/spanien/barcelona/forum/5244.aspx/spanien/barcelona/forum/5244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-03-26 13:15
Anledningen till att Cristiano gick till attack mot domaren efter El Clasico? Messi. Låt det inte gå obemärkt förbi någon. Ronaldo sa det han sa för att folk ska lägga mindre fokus på att Messi verkligen gjorde ett hat-trick på Cristianos lag, på Cristianos hemma borg.
Barcelona grande jw
2014-03-26 13:10
@burrow:

Jag köpte också nyss. Nu kan man gå med ett leende resten av veckan :) Så jävla gött.
Barcelona LeoMessi
2014-03-26 12:55
burrow (Barcelona) För att vi har Sergi Roberto :P Han behöver nog bara vila lite efter helgens clasico
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona burrow
2014-03-26 12:40
Varför är Xavi inte med i truppen för?
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-26 11:35
Spelare som iniesta blir bara bättre med åldern. De är som vin. Han lever inte på sin snabbhet eller fysik. Det är sinnet som är hans främsta vapen. Iniesta har bemästrat konsten att dansa runt sina motståndare, fysiken är utebliven ändå står iniesta upp starkast av de alla.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-03-26 11:16
Är det bra jag som började skratta när jag läste real Madrids redaktion, när de jämförde lag del för lag del real-Barca. Och snubben skrev att Iniesta var på nedgång, wtf liksom,han kan inte mena seriösa med detta, killen e 29 år bara
Neymar11
2014-03-26 11:14
[Carles Puyol 5] Du behöver ingen länk, semifinalerna lottas Vill du bli mer insatt i det hela så finns uefa.com
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-03-26 11:12
Någon som vet vilka vi möter i semifinalen i UCL ?? Eller kommer de lottas?? Vill gärna ha en länk så man kan läsa :)
Barcelona Imzon
2014-03-26 11:06
Jag hoppas verkligen inte att Alves lämnar, han har varit helt fantastisk för Barca sedan han kom till oss. Ge honom nytt kontrakt och spela in Montoya sakta men säkert. Eller varför inte testa Bartra på högerbacken? Lång, stabil och bra lungor skadar inte att testa.. Alexis/Neymar/Pedro diskussionen är intressant. Precis som alla spelare så har dessa spelare också fördelar och nackdelar. Det som väger tungt för Neymar är att han vågar utmana och är inte rädd för att förlora bollen. Jag blir tokig när han tappar bollen men han vågar iaf gå framåt. Vi behöver någon mer än Messi som vågar utmana. Neymar är alltså extremt oförutsägbar. Skillnaden mot Alexis är att han gört ett brutalt bra hemjobb och springer kopiöst mycket för laget som behövs. Men Alexis har inte samma självförtoende att utmana och passar hellre tillbaka bollen till mitten. Men han är sjukt bra när han får ytor att löpa på precis som Pedro. Men min favorit är nog ändå Pedro, det är något speciellt med honom han har kämpat som fan i år för att visa att han inte tänker vika ner sig en cm trots att han kämpar om en startplats mot Neymar/Alexis. Pedro kan göra hemjobbet som Alexis kan och är en fantastisk avslutare med båda fötterna. Fan, jag älskar att se alla tre spela.. Vi borde spela 3 backslinje utan Mascherano, 4 mittfältare ink Messi och på topp Alexis, Neymar och Pedro. Full fart framåt =)
Barcelona messileo
2014-03-26 11:06
Stänker Messi dit ett hattrick idag?
Barcelona Rambla~
2014-03-26 10:33
@Capitán - El tiburón:

Är vi ens säkra på att Busi medvetet trampar på en liggande Pepe? Jag tycker personligen inte det ser så ut. Han tittar ju inte ens neråt efter var han sätter sin fot samtidigt som han föses bort av Lopez, som tex Pepe gjorde när han trampade på Messis hand i ett annat Clasico.
Barcelona burrow
2014-03-26 10:10
Fan va skönt, nu har man fixat biljetter till CL matchen mot Atletico nästa tisdag, woho :D
Barcelona Sir Alexis
2014-03-26 09:50
Konstigt att varje gång vi vinner el clasico så är det fusk, domaren, bollen var rund, platt, osynlig, fel väder etc
Neymar11
2014-03-26 09:41
Gio Style Blundar gör jag inte men tycker det överdrivs angående honom I ett 4-3-3 är det mittfältarna som i första hans ska ge understöd till försvaret. Jag säger inte att han ska springa i försvaret, det brukar han göra rätt så mycket när han är på vänsterkanten. Folk får det att låta som att vi spelar 4-5-1 Kan vara direktiv från Tata att inte jobba så långt ner på planen Men att påstå att han inte bidrar är helt fel. Kolla bara in hans löpningar under varje anfall , han söker bollen och lockar upp motståndarna. Han drar isär motståndarna och mest av allt han vågar utmana Ja han är urform för tillfället, men tålamod med killen. Folk vill redan ha han såld och det är patetiskt
Barcelona Rambla~
2014-03-26 08:55
Phil Kitromilides and Sid Lowes podcast från classicot.
Barcelona Rambla~
2014-03-26 08:53
Senaste Revista de la Liga från igår.
Barcelona Rambla~
2014-03-26 08:52
Här är ca 75st kvalitéfoton från classicot i söndags. Flera underbara foton. :)
Barcelona Zamboza
2014-03-26 08:11
@zick9:

Det är aldrig fel med mer längd oavsett position. Jag ser gärna en lång högerback som spelar som Abidal brukade göra, alltså lite mer defensiv med tanke på att vi har Alba på andra sidan.
Barcelona Capitán - El tiburón
2014-03-26 08:10
Det känns väl ganska uppenbart att Neymar inte skulle bidra lika mycket i defensiven som Alexis eller Pedro. Han är ju helt enkelt inte den typen av spelare.

Något som jag störde mig enormt på dock är Tata envishet att spela honom på högerkanten. Varje gång han placeras där så blir han begränsad i sitt spel.
Han är ju som gjuten för vänsterkanten och får det mycket lättare att vika in i banan med sin högerfot.

Sedan är Busquets tramp på Pepe mycket fult och onödigt. Jag avskyr nog Pepe mest av alla spelare, men det går inte att försvara Sergio's agerande i denna situation. Helt onödigt att sjunka till Pepe's nivå som själv uppvisat fult spel mot sina motståndare flertalet gånger.
Barcelona Gio Style
2014-03-26 07:57
Neymar11
Jobbar vi med punktmarkering?
Är det Neymars förtjänst att Marcelo inte var inblandad i målen?
Titta på dessa highlights. Första målet kommer efter att Alves har fått flytta in centralt i banan eftersom bollen kommer från våran vänstersida.
Han går upp i en nickduell och bollen seglar långsamt bort från vårt straffområde, Neymar ser detta med lunkar hem medans Bale kan ostörd vänta på bollen och slå den självklara passningen ut i kanten.
Neymar fortsätter att småjogga och stannar sedan upp, i det här fallet skulle Neymar ha sprungit hem och täckt kanten eller åtminstone ha hunnit sätta press på spelaren men han väljer det lata alternativet att titta på istället.
Vid 2-1 så agerar Neymar åskådare och ställer sig mitt emellan 2 spelare utan att fylla någon funktion. Passningen kommer på djupet och både han och Xavi har fuskat i försvaret.

https://www.youtube.com/watch?v=h7-t6d_XZ-k
Part 2, 02:50 Neymar är på rätt sida om Marcelo, Real kommer igenom och Marcelo löper på djupet helt fri. Neymar tittar på och joggar MOT REALS PLANHALVA. Ren och skär tur att vi inte åker på ett baklängesmål pga det.

Han är alltså inblandad i nästan allt som Real har i offensiv väg, hur kan du blunda för det?
Vad Marcelo gör är egentligen irrelevant.
Neymar11
2014-03-26 07:37
Gio Style Inte fan var det pga Marcelo? Utan för att Xavi lunkade och följde inte med di Maria. Hade det vart Marcelo som hotade hade jag förstått dig, men så var inte fallet. Så hur mkt hotade Marcelo? Marcelo är Neymars gubbe, som han ska hålla koll på i defensiven
Barcelona Gio Style
2014-03-26 07:34
Neymar11 Skojar du? Samtliga Reals mål kom från vänsterkanten där Alves lämnades för ensam av Neymar. Neymars jobb i defensiven är inte att bara täcka Marcelo utan att ge stöd till Alves oavsett vilken spelare som kommer där. Kan garantera dig att jag inte är ensam om att ha noterat detta, även medierna lyfte fram detta. Neymar var den största syndabocken efter Mascherano vid målen. Så nej, Neymar bidrog inte med något alls i matchen förutom det att han blev fälld. Nej, Neymar passade inte Messi till 2-2 utan han var helt enkelt för seg och tappade bollen till en motståndare som rensade iväg den till Messi. Varför ska vi ta upp Alexis brister när vi pratar om Neymars dåliga form?
Barcelona Zamboza
2014-03-26 07:22
@KarmaIsAKaranka:
Det roliga med real är att dem aldrig klagat på Undiano tidigare. Dem klagade inte på honom efter cdr final vinsten 2011 när dem borde haft ett par rött kort. Dem klagade inte på honom förra säsongen när Adriano och barca blev blåsta på straff på bernabeu i 90:e minuten efter en Ramos fällning. Ramos sa efter matchen att han inte kommenterar domarens insatser. Nej, det är ju förståeligt. Ni vann ju och kom undan samtidigt. Nu när real förlorar sa går det utmärkt att kritisera samma domare som gett er så mycket. Dags för institutionen real och dess fans samt propaganda maskin att kliva ner från sina höga hästar. Sluta höja ert lag för att sen bli helt förlamade av ett nederlag ni inte kan acceptera. Vi lever inte under Franco tiden längre.
Neymar11
2014-03-26 07:18
Gio Style Vi hade knappt ett skott mot mål innan utvisningen. Visst spelet var bra, men uddlösa sista tredje delen Jag har inget emot Sanchez alls, men ska man ta upp Neymars brister ska man ta upp Sanchez med då bägge konkurrerar Sen hur ofta var Marcelo med på offensiven? 1,2 ggr? Han var för upptagen med med neymar i defensiven Där har ni den största skillnaden. Sanchez följer försvararen Försvararen följer Neymar! Men däremot ser jag att vi behöver förbättra anfallet med Pedro kommer aldrig säljas då han är katalan Sanchez + pengar för Vidal eller Pogba Sälja masche och Song Värva smart när det gäller mittback/ar
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-26 02:05
"Oh vad jag saknar dom gamla goda tiderna när beväpnade kunde sikta sina gevär på Barcas målvakt under match och deras värvningar skickades över till oss istället #Simpler#Days"

/I huvudet på Flo
Barcelona Gio Style
2014-03-26 01:55
KarmalsAKaranka
Det är helt otroligt hur en klubb får bete sig som Real Madrid gör.
Det sjuka är ju att de har tagit med Ramos och Ronaldos uttalanden på sin officiella hemsida. De går alltså ut med sina konspirationsteorier som om det vore fact.
Avstängningar till Ramos och Ronaldo borde delas ut samt saftiga böter till Real Madrid.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-26 01:43
Real Madrid fortsätter bara spotta på sporten med sitt vidriga beteende utanför planen. Det finns fyra anledningar till varför de vill upphäva Ramos röda kort:

1. För att de är rädda att förlora ligan om Ramos saknas mot Sevilla.
2. För att förminska Barcelonas vinst i söndags och flytta fokus.
3. För att konspirera om att Neymar filmade och kunna fortsätta hatkampanjen med myten om att Neymar "alltid filmar" som påbörjades samma dag som Neymar nekade en flytt till Madrid.
4. För att offerkoftan är vad man bär på varje dag som maräng.

Domaren dömde straff och Ramos var siste man = rött kort. Blåser domaren i en sådan situation är det automatiskt rött kort. Sådana är reglerna. Varför ska Real Madrid bli särbehandlade i detta fall? Barcelona överklagade aldrig Adrianos röda kort i CdR-finalen. Man respekterade regelboken trots att det var en final och att Ronaldo föll väldigt lätt. Sista man är sista man. Rött kort är rött. End of discussion.

Att Ramos ens har mage med sina konspirationer om att det finns "någon därute som inte vill att ligan ska vara avgjord" är bortom mitt förstånd. Vi pratar om samme Sergio Ramos som redan fått väldigt mycket hjälp under säsongen med att få 2-3 gula kort upphävda av RFEF samtidigt som att hans lag rånade Elche i höstas framför hela världens ögon. Samme Ramos som av någon slump samlat på sig 19 röda kort och 138 gula kort sedan han anlände till Madrid. Ja, bedöm själva.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-03-26 01:36
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag följer också premier leauge och jag skulle nog vilja påstå att Everton har en av ligans bästa ytterbackar i Baines och Coleman. Hade verkligen suttit fint med en sådan hungrig spelare
Barcelona Gio Style
2014-03-26 00:56
Ja men vi måste göra ändringar offensivt, den lagdelen som levererat bäst i år måste vi göra ändringar i genom att värva spelare som kommer att gå loss på MINST 60 miljoner Euro, troligtvis mer. Snacka om att vilja sälja spelare bara för att. Neymar11 Lugna dig lite nu va. Att Alexis och Cesc är på samma nivå som för 3 år sen är årets lögn. Alexis har alltid fått kritik för att han gör för lite mål, han sumpar för mycket men i övrigt har folk berömt det han bidrar i form av löpningar och hemåtjobb. Denna säsong är han vår nästbästa målskytt men då ska man hitta annat att klaga på, hans mål är inte tillräckligt spektakulära. Men Pedro besitter en killerinstinkt och är säkrare i avsluten, kan någon snälla säga mig vart ni tittar för att hitta denna killerinstinkt? Jag har den fortfarande på en wanted-affisch sedans 3 år sen nämligen, grov hittelön utlovas. Cesc var vår bästa mittfältare under den första halvan av pågående säsong. Ett hån att påstå att han är på ruta 1. Hade Alexis gjort en match som Neymars mot Real hade han sågats längst fotknölarna. Vad gjorde Neymar för bra? Han jobbade inte hem, han avslutade som en liten flicka och tappade boll. Han misslyckades med sina dribblingar, hur i helvette kan vissa säga att han inte alls gjorde det dåligt? Det är förövrigt patetiskt att påstå att de tär tabu att kritisera Alexis när han är en av dem största mobboffrerna egentligen. Att jag och några andra säger emot är inga konstigheter, detta är ett forum där folk har olika åsikter. Alexis var mycket bra senast i ligan, likaså Pedro. Jag tror inte att någon tar något ifrån Neymar, han var viktig under Messis skada (vilket även Alexis och Pedro var) men är helt ärligt iskall nu, Och en iskall spelare ska inte gå före 2 andra kompetenta spelare som är i betydligt bättre form. Edit: Var vi helt fantasilösa borta mot City pga att Alexis spelade på kanten? Så vitt jag vet så var vi mycket bra i den matchen. Du ska också ha i åtanke att det är en jävla skillnad på att spela mot City borta än hemma. Klart som fan att spelet ser bättre ut hemma än borta, det är vanlig jävla fotbollslogik...
Neymar11
2014-03-26 00:42
Vi har 3 spelare som är kreativa. Messi, Iniesta och neymar. Dom skapar lägen åt sig själva och åt andra. Oftast från ingenstans Vi spelar med cesc, Xavi, Sergio bakom dessa 3. Dom ska få upp bollen till våra KREATIVA spelare Neymar är den spelare i truppen som löper smartast. Och han rör sig över stora ytor och förvirrar försvaren totalt Kolla igenom matcherna med Madrid x2 och city på hemmaplan. Hur mycket yta han skapar till Messi och Iniesta och hur många motståndare han drar med sig varje gång Kolla nu city matchen på bortaplan, hur jävla fantasilösa vi var med Sanchez på plan. Messi fick ingen yta och inte Iniesta heller, Sanchez slickade kanten och hotade inte city alls Tata tänker rätt när han spelar med Neymar! Godnatt
Annons: