/spanien/barcelona/forum/5247.aspx/spanien/barcelona/forum/5247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-03-24 22:57
Edit stavingen* Att leka med•
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-03-24 22:56
Blir ju så jävla intressant om Dortmund kan få med sig ett bra resultat på Bernabeu. Klopp får tillbaka Lewa och eventuellt någon mer. Då tror jag på fullaste allvar att real kommer få det svårt Sen kan vi kolla Klopps stats mot real och det är inte elak med. Dortmund passar real illa Abumeyang (stavning) med sin snabbhet kan krossa Ancelottis höga backlinje och mediokra "försvarsmur" ordentligt Men allt handlar om mötet på Bernabeu
Barcelona zick9
2014-03-24 22:55
@Jeffson:

Med tanke på att det bara skiljer 5 mål mellan dem så tror jag faktiskt att Messi lyckas vinna skytteligan.
Neymar11
2014-03-24 22:53
L.A.M Nr 10 Hur kan man inte vara beroende av honom, killen gör allt Men en annan pjäs som är oerhört viktig och som har lyft laget är Iniesta. I min bok är han lika viktigt, då det är han som sätter fart på spelet och gör alla andra bra
Coach Pep,
2014-03-24 22:50
Var ska man börja.. Barcas hjälteinsats igår var något som endast ytterst professionella, passionerade och genuina fotbollsspelare kan bjuda på. Det var en av de mest dramatiska, teatraliska och tekniskt fulländade fotbollsmatcher på länge. Kan tänka mig att de dåliga förlorarna på andra sidan klagar på domaren men när det kommer till kritan så visade Barca upp en lagmoral som divorna i Madrid inte kan komma i närheten av. De får finna sig i att ha blivit penetrerade på sin borg.

Man kan stirra sig blind på statistik hur mycket man vill men i slutändan kommer de stora matcherna och de verkligt stora spelarna visar varför de är bäst. Den tekniska kvaliteten på Barcas fotboll igår var bortom alla gränser. Xavi, Iniesta och Messi är förmodligen den mest speltekniska trion i sportens historia. Det spelar ingen roll hur gamla de blir, de kommer alltid dominera matcherna. Iniesta är välsignad och har en gudomlig förmåga att vara avgörande i de allra största matcherna. Helt sjukt hur stor han är jämfört med Penaldo.

Jag tror att vi vinner ligan nu eftersom Real Madrid inte har mentaliteten att ruska av sig sådana här förluster. Inte många med klubbkänsla i det där laget. Det är även stor chans att de åker mot Dortmund. Inte för att jag tvivlar på Real Madrids eller Ancelottis kapacitet men helt enkelt för att man inte vinner CH L med idioter som Ramos, Marcelo, Coentrao och Pepe i backlinjen. Det har jag sagt år efter år.
Jeffson
2014-03-24 22:49
Hahaha tänk er en avstängning på Ronaldo och Messi går om och vinner skytteligan! Killen kommer känna sig så kränkt att han kommer ha svårt att stanna kvar i Spanien. Kolla bara hur oförättad han kände sig igår trots straffen han fick. Tänk er då hur han ska klara av att ta en avstängning efter allt gråt i media. Och om Messi går om. Och Barca vinner ligan och cupen.

"Efter fem år här vet jag hur det går till."

Efter 1 liga och 1 cuptitel på fem år vet även vi vet hur det brukar gå till. Jag hoppas han tar sitt fula pick o pack och drar tillbaka till regnet i England. Så han får chansen att dominera en liga nångång.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-24 22:48
En Messi i form kan visa sig vara tungan på vågen den här våren. Visst kan det kännas som en nackdel då vi ibland kan kännas för beroende av en enda spelare men nu är det ju bara så att han är så jävla bra på fotboll. Spelar han som igår så kan han inte stoppas, det går bara inte. Trots att han inte springer jättemycket så opererar han på en väldigt stor yta och gör nytta var han än är på planen. Den millisekund det tar för honom att se Iniesta ute till vänster vid 1-0-målet kan ha varit skillnaden mellan att Carvajal hinner tillbaka eller inte. Sedan levererar han en magisk passning till Neymar vid straffsituationen.

Jag tycker också att han förbättrat sitt spel felvänd mot målet. Förut var han tvungen att komma rättvänd i fart men de senaste 1-2 åren har han byggt på sig rejält med muskler och agerar idag target på ett lika bra sätt om inte bättre än vilken annan 1.90-anfallare som helst. Vinner vi boll och Messi är isolerad längst uppe är det egentligen inget jätteproblem, får han bollen vid fötterna så tappar han den bara inte och där kan han uppehålla 3-4 försvarare innan förstärkningen kommer i form av både tillbakaspelsalternativ och djupledslöpningar. Det är minst sagt fascinerande hur han varje år förbättrar sina svagheter och istället gör det till sina styrkor. Hans väg från en spinkig liten dribbler till ett starkt, kompakt, vindsnabbt tekniskt geni med en fantastisk spelförståelse, ett både hårt och pricksäkert avslut samt vilja och envishet att alltid göra fler mål. Så länge Messi har motivationen så kommer han att vara bäst i världen och så länge han har motivationen så kommer vi ha chans på alla titlar.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-24 22:45
Skön känsla 24 timmar efter slutsignal. Nu ska jag göra pannkakor. Vi får se om de smakar lika gott som segern. Tveksamt. Men ni är välkomna!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-03-24 22:38
För dom som säger att Real ägde matchen

Bollinnehav: 32%-68%
Skott: 13-18
Hörnor: 1-5
Fouls: 24-12
Resultat: 3-4

Från minut 20-45 var Real klart bäst, resten av matchen ägde vi. "Om" vi hade haft en stabil mittback bredvid Pique så skulle Benz aldrig gjort sina två mål. Men nu ska vi inte leva i "om".
Neymar11
2014-03-24 22:38
Andresito Vi vet ju åtminstone en som inte klarar av att slå en sån passning :)
Barcelona Blaugrana91
2014-03-24 22:36
Stör mig verkligen på att Realfansen pratar om att dem inte kan förstå hur dem kunde förlora mot detta Barca, pinsamt att se den här underskattningen, uppenbarligen är vi bättre än dem och har bevisat det 2 gånger hittils. Även komiskt med kommentarer som att dem borde haft 4-1 i paus.... Real hade inte överdrivet mycket chanser efter 2-1 och vi borde då helt klart haft 0-3 efter 20 min.... I andra så tar dem ledningen på en felaktig straff, trots att vi varit närmast mål. Nej den här underskattningen är pinsam, sett över 90 min var vi klart det bättre laget, statistiken bekräftar det dessutom. Men visst nu ska dem krossa oss i cupfinalen, att vissa aldrig lär sig....
Barcelona Andresito
2014-03-24 22:34
Den passningen alltså... Inte många spelare i världen som kan slå den
Barcelona Andreas-
2014-03-24 21:52
Har fortfarande svårt o förstå vad som hände igår om man kommer nog sväva på moln ett jävla bra tag. Vilken jävla moral vi visar upp efter den feldömda straffen för Real Madrid, fullständigt fantastiskt att se.

Det kommer för alltid svida för Real Madrid att dem förlorade kanske den mest klassiska av el Clásicos jag iaf upplevt.

Visca el Barca!
Barcelona Barcelonistas
2014-03-24 21:49
längtar redan tills vi möter laputa igen
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-24 21:48
16 april.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-03-24 21:46
Vilket datum var det copa del ray finalen spelas! Någon ??
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-03-24 21:32
Tata stormatchen tränare, riktigt imponerade!

In Tata we trust!!
Barcelona Heisenberg
2014-03-24 21:01
Abidals inställning vid varje situation - det finns ett skäl till att han är älskad av precis alla i klubben!
Barcelona Baronen
2014-03-24 20:58
Jag är fortfarande i chock. Fattar inte riktigt vad som hände i går.

Messi. Messi. Messi.

Återigen blir jag glatt förbryllad över hur dålig C Ronaldo är. Visst, han är en duktig avslutare, men utöver det är han ju faktiskt totalt värdelös.
Vi ska vara glada för vilken egoist han är, som han försökte själv i går utan att passa medspelare i bättre lägen.

Han filmar, grinar och beter sig så vidrigt. En avskyvärd idrottsman är vad han är. Genomvidrig.

Annat är det med Messi. Gnäller aldrig, filmar aldrig. Slår geniala passningar och gör drömmål i var och varannan match.

Messi. Messi. Messi.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-24 20:53
Förstår inte riktigt hur man kan bli arg över (frågesport Real Madrid) den är ju knappast seriös haha.

Men det är inte den som svider utan det är annat som gör ont. Bland annat 3 Cl titlar, 6 liga titlar och 2 cdr titlar sedan 2004.
Neymar11
2014-03-24 20:51
LeoMessi Det är ju det, vi hade puyol som kunde brösta bort bollen när självaste Roberto Carlos lossa sitt monsterskott Abidal som slänger sig med huvudet före för att bryta bollen Offerviljan som saknas i dagens upplaga, och den riktiga ledaren Har ju en förkärlek för spelare som puyol och Abidal, då i mina ögon Maldini är den störste som har vart på en fotbollsplan. Finns inga såna krigare med värdighet och klass längre
Barcelona LeoMessi
2014-03-24 20:46
Neymar11 (Barcelona) Okej det visste jag inte att dom hade sagt eftersom jag typ läste att han skulle få förnyat kontrakt så fort han spelade sin första match. Haha ja hans kyla var något utöver det vanliga. Verkade aldrig stressad och han var en mästare på att låsa sin kant. Den där matchen mot Sevilla glömmer jag aldrig! Det där var ett bevis på vilken krigare han var. Hur många spelare hade ens fått idéen att skalla bollen? Haha
Neymar11
2014-03-24 20:34
Men han var utöver det vanliga när han spelade, både som mittback och vänsterback. Finns två sekvenser som sitter kvar i huvudet. Han kändes som backarnas Iniesta, så jävla lugn och aldrig stressad oavsett situationen och löste det alltid med klass 1: mötet mot Sevilla tror jag, han slänger sig och bryter bollen med huvudet. Helt sinnessjukt var det haha 2: och när han får måla under el classico, tror att det var hans 1:a eller 2: mål för klubben någonsin. Och målgest mot Madrid fansen fick dom att koka!
Barcelona Barcelonistas
2014-03-24 20:32
La Croqueta - det var ju så även under Peps sista säsong vi var väldigt omotiverade i skitmatcherna. Men när det skulle spelas ett Clasico eller en Cl match så spelade vi alltid ut vårt register.
Neymar11
2014-03-24 20:29
LeoMessi Där tar dom flesta fel, dom lovade honom ett nytt spelarkontrakt så länge det inte fanns några risker. Och han fick väl aldrig 100% grönt ljus då det är omöjligt Istället så erbjöd klubben ett kontrakt inom klubben men inte som spelare. Han har ju för mycket hjärta för sporten och ville spela ändå Jag själv skulle aldrig vilja se han spela då Gud vet vad som kan hända Men håller med dig att ledningen inte skötte det perfekt
Barcelona La Croqueta
2014-03-24 20:28
För mig känns denna upplaga av Barcelona som Milan gjorde säsongerna 05/06-07/08.
Motivationen under de små matcherna gentemot de stora matcherna behöver ej diskuteras då det gjort i massor. Dock ser man verkligen rutinen, kylan och erfarenheten och tyngden av det i våra spelare så fort det vankas stormatcher.
Den egentliga skillnaden är att deras spelare var ålderstigna och mätta, tänker främst på spelare som, Pipo Inzaghi, Seedorf, Nesta, Maldini, Pirlo etc. medan många av våra spelare fortfarande är i "bra" ålder, men ändå har de vunnit allt man kan göra.
Dock är den största skillnaden lagen emellan är att vi har Messi, grabben som aldrig verkar bli mätt på att spela fotboll.

Milan rävarna blev 5-6 gånger bättre så fort det var en match av tyngd i CL gentemot en Serie A match mot Atalanta. Tycker att likheterna finns och gårdagens match förstärkte känslan.
Barcelona Gabriel
2014-03-24 20:21
Satt och kollade på det här nyss. Romario, vilken jävla spelare det var. Hade en diskussion för någon dag sen om vilken typ av anfallare som krävs (i mina ögon) för att kunna anses som "bäst i världen". Här har ni svaret. Tyvärr var jag för ung för att kunna uppleva hans dominans live, men jag har massa inspelade matcher med honom tack vare min pappa. Än idag är Romario min pappas favorit anfallare i Barça all time under hans tid som culé.

Bara att se och njuta!
Barcelona LeoMessi
2014-03-24 20:18
Neymar11 (Barcelona) Jag kan förstå att dom inte förlängde hans kontrakt med tanke på hans operationer och att han inte skulle kunna komma upp till samma fysiska nivå. Tycker bara att det var extremt fult av klubben att lova honom nytt kontrakt och sedan göra tvärtemot vad man hade sagt. Abidal kommer alltid vara en hjälte i mina ögon och jag hoppas verkligen att han börjar jobba inom barca snart. Tillsammans med Puyol är han den största förebilden i Barcelona. Glömmer aldrig bort hur otroligt galet bra han var, när han lirade som mittback under tiden Puyol var skadad så var han den bästa mittbacken i mina ögon. Han var omöjlig att ta sig förbi och han var väldigt snabbt och läste spelet otroligt bra.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-03-24 20:00
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Okej tack. Hur vet du att det kommer lottas??
Neymar11
2014-03-24 20:00
Höger armbåge menar jag givetvis haha
Annons: