/spanien/barcelona/forum/525.aspx/spanien/barcelona/forum/525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2017-02-15 12:49
@neymar JR || Cillessen #1:

En "Conte" tränare behöver vi!
Barcelona ElRaval
2017-02-15 12:46
är mer irriterad på spelarna än lucho idag. ingen förutom ev. neymar visade kämparvilja!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-15 12:40
Själv vill jag ha en tränare som kan pumpa ut så mycket som möjligt av laget i 2 säsonger efter det borde xavi vara redo att bygga upp sitt projekt. Någon old school italienare som kan sätta sin prägel (defensiv och passion) tillsammans med vår egna stil.
Barcelona DM1982
2017-02-15 12:32
Självklart så ska Lucho inte sparkas mitt i säsongen, ingen tjänar något på det. Han får vara kvar till sommaren men jobbet att hitta ny tränare hoppas jag påbörjades redan under första halvlek igår. Svårt att säga vem som ska ta över men jag hoppas att det är en tränare med mycket taktiskt kunnande. Inga feelings och tränare som ledningen hoppas kan funka, helst en gammal räv som redan har visat vad han kan. Sampaoli verkar vara ett populärt namn och jag kan bara hålla med där. Killen visar känslor och verkar vara taktiskt duktig. Annars finns det inte hur många som helst tillgängliga.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 12:24
"Även om vi går för ett spel likt Lucho fast betydligt bättre och på rätt sätt" Menar att vi även lirat omställningsfotboll även under Lucho så inget nytt där.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 12:22
S.Eto - förstår vad du menar och jag håller med dig. Men bara för att ta det exemplet som du tog med City så är det dock förståeligt att allt inte sitter för dom just nu. Ett City som spelade med långbollar och omställningar försöker sig på nu världens mest avancerade fotboll. United under Mou, dom spelade risigt i början men nu börjar det sitta mycket tack vare att Mou väljer en mycket enklare fotboll att spela om man jämför med Pep och City. Vi vet ju inte exakt vad för fotboll vi kommer spela under under Luchos efterträdare. Men vill han spela ball possession så bör ju ett sånt spel inte ta allt för lång tid att implementera, då bollinnehav och passningar är ett spel som Barcelona har ända in i benmärgen. Även om vi går för ett spel likt Lucho fast betydligt bättre och på rätt sätt. Sen kommer det ta kanske 1 år tills vi når vår absoluta prime. Men det jag försöker komma fram till är att vi kommer kunna utmana om alla titlar nästa säsong, då jag tror ändå att vi kan nå en tillräckligt högnivå på 6 månader för att kamma hem dom stora titlarna.
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 11:59
Barcelonistas Sorry förklara inte mig perfekt Visst man ser tränarens spelidé efter ett tag i säsongen men den sitter "oftast" perfekt efter en säsong eller slutet utav säsongen. Guardiolas city är ett exempel, vi ser hans spelidé men den sitter inte perfekt framförallt försvarsspelet. Sen har vi klopp som hade en mellan år förra säsongen men spelar betydligt bättre denna säsong. Pochettino kom 5 första säsongen i Tottenham säsongen därpå var han med i titelstriden in i det sista. Mourinhos andra säsong i Chelsea slutade med mord då spelet satt perfekt sen tappade laget respekten för honom men det är en annan femma. Samma sak kan sägas om Lucho enrique då vi början utav säsongen spela uruselt för att på våren spela totalfotboll men säsongen därpå såg vi hans spelidé bättre, när vi förlora bollinnehav och gav bort bollen till lag som celta vigo och Bilbao. Vi alla minns Guardiolas andra säsong i Barcelona där vi var som bäst och skulle också vunnit cl de året. Visst det finns vissa undantag conte och allergi men dessa är två av världens mest taktiska tränare. Hoppas du förstod mig bättre nu.
Barcelona grande jw
2017-02-15 11:52
@StolpeIn:

Du kommer få biljetter hur lätt som helst. Oroa dig inte. Finns inte en chans att det är fullsatt. Köp i någon av FCB-butikerna runt om i stan eller online på den oficiella hemsidan. Lycka till
Barcelona Katalano
2017-02-15 11:48
S.Eto'o

Yngre spelare i truppen som jag ser potential i eller som redan bevisat sig är ju såklart Neymar och Alba som du nämner, men även Umtiti som jag tror att du bara glömde bort i ditt inlägg. Digne ser jag som en fullgod reserv till Alba på vänsterbacken också så de pengarna är inte kastade i sjön.

Denis Suarez och André Gomes har jag inte längre några förhoppningar för, men vem vet, men en ny tränare kanske även de kommer mer rätt i spelet. Rafinha är den jag har mest förtroende för i nuläget, men istället så är han skadebenägen som få.

Paco behöver jag inte motivera mig kring. Det är uppenbart att han inte klarar av att täcka upp när Suarez är skadad/avstängd.

Kvar har vi Sergi Roberto. Jag är fortfarande av åsikten att jag vill se honom kämpa om en plats på mittfältet igen. Han har tiki takan i sig och jag vill se honom få en ärlig chans att visa upp sig. Av alla mittfältare vid sidan av Iniesta och Busquets så tycker jag att han är den som gjort det bäst, han jämfördes dock med Xavi på den tiden så det är klart att det såg bristfälligt ut då. Otacksam uppgift minst sagt.
Barcelona the cameroonians
2017-02-15 11:45
@Pep - El Míster:
Luchos kontrakt går ut i sommar, det finns ingen anledning att sparka honom redan nu och skapa än mer kaos och oro. I desperata tider gäller det att hålla lugnet även om man gärna vill ha syndabockar och snabbt hitta "rätt igen". Frågan är dock som många är inne på, gör det mer skada än nytta. Men det är ledningen som anställde Lucho och de har till fullo accepterat hur han hanterat laget och tränarrollen. Att sparka honom vore moraliskt fel, det är istället de som borde fundera rejält kring hur de själva hanterat tränarfrågan. Men självrannsakan är inget troligtvis inget för dessa så kallade ledare, i alla fall om vi ska titta tillbaka på hur det sett ut tidigare. I min värld vore de bästa att Lucho efter det förmodade uttåget ur CL 8/3 meddelar att han kommer lämna klubben efter säsongen. Sen kan processen börja på riktigt. Under tiden får ledningen samlas och titta på hur framtiden ska utstakas och förhoppningsvis inse att allt det ruttna börjar och slutar med dem själva. EDIT: Och angående Puyol, han stod ju bredvid Laporta under valet och jag ser inte att vare sig han eller Bartomeu vill ingå ett samarbete.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 11:43
S.Eto - så svårt borde det inte bli att föra in sina ideer i laget. Klart allt tar tid men jag tycker du överdriver ganska mycket när du säger att det kan ta ett år. Sen handlar allt om vilken typ av fotboll som den nya tränaren vill lira men just Barca som har den tydligaste spelfilosofin så bör det inte ta allt för lång tid att få igång laget. Conte tog över Chelsea som var i ett helvetes skick kolla på dom idag.
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 11:38
Vilken tränare det än blir sommaren 2017 kommer han att få den värsta Barcelona sens guardiola tog över och det grundar jag dels på att han måste skepa iväg många spelare och för det andra vi alla vet att det tar minst en säsong innan tränarens spelidé/filosofi sitter i laget vilket vill säga blir sommaren 2018. Då är Messi, pique och suarez 31 år. Mascherano, Iniesta är 34 år och busquets samt Rakitic är 30 år. Helt ärligt bortsett från dessa spelare vilka tycker ni är värdiga att föra Barcelona andas vidare? Neymar och Alba vem mer??? Vi har handlar för miljarder och vi har ingen ersättare dessa grabbar när de lägger av... patetiskt är ordet. Andre gomes, Paco och denis kommer aldrig att ersätta Iniesta, Rakitic samt Suarez.... Gör inte medlemmarna därnere något snart kommer vi att ta samma väg som Manchester United... köpa fel spelare för miljarder och hoppas på hokus pokus. Det värsta är inte att Lucho har kastat vår Barcelona identitet eller vårt tiki taka spel för det där går att ta tilbax när han lämnar oss utan det värsta är att han bränt miljarder, pengar som kunde gå till veratti, Weigl, Alcantara eller pengar som kunde gått till la masias utveckling, istället brände vi en miljard på en bänk spelare i Portugals landslag, en bänk spelare i psg som kunde inte ens konkurrera ut maxwell och skickades till Roma där han var bänk likaså och sist men inte minst en spelare som inte har något mål med livet och gladeligen accepterar att sitta bänk 34/38 matcher för att spela i Barcelona. Var är viljan??? Det är fan Jonathan dos santos klass på det där.
Barcelona Bollinnehavet
2017-02-15 11:26
Vad är det för snack om att köra utan tränare? Är ni seriösa? Har det ens hänt någon gång att ett lag har gjort det?

Skulle Lucho avgå/bli sparkad så hade såklart någon inom klubben tagit över resten av säsongen. Nästa tränare hade kommit efter säsongen.

Samtidigt som jag vill be Lucho dra åt helvete så håller jag också med the cameroonians om att vi som klubb är bättre än att sparka tränare mitt under säsong. Men vad gör det egentligen när vi har sålt ut allt annat? Trampat på precis allt. Det fetaste av allt hade väl varit om alla, Lucho, Barto och resten av styrelsen annonserade sin avgång efter säsongen. Då hade man mått gott, minst sagt.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 11:23
Bollinnehavet - precis hela jävla säsongen har sett ut så här. Man undrar ju vad Lucho har gjort den senaste tiden? Ingen förändring överhuvudtaget det ser ut som han precis tagit över laget och inte kunnat implementerat sina ideer i laget. Men han har ju varit tränare i tre år och det ser så otroligt uselt ut. Matchen igår vad sa han ens till spelarna i paus? Det var noll ideer och ingen förändring. Eller kolla sista 10 minuterna när PSG leder med 4-0 vrf satsar man inte mer framåt för att kunna gå för ett bortamål?
Barcelona Soko
2017-02-15 11:10
Bosketts Jag skrev även att köra med en ungdomstränare de resterande tre månader. Assisterande tränare kan också ta över. Men att fortsätta med Lucho, det finns liksom ingen mening. Det kan bara skapa mer problem och skada då en Lucho som vet att han kommer att gå kan försöka ta i hårdhandskarna och visa som Obama gjort sista tiden vid makten, att visa tänderna, något var försent . Hur tror du då att spelarna reagerar? Ja då blir det konflikt. Så sparka Lucho redan nu när vi har inget att förlora är det bästa för alla.
Barcelona Bosketts
2017-02-15 11:09
S.Eto´o

Tänkte lustigt nog samma sak igår kväll - "Tur att det inte är El Clasico.."

Dock får man väl inte glömma att vi ha en klassiker kvar att genomlida. Men om något positivt ska komma ur detta är det väl faktumet att vi måste kämpa ihjäl oss resten av säsongen för att undgå fler förnedringar...
Barcelona S.Eto'o
2017-02-15 11:03
Rafael Hernández? @RafaelH117 You had two types of Barça fans, the ones that recognized the flaws and were subjected to scorn and the cheerleaders pretending all is well. Det enda som glädjen mig idag är att denna forum känns för första gången på väldigt länge som mitt hem. Tack till alla skribenter som skriver exakt det jag känner. Inga vit lögn, inga "vi vänder detta" och inga "det är inte luchos fel" Lucho har verkligen tur att hans sejour har ännu inte fått smaka en stor el classico utskåpning, tror det är de enda som fattas för att han kommer bli ihågkommen som misslyckande. 4-0 mot Bilbao, 4-0 mot psg, 4-1 samt 4-3 mot celta vigo....
Barcelona Bosketts
2017-02-15 11:03
Soko

Skulle vara intressant att se hur du resonerar kring att spela resten av säsongen "utan tränare". Hur tror du att det skulle se ut?

Tänker man lite mer långsiktigt betyder det mer för truppen om man lyckas spela upp sig något under avslutningen. Låta Lucho avsluta på ett bättre sätt ÖKAR moral och vilja, något som ligger i botten nu.

Att "spela utan tränare" bidrar inte med något annat än att öka osäkerheten och förvirring som redan är stor hos spelarna.

I övrigt: Take a chill pill.
Barcelona Pep - El Míster
2017-02-15 11:01
Fan va svårt ändå. Vill slänga LE långt åt helvete just nu men vettefan om klubben ändå inte tar mer skada av det i slutändan. Vi kan inte spela utan tränare. Vi vill inte ha våran nya tränare under dessa omständigheterna. Och vilken tränare ska göra laget bättre nu? Endast en riktig cule som Xavi eller Puyol hade fått truppen att springa resten av säsongen tror jag.
Barcelona Soko
2017-02-15 10:54
Bosketts

Vilken moral och vilja pratar du om ? och speciellt efter begravningen igår!
Moral och viljan kan vi bara få tillbaka resten av säsongen genom att sparka Lucho och markera till alla att även spelarna kan gå till sommar om de inte visar det som krävs under resten av säsongen.
Lucho har inget mer att ge och har tappat respekt och omklädningsrummet helt. Därför behövs en ny röst redan nu, även om det är en ungdomstränare.
2017-02-15 10:53
Soko Syftar mer på att mer turbulens, som helt utan tränare t.ex., kanske får dom att tvivla på klubbens struktur och framtidsplaner. Långsökt, ja visst, men risken finns. Lucho ger ju dom två full speltid i alla fall så dom lär väl inte ha allt för mycket emot att spela ett par månader till under honom. Som sagt, enbart pessimistiska spekulationer så här dagen efter...
Barcelona gozo1
2017-02-15 10:52
Jag skiter juste nu om L.E lämnar nu el i sommar. Men jag vill se en total offensiv Barca resten av säsongen. En spel system som består av 3-4-3 el 3-5-2 och föredrar 3-5-2 med våra spelare. Macherano-pique-umtiti Rakitic-bus-iniesta-Alba Messi Suarez-neymar
Barcelona Soko
2017-02-15 10:48
Pep El Mister

Och hur tror du att Messi och Neymar blir mer taggade med Lucho kvar ?
2017-02-15 10:44
the cameroonians

Förtjänar att lämna på egen hand är väl att ta i ändå? LE förtjänar inte ett skit enligt mig. Men visst, även om jag önskar att han lämnade idag så är vi trots allt Barca och skall inte spela resten av säsongen utan tränare. Det kan skada klubben så tillvida att vissa spelare(Neymar & Messi t.ex.) kanske blir otaggade på att spela i klubben framöver. Vem vet. Man vet aldrig.

Man vill ju inte heller ta in våran eventuellt nya tränare under dessa omständigheter utan han skall ju få en frisk start i juli. Men som alla säger, med denna ledningen vet man fan inte ens om ny tränare hjälper.

Xavi & Puyol borde starta rebell mot ledningen och ta över! Sitter dom bara och tittar på eller? Okej, inte så realistiskt men idag är inget realistiskt.
Barcelona Bosketts
2017-02-15 10:36
@Soko:
Nu överdriver du, och mycket också. "Kör utan tränare", säger du, och jag vet inte ens om jag ska ge mig på att argumentera mot det här, men det jag kan försöka göra är att argumentera för min poäng: Säsongen är redan körd. Men att sparka Lucho omgående skadar bara truppens moral och vilja. De har inget kvar att vinna förutom en tämligen betydelselös cupfinal mot Alaves och att snygga till siffrorna i ligan. Låt den nya tränaren få börja på noll nästa säsong utan att blanda in nya roller, ansikten och taktik långt in på säsongen. Och, som the cameroonians så fint var inne på, så har Lucho också gjort bra grejer för klubben, både som tränare och spelare, så någon heder ska man väl som klubb sitta på...
Barcelona the cameroonians
2017-02-15 10:33
För övrigt finns det inget värde att sparka Lucho omgående, han förtjänar - oavsett resultatet igår - att få lämna på egen hand.

Jag är övertygad om att han själv - oavsett hur säsongen hade slutat - skulle komma att lämna. Sen om han väljer att avgå redan nu är en annan sak.

Men. Vi är Barcelona. Vi sparkar inte legender. Nån jävla heder ska väl finnas.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 10:32
Soko - Barca vill nog vänta ut tills säsongen är slut trots att det går dåligt. Man sparkade tex inte Rijkaard mitt under säsongen man väntade ut tills säsongen var över. Man gav Rijkaard en chans till efter den titellösa säsongen 06/07 för laget var så nära att vinna ligan. Sen såg man efter 07/08 att en ny tränare behövs. Det gick åt skogen med Tata också men även med han så väntade man ut till sommaren. Där var det också så att det var Tata själv som lämnade för om jag inte minns fel så ville klubben att Tata skulle få va kvar. Nu vill jag inte bli en klubb som bara sparkar så fort det går dåligt men 4-0 i Cl när man heter Barcelona det är inte ok på långa vägar.
Barcelona Gabriel
2017-02-15 10:32
Hej mina vänner! För de som läste mitt sista inlägg så vet dessa om att jag i princip skrev ett avskedsbrev till hela forumet och anledningarna till varför jag gjorde det. För de som missade det inlägget så räcker det med att kort sammanfatta det inlägget med en enkel mening. "Jag vill inte vara med och leka längre". Svårare än så behöver det inte vara faktiskt. En ganska så simpel förklaring om man snabbt analyserar betydelsen kring vad som sägs i den meningen. Som när ett barn med all fantasi och energi i världen helt plötsligt stannat upp och beslutat för sig själv att hen inte längre tycker att det är värt att befinna sig där, då är leken jävligt tråkig och det är lika bra om att be mamma eller pappa att hämta upp dig för att gå hem. Nu är jag tillbaka igen, hur länge vet jag inte, har inte riktigt bestämt mig för det men känslorna är tillräckliga för att vilja ta mig in hit och skriva åtminstone det här inlägget. Min första fråga är, vilka är förvånade? Sure, inte ska jag leka Mr.Cool och påstå att min spåkula hade förutspått en 4-0 förlust och utspelning utan dess like, men i grund och botten fick jag se precis det jag förväntade mig. Innan avspark var jag redan övertygad om att CL-spelet skulle nå sitt slut mot Paris i det här dubbelmötet, mitt enda misstag var att inte veta att det skulle ta slut redan i det första mötet av dessa två. När jag försökte förklara varför jag var tvungen att ta min tillfälliga paus från Les Rambles så försökte jag lägga största delen av fokuset på faktumet att jag som culé inte längre mår bra av att följa det här laget, och så länge som det fortsätter och relationen i fråga tar mer energi än vad den get så finner jag inte heller någon större anledning till att investera min egna tid och mina känslor på något som jag inte längre kan ta till mitt hjärta. Idag gör jag en återkomst eftersom tro det eller ej, men denna förlust har väckt någonting inom mig. Inte fan mår jag sämre som culé idag än vad jag gjorde för 2 dagar sen. Snarare tvärtom. För 2 dagar sen fanns det en tomhet pga jag inuti mig visste att det skulle krävas något riktigt stort för att öppna ögonen som envist vägrat att se. Idag ser alla klart med öppna ögon att det behövs ske en förändring och en stor sådan. Att påstå att Luis Enrique är fel man för oss ett en underdrift men skitsamma poängen är att det nu inte längre kan finnas en enda vettig culé i världen som vill ha kvar honom. Men framför allt, det viktigaste av allt, den här ledningen behöver sånna här smällar för att inse, för så länge det kommer en 2-1 förlust med ett (med Lucho ögon) "helt okej spel med chanser för båda lagen" så går det alltid att snackas bort. Idag kan ingen snacka bort ett skit. Luis Enrique kommer inte bli ihågkommen som tränaren som vann klubbens andra trippel, inte heller kommer han att bli ihågkommen som tränaren till den magiska MSN trion. Han kommer att bli ihågkommen som tränaren som under sina 3 år som huvudansvarig nedmonterade klubbens grundspel och identitet som tog flera års tid att bygga upp. 4-0 förlusten är bara redskapet som folk kommer att använda sig av för att kunna knäcka upp den låsta lådan och se vad som gömt sig inuti. Därför mår jag trots allt ganska så bra idag. Ligan har varit körd sen ett tag tillbaka och inuti mig själv så visste jag att det inte fanns ens en liten chans att vi skulle gå hela vägen och vinna Champions League i år med Luis Enrique som tränare. Säsongen har varit över ett bra tag, och det krävdes något sånt här stort för att få världen att reagera och inse det. När jag vaknade upp idag gjorde jag det med vetskapen om att det förmodligen är början på slutet. Även om allt det hemska inte slutar med Luis Enrique utan snarare högre upp. Men att få väck Luis Enrique som inte respekterar klubbens grundspel och identitet är viktigt, otroligt viktigt. Däremot finns det fortfarande en viss oro inuti mig kring valet gällande hans replacement, för litar jag på att ledningen tar rätt beslut krig nästa tränare? Hell no! Att vi vann trippeln kan ha varit det sämsta som hände oss. Ledningen låg risigt till men trippeln räddade Barto, hans styrelse och Lucho kvar. Tills vi idag ser ut som en mittenklubb i Premier League. Ja, Premier League, för även mitten klubbar i La Liga spelar bättre fotboll än vad vi gör. Nu är det verkligen så här. The botten is nådd. Och det kommer att ske förändringar. Själv hade jag hoppats likt majoriteten här inne att Luis Enrique självmant lämnade in handduken efter debaklet igår och lämnade valfritt. Men man får väl helt enkelt sitta och vänta till sommaren.
Barcelona Bollinnehavet
2017-02-15 10:31
Saken är den att vi har varit precisså här dåliga i andra matcher också. Men då har motståndet hetat Alaves, Celta Vigo och Malaga. När motståndet hette PSG så blottades det bara än mer.
2017-02-15 10:31
För min del så får kommande president gärna ta ut lite extra arvode i cigarrer, yachter och strippor så länge han värdesätter klubbens identitet. Kom tillbaka Laporta!
Annons: