/spanien/barcelona/forum/5288.aspx/spanien/barcelona/forum/5288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-04-12 11:48
Barcelonistas
Förstår inte vart reaktionen kommer ifrån.
Det är inte en antydan på att han är på väg bort ifall det var så du tolkade det, snarare dagens "visdomsord" typ.
Barcelona Cule4life
2014-04-12 11:34
Att vi behöver värva 4-5 klass spelare är ingen hemlighet.

Vi behöver i stort sett allt, målvakter,backar,mittfältare,anfallare. En shopping runda på runt 110-165 milj euro, Samtidigt som man börjar bort överflödiga spelare som tar plats och lön.
Barcelona messileo
2014-04-12 11:34
Mido: Kan du länka artikeln?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-04-12 11:14
Tw Alves: "Good morning! Your greatness lies in your perseverance, never forget where you come from, where you are and where you're going." Va i helvete?
Barcelona Mido
2014-04-12 11:06
Enligt eurosport så sägs det att några av laget stjärnor är verkligen förbannade på Messis beteende i matchen mot Atletico M. Och de har sagt rakt ut att vi spelade med 10 spelare.. Xavi bad Messi att skärpa sig ordentligt å matchen mot real ska han visa verkligen vem han egentligen är. Sant eller inte det får ni avgöra.
Barcelona Tiki-Taka
2014-04-12 10:37
Enligt mig bör fem värvningar göras: en målvakt, två mittbackar, en högerback och en central anfallare. Om jag fick välja spelare sp. hade det varit ter stegen, hummels, laporte, danilo och mandzukic.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-04-12 09:24
Xaviniesta. Klart som fan neymar har stor impact när han spelar på top Barcas yttrar är superviktiga förstår inte din poäng där. När vi spelat som bäst har våra yttrar varit dom viktigaste, Henry&messi en tid sen Villa&pedro. Utrymmet finns där och den som använder den bäst av våra yttrar är Neymar och han kommer att göra det mycket bättre med tiden var så säkra. Sen om Reus är överflöd eller inte kan man inte riktigt säga förrens vi sett han i Barca tröjan om det blir nu så. Men prio nummer 1 mittback och inget annat.
Barcelona Nemesis 10
2014-04-12 09:17
@FCBlaugrana:

Källa?
Barcelona FCBlaugrana
2014-04-12 09:13
Reus after the game :"It's joy to score goals against Real Madrid when you support Barcelona. We believed."
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-12 07:25
Gabriel Reus vore en fin värvning och lär knappast göra laget sämre. Men inte heller så mycket bättre. Han är inte det vi behöver, tyvärr. Speciellt om man bara ska byta ut Alexis eller Pedro rakt av och ersätta med honom. Hur mycket impact har Neymar på vårt spel tycker du? Från en kantposition i Barcas anfall finns det inte så mycket utrymme att införa sina individuella prestationer. Folk snackar höger och vänster om att våra wingers utmanar för sällan när det inte ens är deras primära uppgift. Värvar vi Reus finns risken att det blir ännu en sportbil som åker rätt in i garaget. Han är en fotbollspelare av yppersta klass, men jag är högst osäker på att han fyller den void som Barca i nuläget har. Slänger vi honom på mittfältet hade det kunnat hända lite saker däremot, men där har vi Xavi, Iniesta, Fabregas, Busquets och en eventuell Rafinha på ingång. Lägg även till Busquets bara för ekvationens skull. Ska vi då klämma in en jävel till där? Vi är redan alldeles för framtunga som det är redan och Reus är alldeles för bra för bänken så jag vet inte riktigt hur och var han ska användas för att laget ska bli så optimalt som möjligt. Målvakt, försvar, punkt. Alla andra värvningar är lyx och överflöd tycker jag. Vill vi spela det spelet som alla drömmer om med en trupp där hälften av spelarna aktivt deltagit i att spela och varit med om att vinna allt som går att vinna på både klubb och landslagsnivå - flera ggr om dessutom - ja, då är lösningen på den ekvationen inte Marco Reus, utan nånting helt annat. Personligen tycker jag att anfallet ej ska röras när det kommer till startspelarna. Har vi tid och pengar över och FIFA ger oss tummen upp och grönt ljus hade en halvt avdankad target med längd och fysik som accepterar bänk inte smakat annat än mumma, men annars tycker jag att det räcker med att lägga all fokus på målvakt och försvars-situationen. Och helt allvarligt talat tror jag att det redan där är alldeles för mycket jobb för den här ledningen och man ska nog ta löst på alla rykten såhär innan VM. Fixar vi första tredjedels-värvningarna i sommar, med förbudet upphävt såklart, så hade jag varit nöjd med fönstret iaf. Mittfältet och anfallet är alltid öppen för diskussion men jag kan inte se vad Reus ska tillföra som ska föra Barca bättre som lag över HELA planen. Ge mig balans, inte glans. Det senare har vi så det räcker och blir över.
Barcelona Gabriel
2014-04-12 04:26
Vad ska Reus göra i Barcelona? Ehm, ta en startplats, vad annars? Han är bättre än både Pedro och Alexis och kan dessutom lira på mittfältet. En klockren värvning som kommer att innebära mer klass och kvalitee i laget samtidigt som vi får mer bredd i truppen. Dessa rykten om att han är villig att tom vänta ut transfer bannen gör att jag bara vill ha honom ännu mera. Det är precis sånna spelare som brinner för att spela för oss som vi ska ha. Inte sånna som Thiago Silva som prioriterar att kunna köpa mat till sin familj. Mittbackar är prioriteringen hur som helst. Men, först och främst måste bannen upphävas.
Barcelona Dinho the artist
2014-04-12 04:20
Älskar Reus men, vad fan ska han göra i Barca? Tycker den värvningen skulle vara helt sjuk. I klass med att Real skulle värva Reus/hazard med nuvarande mittfältsuppsättning skulle jag påstå.
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-12 04:10
barcastuff: Dortmund winger Marco Reus (24) has agreed to join Barcelona but gets impatient. Also has offers from England. Would cost at least 40M. [md]
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-12 03:23
@AndreD:

Hmm.. Gör ett nytt försök Andre, mer: Tata kanske inte vill prata om Andres prestationer offentligt?

(Och det här är irrelevant, men är det inte mindre fegt att agera innan man frågar istället för att fråga först?)
Barcelona AndreD
2014-04-12 02:45
Martino: "Iniesta subbed off on Wednesday? I thought he seemed tired. But maybe I was wrong..."

Vad i helvete är det här för kommentar? Fråga han om han är trött istället då din fega människa. Han vågar inte ta ut eller bänka Xavi och Messi och nu vågar han inte prata med spelarna :)
Barcelona Gio Style
2014-04-12 02:13
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Okej, nåväl. No offence taken.
Hade du skrivit det vid något annat skede hade jag kanske flinat åt texten, nu har jag fått nog så det räcker och blir över om det ämnet så jag reagerade annorlunda...

Btw, det brukar inte vara bra att lyssna på rösterna man hör i huvudet ;)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-12 01:55
Gio Style

Förlåt manen :-)
Kom hem nyss efter att ha spelat 3 timmar fotboll. Var lite flummig när jag skrev den. Jag ville bara få en reaktion från dig, jag vet inte varför.
När jag väl fick det, skrattade jag. I don't know why, ville nog bara jävlas lite.

Det var en röst som sa till mig att göra det.
Trodde att du skulle skratta med,,
My bad.

Barcelona Gio Style
2014-04-12 01:53
Hur länge blir Bartra borta?
Delofeu eller någon som har bra koll på ungdomarna, finns det möjlighet till att någon ung förmåga får chansen?
Bagnack?
Barcelona Gio Style
2014-04-12 01:41
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Givetvis visste jag att det du skrev var riktat mot mig med tanke på vem som skrev det och tajmingen, därav svaret. Jag älskar inte Alexis. Jag önskar mina landsmän gott som alla andra fotbollsfans. Nu har jag turen att ha en landsman i mitt favoritlag, inte många har den lyxen. Han är inte ens min favoritspelare i landslaget. Faktum är att jag hängt här i typ 10 år för att jag älskar Barcelona, så jag skulle uppskatta att du slutar försöka vinkla det till något annat. Skriver du i ett diskussionsforum att Alexis håller Sergi Roberto klass så kommer jag att säga emot. Säger någon annan att Özil är bättre än Iniesta så kommer jag att säga emot. As simple as that :) Vore det inte bättre att försöka bidra istället för att skriva en sån onödig kommentar? Jag tar officiellt semester från allt som rör vår nummer 9, jag är trött på detta nu.
2014-04-12 01:34
Barca King - octobusi

Håller med angående att Alexis som ska spela framför Messi och att de 3 kan skifta platser. En av sakerna vi har tappat senaste säsonger är positions bytena vi bruka ha. Nu är alla så statiska. Vi har gjort det så enkelt för dem.

Minns för några säsonger sen. Alla sprang som tokar.
Messi kom ibland för vänster-kanten, från högerkanten, sprang på djup, Alexis på topp. Nu står alla spelare på samma plats och kliar magen och funderar på vad de ska lägga upp på sina facebook och Instagram.

That's what's up.
2014-04-12 01:27
Vilken karaktär Zubi är alltså.

Har det funnits någon bättre Sportchef i fotbollens historia?
Någon??? Om ni hittar någon så bjuder jag på en golfrunda här i Jönköping nära A6..

2014-04-12 01:24
Gio Style

Hehehe, förlåt.
Jag testade bara hur många sek det skulle ta innan du försvarade Alexis.

Hehehehehehehehehehehe, du är skön manen.. Om Alexis bara visste hur mycket du älskar honom skulle han springa 20 km varje match för dig.
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-12 01:20
Jag tycker inte att Alexis är dåligt. Det är ännu ett exempel på dåligt scoutad spelare från vår sida åt vår spelsystem. Alexis är en mycket smart djupledsspelare som hade krossat vår backlinje i en kontringsglad lag som Madrid eller Chelsea. Tycker att Alexis fungerar bäst som Pep använde honom i Barca. Som en central striker. Tyvärr är inte Pep längre med oss nu. Våra spelares kvalité ska inte underskattas. Saken är den att många spelare ända sedan ungdomen har spelat box till box fotboll med mycket yta att agera på. När de senare kommer till Barcelona krymper de ytorna rejält då Barcas idé går ut på possesion fotboll. Skapa trianglar, löpa smart, vägga med kamraterna och använda sin individuella talang vid rätt tillfälle. Något många har svårt att hantera till början. Självaste Ronaldinho hade svårigheter att anpassa sig i början.
Barcelona Gio Style
2014-04-12 01:19
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Whatever floats your boat dude. Samma snack vare sig han gör 5 eller 25 mål på en säsong. Killen har förövrigt aldrig varit en målgörare. Det uttalandet visat bara din brist på kunskap. Neymar11 Tack för svar!
2014-04-12 00:56
Alexis håller Roberto klass.
Killen behöver en psykolog och många års terapi för att båda kunna stå på benen och bestämma sig någon gång att skjuta när han får ett öppet mål eller är fri mot målvakten.

Sämst är han, sämst.
Barcelona Dinho the artist
2014-04-12 00:33
Gio Style
Instämmer helt ang. ditt senaste inlägg.
Neymar11
2014-04-12 00:12
Gio Style Han kommer att få spela, då ingen klubb får ha någon påverkan om en spelare får eller inte får spela i Europa Chelsea hoppas dock på någon överklagan som har fallet bangura att göra. Då Uefa gick ut med att dom inte kan påverka kontrakten Någon slags hycklande från deras sida Men 95% säker på att han kommer få spela
Barcelona Gio Style
2014-04-11 23:59
Lion24
Låt mig leva i min happy happy fantasivärld där motgångar kommer och går.
Det finns inte en enda klubb, oavsett namn, som dominerar fullständigt år ut och år in.
Vi åkte ut mot ett starkt lag, mycket tråkigt.
Det hade kunnat gått hur som helst.

Vi skulle må bra av 2-3 förstärkningar och jobba vidare.
Jag är villig att ge Tata ett år till.
Jag tycker att Alexis och Pedro är nyttiga att ha i laget eftersom de bidrar med saker.

Så, sådär känner jag. Sen får du störa dig hur mycket du vill på mitt "gullande", jag skiter i.

Nu låter vi samtliga topics vara.
Barcelona Gio Style
2014-04-11 23:55
Kan någon klargöra hur det ligger till för mig, såg ett uttalande från UEFA.
Får Cortouis stå mot Chelsea?
Fattar inte att jag x antal år senare fortfarande inte kan stava tills hans namn...
Barcelona Gio Style
2014-04-11 23:44
Lion24 Ja det är bra att någon tänker så efter en förlust. Jag har aldrig påstått att jag är nöjd med uttåget men efter förluster så når Les Rambles alltid bottenlösa nivåer. Spelare kallas för h*rungar och Messi ska säljas. Då är det bra att någon tar ett steg tillbaka och betraktar det hela från avstånd istället för att skriva en massa skit i ilska som bara sänker nivån. Det blir ju knappast bättre av att slänga mer ved i elden. Edit: Återigen, folk får kritisera Alexis så länge som något vettigt kommer ut ur munnen, då kommer jag inte att säga något emot. Men om någon kommer med lögner eller HÅNAR våra spelare då säger jag ifrån. Och förresten, vad säger att jag inte får svara varenda gång någon kritiserar? Jag bara undrar, vad ger andra mer rätt att kritisera än vad jag har rätt att försvara? Som sagt, jag låter det mesta passera så länge som det inte är en ren lögn eller något idiotiskt skrivet. Jag jobbar inte aktivt med att omvandla människor, de får tycka precis vad de vill. Jag rekommenderar dig att göra en sökning på mitt nick för att slå hål på ditt påstående om att 90% av mina inlägg handlar om Alexis. Det ska också tilläggas att 75% av alla gånger som det tas upp så är det pga dig eller uttalanden som är väldigt lika dem du kom med efter CL matchen. Nu blir det typ 4 inlägg om honom för att jag diskuterar med dig, även om Alexis är det minst viktiga i mina 4 senaste inlägg. Det hamnar på tapeten utan att jag ens försvarar honom, det måste du förstå.
Annons: