efter matchen mot valladolid eller om det var mot sociedad. Nästan så att man tror att Tata tänkte "Vad gör det för skillnad om jag går och ner och pratar med dom? Ingen lyssnar ändå", av ren besvikelse så klart. Valdes kan jag förstå, han har fått släppa in så otroligt många skitmål pga någon försvarar halvhjärtat eller inte täcker en yta som ska täckas. Som när Piattis lyckas göra ett nickmål, fattar inte hur Alves misslyckades med den duellen.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 14:30
Tycker inte man kan dra några större slutsatser över Bayern matcherna. Visst blev vi överkörda men man kunde klart och tydligt se att Barcelona var helt ur slag. Detta beror som sagt på flera olika faktorer men man kan inte blunda över det faktum att vi var utan en tränare under en längre period. Sånt påverkar vilket fotbollslag som helst.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-20 14:28
el Flaco Du är nog en av dem klokare här på forumet och eftersom du länkade det klippet måste jag fråga om du får 2008 vibbar från det klippet? Alltså slutet av Reijkaard-epoken. Visst hettar det alltid till under matcher, men om man tänker på vilka misstag vi har förlorat matcher på i år, knackande spel, formsvackor och Tatas reaktioner i videon (visst kan det va klippt så att han ska se hopplös ut) så måste han hursomhelst få fria tyglar och ges makten att forma laget precis som Pep gjorde sommarn 2009. Oavsett hur det går denna säsong. Vissa spelare måste rycka upp sig, Xavi, Alves, som är veteraner i laget borde bära mer ansvar, speciellt nu när Puyi saknas. Jag kanske är lite paranoid, men lägger man till andra händelser från denna säsong så ser man klart att något inte stämmer på plan heller. Alves har lagt alldelles för mycket fokus på fansen och hanterat det helt fel (min åsikt) och man ska aldrig säga håll käft till en målvakt. Känns som att kaoset på Camp nou kontoren smittat ner sig till omklädningsrummet och på plan. EDIT: såg ditt meddelande till LeoMessi nyss så jag fick lite svar på min fråga. PS: Jag litar på Tata, men det är styrelsen jag tvivlar, tillsammans med media, men det är en annan femma.
Barcelona el Flaco
2014-03-20 14:17
LeoMessi/

Svårt att säga om det är så att Xavi och Busi inte har nåt förtroende för Tatas/Mascheranos instruktioner men det är intrycket man får av att se de bilderna. Eller så kan det vara att det råder allmän anarkism inom laget. Hur som helst så saknar vi en klar ledare. Det är ju naturligtvis svårt för Puyol att ta sig an rollen som ledare från läktaren.

Sen den hetsiga diskussionen mellan Valdés, en annan av ledarna, och Dani Alves är också lite oroväckande. Nu tycker jag förvisso inte det är någon big deal att två lagkamrater skäller på varandra och spyr ut svordomar under en match. Sånt skit händer även när man lirar med kompisarna på gården. Men det som jag finner anmärkningsvärt i det här fallet är att det uppstår redan efter tio minuters spel. Redan efter tio minuters spel råder det absolut kaos och förvirring i försvaret. På hemmaplan. Mot Osasuna.
Barcelona LeoMessi
2014-03-20 14:06
el Flaco Det är riktigt illa när dom inte lyssnar på instruktioner som kan gynna laget. Är det bara för att det masch som säger till dom vad dom ska göra? Enda som kan sätta dessa spelare på plats är Puyol och Valdes. Synd bara att valdes inte kan vara mer delaktig, för man har ju sett hur han kan skälla ut sina medspelare riktigt ordentligt. Speciellt om det är någon som har slarvat med en markering.
Barcelona el Flaco
2014-03-20 14:01
När man ser det här klippet blir det så uppenbart vilka problem vi har i försvaret. Bristen på kommunikation mellan lagkamrater, att mittfältarna inte hjälper till med understöd, saknaden av en tydlig ledare. Just den frasen som Mascherano släpper när Tata säger till honom att korrigera Xavi och Busi i deras positionsspel är oroväckande: "De gör inte som jag säger".

Och allt detta i en match som vi i slutändan vinner med 7-0, men trots slutresultatet kan man inte blunda för de (fortsatta) problemen vi har i försvaret.
Barcelona LeoMessi
2014-03-20 13:56
Bayerns sätt att spela passar oss väldigt illa helt enkelt. Ni har ju sett att när dom slår in en boll i straffområdet så är det typ 4 spelare som löper in samtidigt. Lag som Chelsea, real, Atletico, Dortmund osv kan försvara sig bättre mot detta då dom har spelare som är kapabla att utmana i luftspelet. Även om vi tex är bättre än Chelsea, så har dom ändå större chans att rå på Bayern än vi har. EDIT: sett*
Neymar11
2014-03-20 13:47
Jag kan fortfarande inte släppa Bayern matcherna. Jag vill ha Bayern i kvarten av två anledningar 1; Vi var så extremt dåliga, och vägrar att tro att Bayern är så mycket bättre. Vill ha renvansch och visa världen att det var engångsföreteelse. Vinner Bayern igen så kan jag acceptera att dom är bättre, så länge spelarna spelar med hela hjärtat 2: Åker vi ut, så åker vi ut mot favoriten och förhoppningsvis med värdigheten behållen.+ Den här ledningen behöver all tid i världen för att planera nästa säsong i lugn och ro. Och hur annars ska dom se vad som behövs för att bli bäst igen om vi inte ställs mot tuffaste möjliga motstånd
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-03-20 13:27
@barcastuff: Thierry Henry (ex-Arsenal -Barcelona): "I will never forget that 2-6 at the Bernabeu for as long as I live. Wooow, absolute delight!" [as]

@barcastuff: Thierry Henry: "What impressed me most was the arrival in Barcelona. Eto'o said: 'Now you'll see what love for a club means'. He was right."

:)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-20 11:56
Hörni!

Passar inte Barcelonistas åsikter så ignorera dennes kommentarer. Misstänker ni trollande så anmäl till moderator/redaktion. Lägg ned med den interna pajkastningen och grupptänkandet som leder till mobbning i längden - det blir ju bara en negativ spiral. Varför faller ni i samma fälla gång på gång och måste hävda er vilka ni än är?

"Jag kan mer om fotboll än dig!"
"Min pappa är starkare än din!"

Suck!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-20 11:49
Låt killen vara. Han hatar ju real, det är ett måste som Barca supporter. Barcelonistas (Barcelona) Fortsätt broder min. När var real senast i cl final? Jag kommer inte ihåg haha :D
Barcelona FCB Més que un club
2014-03-20 11:10
Barcelonistas + El Pasillo = Samma person (tror jag)
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 11:07
Koeman - läs de Emily har skrivit otroligt läsvärt och ja håller med om allt. Väldigt bra skrivet där hon tar fram styrkorna och svagheterna i dom olika lagen.
Barcelona koeman92
2014-03-20 10:57
Barcelonistas

Det räcker nu!
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-20 10:55
Kollade nyss på höjdpunkterna på Barcas ungdomslag mot Arsenals och Adama är så bra! Han gjorde vad ville med Arsenals ungdomar. Med rätt självförtroende kan den han bli hur bra som helst. En Pedro 2.0. Han har tellos snabbhet men hans acceleration är snabbare och han är mer oberäknelig och mångsidig.
Barcelona Tatinho
2014-03-20 10:54
South Korean youth forward Seung Woo Lee (16) will next week sign his first pro contract. He rejected offers from Liverpool and Chelsea [md] Goda nyheter för oss Culés !
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 10:46
Real Madrid överskattar sig själva. Varje år hävdas det från Madridhåll att i år är året som ska ge laget ’La Decima’. Trots det har inte Los Blancos nått finalen sedan säsongen 2001/2002. Även om Real Madrid spelmässigt och formmässigt är bättre nu än tidigare känns det inte helt omöjligt att slå ut dem sett till två matcher. Vinner Barcelona ligaclásicot på söndag har man ett klart övertag mot Madrid, som har en historia av att vika ner sig när det gäller som mest. Tack
Barcelona Lion24
2014-03-20 10:24
Jag måste ge ett stort cred till dig Emily för en fantastisk artikel (CL-lottning) !
Barcelona Bästelona
2014-03-20 10:17
@Barcacat:

1 Bayern München
Världens bästa fotbollslag i fjol är världens bästa fotbollslag i år. Pep Guardiola har förvaltat kvalitén, men förändrat spelarna; Lahm som playmaker, Rafinha som superback, och med fyra försvarare som kan starta spel finns här en flexibilitet som ingen annan har.
Åttondelen: Arsenal–B. München 0–2, B. München–Arsenal 1–1.
Skytteliga, CL: Müller 4, Robben, Ribéry, Götze 3.
Typelva: Neuer – Lahm, Javi Martinez, Dante, Alaba – Schweinsteiger – Robben, Götze, Kroos, Ribéry – Mandzukic.

2?Real Madrid
Efter en hackig start är det som om Carletto Ancelotti inte kan göra något fel. Charmoffensiven mot Madrid-medierna har fallit väl ut, hans BBC-kedja ser ut som världens bästa och kemin mellan Bale och Ronaldo sprakar.
Frågetecken? Tja, Jesés knäskada tunnar ut anfalls-
bredden, och fysiskt hårda lag kan störa Madrids lättviktsmittfält.
Åttondelen: Schalke–Real Madrid 1–6, Real Madrid–Schalke 3–1.
Skytteliga, CL: Ronaldo 13, Bale och Benzema 4.
Typelva: Casillas – Carvajal, Pepe, Sergio Ramos, Marcelo – Modric, Xabi Alonso, Di Maria – Cristiano Ronaldo, Benzema, Bale.

3?Chelsea
José Mourinho har gjort det igen. ”Det”? Jo, organiserat ett lag så att de ser ut som ett enda, stort
kompakt monster, redo att sjunka eller hugga efter behov.
Hysterisk fysik på ytterbackarna, balansgeniet Lampard
i mitten och kantkreativitet så det räcker och blir över.
Tänk om Mourinho hade haft en anfallare också…
Åttondelen: Galatasaray–Chelsea 1–1, Chelsea–Galatasaray 2–0.
Skytteliga, CL: Torres, Eto’o 3.
Typelva: Cech – Ivanovic, Cahill, Terry, Azpilicueta – Ramires, Lampard – Willian, Oscar, Hazard – Eto’o.

4 ?Barcelona
Tata Martinos verticalidad-revolution har förvandlat Barças
modell, de är inte längre lika kollektivistiska i sin grundtanke,
men det är alltjämt så att det här laget växer och krymper med Messis form.
Just nu? Jo, det ser bra ut.
Åttondelen: Manchester C–Barcelona 0–2, Barcelona–Manchester C 2–1.
Skytteliga, CL: Messi 8, Neymar 3.
Typelva: Valdés – Alves, Piqué, Mascherano, Jordi Alba – Xavi, Busquets, Fàbregas – Neymar, Messi, Iniesta.

5 ??Paris Saint-Germain
Nyss var det så enkelt att se att PSG saknade ytterbackar för att ta nästa steg. Nu har de sminkat över det problemet, blivit ett boll-innehavs-lag som både kan kontra, spela och trycka in mål.
Det lag som lyckas låsa Motta/Verratti kommer att störa Paris, men det är ett lag som ingen vill möta.
Åttondelen: Leverkusen–PSG 0–4, PSG–Leverkusen 2–1.
Skytteliga, CL: Ibrahimovic 10, Cavani 4.
Typelva: Sirigu – van der Wiel, Alex, Thiago Silva, Maxwell – Verratti, Motta, Matuidi – Cavani, Ibrahimovic, Lavezzi.

6 ??Atlético Madrid
Ett lag som spelar som deras tränare ser ut. Cholo
Simeone har vridit upp ett elakt, cyniskt, fysiskt, smart och – när nöden så kräver – väldigt snyggt fotbollslag.
De är så lojala och fina, Diego Costa arbetar för tre – Raul Garcia och hemmapojken Koke hjälper honom framåt. Jag har svårt att se dem orka
i ligan, men i enskilda cupmatcher kan de bli årets Mourinho-Inter.
Åttondelen: Milan–Atl. Madrid 0–1, Atl. Madrid–Milan 4–1.
Skytteliga, CL: Diego Costa 7, Raúl García 4.
Typelva: Courtois – Juanfran, Miranda, Godin, Filipe – Gabi, Suarez – Arda Turan, Raúl García, Koke – Diego Costa.

7 ??Dortmund
Klopps Sturm und Drang-fotboll har kostat på, efter ett par säsongers spring kom förslitningsskadorna som små svarta brev på posten i vintras. BVB har ändå gått vidare, de har farten kvar och Lewandowski har varit skarp nog för att få fans att glömma vart han ska härnäst…
Åttondelen: Zenit–Dortmund 2–4, Dortmund–Zenit 1–2.
Skytteliga, CL: Lewandowski 6, Reus 3.
Typelva: Weidenfeller – Piszczek, Friedrich, Hummels, Schmelzer – Sahin, Kehl – Blaszczykowski, Mkhitaryan, Reus – Lewandowski.

8 ??Manchester United
Det bär så klart emot att ranka just den här klubben på just den här platsen – men vi gör det med säsongen som bas, inte en enskild
åttondelsfinal. Mittfältsproblemet finns där fortfarande, mittbackarna
saknar lite fart, och det hänger alltjämt en stor, svart skugga över David Moyes. Hård press.
Åttondelen: Olympiakos–Man United 2–0, Man United–Olympiakos 3–0.
Skytteliga, CL: van Persie 4, Valencia, Rooney 2.
Typelva: De Gea – Rafael, Ferdinand, Jones, Evra – Fellaini, Carrick – Valencia, Rooney, Young – van Persie.
Neymar11
2014-03-20 08:08
Barcelonistas Fan vilket narcissistisk beteende du visar upp gång efter gång. Att du känner dig tvungen att bekräfta din kunskapsnivå och vad du har uträttat i livet varje gång något går emot dig. Jag råder dig att söka hjälp hos en psykolog och jag menar inte det som något illa. Men du håller allt för mycket inom dig som du inte borde släppa ut i ett diskussionsforum om fotboll Ingen av dem ville dig något illa, utan förklarade hur det ligger till. Hur neymar tjänar så mycket pengar
Barcelona Barcacat
2014-03-20 07:28
Någon med plus?
Annons: