/spanien/barcelona/forum/5299.aspx/spanien/barcelona/forum/5299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2014-03-18 17:02
Klockan 18.00 är det kvartfinal i UEFA Youth League mellan Barcelonas Juvenil A och Arsenals U19-lag.

Jordi Vinyals ställer upp med följande spelare från start;

Ondoa, Godswill, Quintillà, Ortega, Enguene, Munir, Huertas, Rolón, Juanma, Tarín och Adama.

Saknas gör Roger Riera, annars är det ett starkt lag.

Matchen visas på Eurosport.

Finns en del stream för de som inte har den kanalen. Kolla på wiziwig.tv.
Barcelona the cameroonians
2014-03-18 16:47
Cruyff var rådgivare åt Laporta under dennes tid som president.

Man kan anta att holländarens ord vägde rätt tungt i merparten av de sportsliga beslut som fattades under denna period.

Joan var smart nog att ta hjälp av mer kunniga personer till skillnad från Rosell som bara verkar ha omgett sig av ja-sägare.
Barcelona Valdés
2014-03-18 16:46
Migueli; som hederspresident var han inte med i organisationen. Cruyff valde att tacka nej till alla erbjudanden om att vara med i styrelsen.

Barca Barca; bra fråga - vem förtjänar att vara hederspresident? Skall man enbart gå på sportsliga resultat eller skall man även väga in hur man är som människa?

Barcelonistas; helt omöjligt att veta hur mycket Laporta lyssnade på Cruyff och andra kompisar.
Barcelona Migueli
2014-03-18 16:39
Barca Barca Rosell vill nog att han själv blir hederspresident nu när han inte längre är president. Smh
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-03-18 16:33
Cruyff var visst med i organisationen kanske inte rent fysiskt, men psykiskt var han alltid där som em ghost där hans " tjänare" lyssnade på hans idéer.
Barcelona Barca Barca
2014-03-18 16:28
@Valdés:

Cruyff har inte varit en del av organisationen men ändå fått vara med och ta beslut under Laportas era. Någonting som Rosell störde sig mycket på just av den anledning, att det första Rosell gör är att plocka bort priset som hederspresident som Laporta hade tilldelat till Cruyff, på ett "odemokratisk" sätt tyckte Rosell. Frågan jag ställer mig nu, vem Rosell tycker man ska rösta fram till hederspresident i klubben ? Cruyff som är en stor faktor till den fotbollen vi spelar idag med extremt viktiga beslut som att ha kvar Rijkaard och att anställa Pep som tränare istället för Blanc, Mourinho eller Valvrede(som det snackades om på den tiden) eller...ja vem mer finns det ? Zubizarreta ? Eusebio?
Barcelona Migueli
2014-03-18 16:24
@ Valdes

Jo han var ju hederspresident.
Barcelona Valdés
2014-03-18 16:12
Migueli; Cruyff har inte varit en del av organisationen sedan han sparkades som tränare för över 20 år sedan.
Barcelona Bàckis
2014-03-18 16:04
Titooo Jag och en City-polare köpte biljetter till returen på Camp Nou förra veckan genom Viagogo. Lovades att få biljetterna hemskickade, men fick istället 1 vecka innan match beskedet att dom skulle hämtas på ett hotell bredvid Camp Nou under matchdagen. Väl där var det inga problem och biljetterna var äkta. Att vi sen betalade 2000 kr för ett par biljetter som ursprungligen kostat 117 euro är ju en annan sak men vad gör man inte för matcher likt dessa :)
Barcelona Migueli
2014-03-18 15:54
@RonaldinhoGaucho!:

Vi hade inte tur vi hade Cruyff.
Anledningen till att Rijkaard ens var kvar efter den kassa höstsäsongen 2003 var ju att Cruyff trodde på honom och ville ha honom kvar. Rosell pushade hela tiden för att sparka honom men Laporta lyssnade på Cruyff istället.

Det var också han som ville att Pep skulle ta över efter att Rijkaard fått sparken medan det ryktades om Mourinho och andra. Men nu finns tyvärr inte Cruyff kvar i organisationen på grund av att Sandro är så dum i huvudet och trodde han kunde styra allt med sitt stora ego.
Barcelona Migueli
2014-03-18 15:54
@RonaldinhoGaucho!:

Vi hade inte tur vi hade Cruyff.
Anledningen till att Rijkaard ens var kvar efter den kassa höstsäsongen 2003 var ju att Cruyff trodde på honom och ville ha honom kvar. Rosell pushade hela tiden för att sparka honom men Laporta lyssnade på Cruyff istället.

Det var också han som ville att Pep skulle ta över efter att Rijkaard fått sparken medan det ryktades om Mourinho och andra. Men nu finns tyvärr inte Cruyff kvar i organisationen på grund av att Sandro är så dum i huvudet och trodde han kunde styra allt med sitt stora ego.
Barcelona Krabban94
2014-03-18 15:39
@Titooo:

Den enda 100% trovärdiga är ju alltid den officiella hemsidan, men om den inte löngre har biljetter betyder det ju inte heller att de är slut. Vanligtvis köper ju biljettförsäljningssidor och företag x antal biljetter som de säljer 2-3ggr dyrare.

I ditt fall så kan jag inte tala med erfarenhet, viagogo kollade jag nångång men har aldrig köpt därifrån... Har alltid hållit mig till hemsidan. De har väl begränsat med biljetter förstås som de får sälja på hemsidan i det här fallet då det är final, tror inte heller det är slutsålt än för att biljetterne kostar väl 200-300€.. Hoppas du får tag i några biljetter! :)
Barcelona Titooo
2014-03-18 15:34
Hej barca bröder. Jag ska åka till mestalla för att se cdr finalen. Officiella hemsidor har inte biljetter kvar. Däremot hittade jag dem på viagogo.com är d3t en trovärdig sida? Jag ska betala nästan 20 tusen för mig och mina familjmeddlemar så jag vill inte bli lurad. Tacksam för svar
Barcelona Bentley King
2014-03-18 14:22
Idag är en bra dag! Bartra skrev på ett nytt kontrakt! :D
Barcelona Mido
2014-03-18 14:12
Sedan Pep lämnade oss så har klubb situationen inte blivit stabil, och jag menar inte vinsterna,, jag menar människor som slutar å får nya ansikten i nästan varje säsong.... Herregud vad den mannen har påverkat oss, men just nu på ett negativt sätt. Jag kräver att Tata ska vara kvar i många år,, han är bäst lämplig för oss just nu,,
Barcelona fraiXCII
2014-03-18 13:40
Bartra skrev på ett nytt kontrakt alldeles nyss som sträcker sig till 2017, hans utköpsklausul ligger på €25m. Den siffran låter inte alls hög, kommer man att slarva bort honom så som man gjorde med Thiago?
Barcelona Bàckis
2014-03-18 13:38
Sägs alltså att Neymar skall starta på söndag. Är inte Pedro och Alexis mer värda chansen just nu med tanke på Neymar´s form senaste tiden? Å andra sidan fungerade ju den elvan rätt bra på Eastlands ;-)
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-18 13:27
Bartra har äntligen skrivit på. yes!!
Barcelona Júnior.
2014-03-18 12:47
Neymar11

Ja haha, speciellt när låten handlar om just drinkar!

Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-03-18 12:43
@Barca Barca:

vi har haft tur att vi hade en ledning som lyssnade och gav Rijkaard de han ville ha och att Guardiola var ett geni, man kan inte dra en lott o chansa, vi har haft tur 2 ggr, sen kom tito och levde på Guardiolas taktik och allt annat,vi vann med honom pga inviduella prestationer(Messi) 1 säsong till med Tito och vi hade varit någonstans där nere i ligan.

om vi nu måååste köpa in en tränare så ska de va en som har erfarenhet av åtminstonde europa spel, ingen oprövad som vi nästan fick innan tito.. vem var de rubi? fifan fick nästan hjärtklappning när jag fick höra att han nästan fick rollen

Barcelona Leo y Cesc
2014-03-18 12:32
@barcastuff: Barcelona coach Tata Martino (51) is willing to consider offers he got to join clubs in the Middle East next season. [bein via as marca] Som ni ser så är det Marca som startat detta skitsnack, just för att ta bort fokus från EL Clasico, va inte rädda vi ska äta upp er levande !
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-18 12:28
@barcastuff: Laudrup (ex-Barcelona -Real Madrid): "If Messi had a crisis, what are the other players having... Journalists like to use big words." [cope]
Neymar11
2014-03-18 11:33
Jeffson Bra alternativ, jag som dig hoppas att Tata är kvar ett år till. Där han får göra allt på sitt eget sätt Men det finns ett alternativ som alla glömmer Rudi Garcia- gör underverk med Roma, ingen av dom visste hur man försvarade innan. Och han löste det direkt. Han tycks kunna få ihop bra lag, och få alla att dra åt samma håll. Spelar stundtals riktigt underhållande. Fått en medioker Gervinho att nästan bli en stjärna Men Rodgers lockar det med
Jeffson
2014-03-18 11:02
Jag hoppas inte att Tata lämnar. Även om vi skulle åka ut i kvarten, förlora cupfinalen och komma trea i ligan så hoppas jag att han får nästa år på sig med en ordentlig försäsong och lite makt i sommarens transferfönster.

Men OM han lämnar. Vad tror ni om Brendan Rodgers? Han har gjort det jäkligt bra i både Swansea och Liverpool. Kan sin possession, grymma omställningar och får igång sina spelare.

Mina kandidater skulle vara (ingen rangordning)
Rodgers
Klopp
Martinez
Lucho
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-18 10:37
@Júnior.:

"Vamos BMW!"
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-18 10:30
Oavsett om det är sant eller bara complete bullshit så är det ett faktum att den här nyheten tar fokus från El Clásico. Jag hoppas att laget och speciellt Tata själv inte påverkas av detta utan i lugn och ro förbereder sig inför matchen istället, matchen som i stort sett avgör hela säsongen för våran del. Det skulle vara bra om även fansen kunde prioritera rätt de också, jag kan bara tala för mig själv men jag anser att allt fokus i nuläget ska ligga på El Clásico. Det här gynnar bara Real och vi får inte låta det fortsätta längre än nödvändigt.
Barcelona fraiXCII
2014-03-18 10:29
Det ryktas om att AVB tar över zenit efter Luciano Spaletti, om detta stämmer, så är det väldigt bra nyheter. AVB har inget att tillföra Barca.
Barcelona Gabriel
2014-03-18 10:12
Conte som tränare hade varit lite av en dröm, han tar med sig Pogba haha. Nej men skämtåsido, han lämnar inte Juve.
SoN_Un
2014-03-18 10:00
jag hoppas verklingen på de boer asså. tror han blir topp topp topp tränare
Barcelona Krabban94
2014-03-18 09:33
Om tata nu lämnar som ryktena säger, så hade jag personligen hoppats på Simeone, Klopp eller Laudrup!
Laudrup: Gjorde det bra ifrån sig i Swansea, sämre denna säsong.. Vet vad Barca innebär med filosofi etc passar han.
Klopp: trots hans omställningsfilosofi är han en smart tränar, som även kunde ta med tsg spelare som Hummels och andra vi behöver.
Simeone: ytterst osannolikt, men samma som Klopp gällande filosofin. Orsaken till att Simeone finns på listan är främst den att om man kollar på dagens Atletico, vilken vinnarmentalitet de fått sedan Simeone tog över, samt kolla hur spelarna sliter för klubbmärket de har på bröstet!! Hade våra spelare slitit som Atletis så hade ingen vunnit oss! (Kanske nån men ytterst få)
Annons: