/spanien/barcelona/forum/5292.aspx/spanien/barcelona/forum/5292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-15 22:05
Kommer bli tufft att inleda nästa säsong utan så många tongivande spelare som varit så vitala och viktiga. Förhoppningsvis så ser vi några ansikten man känner igen bredvid Luis Enrique. En era vars spelare varit med och bygga upp som nu försvinner och en ny era vars nya spelare kommer hjälpa bygga upp, vi må vara lite nedstämda och ha en nostalgisk känsla över det hela men det kommer bättre tider, vi kommer tillbaka starkare och erövrar det som fråntagits från oss utan någon som helst nåd!
Barcelona the cameroonians
2014-05-15 22:04
Det är allt lite trist när man nu tittar tillbaka och ser hur ikoner som Abidal, Valdés och Puyol tvingats avsluta sina karriärer i Barcelona.

Abidal fick lämna via bakdörren (även om han blev avtackad och fick spela sista matchen)

Valdés väljer att inte ens bli avtackad och kan inte avsluta på plan.

Och nu Puyol...

Jag hoppas att Xavi får ett bättre avslut, han lär väl vara nästa man att gå om man inte räknar in Alves som ikon.
SoN_Un
2014-05-15 21:38
kan inte fatta att jag aldrig kommer se puyi i världens vackraste tröja på camp nou igen...blir fan tårögd av att tänka på det. ka inte fatta att det är sant:(

tack för allt världens bästa puyi
Barcelona Sir Alexis
2014-05-15 21:07
Om detta stämmer kommer Pepe och Alonso aldrig sätta sin fot på en fotbollsplan igen :) haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-15 20:46
Warning! Warning!
Innan du tittar på det här hämta servetter för att du kommer dregla och gråta samtidigt. :-)
Nostalgi när den är som bäst.

Minns ni hur snabbt vår spel bruka gå..

Ärligt talat jag har glömt det. Hittade de här godbitarna i FC Barcelonas hemsida. Jag kan inte sluta le när jag mindes hur vackert vi spelade den tiden..

Vilken dynamik laget hade..

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-15 20:24
Tack för allt Puyol.

Tack.......
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-15 19:13
Jag kan inte låta bli att gräma mig över dom taktiska missarna som hindrade oss fullständigt från att konkurrera om ett avancemang i kvartsfinal uttåget mot Atlético i CL. Tata briljerade stundtals under säsongen med sin taktiska fingertoppskänsla, framför allt under hösten tex i Rayo matchen där vi visade prov på riktigt fin kontringsspel. Även i CL där jag främst tänker på City matcherna där han utmanövrerade Pellergrini like a walk in the park. Men mot Atlètico har han inte lyckats hitta rätt nycklar än trots ett halvt dussin försök. På lördag får han gärna plocka fram trollstaven då det är do or die som gäller. Jag vill inte se en extra mittfältare på plan eller Cesc som falsk nia osv. Nej, ge mig ett rakt anfallsspel och ge mig nåt nytt. Nåt fräscht! Altético kan luta sig tillbaka bekvämt och ägna sig åt försvarsspel medan vi måste framåt. Om Tata ställer upp ett baktungt Barca på lördag sliter jag nog av mitt hår. "Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat" / Albert Einstein En titel hade skänkt glädje till hela Barcafamiljen runtom i världen efter den här miserabla säsongen. Hoppas killarna är på spelhumör bara.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2014-05-15 18:51
Länken här nedanför är en artikel som beskriver Puyol allra bäst. Grande Puyol!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-15 18:50
Det känns väldigt konstigt att se Fc Barcelona utan Carles Puyol. Man har ju följt klubben sen 2004 och jag kan bara inte få in det i huvudet att från och med 30 Juni så kommer Puyol aldrig spela med oss. Det går bara inte. De fina orden tar aldrig slut när det gäller Puyol. Han är störst, bäst och vackrast och jag är glad att jag har fått se honom i ett decennium & jag kommer berätta allt för mina barnbarn. Sen angående Victor Valdes. Han har gjort mycket för klubben och det kommer alltid vara delade meningar om honom. Jag själv har aldrig varit hans största beundrare men jag har alltid respekterat honom, där går gränsen. Jag kan vara ärlig och säga att jag är inte besviken över att han lämnar, för mig är det bra för laget. Folket får säga vad de vill, om att jag är plast supporter osv, jag bryr mig inte. Varför ska man ha kvar en spelare som är missnöjd? En spelare som inte ställer upp på en presskonferens och snackar om sitt beslut? En spelare som är tredjekapten men väljer att lämna trots att vi har en final att spela samtidigt som våran kapten har en avslutning? Och nu snackar vi om en spelare som är Katalan och som spelat i klubben sedan han var ett barn. Hade Dani Alves eller Javier Mascherano lämnat denna vecka(även om de var skadade) hade det blivit ett jäkla liv. Jag förstår överhuvudtaget inte ens hur en spelare kan lämna trots att säsongen inte är slut, utan avgörande. Valdes är säkert förbannad på styrelsen, det är även jag och majoriteten av alla Cules men hade det verkligen varit så svårt att hålla ut tills lördag? Det är bara larvigt.. Jag respekterar honom för allt han har gjort för oss, speciellt Paris 2006 där han blåste Thierry Henry på ett hattrick men han kommer aldrig betyda lika mycket som Puyol,Xavi,Iniesta eller Messi för mig av vissa skäl.
Barcelona Rambla~
2014-05-15 18:33
Legenden Amor har idag blivit fråntagen jobbet som ansvarig för La Masia. Den här juntan fortsätter att imponera. :/

Dessutom så har de erbjudit Eusebio att förlänga kontraktet ytterligare ett år. Det är nu upp till Eusebio själv om han vill fortsätta. Förhoppningsvis så inser han själv sina begränsningar och tackar nej.
Barcelona Rambla~
2014-05-15 18:30
Haha, det är så typiskt Puyol. På presskonferensen sitter Barto och Zubi i dyra kostymer medans Puyi sitter där med en sliten t-shirt och är orakad och håret i värsta tarzan-frisyren. En av anledningarna man avgudar karln. :)
Barcelona Rambla~
2014-05-15 18:20
Jag kan inte få in i skallen att el gran Capità Puyol inte längre kommer vara med oss. Vilken spelare, vilken karaktär och vilken människa. Det är en sorgens dag. :(

Moltes gràcies i molta sort Carles
Barcelona knoxxx
2014-05-15 18:07
The reporter

Förstår inte vad du har emot Musacchio? Han är bland de bästa mittbackarna i ligan. Jag har då inget emot en värvning av Luiz, men knappast för 40 miljoner. Du säger att vi måste ha en slipad diamant i backlinjen - låt mig då fråga dig: var Pique en slipad diamant när han gled rakt in i Barcas trippelsäsong? Nej. Han var dessutom betydligt mer orutinerad än vad Musacchio är idag...
Barcelona Krabban94
2014-05-15 17:40
@100% AntiMadridista!:

Vem förhandlade in klausulen att om han inte spelar en viss % av matcher så får han lämna för 25miljoner eller vad det nu var istället för 90miljoner eller vem accepterade den? Varför gör man inte något åt saken om man vet att det finns en sån klausul? Då kanske tränare borde spela den spelaren, men visste Tito om klausulen? Vems ansvar är det då om han inte gjorde det?

Om vi då säger att det inte fanns nån klausul, varför lyckades man inte övertala Thiago att stanna? Vem är det som ska lyckas övertala honom? Ska man förnya kontraktet eller?

Tito var i New York halva säsongen, är inte Roura skyldig då eftersom han inte roterade truppen? Och om Tito bestämde uppsätllning inför varje match vet man inte heller med säkerhet...

Och till sist så är det "VI" som en klubb förlorar en spelare/en match. Det är inte Valdes o Puyol som förlorar medan Messi och Iniesta vinner en match! Det är något alla i klubben hade kunnat göra nåt åt att övertyga Thiago att stanna, spelare, tränare, fans och styrelsemedlemmar!

Det är klart att tränaren har en makt i att bestämma vilka som ska spela, men trots det betyder det inte att ingen annan är delaktig!

Alla får tycka som de vill, men jag väljer att inte skylla på nån enskild person, tycker du att allt är Titos fel så fine. Detta är bara min åsikt, inte tycker jag att alla ska tycka som nån utan att alla har en egen åsikt!
Barcelona Sir Alexis
2014-05-15 17:31
Tack för allt Puyol. Du är en legend för mig och alla Barca fans!
Barcelona Zamboza
2014-05-15 17:20
Rafael Hernández @RafaelH117 Bild claims Bayern is close to sign David Luiz for €30m and Mourinho wants to include Mandzukic in the operation. Player prefers Barça. Han ska tydligen föredra barca pga bättre lön. Löjliga krav Chelsea har för en spelare som inte ens är ordinarie. Jag skulle dock inte ha något emot Mandzukic i Chelsea då han inte imponerar på mig det minsta.
Barcelona Neymessi
2014-05-15 17:10
Xavi efter Puyols presskonferens.

Ungefär så vi alla känner ;(
Barcelona >The Reporter<
2014-05-15 17:02
Ska bli kul att se er som inte vill ha Luiz när vi står där inför nästa säsong med Mussachio.
Jeffson
2014-05-15 16:51
För fan Puyi! Bli våran assisterande bakom enrique så vi får in lite identitet i klubben igen! Jag älskar dig!
Barcelona AndreD
2014-05-15 16:43
@Andresito:

"Vi är Barca".....dat kreativitet
Barcelona Andresito
2014-05-15 16:27
Meh, tråkigt tifo. Ville ju se GRACIES VICTOR Y CAPI eller iallafall något som motiverar..
Barcelona Lion24
2014-05-15 16:10
Så länge som jag lever kommer jag att värdesätta Puyi högt, mycket högt. I mina ögon är Puyi den absolut perfekta fotbollsspelaren. En som arbetar hårt, lojal och ödmjuk samtidigt som han är bra och höll den absolut högsta klassen under sin prime. Professionell som få. Hade spelarna i dagens Barcelona lagt ner HÄLFTEN av Puyis hårda arbete så hade La Liga varit redan vunnet. Hade spelarna i Barcelona varit HÄLFTEN så motiverade som Puyi var inför matcher och haft HÄLFEN av Puyis disciplin så undrar jag om vi inte hade varit i CL final. Jag kommer prata om Puyi för mina barn, jag kommer berätta för dom vilken spelare, ledare och människa han var. Aldrig i hela mitt liv som Barcelona supporter har jag hört/sett Puyi klaga på något, som jag kan minnas. Den här människan var villig att spela GRATIS för klubben när klubbens ekonomi höll på att rasa. Alltså ser ni vad jag skriver? Gratis, i denna giriga värld. Puyi vet vad ordet lojalitet innebär. Lojalitet ÄR Carles Puyol. Det har inte funnits många som Puyi och det kommer inte finns många av han heller. Jag är förevigt tacksam till Puyi men jag vill skriva mer, jag vill verkligen skriva ut vad jag känner för denna gentleman men jag hittar inte ord som är tillräckliga, det här är ingen smörja, detta är sanningen! Tack Puyol!
:Journalisten: Daacun
2014-05-15 16:08
Jag undrar bara varför Neymar inte får ta frisparkarna från höger stället för Xavi? Xavi gör inte en glad när han slår sina tama frisparkar
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-15 15:35
Vet någon om det finns någon video på hela eventet med engelsk text eller något?, eller om det läggs upp senare? Hoppas på ett fet jävla tifo till Puyi på lördag, gåshud bara jag tänker på det!
Barcelona Júnior.
2014-05-15 15:23
zick9

Yes.
Barcelona zick9
2014-05-15 15:21
Lägger Puyol ner hela karriären?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-15 15:20
Puyol: "How would I want to be remembered? As someone who did everything for Barça and for football."

Puyol: "Playing at Milan? No. They tend to sign older players, but I don't think they'll pick me. That train has passed..."

Puyol: "Talked with Raul about playing in Qatar? I talked with him, but not about that. I won't play again."

Puyol: "We should fight for the Liga, for Tata, who deserves it a lot, he has been an example, and for being able to dedicate it to Tito."

Puyol: "One moment of my career? Abidal lifting the CL trophy, for everything it meant, for the example he gave us."

Puyol: "Forming a duo with Xavi, him as coach and I as assistant? No, maybe we can work toghether, but I won't be coach as I said before."

Puyol: "What will I tell my daughter? That I was lucky to play at the best club in the world and that I lived a million kids' dreams."

Puyol: "Playing on Saturday? No. The coaches always encouraged me, but we're playing for a title. I won't be on the bench."

Puyol: "Retiring? It's difficult I'll be able to play elsewhere. I want to recover to have a normal life, to be able to do sports."

Puyol: "I don't think I'll be a coach, it's not what I'd like most. Maybe I'll change my mind but for now I want to do other things."

Puyol: "Advice I'd give to kids? Same as my father gave me: if they throw you out, make sure it's not because you didn't give everything..."

Puyol: "What's next? Trying to recover from my knee injury, most importantly by resting. As for the rest, I'll decide with my partner."

Xavi: "I told you after the Wembley final that you had to lift the trophy. you said: Abi should do it. That's being a captain."

Puyol: "I thank the fans, they gave me everything, I've been fortunate."

Puyol: "I've played with the best players, but also with the best persons. Many thanks, I'll miss you all a lot.

Puyol: "When I was playing at my hometown, with my brother and my friends, I could never have imagined this. I lived a million dreams..."

Puyol: "We haven't been able to solve my knee problems, but I'll keep on trying, now without the pressure of having to play."

Puyol: "This isn't an easy moment for me - I'm not someone who likes to talk a lot - but I'll try to enjoy it."

Bartomeu (president): "Puyol is the best captain in the history of Barcelona.''

Vi älskar dig, Carles! 3
Barcelona J.Gamper
2014-05-15 14:43
HAHA song.. Pinsamt
Barcelona grande jw
2014-05-15 14:36
Jag kollade igenom klipp med Puyi på youtube och ett av de mest komiska som finns är när han tar emot ligatrofén och väljer att hämta Abidal och ge den till honom. Så står Song där bredvid och tror att Puyi ska hämta honom. Hahaha hur tappad får man vara...
Barcelona NoGo™
2014-05-15 14:30
Puyi! Vilken legend! 3 Gracies per tot Carles! Att låta Abi lyfta CL bucklan 2011, ett av de bästa ögonblicken! t'estimo!
Annons: