/spanien/barcelona/forum/5280.aspx/spanien/barcelona/forum/5280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MessiyoyO 10
2014-03-22 14:02
@Gabriel:

Haha det är chamberlain som ska ha det röda kortet. Men Gibbs blir utvisad istället. Vilket skämt!
Barcelona Vampíro
2014-03-22 14:01
Rambla~ Vad hade du förväntat dig av det här laget? Straff, utvisning och 3-0 nu också, allt efter en kvart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-03-22 14:01
Wenger haha
Barcelona Rambla~
2014-03-22 14:00
Men va fan? Är Arsenal ett skämt eller?
Barcelona Gabriel
Jaha ok det var Gibbs my bad, vad fan gör han?
Barcelona Gabriel
Haha vad fan gör Chamberlain?
Barcelona Rambla~
2014-03-22 13:59
Vafan Arsenal, jag som hade bänkat mig och hoppades på en spännande match. Så står det redan 2-0. Vad är det för självmordstaktik de kör? Chelsea spelar på ett sätt, de hugger på mittfältet för att få sina omställningar. Då kan man ju inte ge bort bollen så enkelt i uppspelen.
Barcelona Vampíro
2014-03-22 13:57
Eto'o håller fan fortfarande, vilken underbar spelare och vi slängde bort honom. Worst deal ever. Det är hemskt att se honom spela för den fulaste av alla klubbar under den där tränaren. Arsenal alltså, vilken losermentalitet det råder i den klubben. De skämmer ut sig i alla toppmatcher och folk pratade om deras starka defensiv. Släng in Kim för det blir knappast sämre än såhär.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-22 13:53
Kan mods här inne spärra den här "hjärta" här inne? Jag drar fram lite intressant statistik, lugna dig du får det och låta som om ett mord har skett elr nått..
Barcelona Barcaholic
2014-03-22 13:52
Fan vad man saknar Eto'o. Snacka om att ge allt för laget han spelar i och snacka om att han är stora matchernas man!
Barcelona Vampíro
2014-03-22 13:51
Skillnaden på en medioker anfallare och Eto'o. Giroud missar ett läge och 7 sekunder senare syår Eto'o för ett klass avslut och det är 1-0 Chelsea. Där kom tvåan också, Arsenal är fan patetiska.
Barcelona Gabriel
2014-03-22 13:50
Det gör ont att se älskade Samu måla för det smutslaget, otroligt ont.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-22 13:44
@Barcelonistas:
Är det du som är Utic på aftonbladets kommentatorsfält? Hursomhelst har statistik aldrig betytt ett skit inför ett clasico och om du nu ska sitta o snacka siffror så är du dum som blundar för Reals starka vinter där dom har ett klart övertag mot oss, dessutom behöver dom inte ens gå för vinst och kan ligga tryggt i sina positioner för att kontra mot vårt sargade försvar. Men detta kommer du aldrig få in i ditt tjocka huvud, kan sätta en förmögenhet på att om vi förlorar matchen så kommer du stå längs fram i "Real-fuskade"-korståget. "Siempre Barca - visa lite Balls nu, har man dålig känsla så säger de mer om ens personlighet. En osäker person som inte trot på sig själv " Nej det säger mer ens intelligens. Vad fan har "balls" med att sitta och snacka dynga på ett forum? Det ser säkert jätte coolt ut på skolgården, men du framstår bara som en arrogant fanatiker. Och nej det är inget positivt. PS. Googla lite på ordet "Seny"
Barcelona Barcelonistas
2014-03-22 13:42
Siempre Barca - visa lite Balls nu, har man dålig känsla så säger de mer om ens personlighet. En osäker person som inte trot på sig själv
Barcelona Himne del Barcelona
2014-03-22 13:41
Gabriel

Vettigt resonemang. Men om du anser att det är skäl nog för att påstå att Ronaldo inte kan vara världens bäste fotbollsspelare så behöver du inte ringa polisen - då gör jag det.
Barcelona Siempre Barça
2014-03-22 13:37
Dålig känsla att andra natten i rad så drömmer jag om att vi förlorar mot real Madrid :(
Barcelona NoGo™
2014-03-22 13:09
@Blaugrana91

Jag önskar att jag också kunde ha samma känsla inför matchen som du du har haha :P
Barcelona Blaugrana91
2014-03-22 13:06
Hmm låter konstigt men jag känner mig inte alls nervös inför matchen. Jag har en bra känsla precis som jag hade inför matcherna mot City, och då gick det ju bra. Litar på min magkänsla. ;)
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-22 12:55
På tal om ronaldos brist på speluppfattning, där är vi överlägsen i alla lag delar. Messi, Neymar och Iniesta är inte simpla anfallare, de kan bygga upp ett anfall och utvärdera situationer bättre till skillnad från Madrids trio. Madrid är som oftast överberoende av sitt mittfält och om det låser sig kontrar de eller skickar de långbollen på en galopperande CR, då våra spelare kombinera ihop anfallet och mittfältet bättre spelmässigt i svåra situationer.
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-22 12:37
Ronaldo försvinner i 90 minuter för att göra ett mål någon gång under de 90 minuterna. På grund av att han inte är en viktig kugge i Madrids speluppbyggnad markeras han inte. Madrid ska pressas högt och få alonso och modric ur bilden. Att markera Ronaldo med 2 man eller göra det trångt för honom centralt som mot Messi lurar man bara sig själv. Då friställer man modric och Alonso och resten av Madrids anfallsspel som är mycket viktigare. Atletico gjorde det här bra mot Madrid på calderon och Bilbao på nya San mames.
Barcelona jerkasss
2014-03-22 12:20
Först och främst: Ronaldo är kanske världens bästa skottare, nickare, avslutare, och kontringsspringare. Det är såklart värt mycket men detta kompletteras med halvdålig passningsfot och speluppfattning samt en oduglighet på att utmana en mot en (har ni tänkt på att r7 missat att lära sig den kanske viktigaste grundvalen i dribblandet; kroppsfinten. Tennsoldatsöverstegare bekymrar bara matchuret. Ronaldo är dessutom ganska okvick på korta sträckor) Jag gillade också Ragnarröks beskrivning av att ronaldo får det lätta att se svårt ut. Hur som helst är han ju en bra fotbollsspelare men man får inte glömma att vackra anletsdrag och snejdig frilla ger mer uppmärksamhet och i förlängningen också leder till ett bias i utvärdering av fotbollskunskaper. (läs: tänka snabbt, och långsamt) Funderade mycket på det när jag såg Juventus mot Fiorentina i cupen nu senast och imponerades av Borja Valero. Vilken klubb skulle inte han spelat i om det inte var kalhygge där uppe utan en fräsig vågig frippa? Rooney visste vad han gjorde iaf. Eftersom andras uppfattning av dig som spelare givetvis påverkar din bild av dig själv och självförtroende är viktigt kanske kausaliteten även går åt andra hållet; man kanske blir en bättre spelare av att tänka på frisyren/skorna/tröjnumret..etc. Jajja rabble rabble
Barcelona Barcelonistas
2014-03-22 12:08
Migueli - skumt? Hur kan man vara nervös när man ska spela mot Real på Bernabeu? Senaste årens matcher på Bernabeu från 2009! 2009 - ligan Real Madrid 2-6 Barcelona 2010 - ligan Real Madrid 0-2 Barcelona 2011 - ligan Real Madrid 1-1 Barcelona 2011 - Cl Real Madrid 0-2 Barcelona 2011 - Sc Real Madrid 2-2 Barcelona 2011 - ligan Real Madrid 1-3 Barcelona 2012 - CdR Real Madrid 1-2 Barcelona 2012 - Sc Real Madrid 2-1 Barcelona 2013 - Cdr Real Madrid 1-1 Barcelona 2013 - ligan Real Madrid 2-1 Barcelona På 10 matcher mot Real Madrid har vi bara förlorat 2 gånger. Så nej Miguel ingen här är rädd för Real Madrid. Bernabeu är vår andra arena. Arenan borde bytta namn till FC Barcabeu
Neymar11
2014-03-22 12:01
Gabriel Håller med dig helt Saknar man dom 2 viktigaste attributen inom fotboll, så är man fan inte världens bästa fotbollsspelare. Kan gå med på att han är den störste atleten inom fotboll, inget mer Saknar man spelsinnet, och passningsspelet. Så är man begränsad som fotbollsspelare. Han är en striker som lever på tap ins och något långskott utav 16162 går in i mål
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-22 11:58
Min mening med vad jag skrev i natt, var väl kanske inte att allt strålkastarljus skulle falla på Ronaldo och Messi dagen innan match. Utan att få dena individuella diskussion ur världen om än i allra sista stund, så att vi kan börja flytta fokus till det verkligt viktiga: El Clasico. Med det sagt måste ja ju medge att jag väl i hög grad varit med och bidragit till att det är i de individuella banorna tankarna verkar gå just nu, dagen före mötet mellan Real och Barca. En match som innehåller mängder av klasspelare, som stora delar av världen längtar efter att få se. Från Sydafrika till Tromsö. Från västra Sydamerika till Sydostasien. Men det är ju tyvärr så här det ser ut i individualismens tidevarv och vår viasatvärld. Inte för att C-more är så mycket bättre. Törs tyvärr nästan slå vad om att den första frågan som experten i studion får av programledaren är: Vem vann matchen i matchen, Ronaldo eller Messi? Vare sig jag eller någon annan här eller någon annanstans, har givetvis svaret ännu. Cch åter igen; det kanske inte är det mest intressanta sett i ett större sammanhang. För min egen del får Ronaldo mer än gärna glänsa imorron, på ett sätt som ställer Messi helt i skuggan honom i drygt 90 minuter. Bara Barca vinner denna SÅ viktiga match!! Och om nu någon TV 4 - uppfostrad fotbollskommentator i termer av kanon respektive kalkon, skulle få för sig att kalla morgondagens stora begivenhet för giganternas kamp, så vet vi att det är Ronaldo vs Messi som avses. Men för mig och många andra är det fotbollsklassikern Real Madrid mot FC Barcelona. Och det får vi inte glömma!!!
Barcelona Gabriel
2014-03-22 11:48
Är den svåraste biten i fotboll att göra mål? Vad är det för strunt? Vadå, skulle det då innebära att en medioker spelare som Adebayor är bättre än Xavi, Iniesta, Pirlo, Vidal, Schweinsteiger, för att han gjort mer mål och hans jobb är svårare än dessa spelares? Eller hur räknar man ut detta? Måste man ta en av de bästa anfallarna i världen för att kunna göra den kalkyleringen? Okej så om jag säger att Agüero är en bättre fotbollsspelare än dessa är det en korrekt bedömning då? Hur mäter man det. Nej, I'm sorry. Att vara så begränsad som Ronaldo faktiskt är i spelet säger mer om hur långt ifrån han är från att vara nummer 1 fotbollsspelare i världen än vad det säger att han är bäst på det "svåra" inom sporten och därmed gör det honom bäst. Ingen som har spelat fotboll hade resonerat så här. Att avsluta är en konst, men det är långt ifrån det svåraste. Mästerverket ligger i att kunna vara den avgörande faktorn i ett lag där anfall på anfall byggs upp. De absolut bästa fotbollsspelarna är sånna som kan bära sina lag rent anfallsmässigt, notera att jag skrev anfallsmässigt och inte avslutsmässigt (för det är en skillnad). Att vara sista man på bollen är inte i närheten lika svårt som det är att kunna styra ens lags anfallsspel. Är du en anfallare som besitter det extraordinära, förmågan att kunna ta bollen från dina lagkamrater när de har en dålig dag och skapa ett anfall och målchansläge på egen hand så är man "mer" än en anfallare. Det är vad som krävs i min bok för att kunna konkurrera med de bästa kreativa spelarna. Det är därför den riktiga Ronaldo var så speciell, det är därför det är en kriminell sak att Henry aldrig vann Guldbollen och det är därför Messi alltid kommer vara en bättre fotbollsspelare än alla andra anfallare i världen (så länge det inte kommer fram någon ny som gör det Messi gör bättre än Messi själv). Inzaghi, Batistuta, Vieri, Trezeguet, Schevchenko osv var under deras tid under kategorin "världens bästa anfallare" men det var ingen som pratade om dem som världens bästa spelare. Nu vann faktiskt Scheva Balon D'Or 2003, ett år som Henry i mångas ögon förtjänade att få den. Dessa spelare var bäst på det dom gör, att sätta bollen i mål, men de kunde aldrig konkurrera med Totti, Del Piero, Nedved, Zidane, Rivaldo, Ronaldo osv, för det här var extraordinära spelare. Spelare som fick en att vilja se matcherna. En sån spelare kommer aldrig Cristiano Ronaldo att vara. Han har ett sjukt stort varumärke fortfarande som en extraordinär spelare, en dribbler och en som kan göra mål på egen hand - det är missvisande. Han gör mål and that's it. Han gör dock sjukt mycket mål och är helt ofantligt bra på det han gör. I och med mängden av hans mål blandat med hans varumärke leder det till hans rykte som en av världens bästa fotbollsspelare (och helt sjukt världens bästa tom enligt några), jag kan förstå argumenten men jag kommer aldrig att hålla med. Cristiano Ronaldo är ingen extraordinär fotbollsspelare, Totti var det, Henry var det, Zidane var det och Cristiano är inte ens i närheten. Han är en extraordinär målskytt, den bästa av hans slag men inte ens där är han bäst när Messi är helt hundra. Försök aldrig att lura folk att det svåraste i fotboll är att göra mål igen. Aldrig. Nästa gång ringer jag polisen.
Barcelona Migueli
2014-03-22 11:46
Barcelonistas Hahaha alla är för nervösa så ingen orkar skriva.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-22 11:35
Messi är stora matchernas man dessutom. Han avgjorde 2 CL finaler. Han skickade hem real med huvet före i CL semin 2011 på deras hemmaborg. Han satte 4 baljor mot Arsenal. Som väldigt ung gjorde han hat-trick mot real. Mot PSG förra året behövde han bara några minuter för att skaka benen på psg o assistera till ett mål och vi gick vidare. Han gjorde 2 mål mot milan förra året när vi sedan första mötet låg under med 0-2 och vann sedan med sammanlagt 4-2. Bara några exempel på hur brutal legenden och genom tidernas bästa spelare är. Messi spelar på en egen nivå.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-22 11:28
Tagga clasico då folk, helt dött här inne..
Barcelona Bàckis
2014-03-22 11:06
Tja boys, lämnar västkusten för Stockholm över helgen och behöver tips på var jag kan se matchen imorgon kväll. Någon som har något schysst ställe att rekommendera där bra folk brukar samlas inne i city? Vet att FC Barcelona Sverige ordnat samling men blir svårt att få med mig polarna dit ut. Annars vore den ju given :)
Barcelona Barcelonistas
2014-03-22 10:49
08/09 - Messi 38 mål ( Ronaldo gjorde 26 mål) 09/10 - Messi 47 mål ( Ronaldo gjorde 33 mål) 10/11 -Messi 53 mål (Ronaldo gjorde 53 mål 11/12 - Messi 73 mål ( Ronaldo gjorde 60 mål 12/13 - Messi 60 mål ( Ronaldo gjorde 55 mål). Lägg därtill att Messi är bättre både att assistera, vara delaktig i spelet samt att kunna bidra mer. Messi gjorde även över 90 mål på ett kalenderår, Ronaldo slutade på 69 alltså över 20 mål mindre än Messi!.
Annons: