/spanien/barcelona/forum/5252.aspx/spanien/barcelona/forum/5252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-24 13:12
Haha fram med popcornen resten av veckan för det är ren underhållning i puertan haha. Nu gnäller dom på att Mourinho hade ett system som stoppade Barca, jo vi såg det i 5-0 matchen och flera andra matcher som han blev helt avklädd och ville till närmsta polisstation efter varje El Clasico hahah
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Valdés
2014-03-24 13:03
Underhållande match igår och bästa laget vann.

Real Madrid har tagit ett poäng mot de andra båda topplagen och förtjänar inte att vinna ligan. Större filmare än Ronaldo vet jag inte om det har funnits någonsin.

Att vi behöver göra nya spelarvärvningar till vårt försvar är helt uppenbart men roligt är att Real Madrids försvar ser minst lika svagt ut.

Finns många att hylla efter gårdagens insats och framförallt; Messi, Iniesta, Busquets och Tata Martino.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-24 12:52
Som vi trillade boll igår vissa stunder. Bra kyla bland spelarna. De som trodde att vinsten i höstas var slumpen har verkligen fått det om bakfoten. Real Madrid spelade aldrig strålande fotboll under början av 2014 utan hade snarare dåligt motstånd gång på gång samtidigt som att vi spelade långt under vår nivå i 3 matcher (Valencia, Real Sociedad & Valladolid). Så fort Atletico och Barca kom i vägen så märks det att Real Madrid skakar och börjar bli desperata med fulspel och klungor runt domaren för att påverka. Inget under solen nytt.
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-24 12:49
Danne cule Håller verkligen med dig. Har blivit för många snorungar som öppnar nya konton i andras forum och låtsas vara något man inte är, hur fan pallar man med det? Man måste vara Max 12 år gammal eller ni som är äldre än så och håller på sådär måste vara helt hjärndöda, tyvärr men så är det. Är så jävla trött på alla fake-konton som folk öppnar.
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-24 12:47
Pique, lika a boss.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-03-24 12:41
Barcelonistas

El Pasillo går inte weed. Man blir inte så hjärndöd med weed. El Pasillo går på crack.
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-03-24 12:39
Om Grande Puyol läser detta så vill jag bara säga att ha de så gött i Puertan för här e du inte välkommen, åtminstone inte av mig. Ditt beteende igår var rent ut sagt förjävligt.
Barcelona Barca Barca
2014-03-24 12:26
Jag rekommemderar alka här inne som läser i Puertan att inte göra det mer. När jag i början av mim tid började hänga här på svenskafans var jag inne där väldigt ofta. Kan inte minnas när jag la av med att totalt bojkotta dom, men gissar att det hände nångång 2007. Har sen dess varit inne ett fåtal gånger, 2-6, 5-0 och efter CL guldet 2009, 2011. Jag vill inte ens gå in och läsa vad det står där efter gårdagens match då dom fick en helt korrekt utvisning och två helt korrekta straffar emot sig.
Barcelona Krabban94
2014-03-24 12:22
Otroligt kul säsong i ligan då den är så sjukt spännande, dåligt för hjärtat bara! ;)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-03-24 12:19
Well its a good day For singing a song... =) Hur underbar var inte segern igår? Så skönt att vi vann på de viset, bättre än att vi hade vunnit med 3-0. Som alla madridistas sa efter CR 3-2 mål...Karma is a bitch...Bitches!! Hela laget var bra igår, men jag står fast vid att hade vi haft en riktig mittback som är iaf 185 cm lång. Så hade inte Real gjort dem 2 första målen. Mascherano , jag gillar honom ,men inte som mittback. Messi, Iniesta och Pique får varsin guldstjärna. Sen vill jag berömma Di Maria, har aldrig sett honom så bra. Han skapade allt för Real igår.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-24 12:04
El pasillo - do you smell what rock is cooking? Killen har bränt bort alla sina hjärnceller, to much weed?
Barcelona NoGo™
2014-03-24 12:02
Han gjorde det igen 7 år senare!

Barcelona Bästelona
2014-03-24 11:57
Exakt LeoMessi! Jag anser att Fabregas har varit den mittfältare som har haft den jämnaste nivån den här säsongen och skulle även vilja säga att han har varit vår bästa mittfältare, hittills. Iniesta har verkligen hittat formen igen men hans höst var katastrof. Sergio gjorde en kanon match igår men har efter årsskiftet inte riktigt varit sig själv. Och xavi leverera när det vankas stormatcher men han är inte den han var innan. Cesc har slagit flest assist och gjort ett och ett annat mål, men statistiken säger inte allt! Följa Fabregas i 2 minuter när vi spelar och se hans spel utan boll samt positionsspel, det är världsklass! Han står alltid rätt och öppnar konstant upp ytor för sina medspelare.
Barcelona NoGo™
2014-03-24 11:53
@Gabriel Enjoy :) 2a:hah
Barcelona FCBlaugrana
@Gabriel:

Part 1 i länktips, här är part 2

https://www.youtube.com/watch?v=h7-t6d_XZ-k&list=UUIgUk_VxLDOq9T95wSsrhWw
Barcelona Gabriel
Haha, alltså jag blir helt förbluffad när jag läser inne på Puertan. Dem snackar som att om domaren inte hade utvisat Romas så hade Madrid dödat matchen och gjort ett par mål till, dem var närmare 4-2 än var vi var 3-3 enligt dem. Alltså, är dem totalt hjärndöda eller? Glömmer dem att det stod 2-2 i matchen innan Ronaldos felaktiga straff? Varför snackar dem som att deras 3-2 mål var legit?

Jävla parasiter.
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-24 11:52
Tycker detta är komedi på hög nivå. Att för det första "världens bästa fotbollspelare" som ska vara en förebild för alla världens ungdomar går ut och gör såna här uttalanden om situationer där domaren dömer HELT rätt. Samtidigt som han får straff för någonting som sker utanför straffområdet är bortom min förståelse. SEDAN att "världens största klubb" lägger ut detta på sin egna officiella hemsida. Är ett enda stort skämt. Värdighet någon? Nej tack säger Real Madrid & Ronaldo. "It is difficult because a lot of people did not want us to win and Barcelona would have been out of it. Maybe they don't want Real Madrid to win this Liga. I've been here for five years, so I know how a lot of things are and I hope to win it regardless of this”. "The referee made some unbelievable decisions" "It makes me think that matches are not only won on the pitch, but also with a little help off of it". Det här är något av det mest pinsamma jag någonsin har sett. Han vill ha bort stämpel som filmare och "Cry-baby" men ja vad ska man säga, gårdagen förstärker endast dessa två saker.
Barcelona Gabriel
2014-03-24 11:50
Har någon highlights med Ray?
Barcelona NoGo™
2014-03-24 11:41
Fyfan så jävla underbart att vakna upp idag! längesen man var så här glad :D #Gràcies Barça #T'estimo Barça
Neymar11
Tata Madrid X2 = 2 vinster Man city x2= 2 vinster A Madrid X3 = 3 oavgjorda ( Messi skadad/urform) Cupfinal, kvartsfinal och ligan lever allt detta med endast en mittback. Med en ålderstigen Alves, Xavi. Tumult inom klubben, attackerad av Madrid/Barcelona pressen, fansen emot sig Ganska starkt av en tränare som inte kan europeiska fotboll. Som inte har något att hämta i Barcelona In Tata We trust!
Barcelona LeoMessi
Inlägget var menat till bästelona:P
Barcelona LeoMessi
2014-03-24 11:38
Leo y Cesc (Barcelona) Håller med dig om cesc. Han bidrar med assist och mål regelbundet och det ska inte underskattas. Hur många spelare än bättre på att slå djupledsbollar än honom? Att påstå att thiago är bättre är att överdriva något enormt. Ja thiago har bättre teknik och har en elegantare spelstil. Men det betyder inte att han är bättre för det. Självklart hade jag älskat om thiago hade spelat kvar, men tyvärr så drog han och man får acceptera det bara.
Barcelona Mido
2014-03-24 11:36
God måndag mina vänner,,, Efter gårdagens match så vet jag inte vad jag tänker säga,, så lycklig. När alla berömmer Messi och det förstår jag absolut, men jag måste påpeka att gårdagens giganter var Xavi, iniesta å Sergio B. Som jag såg det så tyckte jag att de som om dansade balett, vackert spelat. Notering: hatar balett hehe. Messi Aaa vad ska man säga? Inget egentligen men måste säga att hans firande sa allt. Att jag avgudar Barcelona och tänker stanna här tills jag lägger av. Visca el Barca! Jag kan nå mina Madrid vänner på telefon hhhhhh
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-03-24 11:32
Bevisade inte Lionel Messi återigen att han är bättre än Ronaldo? Han ligger bakom alla mål. Assisterar, skapar anfall och gör det viktiga 2-2-målet innan paus. Det handlar inte om mål, det handlar om helheten. Även om Messi inte är med i målprotokollet är han med i assistprotokollet. CR utan mål är som Santiago Solari.

Älskar hatkampanjen Marca körde under veckan. :)
Neymar11
2014-03-24 11:32
Gatumusikanten Hahahaha där gav du mig ett gott skratt, speciellt det med Ancelotti
Barcelona Bästelona
2014-03-24 11:29
Barca Barca Fabregas var ju riktigt bra igår! Han la en passning som ställde Messi helt fri mot målvakten. Utöver det var han delaktig i spelet och sökte hela tiden boll, men han fick inte alltid den. Kolla på såna saker också, och inte bara när han har boll. Thiago slog aldrig igenom i Barca trots att han fick flera chanser att visa vad han går för. Självklart hade jag också velat ha kvar honom men jämför inte thiago med Fabregas, för cesc är flera nivåer högre än thiago.
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-24 11:28
@MessiQuote: .@RayHudson: “In the United States, we give hurricanes a name. If they ever call one Lionel Messi, you'd better evacuate.” Haha Ray does it again!
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-24 11:25
Gabriel Det va Masken som såg till att Madrid fick va med i matchen, undrar hur det kommer se ut när vi har en världsback bredvid Pique. Jag ska erkänna att jag fick hjärtattack varje gång Di Maria började dribbla och när Madrid fick kontra. De va en jobbig match för hjärtat och tack Masken för det! Och tack Messi för att du är världens bästa spelare med eller utan mål denna kille är helt avgörande för vårat spel. Sinnessjukt att se Messi slå passningar till Iniesta 1-0 och hans fart och teknik vid 2-2 målet och hans pass till Neymar när han blir fälld av Ramos. Det är meningen att Cesc, Xavi och Iniesta ska stå för spelet och Messi egentligen bara målen, men så är det inte och det är detta som är det sjukaste med Messi att han behöver inte ens göra mål i en match men ändå får sitt lag att vinna genom att dominera matchen med dribblingar, passningar och blick för spelet. När Messi spelar såhär så ser man tydligt hur resten av laget höjer sig.
Barcelona messileo
2014-03-24 11:19
hahahaha, Bernaleo, vilken kung! Dagens!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-24 11:18
Och härmed döper vi cules om Bernabeu Stadion till........trummvirvel......BERNALEO STADION!!!!!!!
Annons: