/spanien/barcelona/forum/526.aspx/spanien/barcelona/forum/526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-14 19:30
Masip, Nili y Aleñá, a la grada. Banquillo: Cillessen, Mathieu, Digne, Rakitic, Rafinha, Denis, Alcácer Ingen högerback på vår bänk idag.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-02-14 19:18
L'11 del Barça: Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Umtiti, Alba, André Gomes, Busquets, Iniesta, Messi, Suárez i Neymar
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-02-14 19:06
Pirrigt och förväntansfullt, en match som kan få all huvudvärk att försvinna eller förvärras som LE skapat med sin köttfärsfotboll denna säsong. Förmodligen kommer LE starta med Rakitic, tråkigt då jag tycker Gomes förtjänar en startplats efter sina övertygande insatser den senaste månaden. Dock har Ivan alltid varit väldigt bra för oss i Champions och kanske med lite boost i självförtroendet från förra matchen gör han en kanonmatch ikväll ? ( Man kan hoppas ) När vi har vår trio där uppe kan allt hända oavsett hur vi spelar, men över två matcher MÅSTE våra uppspel och passningar på mittfältet sitta, PSG har blivit starkare som lag medans vi blivit sämre som lag. Mitt tipp ikväll : 2-2
Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-14 18:42
Vi brukar verkligen höja oss i sådana här matcher. Våra spelare har så mycket rutin. Spelarna själva vet att om vi spelar som vi kan kommer vi döda mötet redan ikväll. Ikväll kliver Iniesta, Messi och framförallt Suarez fram. Har en tendens att va stora matchernas man. Tror att Messi gör en bra match men bjuder på en sådan där magisk "Messi-kväll" i returen hemma. 1-2 ikväll.
Barcelona papillon
2017-02-14 18:39
Iniesta70

Aj den sved - på dig. Men för all del låt inte mig stoppa dig att berätta om hur din hemmasituation ser ut. Just det, tror Barca plockar alla 3p idag.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona II Barça II
2017-02-14 18:25
Påtal om Motta, hur kommer det sig att han lämnade, om jag minns rätt var han ganska skadebenägen när han var hos oss, var det därför man beslöt sig för att sälja han?
Barcelona Bosketts
2017-02-14 16:25
L.A.M Nr 10

Fin analys. Kan bara instämma angående deras mittfält. Det håller jag som likvärdigt rent spelarmässigt, men bättre rent taktiskt.
Men, det man inte får glömma är att det inte vore första gången vårt mittfält spelar betydligt sämre än motståndarnas denna säsong. Och de flesta av de matcherna har slutat med Barcelona-vinst.

Det som istället talar för oss är MSN, och att de faktiskt är i en rätt fin form för tillfället. Att Cavani öser in mål i franska ligan ser jag inte som direkt hotande. Det gjorde Benzema också en gång i tiden (...). PSGs anfall har för det mesta saknat det där lilla extra, vilket enligt mig gjort att dem hela tiden åker ut ganska tidigt ur CL. Det som oroar mig är hur vi forslar upp bollen på Messi, Suarez och Neymar. För utan bollar på tres amigos blir det ingen rolig kväll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-02-14 16:17
PSGs mittfält är helt klart något jag oroar mig över idag. Nu har jag inte sett de spela lika mycket i år, många menar på att de gått ner sig och det är fullt möjligt. Tidigare år de spelat CL har jag dock imponerats enormt av deras passningsspel. De senaste åren skulle jag vilja påstå att bara vi, Bayern och möjligtvis Real varit bättre på att hålla i bollen och diktera matchtempot. När vi nu kommer till Parc des Princes med ett sämre possessionspel än på länge är jag orolig för att vi ska bli utmanövrerade på mittfältet.

Motta är väl skadad vilket faktiskt är till vår fördel. Motta är knappast den kvickaste och mest tekniska spelaren men är ändå oerhört lugn och trygg med bollen samtidigt som han nästintill alltid tar rätt beslut på planen. Dock återfinns Verratti som ju som bekant är en så in i helvetes bra playmaker. Vårt hopp står till att Iniesta som han oftast gör kliver fram i stormatcher och tar tag i händelserna. Att MSN kommer skapa chanser räknar jag med, och därför är kanske inte ett förlorat bollinehav och därmed grepp om matchen alltför förödande. Får vi bara in ett mål kommer vi förmodligen skaffa oss ett övertag i dubbelmötet. Gör vi två baljor har vi ena foten i kvartsfinal. Slutsatsen blir trots allt att jag ändå är ganska positiv inför detta möte. Är vi effektiva i straffområdet är jag ganska övertygad om att vi går vidare.
2017-02-14 16:05
Lucho litar jag inte på ska fixa vårt mittfältspel taktiskt idag. No way, hoppet ligger på Busquets och iniesta individuella briljans att fixa det mot Verratti o co. Som Reymar skrev, rätt viktigt att visa Verratti varför han ska lämna PSG och komma till Barça genom att slå ut de för tredje gången. Nervöst.
Barcelona Reymar
2017-02-14 15:20
Verattis agent påpekar att om det inte går att vinna CL med PSG så kommer Verratti att lämna. Nu är det upp till oss att krossa PSG och visa att Verratti spelar för fel lag.

Thiago silva är ett stort avbräck, vem ska ersätta honom? Motta likaså då han och Veratti rullar ut i stort sett varenda mittfält i världen. Det enda jag är orolig för är vår högerkant där Draxler kommer snurra upp Roberto till läktaren..
Barcelona Soko
2017-02-14 14:00
Barcelona kan värva en höger back redan efter 15 dagar. det snackas om Antonio Rukavina från Villareal. - Mundo Deportivo
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-14 13:10
Ni gör det för krångligt för er själva. Fixa ett avtal med frugan mitt är följande; en Barcelona resa varje år. Tittar hon inte matcherna på tv så behöver hon inte hänga med och se dom på camp nou. Winwinwin för mig; Barcelona på tvn, semester i Barcelona och Barcelona på camp nou Win för frugan; semester i Barcelona.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2017-02-14 12:57
Att få frugan att förstå vad som är viktigt idag har inte varit lätt, men en kompromiss fick vi tillslut till. Att ens behöva förklara att en champions league åttondelsfinal är viktigare än att fira en kommersiell dag som endast firas för att vi ska handla mer är för mig helt ologiskt, men det är en helt annan diskussion.

Till matchen idag. Har stora förväntningar på dagens match, inte för att vi spelat en otrolig fotboll på senare tid, utan för att jag naivt går in i matchen i hopp om att vi idag ska börja spela på den nivån vi är kapabla till. Skulle jag ha rätt tror jag på minst ett oavgjort resultat.

Som vi spelat på senare tid är jag dock orolig att vi kommer falla tillbaka och satsa på omställningar. Med den taktiken tror jag däremot att vi förlorar med minst ett mål. Laget har match efter match visat att den taktiken inte funkar, det blir för passivt och jag tror inte det kommer hålla mot ett lag som PSG.
Barcelona Iniesta70.
2017-02-14 12:41
Hallå Katalano! Ser att du är i fin form på självaste matchdagen. Men ta det lugnt med snacket om din och damens planer inför kvällen, annars kanske forumets mest konstruktiva skribent ännu en gång tar formen som Dr Papillon och kommer med ännu ett backstabbing tips om vad som bör skivas eller ej. Och skriv för tusan inte för finurligt annars dyker, nej, inte nån graciös Ivanho upp, utan risken är stor att mister Pep aka Don Quijote ploppar upp o svingar vilt i sitt mission för att rädda forumet från finurligt skrivande gubbar som pimplar whiskey. Men hey,. Ta det inte som att jag hoppar på nån. Det är bara några iakttagelser som JAG har gjort. Ja, just det ja. Barca vinner ikväll....
Barcelona StolpeIn
2017-02-14 12:31
Vad är bästa och billigaste sättet att få tag på bra biljetter till Barca-PSG den 8:e mars? Någon som har bra tips?
Barcelona Bosketts
2017-02-14 11:14
Att Thiago Silva gått ner sig ganska ordentligt är inget att hymla med, men när han var som bäst var han under två-tre säsonger världens bästa mittback. Utan tvekan en av de bästa mittbackar jag sett. Men såhär med facit på hand var det kanske bra att vi aldrig värvade honom, då han tycks besitta den där brasilianska egenskapen att inte kunna stanna på den absoluta världstoppen (Se: Kaka, Robinho, Adriano, Maicon etc.).
Barcelona S.Eto'o
2017-02-14 11:08
Jag kan inte ta dig på allvar när du säger Thiago Silva är Mesig.... först sa du att vi hade det lätt mot honom vilket jag motbevisa dig och nu kallar du honom mesig? Kom igen
Tiki-Taka
2017-02-14 10:41
Nu räcker det med provokationerna. Varning.

/mod
2017-02-14 09:52
Katalano Olika krav har vi nog inte men nu är iniesta & busken tillbaka. Champions league har laget sett bra ut förutom en halvlek mot city bort (skyller på Digne, tvingades ändra taktik).
Barcelona Soko
2017-02-14 09:33
Marquinhos missar returen ifall han får ett kort ikväll något jag tror han också kommer att få. I Barcelona riskerar ingen att missa returen vid gult kort ikväll. Referee Szymon Marciniak (POL)
Barcelona Katalano
2017-02-14 09:28
@neymar JR || Cillessen #1:

Jag vågar inte ens hoppas på att du har rätt. utan räknar med motsatsen och ger laget en möjlighet att överraska mig istället. Ikväll ska jag försöka att inte blir sur (Läs: arg) över hur dåligt spelet ser ut, och om du har rätt så blir det inte ens någon issue. Åh andra sidan så har vi säkert olika krav på vad det innebär att spela bra, men för enkelhetens skulle så kan vi dra gränsen vid att vi kontrollerar matchen och minimerar tiden då backar och målvakt står för bollinnehavet.
Barcelona Soko
2017-02-14 09:28
Jag är nästan säker på följande elva ikväll.

------- Ter -------
Roberto - Pique- Umtiti- Alba
Rakitic- Busquets- Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

Iniesta brukar alltid höja sig i stora matcher och om Neymar också gör det samtidigt som Messi och Suarez behåller sin form så är mycket vunnet. Jag brukar vara nervös ju närmare matchen är men idag har jag en fin känsla och har det ju närmare matcher kommer.
Trots att PSG är i bäst form är jag optimistisk .
2017-02-14 09:20
När han spelar*
2017-02-14 09:19
Katalano Det är ju tur att fotboll spelas av elva man och inte med endast 3. Jag tror tvärtom, tror vårt mittfält kommer vara riktigt bra ikväll. Gomes-busken-iniesta, gomes har äntligen börjat hitta rätt och slappnat av nu. Ser mer naturligt ut när han spelare, hans djupledslöpningar kommer vara nyttiga. Han blev utbytt mot Alaves och raketen spelade hela matchen utgår från det att han startar.
Barcelona Katalano
2017-02-14 08:53
Efter Iniesta70's inlägg i söndags så har jag förberett damen på att det är CL ikväll där Barca möter "Zlatans förra lag". Tror inte att det kommer innebära något problem att se matchen, men det är för tidigt att säga ännu. Ska bjuda på en härlig middag och lite blommor i alla fall så får vi se om hon får nog av allt smörigt och känner att det vore overkill med romantisk film och liknande. Ja, det är sant. Det kan bli "för mycket" gulligull för henne.

Inför matchen så är jag ganska likgiltig. Vi kommer antagligen bli utspelade på mittfältet, men i just sådana här stora matcher så brukar MSN lyfta sig så vi kan lika gärna åka på en brakförlust som att vinna med ett par mål. Känns på förhand som en typisk kryss-match dock. Måste nog baka in Iniesta bland de som höjer sig i stora matcher också. Han är sällan dålig vår lilla vampyr, men han kan vara fantastisk när det väl gäller också.

Räkna med ett mulet spel med risk för åska och med spridda skurar av briljans. Framförallt i de norra regionerna.
2017-02-14 08:33
Madrid fansen lipar när två av tidernas mest skadebenägen fotbollsspelare *trumvirvel är skadade. Inte alls orolig inför matchen, förlorar vi så förlorar vi inget mer med det. Kommer troligtvis vara en ganska låst match som avgörs på individuella misstag eller en Messi frispark.
Barcelona Katalano
2017-02-14 08:10
@Tiki-Taka:
Låt säga så här. En Culé vet vilka förändringar Pep gjorde när han tog över som tränare. Han tog över ett lag som hamnade 3a i La liga, sålde av de största spelarna och var således nyckeln som gjorde Barca till tidernas bästa lag, men det är helt oväsenligt förstår jag, eller tur kanske. Sluta trolla nu.
Barcelona Soko
2017-02-14 07:25
SEto

Silva har alltid varit en mesig spelare . Alla här som ville ha honom? Inte jag i alla fall . Vi ville ha en och en annan hela tiden.
Silva har alltid varit en överskattad spelare och blev också petad i landslaget.

ps. Spelbolagen har stor respekt för oss. Seger ger 2.20 medan PSG seger hela 3.50.
Tiki-Taka
2017-02-14 05:13
Vet exakt vad jag skriver! Ni som är enögda och trångsynta Pep fantaster! För mig en medioker tränare utan karaktär. Det är min åsikt! Han hade Barcelonas genom tidernas bästa lag, lägg ett stolpskott som tränare och dem hade vunnit!
Barcelona Los Andres
2017-02-14 03:12
Tiki-Taka Kan du sluta skriva här tack? Du vet inte vad du säger.. Sorgligt!
Annons: