/spanien/barcelona/forum/5260.aspx/spanien/barcelona/forum/5260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-03 19:58
Till individen nedan:

Menar du på allvar att Barca har gjort fel som har icke-europeer i sin akademi?

Antingen är du rasist eller så är väldigt felinformerad om vilka regler som gäller. Barca som klubb får ha huuuuuuuur många "utlänningar" dom vill studerandes i sin skola så du kan ta och gråta någon annanstans gällande detta.

Du verkar inte ha fattat varför Barcelona blivit straffade än, kan tala om för dig att det handlar om ungdomar som har fått spelförbud i officiella matcher men nu ryktas det (nyckel ord RYKTAS) att de spelat ändå.
Barcelona LeoMessi
2014-04-03 19:57
i_min_fiesta_kan_man_fista_iniesta (Barcelona) Tror du någon tänker ta dig seriöst med tanke på ditt nick?
Postat via SvenskaFans-appen
i_min_fiesta_kan_man_fista_iniesta
2014-04-03 19:55
done

När du tycker att det är lämpligt att skriva oskuldsposten? Med tanke på att många här jämför Barcelonas situation med Chelseas för några år sedan så tycker jag att det är oerhört rimligt att lägga fram några rader fakta.
Barcelona done
2014-04-03 19:52
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

0 gånger
Antal postade meddelanden:
1 st

Ett troll, move on.
2014-04-03 19:51
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Jag lägger fram att faktum. Ni får gärna visa på fakta från någon annan av Europas storklubbar som är i närheten av att plocka in lika många u15 spelare som inte är bosatta i Europa som Barca.

Självklart blir Barcelona ett offer för granskning när det ser ut såhär.
Barcelona DM1982
2014-04-03 19:50
i_min_fiesta_kan_man_fista_iniesta (Barcelona) Vad skulle det snea vara? Utbildning i toppklass? Chansen att träna fotboll i toppfaciliteter? En bra chans i livet som tusentals barn och ungdomar skulle gråta över att få? Jag ser helt enkelt inte vad problemet är.
2014-04-03 19:48
@i_min_fiesta_kan_man_fista_iniesta:

Ok? Vad vill du komma fram till?
2014-04-03 19:45
Nu får det väl ändå vara nog med klagomål och konspirationsteorier gentemot alla andra klubbar. Här måste självrannsakningen vara prio nummer ett.

Under den 5-årsperiod som avses (2008-2013) så har man bland annat värvat:
-2 stycken 13-åringar från Guinea.
-3 stycken 13-åringar från Sydkorea.
-2 stycken 14-åringar från Argentina.
-2 stycken 13-14-åringar från Paraguay.
-1 10-åring från USA.
-1 10-åring från Japan.
-1 10-åring från Tyskland/Grekland.
-1 17-åring från Nigeria.
-Samt inte mindre än 12 stycken 9-15-åringar från Kamerun

Är det bara jag som inser att någonting är mycket snett här?
Barcelona B-Guden
2014-04-03 19:28
Läser att det varit sen November fifa haft informationen, och varför har dom då inte straffat oss ? isåfall skulle det varit Januari, och den här sommaren som transfer förbudet skulle gälla,men nu har dom alltså beslutat att vänta tills nu, då ser jag det som eftersom vi inte värva nån spelare i januari, så har vi redan "varit avstängd" 1 fönster.

Precis som när jag blev avstängd i innebandy men fick inte beslut om hur många matcher och vågade därför inte vara med, för då skulle vi förlora om jag varit med och blivit avstängd i efterhand, jag var inte med på 2 matcher, och fick 3 matchers avstängning och beslutet kom efter dom 2 matcherna, och då räknades dom matcherna in som "Avstängd" så ska det vara nu också även om det är fotboll, speciellt när dom vetat, 1 fönster redan avtjänat.

äckel fifa hoppas vi visar dom att vi har rätt, men om vi inte har det kan hela styrelsen avgå nuuuuu, både våran och fifa
Barcelona Sir Alexis
2014-04-03 19:18
@koeman92:

Ja, när vi väl får värva menar jag såklart;)
Barcelona B-Guden
2014-04-03 19:12
Dör av garv hur folk försöker få oss nerdragen i smutsen.
1 dopningsanklagelser, 2 anklagad för rasism 3 köpta domare trots korrekt dömda straffar, felaktigt avblåst för offside, felaktig straff mot oss osv, 4 Messi skatte affär, fängelse och allt skrevs det om 4 Neymars affär, 5 Öppnar omröstningen av världens bästa spelare osv och nu något alla toppklubbar har och gör.

Samtidigt om det stämmer att vi brytit på reglerna ska vi straffas, men isåfall undrar jag vad Uefa och fifa gör åt alla andra klubbar, när ska fairplay reglerna börja användas på riktigt ? eller är det bara småklubbar som ska straffas, var ju nåt spanskt lag som blev avstängd från europaspel. Socidad tror jag eller nåt.
Barcelona barca!54
2014-04-03 19:06
Rambla~

Jag pratar om officiella matcher, inte träningar eller vänskapsmatcher.

1.70-ligan - köp en back, tack

Jag hänvisar min information till en av journalisterna från presskonferensen. När bartomue fick frågan så undvek han besvara den.

Barcelona Neymessi
2014-04-03 19:03
Tycker förövrigt att Bartomeu skötte presskonferens riktigt bra. Ska verkligen bli intressant att se vem/ vilka som ligger bakom allt det här.
Barcelona Migueli
2014-04-03 18:53
Rambla

Ja räkna med att Blatter kommer få en hel del frågor om vem som tipsade efter att han kommer tillbaka ifrån den där resan i Costa Rica.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-03 18:51
@Rambla~:

Jag kan inte vänta. Presidenten påstod att de har undersökt vilka råttor det handlar om och att de har fått fram viktig information.

Jag säger det var i greves tid alltså. Vi har länge spelat på gentleman rollen, nu får ledningen ta av silkesvantarna.
Enough is enough!!!!!!
Barcelona koeman92
2014-04-03 18:49
@Sir Alexis:

Ja, OM vi nu får värva..
Barcelona Rambla~
2014-04-03 18:40
Det ska bli riktigt roligt när det uppdagas och bevisas vilken/vilka kubbar det är som har fört den här hatkampanjen mot Barcelona under en längre tid nu med väldigt mycket falska anklagelser och insinuationer.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-03 18:39
Det är nog viktigast om vi Culés fokuserar på att köpa en mittback istället för någon på den offensiva positionen, för vi är i stort behov av en back. Reus är en riktigt grym spelare men det är inte det viktigaste just nu. Btw råkade tippa fel mot Betis, kan man ändra?
2014-04-03 18:37
@barca!54:

"Enligt spelarnas agenter har man hört att..."

Låter som rykten för mig. Ska man använda något som bevis så ska det vara något konkret som officiella laguppställningar.

Om killarna brytit mot regeln och spelat officiella matcher så ska det finnas officiella dokument som visar på detta. Om FIFA inte kan bevisa sina anklagelser på fasta grunder och konkreta bevis så hoppas jag de blir stämda så jävla hårt och att de måste redovisa källan till anklagelserna
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-03 18:34
Jag läste det på totalbarca för ett tag sen och barcas ungdomar kanske 12åringar demolerade alla lag i en turnering. Och sista laget de möte i finalen va ingen annan än Madrids ungdomar, tränaren var ingen annan än Guti, och det blev en vinst med 2-3 måls marginal. Madrid hade tur att det inte blev 5-0 om inte mer. Barcas ungdomsakademi är inte bara starkast i Spanien i alla årskullar även internationellt.
Barcelona Rambla~
2014-04-03 18:32
@barca!54:

Träna och spela är väl inte samma sak? Alla har rätt att träna. För det behöver man inga licenser eller registreras hos förbundet.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-03 18:31
Barca!54 Varifrån har du fått dessa uppgifter?
Barcelona Migueli
2014-04-03 18:30
@Neymar N11:

Jag tror han/hon syftar på Real Madrid och inte FC Barcelona.
Barcelona Neymar N11
2014-04-03 18:27
Barcelona Sentuary
2014-04-03 18:22
Världens äckligaste klubb, fyfan hela klubben är äcklig, finns det något fint i den äckliga klubben? Allt är förfan äckligt, ni vet vilken äcklig klubb jag syftar på.
Barcelona barca!54
2014-04-03 18:17
Barcelonistas

Det förstår jag också, men enligt spelarnas agenter har spelarna fortsatt spela utan licens. Detta är en tydlig överträdelse efter fifas varning efter 2013
Barcelona Barcelonistas
2014-04-03 18:13
barca54 - dom fick inte spela, dom utan licens fick inte spela matcher.
Barcelona barca!54
2014-04-03 18:12
Enligt journalisterna har spelarnas agenterna meddelat dom att spelarna HAR spelat utan licens,,,
Barcelona NoGo™
2014-04-03 18:05
@Barcelonistas

Det skulle inte förvåna mig ett dugg!

@Neymessi

Precis, sanningen kommer att komma fram.
Barcelona Migueli
2014-04-03 18:04
Älskabarcelona Han sade ju att han tycker att anklagelserna bör upphävas eftersom det inte är något fall om trafficking i vårt fall. Han sade att det handlar om att utbilda barn i La Masia till att bli bättre människor och fotbollspelare.
Annons: