/spanien/barcelona/forum/5285.aspx/spanien/barcelona/forum/5285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Videxis
2014-03-23 20:15
Så jävla dåligt att varken Alexis eller Pedro startar, seriöst ska Tata starta med samma elva varje stormöte bara för att den har lyckats mot City? Om inte offensiven fungerar idag så har Tata gjort bort sig totalt...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-23 20:12
@Zyzz - U mirin brah?:

Vad är det som är defensivt med 3 offensiva mittfältare på plan? Det skulle vart mer defensivt om Alexis startat... de verkar inte veta mycket om taktik och fotboll.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-23 20:11
@AndreD:

Vi har inget val. Låt oss heja fram vårt lag nu..
Lägg ner negativiteten. Eller? Vi ska spela mittback? Montoya??

Är det nu nerverna börjar komma igång?
Varför bultar mitt hjärta så? Kan det vara att de är El Classico om 48 minuter?
Ju då, allt tyder ju på det :-)..
Barcelona zick9
2014-03-23 20:10
@AndreD:

Piqué var en av våra bästa spelare i den senaste klassikern. Vem ska annars spela? Bartra?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-23 20:10
Bästa möjliga startelvan! Haha på puertan tycker dom att det är en feg "defensiv" elva HAHAHAHA!!! Får se vilka som blir defensiva.....
Barcelona AndreD
2014-03-23 20:05
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
Lika äcklad varje gång Pique är med i elvan....
Barcelona Leo y Cesc
@barcastuff: Bench Barcelona: Pinto, Bartra, Adriano, Song, Sergi Roberto, Pedro, Alexis #fcblive
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-23 20:04
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Neymar Messi Iniesta #fcblive
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-23 20:02
Siempre Barca Tata gör rätt och det är upp till Neymar att bevisa vem han är, om han inte tar för sig så ska han ut efter Max 45-60 min.
Barcelona Abbe.
2014-03-23 20:01
Fortfarande inte den officiella startelvan, även om det troligtvis är den som kommer att presenteras vilken minut som helst. Edit: Officiell nu. Här är bänken: Pinto, Adriano, Barta, Song, Roberto, Pedro och Alexis. Tello, Afellay och Montoya på läktaren.
Barcelona Siempre Barça
2014-03-23 20:01
Varför varför neymar???????
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-23 20:00
Junior Stod inte Officiellt i texten men det är nog den officiella.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-23 19:59
Elvan var väntad, börjar bli liiite nervös nu, men känner ändå ett lugn precis som inför matcherna mot City. :)

Hoppas det är ett gott tecken.
Barcelona Andreas-
2014-03-23 19:57
Väntad startelva, det här har vi. I grund o botten är vi bättre.
Barcelona NoGo™
2014-03-23 19:57
Barca XI Official: Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Alba, Xavi, Busquets, Cesc, Neymar, Messi, Iniesta #fcblive
Barcelona koeman92
2014-03-23 19:54
@Leo y Cesc:

Fast det behövs väl knappast.. Ronaldo och Bale flyger ändå som små ballerinor så fort de känner kontakt.
Barcelona Abbe.
2014-03-23 19:53
@Júnior.:

Nej.
Barcelona Júnior.
2014-03-23 19:51
Leo y Cesc

Officiellt?
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-23 19:50
@MessiStats: Barcelona XI: Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Alba; Xavi, Busquets, Cesc, Neymar, Iniesta, Messi
Barcelona Júnior.
2014-03-23 19:48
Migueli

Vi startar förmodligen med samma laguppställning som vi gjorde senast mot Real, dvs med både Cesc och Neymar. Allt annat vore en högoddsare.
Barcelona Andresito
2014-03-23 19:44
Stream från cmore
Barcelona Migueli
2014-03-23 19:43
Tata har en svår uppgift att välja startelvan ikväll. Det är lite mer än en timme kvar tills matchen börjar och jag kan själv inte bestämma hur vi ska spela. Vem ska vi lämna utanför starelvan Neymar, Alexis, Pedro, Cesc? Jag kan inte ens föreställa mig vilken press han känna nu.
Barcelona I.Cuenca
2014-03-23 19:42
Cule4life (Barcelona) 2014-03-23 19:40 Hade jag varit Ancelotti hade jag startat så här - - - - - - - - - Lopez Ramos - Pepe - Varane - Coentrao - - - - - Alonso - Modric - - - - Bale - Isco - Ronaldo - - - - - - - Benzema Avb: Casillias - Arbeloa - Marcelo - Carvajal - Illarramendi - DiMaria - Morata Skador: Jese - Khedira Utanför truppen: Nacho - Casemiro ---------------------------------------------------------- Och om jag var Tata hade jag startat så här - - - - - - - - Valdes Alves - Pique - Mache - Alba - - - - - - - - - Sergio - - - - Xavi - Iniesta - Cesc - - - - - - Messi - Neymar Avb: Pinto - Batra - Adriano - Song - Tello - Pedro - Alexis Skador: Puyol Utanför truppen: Oier - Montoya - Roberto - Cuenca - Afellay - JDS Hur kan du ens leka Madrid-tränare usch
Barcelona Andresito
(unofficial): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Neymar Messi Iniesta
Barcelona I.Cuenca
20:15 startar sändningen på cmore för Er som inte visste
Barcelona Cule4life
2014-03-23 19:40
Hade jag varit Ancelotti hade jag startat så här

- - - - - - - - - Lopez
Ramos - Pepe - Varane - Coentrao
- - - - - Alonso - Modric
- - - - Bale - Isco - Ronaldo
- - - - - - - Benzema

Avb: Casillias - Arbeloa - Marcelo - Carvajal - Illarramendi - DiMaria - Morata

Skador: Jese - Khedira
Utanför truppen: Nacho - Casemiro
----------------------------------------------------------
Och om jag var Tata hade jag startat så här

- - - - - - - - Valdes
Alves - Pique - Mache - Alba
- - - - - - - - - Sergio
- - - - Xavi - Iniesta - Cesc
- - - - - - Messi - Neymar

Avb: Pinto - Batra - Adriano - Song - Tello - Pedro - Alexis

Skador: Puyol
Utanför truppen: Oier - Montoya - Roberto - Cuenca - Afellay - JDS
Peshmerge - AS9
2014-03-23 19:40
Snacka om att Atl madrid hejar på Barca ikväll. Om vi vinner kan vi även hjälpa dem inte bara oss själva. Det skulle gynna dom väldigt mycket.

Men det spelar ingen roll, för vi jagar båda Madrid lagen ikväll!

KOMIGEN NU BARCA! vi vet om ni vill så kan ni. Visca ALLA culés!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-23 19:39
Leo y Cesc

"Det känns som det är mer upp till oss om vi vill vinna än vad det är upp till Madrid."

Detta är något jag också tänkt en hel del på. Det känns som att det är Barcas form för dagen och sätt att genomföra matchen som kommer att avgöra det hela. Real Madrid vet vi hur bra de är, vi vet deras spelsätt under Ancelotti. Barcelona däremot pendlar mellan att vara det loja, lata och nonchalanta laget som tror att ett lågt passningsstempo utan rörelse till slut öppnar upp motståndarna och att vara laget som spelar med ett aggresivt försvar, ett högt tempo när man ställer om och snabba kombinationer mellan fantastiska bollkonstnärer och där man inte tvekar en sekund. Jag känner att matchen ligger i våra händer, går vi ut och gör vårt jobb, i och för sig ett väldigt tufft sådant, så har vi goda chanser till vinst. Är vi lata och tror det ska lösa sig redan innan domaren blåser igång så kan det sluta riktigt illa, men det är lär förmodligen inte vara ett större problem då vi både vet hur bra Real är och att vi fortfarande vill bevisa för omvärlden att vi är bäst när det gäller.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-23 19:31
Krabban94

Di María har en hög arbetskapacitet men han klarar inte av två positioner samtidigt. Befinner han sig inte på mittfältet lär Real bli överkörda på den absolut viktigaste spelytan på hela planen. Hjälper han inte Marcelo så kommer Alves löpningar bli för mycket för vänsterbacken. Jag tror att det kommer bildas stora ytor för båda lagens yttrar. Real har Marcelo och Carvajal som inte bara gärna kommer upp utan dessutom gör det bra, detsamma gäller Alves och Alba. Samtidigt har båda lagen yttrar som inte direkt älskar att jobba hem. Nu skulle jag inte starta med Alexis men det här är definitivt det starkaste argumentet till att chilenaren ska befinna sig på planen idag.
Annons: