/spanien/barcelona/forum/5277.aspx/spanien/barcelona/forum/5277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-04-02 01:01
B-Guden

Skillnaden mellan Barcelonas spel dom första 20 min jämfört med dom sista 20 är enorm. Från segt till världsklass!
Det är just därför som jag, trots att vi har ett litet underläge, känner mig väldigt optimistisk inför returen. Barcelona spelar betydligt bättre när dom har näsan mot mål istället för i sidled. Nu MÅSTE dom helt enkelt spela full fart framåt från början!

Är det någon som vet om Costa missar returmötet?
Barcelona B-Guden
2014-04-02 00:43
Tycker resten av laget och även Tata ska ta sig en titt på vad som är fel, det funkar inte att man lunkar runt och nästan hoppas på att få ett gratis mål. Jag är trött på lunkandet med bollen och det sega spelet, så fort Atletico gjorde mål höjde vi tempot och vips så skapa vi en hel del lägen, tänk om vi gör det från början som vi gjorde när vi var som bäst. Ni försöker vi ju inte ens göra mål trots att vi lyckas få kontroll på bollen i sista 3 delen. Dags och gå tillbaks till 2011 formen och visa att oss får man inte leka med. Vi är ju så jävla mycket bättre än alla lag, kanske inte Bayern när vi verkligen lägger i högsta växeln, å den har vi inte ens lagt i ännu detta år, Bara nosat lite på den. Under pep var det högt temp från början, och boll lunkande när vi ledde.
Barcelona B-Guden
2014-04-02 00:34
@Messidinho_10:

Vi är Barcelona inte Stoke, det var en miss av han, kanske 2, sen är dom andra helt okej eftersom vi är barcelona.
Barcelona Messidinho_10
2014-04-02 00:28
Seriöst alltså vet inte Pinto hur man sparkar/passar ut bollen utan att behöva utsätta laget för värsta paniken varje gång han får bollen?? Hur bra är får 3:e målvakt någon som har koll? Skulle förvåna mig jävligt mycket om han va lika katastrof som Pinto!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Coach Pep,
2014-04-02 00:25
Matchen blev ungefär som förväntat, förutom Barcas plötsliga och sagolika anstormning sista 20. Detta var till viss del Simeones fel som tog ut Villa för tidigt vilket rubbade Atleticos balans och Barca kunde ösa på. 1-1 känns väl sådär. men Iniestas uppvisning gör att man kan sova gott.
Barcelona B-Guden
2014-04-02 00:24
@MessiyoyO 10:

Men vad finns det göra ? Va dom pressa högt, dom anföll flera gånger med mycket folk, men när vi sedan böjar rulla runt och bara passar, våra ytterbackar kommer längre upp mittbackar kommer in på deras planhalva, då blir det mycket folk bakom boll.
Barcelona Vampíro
2014-04-02 00:22
Son of a b... Piqué skadad i en månad alltså. Det betyder att vi får klara oss med Mascherano-Bartra framför Pinto i returen för att inte nämna CdR-finalen. Det ser ju hemskt mörkt ut om man ska vara ärlig. Bara att satsa allt på ligan för vi lär inte kunna slåss om CL med det manskapet bakåt.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 00:20
Barca007 - hahaha pistacho, vårt hemliga vapen :).
Barcelona Barca007
2014-04-02 00:18
polo pistacho = lösningen till avancemang i CL
Barcelona Sir Alexis
2014-04-02 00:16
Bästa keepers just nu: Valdes(animo), courtois, Stegen och Neuer. Håller ni med? Säg eran lista
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-02 00:12
Diskussioner om tråkig fotboll och rolig fotboll är så förbannat jobbiga. Som Guardiola en gång sade: 'alla lag och alla tränare spelae som de vill'.

I slutändan spelar vi fotboll för att vinna. Vi har. Messi, Iniesta, Xavi och Busquets då måte vi maximera deras styrkor. Hade vi däremot haft Makelele, Lampard, Ballack hade vi spelat på ett annorlunda sätt.

Spelsätt utgörs av tränare som försöker att maximera spelarna som han har till sitt förfogande.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 00:12
Iniesta och company kommer ge oss en magisk kväll nere i Madrid!
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-04-02 00:11
Pique missar alltså fyra veckor.
Länktips: bit.ly/1kq7sNA
Barcelona Migueli
2014-04-02 00:06
Barca - ¡el equipo mejor!

Nu hemma mot Betis så skulle det inte skada om Dongou, Bagnack, Samper och någon mer skulle få chansen av Tata. Skulle vara intressant och se Bartra med Bagnack.
Barcelona NoGo™
2014-04-02 00:05
Pique som har varit riktigt bra de senaste månaderna också.. För jävligt!
Barcelona Migueli
2014-04-02 00:04
H.Alavi

Puyi har tränat separat under träningarna ett tag nu men har inte fått godkännande av den medicinska staben ännu.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-04-02 00:01
Tror ni att Bagnack blir uttagen till de kommande matcherna? Eller mågon annan mittback som exempelvis Sergi Gomez
Barcelona Sir Alexis
2014-04-02 00:00
Vi alla såg vad Bartra kan idag, han är något att satsa på i framtiden
Barcelona Legendinho
2014-04-02 00:00
Fan! Pique!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-04-01 23:55
Gerard Pique borta i fyra veckor. Någon som vet hur det står till med Puyi? När tror man att han kan spela igen? Marc Bartra får nu chansen och man får väl säga att han tog den rätt bra idag. Visade inga brister, var dominant och gjorde allting enkelt. En spelande mittback.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-01 23:53
Jag personligen tycker att Real har för stora brister för att gå hela vägen. När lag sätter press på dom så får dom genast problem. Går vi vidare mot Atletico så möter jag gärna Real Madrid i semin.
Barcelona fc__Barça
Angående Pinto så måste jag säga att jag blev lite besviken på honom idag.

Väldigt mycket slarv från hans sida och tyvärr så håller det inte. Jag tycker det är helt rätt att låta Pinto stå och inte köpa in en ny målvakt för det är han värd. Men också för att jag tycker den andremålvakten man har ska vara så pass bra att han ska kunna stå om det blir skador som nu.

Tyvärr så tycker jag Pinto visar att han inte räcker till där och det är synd för han är en sådan tillgång utanför planen. Sen tänker jag också på nästa år där vi får in en ny målvakt som kanske kommer ha det svårt i början och inte kan stå varenda match i början då behöver vi en stabil andremålvakt.

Barcelona NoGo™
Official: Pique has a hip injury and is expected to be out for four weeks #fcblive

Fan!!
Barcelona Migueli
2014-04-01 23:52
Om vi vann mot City på bortaplan med 0-2 som har en utav Europas bästa offensiver så kan vi nog vinna på Calderón utan att släppa in något mål. Men det blir minst sagt tufft.

Visca Barca
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-01 23:51
@B-Guden:

Spelade dem inte defensivt? Kollade vi på samma match? Klart som fan att dem spelade med 11 man framför våra mittfältare. Sen att dem inte orkar jaga lika mycket i andra gör dem inte mer offensiva direkt. Det blir fler ytor att spela boll på för vår del men vi lyckas inte hänga dit någon boll till. Dem har spelat så i majoriteten av våra möten emellan. Det är jag helt säker på.
Barcelona Acrobat
2014-04-01 23:49
Det är komedi när Real på allvar tror att dom har chansen att vinna CL! Helt ärligt är Real det sämsta av alla kvarvarande lag i CL och dom har tur att Dortmund är såpass skadedrabbat som dom är. Tror iofs att Real åker mot Dortmund ändå.
Barcelona Gabriel
2014-04-01 23:48
Ber om ursäkt för alla stavfel i föregående inlägg, skrev från Iphonen.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-04-01 23:47
Jag tyckte att atletico gör det riktigt bra men samtidigt så spelar vi inte alls bra. Vi har spelat bättre och vi kan spela mkt bättre än så här. 1-1 är inte bra men det bara bra för oss för nu vet spelarna att dem måste ge 110 % för att gå vidare. Jag tror 2-1 vinst nästa vecka, Messi kommer visa en annan sida. Den ända spelare som är mer än godkänd är Iniesta. Mår lite illa av att se Neymar gång på gång filma och så jävla irriterad på att hans balans är bland de sämsta jag har sett. Så fort någon rör honom då ska han slänga sig några meter, så arg jag blir när jag ser sånt. Bänka Neymar nästa möte. Spela med Alexis där framme. Diego Costa kommer missa mötet med oss och det gynnar oss enormt. Synd och jag lider med honom. Jag hatar när en spelare skadar sig och det kvittar om det är ens Pepe. Men hur som helst så tror jag starkt på Barca nästa vecka.
Barcelona B-Guden
2014-04-01 23:47
@MessiyoyO 10:

Tycker inte dom spelade särskilt defensivt, om vi baraslutar lunka runt med bollen och försöker göra mål lite oftare kommer det ske också, som vi avslutade matchen ska vi alltid spela
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-01 23:41
Alla storlag spelar med en ultra defensiv formation mot oss är p.g.a att de har en otrolig respekt för vårt offensiva spel. Det har varit så ända sen Peps tid och det fortsätter än idag. Det är så dem stoppar oss bäst och det är därför som dem spelar just sådan tråkig fotboll. Att kalla vår fotboll tråkig när vi bjuder på teknik, elegans, fart och underbara mål betyder att man aldrig har kollat på en Barca match utan endast suttit och lyssnat på folk som pratar skit om Barca. Snälla, Iniesta, Messi, Neymar, Busquets och Alba... har man verkligen sett dem spela tillsammans och bjuda på magi för att kalla oss tråkiga? Sånt spel som vi bjöd på stundtals i andra halvlek bjuder varken Real, Atletico, Chelsea, Bayern eller något annat lag i världen på. Det där är fotboll. Att ställa ut en buss i 90 min är inte fotboll.
Annons: