/spanien/barcelona/forum/5286.aspx/spanien/barcelona/forum/5286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-03-21 07:48
Accoding to Tata Martino's friends in his hometown Rosario, the coach does not plan to leave Barcelona at the end of the season. [cuatro]
Barcelona Tiki-Taka
2014-03-21 06:58
Tråkigt att dem endast lottar kvartsfinalerna och inte semifinalerna också. Det var bättre förut, då båda stegen lottades på en och samma gång !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas-
2014-03-21 06:08
Ge mig Bayern så klipper vi dem direkt.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-21 06:02
@barcastuff Besides Ter Stegen and two centre backs, Barcelona are also considering to sign a midfielder and a centre forward this summer. [sport]
Barcelona Rivaldo10_
2014-03-21 01:38
Fattar inte hur alla kan underskatta Dortmund så mycket...visst de går dåligt i ligan. men deras fokus har legat på cl. där de också vann den svåraste gruppen av alla. och när du är i kvartsfinal kan allt hända.. sen överskattar många Madrid. visst de är bättre än på mycket länge. men har inte bevisat nått i någon stormatch än. en vinst mot juve.. men det var ändå ett lag som åkte ut mot gala..
Barcelona KristoferDelija
2014-03-21 00:14
Spanien har 5 totalt lag vidare i Europaspelet. Medans England, Tyskland och Italien har alla tillsammans 5 lag vidare hahahahaha.

Men glöm aldrig att det är ett mot Stoke en kall vinterdag man måste visa att man är bäst i världen ahahaha.

Espana numero 1 del mundo!
Barcelona Neymar N11
2014-03-21 00:06
A Uefa executive has said during meeting with Real Madrid members that Uefa president Platini wants a Madrid-Bayern CL final #ucl [elplural]
Barcelona Vampíro
2014-03-20 23:51
De följer upp det med två svaga straffar och Sevilla gåt vidare. Starkt ändå av Betis som tar sig såhär långt med tankte på hur det sett ut i ligan.
Barcelona ElTriplete
2014-03-20 23:51
Synd om Betis som haft en skitsäsong rent allmänt. Men grattis till Sevilla! :)
Barcelona Vampíro
2014-03-20 23:46
Världsklass av Betis såhär långt, alla i krysset. Mycket bra straffar.
Barcelona LeoMessi
2014-03-20 23:45
Makaveli4life (Barcelona) Haha klart att det stämmer! Det är meningen att real ska få det lättaste motståndet (United är inte sig själva i år). Haha och sen kommer dom att säga att det är slump att lottningen blir som på bilden.
Barcelona Vampíro
2014-03-20 23:43
Iskall straff av Ruben Castro.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-03-20 23:41
Straffläggning nu mellan Betis - Sevilla i Europa League, kan ses på tv4sport! :)
Barcelona Barca Barca
2014-03-20 23:41
Nemesis 10 Bet365 har något sånt. Länge sen ja va i tipp"branschen" men senast ja va aktiv fanns de :)
Barcelona Nemesis 10
2014-03-20 23:35
Någon som vet vart man kan oddsa på lottningen imorgon?
Barcelona Makaveli4life
2014-03-20 23:13
Blir man förvånad om detta stämmer? :)
Barcelona Diar Shekha
2014-03-20 22:57
Valdes. Ärligt talat, vad är ditt problem? Ja, jag har läst mycket i tidningar tex, vad har man annars internet till? Är det något fel med det? Enligt dig måste man säkert vara vetenskapsman för att inse att Cruyff/Laporta inte kommer överens med Rosell. Cruyff har inte varit på Camp Nou sedan 2010, så ja, har han inte dålig relation med rosell? Men nej, förlåt jag känner inte de privat. Patetiskt! Problemet är att styrelsen kan varken fotboll eller klubbens värderingar. Det är största problemet med de. Jag vill ha en styrelse som inte pissar ner klubbens kultur efter 100 år och hämtar in reklam. Jag vill inte ha en styrelse som attackerar flera legendarer inom klubben. Jag vill inte ha en styrelse som inte kan ta hand om det sportsliga. De är helt enkelt för inkompetenta, det är bara sanningen! Vi behöver en generations omväxling, reserverna måste lämna pga deras uselhet, några från startelvan måste gå för att de inte håller måttet längre, några måste komma in och det här ska en styrelse fixa som inte ens kunnat köpa en mittback på tre år eller bli av med Jonthan Dos Santos på två år! Eller en styrelse som efter 7-0 går och köper en 21 åring för grovt överpris trots att han hade ett år kvar på kontraktet. Räcker det för dig eller måste jag berätta mer för att du ska förstå vilka det är vi har i styrelsen?
Barcelona DM1982
2014-03-20 22:57
Atletico Madrid möter Betis på söndag, det kommer vara ett tröttkört Betis som har ett tungt derby mot Sevilla som går till förlängning nu. Känns som om AM inte kommer missa tre pinnar på söndag, de kan vara den stora vinnaren när el clasico är slut.
Barcelona Siempre Barça
2014-03-20 22:56
När kommer cl kvartsfinaler spelas?
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 22:55
Det jag stör mig på är att folk tror att dom vet exakt vad som händer i klubben ni tror ni vet allt. Men i ärlighetens namn så vet varken jag eller någon annan här vad som verkligen händer.
Barcelona Valdés
2014-03-20 22:43
Diar Shekha; Wow, du har följt klubben i tidningar och någon/några böcker sedan 2004 och nu vet du hur personerna tänker och känner.

Att ditt problem är styrelsen kan ingen ha missat eftersom du skriver om det hela tiden men om du försöker nyansera resonemanget något - hur löser man de problem som Laporta och Tata uppmärksammat?
Barcelona Diar Shekha
2014-03-20 22:36
Valdes Jag har följt den här klubben i princip varje vecka sedan 2004. Man behöver inte lära alla dessa kändisar för att kunna veta saker om de, det är bara läsa tidningar och böcker så får du fram det mesta. Så jag förstår inte varför du försöker dum förklara mig.. Lägg ner bara. Mitt problem är hela styrelsen! De är för inkompetenta helt enkelt. Vi har inte lyckats få en mittback på 3 säsonger. Vi fick inte ersättare för Eric Abidal eller Thiago. Vår bänk blir sämre för varje år. Vi har världens sämsta tränare i B-Laget.
Barcelona Valdés
2014-03-20 22:17
Rambla; du svarade inte på frågan – skulle du känna dig trygg med dem? Det går att diskutera moralen såväl som hur man skapar intäkter och bygger lag i (går)dagens Bayern.

Diar Shekha; hur väl känner du Rosell, Laporta, Pep och Cruyff? Du skriver som att du vet vad de tänker och känner för du påstår dig veta avsikten med alla deras handlingar – hur gör du det?

Vad säger ni om grundproblemet i dagens Barcelona – är det strukturellt eller kulturellt, och hur skall man åtgärda det?
Barcelona Diar Shekha
2014-03-20 21:42
Rambla Jo, det är klart mycket bättre. Grejen är att han känns så falskt rakt genom att det inte går att ta honom på allvar. Han är ju bara ute efter röster, han vet att han kommer få folk med sig om han sträcker ut handen till Cruyff/Guardiola då majoriteten av alla Cules älskar de. Samma bartomeu sa att Eric Abidal's kontrakt kommer förnyas automatiskt så fort han spelar efter skadan. Samma bartomeu menade på fullaste allvar att klubben inte gjort något fel i Neymar's affär samtidigt som klubben hade fått betala 13.5 miljoner euro i skatt några timmar tidigare. Jag hoppas inte att Cruyff eller Guardiola är "lättpåverkade" så att de bygger broar med dessa idioter i styrelsen. Cruyff borde spotta på varenda en av de, det styrelsen har gjort mot honom är både respektlöst och tragiskt!
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 21:42
"Att behandla någon som både som spelare och tränare hade gett allt och som gav oss så mycket på det sättet som Sandrusco och hans junta gjorde var ovärdigt och äcklande. Även om Pep kände att han inte orkade mer, att han behövde ta en paus, så borde det ha skötts bättre."

Hur har Rosell behandlat Pep dåligt? Ge mig lite fakta tack, samma Rosell som köpte in 2 storspelare som Sanchez och Fabregas så pengar hade ingenting att göra med det hela. Det här med att han ville sälja Pique osv är saker tagna ur luften utan någon som helst fakta bakom.
Barcelona Rambla~
2014-03-20 21:41
Valdes Tja, förutom Hoeneß verkar det inte vara några större problem. Dessutom var hans övertramp personligt och hade inte något med klubben att göra om jag fattat det rätt? Fina killar? Om vi snackar Mr. Nice guy eller att vara moraliskt korrekta, inte precis va. Fast om det handlar om hur man sköter en klubb på det sportsliga planet och även på det finansiella planet, finns det mycket att klaga på anser du? Pep verkar åtminstone inte ha några problem med dessa herrar.
Barcelona LeoMessi
2014-03-20 21:41
Basel* Noob jag är
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-20 21:40
Barca King - Xavi spindeln i nätet

Ja fast nu är det inte så att Pep är huvudämnet utan bara bara en liten del av vad själva diskussionen handlar om. Jag tycker den pågående diskussionen på forumet hålller väldigt bra nivå och den är väldigt aktuell med tanke på alla hårda vindar på Camp Nou och dess katakomber.

Barcadinho

Du refererar till Pep när han säger att han visste inte hur han skulle motivera dem längre, men i det uttalandet så sägs det inget om varför han inte kunde motivera dem längre. Nu är jag väldigt konspiratorisk, men kan va så att Peps metoder begränsades från högre håll? Konstigare saker har hänt i Barcelona, speciellt när insatserna är så stora, politiskt, sportsligt, ekonomiskt.
Barcelona LeoMessi
2014-03-20 21:40
Någon som vet varför matchen mellan Salzburg och Ajax avbröts?
Barcelona Valdés
2014-03-20 21:32
Rambla; tycker du att det är fina killar som sitter i Bayerns ledning? Skulle du känna dig trygg med dem?

Tycker att det är läskigt att så många väljer och skapa sina egna sanningar istället för att utgå från fakta. Verkligen jättekul att ni refererar till Einstein som utgick från fakta, det finns helt andra historiska personer som ni borde använda er av för att motivera alla konspirationsteorier och egenpåhittade sanningar. Finns det någon som har tvingat Pep att säga att det framförallt var motivationsproblem som fick honom att lämna? Påstår ni att Pep ljuger? Vet vissa av er mer om anledningen till att han lämnade än vad han själv vet?

Det finns en massa saker som man har rätt att vara kritisk till gällande nuvarande (Rosell mfl), såväl som förra(Laporta mfl), ledningen. Intressant är dock att ställa sig frågan om eventuella problem är strukturella eller om de är kulturella. Pep talar om svårigheter att motivera spelarna eller med andra ord att få dem och prestera som han vill och Tata har stora problem att få kulturbärande spelare såsom Xavi och Busquets att följa intränad taktik. Hur löser man det?
Annons: