/spanien/barcelona/forum/5275.aspx/spanien/barcelona/forum/5275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
BARCA-més que un club
2014-04-01 16:53
Mascherano: "Alves är en väldigt viktig spelare för detta lag. Enligt mig så handlar det om den bästa högerbacken i Barcelonas historia.

Källa: MundoDeportivo
BARCA-més que un club
2014-04-01 16:52
OFFICIELLT:

Barcelona har gjort klart med den 24-årige franska anfallaren Sloan Privat ifrån den belgiska klubben KAA Gent.
Anfallaren har bl.a haft en fin karriär i den franska klubben Sochaux där han gjorde hela 20 mål på 96 framträdanden och sågs som en ny världsstjärna på den internationella scenen.

[Sport]

Tata har nu alltså fått sin centertank som han hela tiden frågat efter. Vad tror ni om Privat, kan han göra succé i Barcelona?
Barcelona B-Guden
2014-04-01 16:51
Om vi spelar med Xavi Bus Cesc Iniesta då hoppas jag verkligen inte neymar startar.
Barcelona B-Guden
2014-04-01 16:48
Lättnaden som kom när jag insåg att det var 1 april
Barcelona Júnior.
2014-04-01 16:19
Vi behöver inte både Xavi och Cesc för att behålla bollen idag. Atletico kommer backa hem och försöka täppa till mitten, att då spela med fyra mittfältare kommer bli överflödigt.
Idag tror jag vi skulle behöva spela med två yttrar i form av Neymar och Alexis. Vi behöver sära på Atletis försvar eller komma in genom kanterna.
Barcelona Krabban94
2014-04-01 15:41
Kommer bli samma uppställning som mot Real bara Pinto i mål.
Orsaken till dessa spelare:
Iniesta och Messi tror jag ingen behöver höra en motivation till, våra två klart bästa spelare.
Cesc och Xavi på grund av bollinnehavet, Xavi är den som kan styra och bestämma tempot, hoppas bara på lite bättre insats idag än under den senaste tiden, dvs mer avgörande passningar etc.
Neymar: för att han är en till offensivt alternativ och är bättre på att utmana än t.ex. Pedro. Ney var bra mot Espanyol men han kan även förbättra sitt spel. Han jobbar även helt bra ner i försvaret,så där förlorar han inte mot Pedro iaf. Ney är även en spelare som jag tror och tycker att kan avslu ta bättre än Pedro/Alexis, de sistnämnda kommer att hoppa in iaf en av dem. Då Atletis försvar tröttat ut sig...
Barcelona Lion24
2014-04-01 15:31
Vilken match ikväll. Jag kan knappt vänta. För varje minut som går så blir det mer nervöst. Det viktigaste som vi bör ha med oss ikväll är en ordentlig stor portion av motivation. Vi ska vara hungrigare än Atlético ikväll. Jag är ganska kluven till startelvan faktiskt. Behöver vi verkligen spela med 4 mittfältare? Atlético kommer med 95% säkerhet att parkera bussen på Camp Nou och de kommer ge oss bollen utan att försöka få till ett eget spel. Jag tror att man kommer vara oerhört försiktiga och försöka göra så få misstag som möjligt för att sedan gå ''all-in'' på Vicente Calderon. Så här hade jag startat:

Pinto
Dani - Piqué - Masch - Alba
Cesc - Busi - Iniesta
Pedro - Leo - Ney

Målvakt + backlinjen är given. Sen så tycker jag att Xavis spelstil inte behövs i denna match. Atlético kommer att ge oss bollen och vi kommer att få rulla fritt därför blir Xavi överflödig. Cesc är den mittfältare som slår mest avgörande passningar och djupledslöpningar. Iniesta kan göra lite vad som helst. Vi behöver spelare som slår direkta passningar emellanåt för att luckra upp bussen. Busi är given. Likaså Leo på anfallet. Jag föredrar Pedros explosivitet framför Alexis. Ney är lite upp och ner men han behövs i såna här matcher där han kan göra en eller två gubbar för att öppna upp yta och få till en målchans. Men Ney måste vara oerhörd försiktig idag. Inge onödiga bolltapp mitt på plan, helst inte nånstans men jag förstår att det kan hända då Neys spelstil är riskabelt. Atlético är livsfarliga på kontringar och därför måste Ney verkligen se upp. Har Ney en dålig kväll så ser jag gärna att han bytts ut tidigt, redan vid 60:e minuten för Alexis som kan komma in och bidra med djupledslöpningar och trötta ut försvararna ännu mer med sitt spring.

Jag tror på en enormt svår match där Atlético inte kommer ge nånting gratis. Spelarna måste verkligen vara på topp för jag ser gärna att vi avgör dubbelmötet redan nu även om det inte låter troligt. Jag vill se hunger och en krigarmentalitet hos spelarna. Vi ska vara aggressivare än Atlético ikväll.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-04-01 14:37
Gabriel

Du påminde mig precis om den fjantens senaste intervju. Haha man tror verkligen han är en uteliggare. Grejen är den att marknaden erbjuder inte många backar dagar som dessa. Jag vet att du gillar Hummels, det gör jag med. Men frågan är om inte Subotic är ett bättre alternativ bredvid Pique?

Barcelomistas

Haha can you believe this guy!!
Barcelona LeoMessi
2014-04-01 14:34
Barca King - Xavi spindeln i nätet (Barcelona) Någon härinne la upp lite statistik och jämförde Tata och Pep. Jag tror dom hade exakt samma antal vunna matcher, förluster och kryss! Förutom att under Tata så har vi gjort fler mål och släppt in färre. Det enda man kan säga är sämre nu är att motståndarna kan utnyttja vår svagaste punkt mycket mer nu än under Pep. Och det är dessa höga bollar vi inte kan försvara oss mot. Lag som släpper in generellt fler mål än Barca kan ju täppa till bakåt i ett dubbelmöte eftersom man kan göra det taktiskt. Men att bli bättre på fasta är svårt när man har korta spelare, helt omöjligt typ. Man kanske placera sig bättre men det betyder inte att du vinner en nickduell med en spelare som är 10 cm längre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bentley King
2014-04-01 14:30
Grejen är att han varken är katalan eller har "Barca-dna" vilket både Guardiola och Tito är. Det är just katalansk media som breakar Martinos balls
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-01 14:19
Vet ni om att Martino har exakt samma statistik som Pep när han tog trippeln? till och med mindre mål insläppta och fler gjorda mål. Om det här är den sämsta Barcelona och om Tata har lyckats så bra med en mätt lag och skadad backlinje, då vet jag inte vad Tata hade gjort med en föryngrad Barca och en ordentlig mittback. Vad behöver gubben göra för att få ett godkännande?
Barcelona LeoMessi
2014-04-01 14:13
Känner mig så jäkla nervös att jag knappt kommer att våga kolla matchen ikväll:/ Får nog bli att kolla den i efterhand haha! Det vi får akta oss för att är dom fasta situationerna och se till att inte ge bort en frispark relativt nära straffområdet där dom antingen kan skjuta rätt på mål eller göra inlägg. För dom gör så otroligt många mål på fasta. Vi får kontrollera matchen genom stort bollinnehav men samtidigt inte vara rädda för att gå på avslut. Kommer att bli oerhört svårt att spela sig igenom atleticos försvar.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-04-01 13:19
@barcastuff: Possible line-up (vs Atletico): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Neymar Messi Iniesta #fcblive [sport]

Troligaste startelvan!
Barcelona LeoMessi
2014-04-01 10:40
Barcelonistas (Barcelona) Han ska alltid skada sig 1:a april;) haha
Barcelona Barcelonistas
2014-04-01 09:55
Messi skadad, han kommer missa resten av säsongen.. Fan ):
Barcelona Z_Z
2014-04-01 08:04
@Ronaldinho the original:

25€ miljoner har jag för mig att den ligger på i nuläget. Tror dock inte han kommer övertalas att flytta någonstans då det känns som att han trivs väldigt bra hos de vita.
Ronaldinho the original
2014-04-01 07:48
Någon här som vet vad Varanes utköpsklausul ligger på?
Barcelona done
2014-04-01 06:22
Påminner om April April idag så bli inte till er i byxan om det kommer några extremt bra rykten. :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-01 05:59
Inte ens denna ledningen är så dumma att dom går efter en ålderstigen skadebenägen Thiago Silva den här sommaren. Det tåget gick för länge sen och det finns inte en chans i Zubis lilltå att man gör ett ärligt försök till att värva brassen och ärligt talat är det knappast en quick fix som vi behöver utan snarare är det en rustning för framtiden. Det är ett fåtal härinne som fortfarande drömmer om honom i blårött dock och ni behöver en rejäl reality check. Jag vet inte hur många silly hillbilly seasons jag har följt under min livstid men jag börjar få nog. På riktigt. Jag bryr mig inte ett dugg om vad som sägs i media, vilka alternativ det bollas med och vilka uttalanden ledningen själva kommer med - jag väntar lugnt och fint på att en mittback PRESENTERAS och kickar boll framför pressen, kysser klubbmärket och viscar Katalonien och allt annat obligatoriskt pretentiöst bullshit som han förväntas säga och göra under jippot och först då är jag nöjd. Kort sagt: det har gått så långt och så många säsonger nu att jag skiter i stort sett i vem som värvas, bara det blir någon. Hit med en mittback NU. Inget mer daltande, brutna löften, avbrutna kontraktshandlingar pga inkompetens, utrunnen tid osv. Just fucking get someone, period.
Barcelona koeman92
2014-04-01 01:46
@Gabriel:

Absolut! Kunde verkligen inte ha sagt det bättre. Det värsta är dock att han fortfarande nämns bland Barças alternativ till mittlåset bland katalansk media. Kommer säkert att sluta med att vi hundar efter honom halva sommaren igen samtidigt som vi ser oss själva gå miste om mittback efter mittback som vi kunnat värva och sen står vi där med Sergi Roberto och någon ny mittfältare som förstärkning.. Hoppas verkligen jag har fel denna gång dock,.men efter alla tomma löften de senaste åren orkar jag knappt längre tro på ett ord som kommer från ledningen. Vore bäst för oss alla om de alla avgick redan i sommar (förutom Tata förstås).
Barcelona Gabriel
2014-04-01 00:52
Kan vi bara släppa Thiago Silva? Killen whinar om pengar och att han måste ge mat åt hans familj som att han är en uteliggare. Uppenbarligen har han inte den brinnande passionen och viljan att spela för oss, aldrig att jag skulle vilja de en sån spelare hos oss. Han går fortfarande med Milan tröjor till PSGs omklädningsrum. Fuck Thiago Silva nu!
Neymar11
2014-04-01 00:23
Subotic är för mig ett givet val jämte Pique. Killen är enormt underskattad, han räddade Dortmund gång på gång förra året. Städade efter hummels och är en riktig ledartyp. Killen är endast 25, vi skulle kunna få honom för HÖGST 20 miljoner euro. Kollar man bara Dortmund under cl-matcherna förra året. Han gjorde aldrig ett misstag och var den som höll Dortmund i matchen mot Bayern
Barcelona Andresito
2014-04-01 00:09
Bästa mittbacksuppsättningen nästa säsong enligt mig hade bestått av Piqué, Benatia/Hummels, Bartra, Balanta/?

Mangala har jag ingen vidare koll på, känns lite för grön för att lira med Piqué.
Vill även se en 90-talist som kan slåss om mittbacksplatsen på sikt:
Balanta sägs vara talangfull. Så länge han är ung, talangfull och kostar under 10m så kan det vara i princip vem som helst.
Iñigo Martinez på 1.81 cm har inte imponerat på mig. I U21-landslaget överglänste Bartra honom.
Tror tyvärr att Bartra inte kommer bli mycket bättre än vad han är nu, självklart lite finslip, men kommer nog aldrig bli en ordinarie mittback i Barca, dock väldigt duglig som backup.

Samtidigt flyttas Mascherano upp som backup till Busi, Song säljs för 10-15m. Angående fysiken så tappar vi inte speciellt mycket här, Song är egentligen mer en "finlirare" än en fysisk best a la Touré eller Keita.

Hade gärna sett Rafinha lånas ut till en toppklubb, hade varit kul att se honom i Atlético som ett sista steg i hans mognadsprocess.

Förövrigt kommer ledningen aldrig spendera €120m på ett fönster, aldrig. Man behöver inte ens spendera så mycket och det är bara i nödfall som man kommer gå över tänkta budgeten på 50-60m.
Barcelona Gio Style
2014-04-01 00:06
@Blaugrana92:

Njae, jag tycker att vi behöver en mer rutinerad general till backlinjen.
Mer pondus och säkerhet.
Benatia, Kompany eller Mussachio hade jag föredragit.
Neymar11
2014-04-01 00:06
Blaugrana92 Det där är mission impossible, vi hade chansen förra året. Men i hopp om att Psg skulle sälja Silva till oss när dom värvade marquinhos så satsade vi inte på honom. Istället stod vi med byxorna nere och framåt böjda när Silva själv satte käpparna i hjulet pga 1-2 miljoner euro
Barcelona ElTriplete
2014-03-31 23:59
Man börjar mer och mer inse att vi har kommit in i slutspurten av säsongen. All rotation gör att vi nu kommer in i slutspurten mycket starkare än förra året när Vilanova var frånvarande. Det är cirka 10-12 matcher kvar av säsongen och varje mål, varje chans, varje läge blir avgörande nu. Vi kan inte vara ineffektiva imorgon exempelvis då det brukar bli svårt att skapa lägen mot ultradefensiva Atletico.
Barcelona Blaugrana92
2014-03-31 23:57
Man borde investera på den unge Marquinhos. Killen är 20 bast och har redan etablerat sig i PSG, samt så var han en viktig kugge i Romas försvar säsongen innan.
Barcelona Gio Style
2014-03-31 23:54
Sentuary
Aktiverar och avaktiverar du Caps Lock varje gång du börjar på en mening eller skriver en versal? :o
Tidsslösande ;)
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-03-31 22:56
pato

Grejen är att PSG aldrig kan begära 50 miljoner denna sommar med. Han är som du säger snart 30. Med det sagt så vill jag inte att ledningen spenderar ännu en sommar på Thiago Silva. Men hade vi fått Balanta o Silva för sammanlagt 50 så hade jag inte blivit besviken för fem öre.
Barcelona Sentuary
2014-03-31 22:53
pato Har din Caps Lock knapp gått sönder eller vad är det frågan om? Men håller med att låta Silva vara, skadebenägen och blir bara äldre, finns bättre alternativ. Dessutom hade han sin chans att komma till Barcelona flera gånger.
Annons: