/spanien/barcelona/forum/530.aspx/spanien/barcelona/forum/530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-07-02 22:07
Taktisk tillbackadragande av Tyskland nu i andra?
Barcelona koeman92
2016-07-02 21:56
@petersays:

Agree. Kan inte sluta tänka på hur bra han hade passat hos oss. Fenomenal back.
Barcelona MessiLionel
2016-07-02 21:55
BBC alltså Juventus BBC är ju helt galna!
Barcelona enkos
2016-07-02 21:53
Det luktar straffar. Buffon mot Neuer.
Barcelona enkos
2016-07-02 21:48
@petersays:

Bayern kommer bli riktigt farliga nästa säsong. Och med tanke på att Guardiola lämnat blir jag inte förvånad om Bayern vinner CL.
Barcelona petersays
2016-07-02 21:46
När Hummels är så här bra vill man ju verkligen se honom i våra färger.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-07-02 21:42
Muller alltså, har inte gjort mål i 9 raka matcher i EM
Barcelona Liunil Masse
2016-07-02 21:35
[QUOTE=enkos]Andre Gomes har varit katastrofal i EM. Han platsar inte ens i Portugal och de matcher han startat har han blivit utbytt . [/QUOTE] "Katastrofal" Ge dig... Har sett väldigt många matcher av André Gomes o han är en klassmittfältare.
Barcelona Thierry Henry
2016-07-02 21:18
@enkos:
Haha jag har aldrig påstått att real ej hade chans på cl. Jag skrev att vi skulle ro hem ligan för folk va oroliga att vi skulle tappa den. Vi va redan ute ur cl då. Sluta ljuga ihop grejor för att fiska efter likes. Patetiskt. Vi vann ligan och Portugal lär inte vinna Em. Men fortsätt darra du och dröm mardrömmar om något som knappast är sannolikt. Jag håller mig till hur verkligheten ser ut. Kan Portugal vinna. Visst har dom chans. Sannolikt? Knappast. Tror tom dom får svårt mot Wales "Gud hqr skänkt Ronaldo gåvan" sagofigurers inverkan undanbedes i fotbollstippande i framtiden tack
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-02 21:06
Fan va alla ska prata om Pepe sluta snälla!! Han ska bara nämnas när han går på messis hand under ett el clasico...
Barcelona enkos
2016-07-02 21:04
Uefa vilka hycklare och rasister . Det fick inte bli en tyst minut för terrordåd i Istanbul men ikväll fick det bli för några enstaka italienare i Bangladesh. Skam !!
Barcelona enkos
2016-07-02 21:03
Barcelona enkos
2016-07-02 21:00
Andre Gomes har varit katastrofal i EM. Han platsar inte ens i Portugal och de matcher han startat har han blivit utbytt .
Barcelona Gio Style
2016-07-02 20:58
Pepe är ett avskum men det tar inte bort det faktum att han är en bra försvarare.
Dock är han låååångt ifrån världens bästa mittback.
Barcelona enkos
2016-07-02 20:55
Alltid när en tränare flyttar till en annan klubb tar han med sig spelare. Krychowiak från Sevilla till PSG.
Barcelona Seabrook
2016-07-02 20:54
Med alla dessa rykten angående Andre Gomes, är det en sån spelare som behövs i Barca? Varför går man inte efter en högerback eller någon som kan utmana Alba på vänsterkanten? Dessutom behöver vi få in en anfallare som kan avlasta Suarez centralt.
Barcelona FCB_Messi
2016-07-02 20:48
The camerooins Montoya kommer inte gå till Fenerbahce då dom har köpt van der wiel.
Vlom
2016-07-02 20:33
@Reymar:

Att vara startspelare i 9 säsonger för ett av världens allra bästa klubbar tyder på att Pepe är allt annat än en genomrutten försvarare. Snarare är han en fantastisk mittback.

Sedan håller jag med om att brasse-portugisen är långtifrån att vara Guds bästa barn, men det stannar enbart på planen.
Barcelona Liunil Masse
2016-07-02 18:55
[1/3] Barcelona B midfielder Sergi Samper (21) is a 'plan B' if Barcelona fail to sign Valencia midfielder André Gomes (22). [md] [2/3] Sergi Samper (21), who will renew, will only be loaned out, probably to a La Liga team, if André Gomes (22) is signed. [md] [3/3] First team coach Luis Enrique has approved the signing of Andre Gomes, but he has also made it clear that he’d want Samper. [md]
Barcelona Kröjff
2016-07-02 17:53
Med risk för att väcka onda andar till liv igen mellan mig och neymar JR, efter en liten dispyt med Amo.38, tänkte jag nu lämna "hypen" kring Thiago Silva som den sistnämnde menade hade förfört en stor del av världens fotbollsälskare. Och istället fokusera på en annan "hype" som följde på Confederation Cup 2013 (en turnering som Amo.38 alltså inte tillmäter något som helst värde ifråga om nämnde mittbacks utmärkelser i densamma).

Jag tänker naturligtvis på Neymar Junior.Och det är helt riktigt att man inte alltid ska sätta sin tilltro till vad man läser. Ett talande exempel är då Expressens s k expert skrev följande i tidningens "fotbollsbibel", när Neymar JR som bäst låg i startgroparna inför sin allra första säsong i Barcelona för snart tre år sedan:

”Jag kan inte påminna mig någon som de senaste decennierna fått ett liknande genombrott, inte gamle Ronaldo, inte Ronaldihno, inte ens Messi”. Jonas Bryngelsson som skribenten heter, syftar förstås på genombrottet i just Confederation Cup; då Neymar onekligen visade sig på styva linan med sällsynt bravur i Brasiliens upplaga.

Neymar blev förvisso som 17-åring utsedd till bästa unga spelare i Campeonato Paulista 2009. Turneringen är ett distriktsmästerskap i São Paulo. I samma ålder (2005), förärades Messi fyra utmärkelser: Golden Boot: FIFA U-20 World Cup, Golden Ball: FIFA U-20 World Cup, Golden Boy och Olympia De Plata (årets argentinska spelare).

Året efter fick han ytterligare två utmärkelser : FIFA World Young Player of the Year samt World Soccer Young Player of the Year. Innan Messsi fyllt 21, togs han så ut i FIFA:s världslag på seniornivå för första gången.

Man skulle kunna fortsätta så ett bra tag till för att retroaktivt påminna Jonas Esbjörnsson på Expressen om att Neymar vid en ålder av 21, faktiskt hade en hel del kvar att bevisa för att få det internationella genombrott, som Messi fick långt innan han hade hunnit nå "Neys" dåvarande ålder.

Och som redan framhållits men tål att upprepas: När Messi var 21 år så förärades han sin första Ballon d'or, enär den 21:årige Neymar fick blott 4 av 5 möjliga getingar i Expresssens guide till fotbollsgalaxen; Jonas Esbjörnssons lyriska utläggning till trots. Lika många som Ola Tovionen med andra ord; säger minst sagt det mesta om dylika betygsättningars dignitet.

Jag förmodar att de där överorden dröjde sig kvar och gjorde att jag fick ett extra kritiskt öga till Neymar, även om jag aldrig någonsin gjort gällande att han är en dålig spelare. "Bara" att han inte kan mäta sig med Leo Messi (och vem kan det i längden ?) samt ifrågasatte att han skulle få FIFA:s Ballon d'or med några få års erfarenhet av europeisk klubbfotboll på absolut toppnivå.

Nu när några år förflutit så kan man enligt mitt förmenande och med facit i hand, konstatera följande. Nämligen att Neymar ännu inte visat sig värd den dryga miljard och alla långdragna kontroverser kring hans kontrakt som kantat hans väg tillbaka till framtiden och som ju inte på långt när nått vägs ände än (det bör man hålla i minnet).

Men fram tills nu menar jag att framställa det som att Neymar JR hade en lång formsvacka i våras efter att varit helt fantastisk under hela hösten, ger en felaktig bild. För under fyra fem matcher mot med spanska mått mätt mediokert motstånd och i Messis frånvaro, så nådde Neymar förvisso nära dom höjder som han så lekande lätt rörde sig på i Confederation Cup 2013 inför en hänförd Jonas Bryngelsson m fl fans.

Men förutom den formtoppen, har hans spel med relativt få undantag och sett över dom tre säsonger han spelat för Barca, inte alls motsvarat de förväntningar man har rätt att ställa på en sådan dyrgrip. Som nu fått till konsekvens att klubben via sin ledning satt hela dess själ i pant, för att om möjligt kunna rädda sina egna skinn. I så mening, märk väl!, är värvningen av exempelvis Song en västanvind vid en jämförelse. Vilket inte ska tolkas som en provokation, utan som min personliga uppfattning.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-02 17:31
Sen förstår jag inte varför du pratar om Atletico Madrid? Barca drog in €670M och trots att jag inte sett Atleticos resultat vågar jag påstå att dem inte ens är nära det. Syftar du på transferbudgeten så får du väga in att vi har Espai Barca på gån, samt vi har högre lönekostnader än exempelvis Atletico.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-02 17:27
Manchester United styrs helt som ett företag, klubben finns även ute på aktiemarknaden. Dem får in pengar på annat sätt. Man behöver nog hos Barca också inse att klubben är global och måste börja styra klubben mer som ett företag, dock verkar ju Bartomeu inse detta vilket är positivt.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-02 17:16
Sjukt att United som går titellösa år efter år har råd med sånna köp. Och vi som vinner allt år efter år har inte ens råd med nolito haha. Sjukt vilka idioter det är som styr vår kära klubb.

Stora frågan är hur hade det sett ut utan dom titlarna vi kammat hem? Hur hade ekonomin sett ut då?. Ähh sorgligt! Snälla avgå barto snälla, visa att du är cule o gör det för Barcas skull. Vi kan inte ens mäta oss med Atletcos budget ens. Var är pengarna barto???

Vill bara vakna en dag till nyheten barto får fängelsestraff!.
Barcelona enkos
2016-07-02 17:13
Rakitic har uttalat sig efter huligan attacken och lagt upp bild på i instagram med texten "ingen kan ta ifrån oss vårt leende "
Barcelona the cameroonians
2016-07-02 16:44
Senaste infon i historien med pakten i Neymar-caset;

Medlemmarna kommer nu att få tillgång till en kopia av överenskommelsen mellan klubben och åklagaren samt protokollet från styrelsemötet där pakten röstades igenom och godkändes med rösterna 14 för, 2 emot och 2 nerlagda.

Från och med måndag kan dessa dokument hämtas ut på klubbens servicekontor. Ska bli intressant att se hur allt gick till.
Barcelona enkos
2016-07-02 16:27
LeoMessi Jag har tidigare länkat men ingen här som förstår. Dessutom läser jag på b92 app och det är svårt att kopiera och länka här direkt. Kanske någon som vet hur man ska göra? När jag länkar så visas inte bara den artikeln utan allt annat också. Här: B92: Huligani kamenjem na Rakiticevu vilu http://www.b92.net/sport/euro2016/vesti.php?yyyy=2016&mm=07&dd=02&nav_id=1150422http://ww16/vesti.php?yyyy=2016&mm=07&d
Barcelona LeoMessi
2016-07-02 16:22
Enkos Snälla länka källor eller säg åtminstone var du läste detta så man själv kan försöka kolla upp det.
Barcelona enkos
2016-07-02 15:50
Efter Zlatan har Mourinho gjort klart även med Henrich Mchitarjan från Dortmund.
Barcelona enkos
2016-07-02 15:44
Huliganer attackerade Rakitics hem på semester i Kroatien där han hyrde en villa och tvingade honom och familjen att fly.
Barcelona Kröjff
2016-07-02 15:37
Amo.38

Irriterat tonläge det där. Samma heta temprament som Pepe måntro? Jag "hör" inte vad jag läser, för eftersom jag inte är blind brukar jag faktiskt titta på fotboll emellanåt och bilda mig en egen uppfattning av vad jag ser. Vad gäller Vincent Kompany kan jag väl hålla med att vissa överskattar honom om man jämför honom med t e x Thiago Silva, så dock inte jag. Påstår bara att han nog skulle kunna bänka Pepe om han fick chansen. Vare sig mer eller mindre. Sen kan du väl inte lägga mig till last, att vår klubb värvat spelare som Alexander Song och Vermaelen? Eller?
Annons: