/spanien/barcelona/forum/5273.aspx/spanien/barcelona/forum/5273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-27 16:31
Neymessi - Atletico tycker jag har rätt så bra chanser det räcker trots allt med ett kryss för dom så går dom vidare. Vad gäller Bayern - Real så skulle jag i varje fall bli åtminstone lite förvånad om Bayern inte fixar det här hemma. Bayerns högsta nivå är betydligt högre än Real Madrids och spelar dom på den nivån så går dom vidare. Ska man dock gå via resultat så är det lite fördel Real kanske då dom har 1-0 att gå på. Jag personligen bryr mig inte längre vilka som går vidare i dessa tunga tider, en otroligt jobbig säsong för oss alla Barca supportrar.
Barcelona Neymessi
2014-04-27 16:28
En CL final mellan Real Madrid och Chelsea är verkligen min mardröm. Som fotbollsälskare ser jag hellre att Real vinner eftersom att dom iallafall försöker spela fotboll. Som Barcelona supporter är det dock helt omöjligt att önska RM någon framgång.
Om det blir en final mellan dessa två klubbar blir jag fan deprimerad haha. Särskilt med tanke på att jag jag verkligen skulle vara glad för Bayerns och Atleticos skull om någon av dom skulle vinna.
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:27
Leonessi Nej jag tycker det är viktigare att kunna tajma sitt hopp än att vara atletisk och kunna hoppa högt. Kolla bara på Cannavaro t.e.x han var ju inte super spänstig men hade grym tajming och var stark i luftrummet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 16:25
Migueli (Barcelona) Jo det är ju minst lika viktiga egenskaper. Syftade mer att om man har bra spänst så kan man nå lite högre bollar om man skulle vara lite ur position.
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:24
the Cameroonians Alright, my bad.
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:23
Leomessi Du behöver inte ens bra spänst för att vara bra på huvudet utan timing och bra positionsspel är viktigare.
Barcelona the cameroonians
2014-04-27 16:22
Migueli

Det var därför jag skrev "troligen" - finns alltid undantag...

LeoMessi

Ja, det var längesen vi hade en "defensiv" högerback. Oleguer...
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 16:22
Migueli (Barcelona) Man kan komma väldigt långt med bra spänst.
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 16:20
the cameroonians (Barcelona) Synd att längden inte är till hans fördel. Men han kanske kan skolas om till högerback, av den defensivare varianten. Han är inte direkt långsam och lär han sig positionsspelet som en högerback behöver så kan han nog bli ganska duktigt där. Bagnack tycker jag blandar och ger lite för mycket. Ena stunden kan han göra en fenomenal brytning för att i nästa passa motståndaren.
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:19
the Cameroonians Han är bara 2 cm kortare än Puyol och typ lika lång om inte lite längre än vad Cannavaro är. Längd spelar ingen roll i fotboll oavsett position. Det är inte basket vi snackar om.
Barcelona the cameroonians
2014-04-27 16:14
@LeoMessi:

Portugisen har alla egenskaper en bra mittback behöver, men är troligen för kort (1.76) för att lyckas på den allra högsta(!) nivån.
Det är därför han fått äran att vikariera som högerback när Patric varit skadad, medan Bagnack fått förtroendet i mitten.

Precis som du är inne på är "macky" något av en humörspelare och lite oslipad i kanterna. Personligen gillar jag honom väldigt mycket och hoppas att han får chansen i A-laget framöver.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-27 16:03
Atletico - Chelsea blev en stor besvikelse och nu Liverpool - Chelsea ...

Om det finns en fotbollsgud så hoppas jag att han skickar Atletico vidare på onsdag.
Barcelona jawwa
2014-04-27 16:02
Viasat borde rea ut alla matcher som innehåller Chelsea. Den "fotbollen" borde inte vara tillåten. Äckliga portugris smuts
Barcelona Migueli
2014-04-27 16:02
Neymar11 Ok tack för infon. Fyfan om det visar sig att det misstaget skulle vara avgörande. Det skulle vara hemskt tråkigt att se dem förlora på det sättet.
Neymar11
2014-04-27 15:58
Migueli City har två hängmatcher, vinner city dom så står dom på samma poäng men city har bättre målskillnad
Barcelona Migueli
2014-04-27 15:56
Neymar11 Leder dem ändå inte ligan hyfsat komfortabelt även vid förlust idag? Eller har jag fel? Kan City fortfarande knappa in?
Barcelona ElTriplete
2014-04-27 15:56
Helt seriöst, Chelsea är det pinsammaste jag bevittnat under mina år som fotbollssupporter. Många gånger har Real Madrid känts som det när de pissat på sina värderingar under Mourinhos tid och gjort allt för att vinna titlar, men Chelsea tar hem priset. ANTI-FOTBOLL. VARJE. JÄVLA. GÅNG. Sopor. Hoppas Liverpool tar hem guldet även om de förlorar idag.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-27 15:53
Vilken otur, av alla, Gerrard legenden. Tycker synd om honom.
Neymar11
2014-04-27 15:52
Gerrard kan ha kostat Liverpools chanser till liga vinst... Det efterlängtade ligaguldet som man har jagat i 24 år
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 15:52
Typiskt att Chelsea ska få ett hormål trots att dom har blivit utspelade...
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 15:47
Andresito (Barcelona) Den notisen tackar man för, slipper göra bort mig i framtiden haha
Barcelona Migueli
2014-04-27 15:44
Hahaha kan inte vara kul att vara Torres just nu. Först så håller hans moderklubb som han lämnade för att vinna titlar/tjäna mer pengar att vinna La Liga och kanske ta sig till en CL final. Sedan så håller den klubben som han lämnade Atletico för att vinna ligan för första gången på 24 år. Samma klubb som han även sedan lämnade för att tjäna ännu mer pengar i Chelsea.
Neymar11
2014-04-27 15:43
Gabriel Men Madrid sejour förstår jag honom, hans först el classico utan att spela defensivt förlorar han med 5-0. Men annars förstör han fotbollen bara, smutsar ner den totalt. Förstår fortfarande inge hur folk kan hylla honom. Men dock ska Chelsea spelarna göra som dom gjorde i Madrid och kicka ut honom. Följer alla den trenden så är han bortglömd från fotbollen snart
Barcelona Gabriel
2014-04-27 15:40
Mourinho är en så otroligt tråkig tränare. Fotbollens fiende nr 1. Och man kan inte skylla på att han spelar utifrån det material han befogat över för han hade tillgång till världens dyraste och kanske mest offensiva trupp när han var i Madrid och spelade precis på samma sätt där.
Barcelona Andresito
2014-04-27 15:40
Som en sidnotis så heter den portugisiska backen i Barca B IÉ och inte LÉ. I som i Iniesta alltså :) Hur kan man heja på Chelsea? Måste vara världens tråkigaste lag att kolla på vecka ut och vecka in.
Barcelona jawwa
2014-04-27 15:38
Chelsea behöver göra mål och vinna, va gör dem då,, jo backar hem och parkerar årets buss och maskar..... logiken?
Barcelona LeoMessi
2014-04-27 15:33
Lion24 (Barcelona) Haha ja det var det jag menade! Skriver som en dyslektiker när jag använder iPhone:P
Barcelona Lion24
2014-04-27 15:31
LeoMessi

Du kanske menade vad jag tyckte om Edgar Lé som mittback :). Jag har faktiskt inte följt Edgar Lé så mycket för att göra en bedömning av honom. Den frågan får the cameroonians eller Deuloefu gärna besvara.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-27 15:31
Mourinho gillar inte fotboll, han har aldrig varit proffs på att spela fotboll själv och kommer aldrig njuta av vacker fotboll. Mourinho är en vinnarskalle som vill vinna till vilket pris som helst.

Därför spelar han anti-fotboll, han klagar på domarna, han skyller förluster på sina egna spelare och han beter sig som ett barnsligt svin. Han gör allt för att vinna. Tyvärr för oss som gillar sporten, då man gärna vill se underhållning.

Jag är så oerhört tacksam för att man valde Pep istället för Mourinho 2008, det hade varit förödande för klubben annars. Heja Liverpool!
Barcelona Sir Alexis
2014-04-27 15:23
Mourinho, kungen av antifotboll
Annons: