/spanien/barcelona/forum/5293.aspx/spanien/barcelona/forum/5293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas-
2014-03-16 19:35
Krabban: Vi har haft ganska enkelt på Santiago senaste åren ska tilläggas. Att vi tappar poäng mot Valladolid har inget som helst att göra med vad som händer borta mot Real Madrid. Det är en helt annan inställning på spelarna. Vi har alltid haft en mental fördel mot Real i el Clásico. Senaste årens resultat på Santiago: 2008/2009: 6-2 seger. 2009/2010: 2-0 seger. 2010/2011: 1-1 i ligan, 2-0 seger i CL. 2011/2012: 2-2 i Supercupen, 2-1 seger i cupen och 3-1 seger i ligan. 2012/2013: 2-1 förlust i Supercupen, 1-1 i cupen och 2-1 förlust i ligan. Förlusten sist i ligan på Santiago så körde Real i princip B-laget, pinsamt för oss ja, men samtidigt var ligan helt avgjord. 2-1 förlusten i supercupen var vi en man mindre i 60 minuter o låg ändå på för en kvittering i slutet som hade gett oss den totala segern. Med det sagt, kanske den enda match där Real kört över oss på sin hemmaplan i en halvlek iaf. 1-1 matchen i cupen där Cesc gjorde 1-0 var vi helt överlägsna i, vi radade upp lägen för 2-0 istället så kvitterade Varane. Reals stora vinster har kommit på Camp Nou. Vi brukar vinna på Santiago.
Barcelona Migueli
2014-03-16 19:31
Krabban94 Nej varför ska du sluta? Du måste inte skriva här varje dag, det är ditt egna val. Låt inte andra säga åt dig vad du skall göra.
Barcelona Migueli
2014-03-16 19:27
Är det någon som vet om Puyol kommer hinna bli spelklar tills El Clasico? Han dras ju med en skada på höger knä så vitt som jag vet och var därför inte uttagen till truppen idag. Hade så hemskt mycket velat se honom spela ett sista El Clasico.
Barcelona Krabban94
2014-03-16 19:24
@Barca King - CP5 Legend:
Har varit med på SF en tid, men har aldrig varit aktiv att skriva på forumet förrän den senaste tiden, så ursäkta mig om jag inte skrivit eller varit aktiv här. Det enda jag säger är att man inte ska ta ut något i förskott! Har varken undervärderat eller hyllat Barcas insats från ikväll men kan nog börja göra det om det är det ni vill! Jag är nöjd över deras insats ikväll, för den var stabil o vi satte bollen flera gånger i mål. Skönt även att Messi får göra några mål o så vidare, men jag påminner fortfarande om att Real är bättre än Osasuna. Dock hoppas jag att jag får äta upp mina ord på söndag! Kan även sluta skriva här om ni vill om mina inlägg inte uppskattas, då är det bara att meddela mig här på forumet eller via PM. Hur som helst för mig, please let me know! Migueli: Tack, uppskattas!
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-16 19:18
Krabban Du skriver först nu på forumet när man aldrig innan har sett dig skriva. Och du skriver inget annat än att undervärdera Barcas insats ikväll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-03-16 19:17
För att sammanfatta matchen lite, vi bjuder verkligen på en show ikväll. Jag efterfrågade champagnefotboll inför matchen och det blev vi verkligen bjudna på!

Här fick vi se vad som händer om man bara visar lite vilja och motivation. Fantastiskt.
Spelarna sprang, stressade, pressade och vågade framförallt skjuta, vilket ger resultat.

Kan omöjligt välja bara en spelare som matchen lirare, hela laget i princip förtjänar beröm.
Vi har helt klart höjt oss ordentligt, vi spelade ut City i veckan och borde vunnit den matchen med bra mycket mer, nu visade man att detta inte var en engångsföreteelse utan bjöd på makalöst spel.

Nu gäller det att fortsätta så här, gör vi det kan vi nå riktigt långt.

Matchen nästa helg blir tuff såklart, men med tanke på att vi hela tiden tycks höja oss extra mycket i stormatcher, samt spelet laget nu visar upp talar för att vi har en mycket bra chans.

Real har dessutom inte imponerat märkbart senaste tiden.

Jag har en bra känsla.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-16 19:14
Messi har 18 mål på 21 matcher och Ronaldo har 25 mål på 24 matcher. Messi har även spelat en hel del matcher halvskadad den här säsongen, annars hade han förmodligen legat på mer än ett mål per match som han brukar. Det är 10 matcher kvar och det skulle inte alls förvåna mig om han når en bit över 30, och att göra det under en sådan skadefylld säsong är en oerhörd bedrift.

Vad det gäller spelet överlag så känns det som vi nästan gynnades av Valladolidtorsken då vi därefter stått för två fantastiska insatser. Jag tycker vi känns redo för El Clásico, även om den matchen handlar om så mycket mer än form så har vi helt klart toppat just formen inför mötet. Nu är det en veckas förberedelser inför matchen medan Real har Schalke i veckan, förhoppningsvis något som kan vara till vår fördel.
Barcelona Krabban94
2014-03-16 19:09
@Andreas-:

Att vi lekte med City betyder ju verkligen inte att vi kommer ta 3poäng/leka med Real! Real är så mycket bättre för tillfället och hade även de slagit ut City! Lägg till att City förlorade i cupen mot Wigan innan matchen mot oss. Alla matcher skall vinnas så oavsett skit eller bra motstånd måste man vinna sina matcher för att vinna titeln, detta är precis vad Real gör nu! Vi glider och på mot lag som Valladolid, då får vi helt enkelt skylla oss själva...
Barcelona Rambla~
2014-03-16 19:09
Blaugrana91 Absolut! Jag påstår inte annat. Jämför man matcherna mot Valladolid och Sociedad är det underbart att se förändringen, men kom ihåg att detta var på Camp Nou. Dessutom, Madrid är en helt annan koloss jämfört med de här motståndarna.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-16 19:07
"Cristian Tello kunde till slut fastställa slutresultatet till 5-0 med sitt mål i den 78:e minuten."

Hög klass på aftonbladets matchrapporter..... Man kanske ska vänta med att uppdatera livescore tills matchen är slut nästa gång.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-16 19:05
Rambla~ Absolut att dem är bättre hemma och kämpar mer för sin hemmapublik. Men ser du till vår insats så är den verkligen klasser bättre än tidigare matcher. Spelarna sprang, ville framåt, sköt från alla möjliga vinklar, pressade och stressade. Som sagt även om vi mött "sämre" lag tidigare så har knappt något av detta funnits i vårt spel.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-16 19:03
Försvaret är inte så dåligt som vissa snorungar vill få det till, visst det har sett lite dåligt ut mot dom här mindre lagen. Men kollar vi mot CityX2, Real Madrid, och AtleticoX3 så har vi varit otroligt stabila.

Var det inte Atletico som skulle köra över vårt försvar? var det inte Real som skulle köra över vårt försvaret? Var det inte City som skulle våldta oss?
Barcelona Rambla~
2014-03-16 19:03
Blaugrana91 Det må vara så men du måste ta med i beaktande hur mycket effort (kommer inte på något svenskt ord) lade Osasuna ner i denna match. De är jobbiga som fan när vi spelar borta. Anser du att de lägger ner lika mycket jobb i denna match som de gör hemma?
Barcelona yeezus
2014-03-16 19:02
Ödmjukhet killar!

Detta är så klart jävligt bra att ha med sig inför de viktigaste matcherna nu. Men en match i taget, och ta inte ut någon seger i förskott! Var inte som Pasillo!

Fantastisk match för övrigt, av SAMTLIGA på plan:

+Alba&Alves har ryckt upp sig avsevärt mycket det senaste
+Messi is back
+Alexis gör en fenomenal säsong
+Iniesta förvandlar sorg till glädje, kudos till den store Andrés som spelar fantastiskt.

Men detta är Osasuna killar, nästa vecka är den stora utmaningen.
Visca Barca!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-03-16 19:02
Real Madrid fans just nu!
Barcelona Andreas-
2014-03-16 19:01
Krabban94

Vi lekte med City i två matcher. Tittar jag på vårt spelschema i ligan så är jag mest orolig för att vi tappar poäng i skitmatcherna, vilken av dem är omöjlig att säga. Real Madrid på Söndag ska inte vara ett poängtapp.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-03-16 19:00
Förvånar mig inte om Messi går om både Ronaldo och Diego Costa i skytteligan. Herrejävlar vad bra han är!.

En annan som också prickat formen är ju Alves, spelat ruggigt bra senaste tiden. Härligt match av Iniesta som vi behöver mot RM, och Xavi gör allting fortsatt klockrent.

Mycket goda tecken inför EL Classico, och trots stabilt försvarsspel idag och mot City i CL är man fortfarande orolig inför RM..

Barcelona Blaugrana91
2014-03-16 18:58
Rambla~

Tycker inte man ska prata bort prestationen med att Osasuna inte håller hög kvalité, vi har spelat katastrofalt mot lag som är sämre än Osasuna, så att spelet ser ut som det gör idag är ett fruktansvärt gott tecken.

Fortsätter vi så här kan det gå riktigt bra på alla fronter.
Barcelona Barcadinho.
2014-03-16 18:58
Messi - Barcelonas bäste målgörare genom tiderna efter dagens match.
Bryter ett nästan 100 årigt rekord.
Han skriver om klubbens historia hela tiden.
Vilken legend.
Barcelona Krabban94
2014-03-16 18:57
@Andreas-:

Ta inte ut nåt i förskott, vi vann 7-0 fine. Real Madrid är ändå det formstarkaste laget med Bayern i europa för tillfället. Släpper knappt in mål, tar 3poäng oavsett om de är bra eller "dåliga". Ronaldo i storform öser in med mål, de är hungriga o vill dra i från i täten. Vi minns förra säsongen hur det gick borta mot Real. Vi har en form som gått upp och ner hela säsongen. Så jag säger att vänta med det här tills efter söndagen så får vi se hur det ser ut då.

Hoppas verkligen på vinst men kommer bli otroligt jämnt!!

¡Visca Barca!
Barcelona Rambla~
2014-03-16 18:57
Visst var det en fin match med bra spel men kom igen nu, överdriver ni inte lite väl mycket nu? Så bra motstånd bjud inte Osasuna anser jag. De lade i princip av efter 2-0 och verkade koncentrera sig på nästa veckas hemmamatch. De vill inte dras in i bottenstriden.
Barcelona Andreas-
2014-03-16 18:52
Fantastisk match. Den här veckan bevisar att Real Madrid aldrig vinner el Clásico o kan glömma CL-titeln.

Hoppas marängerna njuter av ligatiteln. Vi tar CL, cupen o samtliga el Clásico-matcher.
Barcelona Sir Alexis
FANTASTISKT, VILKET SPEL!! Hopaas vi vinner El Clasico real borta är inte lätt men vi vet hur det har gått senaste åren där och spelar vi vårt spel som idag så ska vi ta det! VISCA EL BARCA!
Barcelona Excellence
Var minst 10-15 småglin inne för bara en vecka sedan och skulle sälja Messi. Otroligt svängigt det måste vara i sådana människors huvud.

Man kan Casha in på en Dani Alves, en Pique till och med på en Iniesta men Messi är Messi. Man säljer inte honom, man är glad att han vill spela för ens klubb resten av karriären.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-16 18:51
Fråga 10. Hur många gånger har Real Madrid varit i Champions League-final de senaste 12 åren? 1. 0 gånger. X. 0 gånger. 2. 0 gånger.
BARCA-més que un club
2014-03-16 18:50
Messi alltså vad ska man säga världens bästa genom tiderna 3 mål och 1 assist
killen is back on track, se upp Real nästa vecka då smäller det.

Vamosssss Barcaaa !!!
Barcelona Blaugrana91
2014-03-16 18:49
Fan att matchen är slut, en sån där match man aldrig vill ska ta slut... :(
Barcelona Nicke94
va gött att barca vann med 7-0 mot osasuna och att MESSI slog rekordet :-D
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
Underbar match! Underbart spel! Vi är redo att sänka real igen! Visca el Barca!!!
Barcelona AndreD
2014-03-16 18:48
Messi är helt jävla makalös. Vilken jävla spelare 100 nivåer före alla andra
Annons: