/spanien/barcelona/forum/5241.aspx/spanien/barcelona/forum/5241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-03-25 13:08
Kondogbia vore utmärkt, killen har en jävla pontential. Man kan både känna igen Yaya och Keita när man ser han spela. Med boll påminner han om Yaya, utan boll påminner han om Kieta. Löper in riktigt smart i djupled som andra våg U20 vm så tyckte jag att det var han som dominerade, men Pogba fick all uppmärksamhet Han har inte tränarens förtroende, och ryktas ha hamnat i kläm med herr Ranieri.Allt enligt rykten dock
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-03-25 13:08
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Men hur jävla bitter får man vara? Om något så bevisar detta att Pep hade balls och att eto'o kan inte acceptera att Pep sålde honom. Sen att han klankade ner på Peps fotbollskarriär är ju bara pinsamt. Nej jag har fan ingen respekt kvar för honom
Barcelona LeoMessi
2014-03-25 12:58
Gabriel (Barcelona) Varför skulle kondogbia komma till reapris? Får han inte tillräckligt med speltid i Monaco?
Barcelona knoxxx
2014-03-25 12:57
Madridfansen vill nu ha en lång avstängning på Busquets efter hans medvetna/omedvetna stämpling på Pepe. Det dom glömmer är att när Pepe helt uppenbart stämplade Messis hand fick han NOLL matcher i avstängning. Så vitt jag minns fick inte heller Sergio Ramos några extra matchers avstängning efter att ha slagit Puyol och Xavi i ansiktet.

Dessutom kan vi ju vara rätt säkra på att det röda kort Ramos drog på sig mot oss blir upphävt. Det är ju numera praxis när det kommer till röda kort inom Madrid.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-25 12:48
Usch, fyfan vad detta fick mig att må illa. Någon som kan franska och kan översätta detta för mig eller åtminstone dom viktiga bitarna? Etoo var tillsammans med Puyi min favoritspelare under Reikaard eran och det här gjorde mig riktigt besviken, så otroligt divig som han låter.

För det första, det är spelaren som ska kämpa för att få tränarens respekt och inte tvärtom, och hur fan är det relevant om Pep var en stor spelare eller inte, vart vill du komma genom att upprepa den meningen? Cool-status?

Sen förstår jag inte det här med att tränaren ska prata med spelaren. Spelare vars barnbarns barn kommer att vara ekonomiskt oberoende, vill dom att tränaren ska hålla i deras hand eller vadå? Jobba på träningarna istället för att förvänta dig att tränaren ska slicka din röv, för det är vad dom flesta verkar vara vana vid. Personligen, med facit i hand, så tycker jag att Pep förstod omklädningsrummet perfekt när han bl.a gjorde sig av med Ronaldinho och Deco, dem 2 mest inflytelserika spelarna som var väldigt loja i sin personlighet jämfört med Peps standard. Dessutom alla nya regler som Pep införde, kolla bara vad allt det ledde till. Nu i efterhand ser vi också att Pep gjorde en rätt bedömning av Etoo. Så mycket som står på spel så har man inte råd med att spelare ska ha sin personliga agendor och Pep visade det och behandlade alla lika, alla var laget och laget var alla. Vi anföll som lag, försvarade som lag och pressade som lag. Sammanhållningen har aldrig varit bättre.

Han och Zlatan låter som dumpade ex som inte kan acceptera att dom ej var önskvärda längre, vad fan gå vidare istället och kela med dina cash, din pengakåta j***l. (läs Anzhi)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Live!
presskonferens med Tata.
Barcelona KarmaIsAKaranka
@Barcelonistas:
Det hade krävts att han boardade MH370 förmodligen. Real Madrids hatkampanj mot Barcelona fortsätter bara. Hilarious. De försöker hänga ut Busquets som en demon men glömmer snabbt att de har två större svin i Pepe och Ramos bara för att nämna några. Hyckleriet kvarstår. 3-4 på Bernabeu mot ett "dödsdömt" FC Barcelona. Vi hade kontroll stora delar av matchen medan gullegrisarna Ronaldo, Bale, Modric och Xabi Alonso knappt fanns på planen. De tittade på bollen mestadels. Råttorna (majoriteten av fansen) tog ut segern i förskott och var jävligt kaxiga innan avspark. Nu efter förlusten förstår de inte vad som pågår och konspirerar på alla möjliga sätt. Väldigt vilset i Madrid-lägret ... och det har det varit länge nu. Bristen på självinsikt och självkritik är häpnadsväckande. Att det kan pågå så pass länge kan inte vara psykiskt hälsosamt. Snacka om att få bad vibes så fort man närmar sig en maräng.
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-25 12:45
Barcelonistas

Tycker vi ska låta el pasillo vara ifred, det är inte fint att klanka ner på människor som har handikapp. Inget att lyssna på, ta allt han säger med ett gott skratt.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-25 12:42
Haha hybrisen på el Pasillo har inte släppt än haha. Vad ska det krävas för att han ska va lämna SF?
Barcelona Gabriel
2014-03-25 12:29
Blaugrana91

Personligen vill jag inte ha Agüero, ser inte nyttan i att lägga så mycket pengar på en spelare som går sönder så ofta som han gör, trots att han är riktigt bra. Sen hoppas jag att vi säljer både Mascherano och Song och köper in Kondogbia som jag tror man kan få för ett rea pris till sommaren.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-25 12:23
FCBlaugrana Kan bli en intressant sommar, en transferbudget på maximalt hela €120M är jävligt mycket. Visar att man är redo att verkligen satsa. Antar dessutom att den summan kan växa än mer om vi säljer, vilket jag antar att vi kommer göra. Spelare som Song/Mascherano, Tello, Roberto, JDS, Afellay, Cuenca bör säljas. Nu är det ju inga superspelare precis, men man borde ändå kunna få allafall runt €20M för dessa. Totalt då nästan €150M att spendera, kan bli en galen sommar! Hoppas dock att det blir Song som säljs och Mascherano blir kvar. Ser man till värvningar så är ju Ter Stegen i princip klar. Återstår att se om vi nöjer oss med att värva bara en målvakt? Helst 2 mittbackar, en världsback och en bra back. Till mittfältet tar vi tillbaka Rafinha, men ser gärna att vi värvar en till mittfältare utifrån. Sen har det ju ryktats ganska mycket om Aguero till anfallet, jag skulle absolut inte säga nej. Men känns väl inte allra nödvändigast, isåfall en bonus. ;) Lär bli dyrt ja, men uppenbarligen finns pengarna. Däremot kan man diskutera om det är så smart att gå ut med att man har så mycket pengar att röra sig med, nu vet ju dem säljande klubbarna det. Nåväl kan bli en spännande sommar.
2014-03-25 12:15
Blaugrana91 Jag tror att du missförstått mig. Jag är medveten om att Tito vägrade värva någon annan mittback än Thiago S. Det är synd att de ändå inte värvade en mittback för att ena El Classico var Adriano mittback den andra Bartra. Om jag vet president där och då skulle jag värva en mittback vare sig Tito ville det eller inte.. Tito värvade Song som Mittback/Dm trots att han flyttades upp högre på planen av Wengar säsongen innan han kom till oss. Ledningen borde ha stoppat Tito.. Men, men det är mycket om här och där. Jag ville bara få ut min frustration om att vi inte har haft mittbackar som matchar vår offensiv senaste 3 säsonger. That's all. Jag vet att det är ganska uttjatat ämne men det svider när Benzama och övriga lag inte behöver anstränga sig för att göra mål via inlägg och hörnor..
Barcelona Gabriel
2014-03-25 12:06
el Flaco

Word up!
Barcelona el Flaco
2014-03-25 11:52
Matchens gigant i el Clásico var utan tvekan Andrés Iniesta. Hans insats var absolut magiskt. Tycker att han var den som verkligen tog tag i stafettpinnen och styrde vårt spel under hela matchen.Han må ha haft en formsvacka tidigare under säsongen, men mot Madrid, när det verkligen gällde, i vår sista chans att hänga med i ligaracet, klev han fram och tog sitt ansvar. Första touchen, vrickningarna, vändningarna, tvåstegsfinterna, passningarna, spelsinnet - allt var perfekt.Dessutom inledde han målskyttet och fixade fram den avgörande straffen.

Men det som imponerade mig mest var hans mentala styrka. Att förlora ett barn måste vara bland det hemskaste en förälder kan gå igenom och det hade varit mer än förståeligt om det hade påverkat Iniesta. Istället blev det tvärtom. Han bet ihop och på Bernabéu gjorde han en brutal insats. Och om man lägger till hans frus tragiska missfall i ekvationen måste jag ranka den som en av de största prestationerna jag någonsin skådat.

Barcelona Blaugrana91
2014-03-25 11:49
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Men snälla läs vad jag skriver. Visst kan ledningen kritiseras för utebliven mittback, men ska man endast kritisera dem? Nej det tycker inte jag! Som sagt tränaren har också mycket att säga till om och Tito i det här fallet ville ha enbart Silva och då gjorde ju klubben allt dem kunde för att få honom. Vad mer kan man begära? Skulle vi lagt €100M och ge Silva en lön som var högre än Messis, Iniestas och Xavis? Visst tycker jag att man borde haft en reservplan ifall Silva inte kunde ha värvats, men det ligger lika mycket på tränaren som högsta ledningen.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-25 11:45
Asså pepe litet p, vilken jävla lallare om han sagt så! haha hattrick och rekord, trots att han "spelar dåligt". not bad, Messi, not bad :)

Gio Style

Fan vad boss Xavi var på plan, precis så vill jag se honom mot alla andra lag också, men han får gärna ryta till mot egna lagkamrater med.

Att real skyller på allt och alla gör segern bara skönare, fifan vad det måste svida i deras ändtarm så mycket som dom gråter, men hey, någon måste få skulden efter alla miljarder som investerats för så långt upp i röven som deras huvuden sitter så kan det ju absolut inte vara deras fel :P whaaat :P
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-25 11:45
Det busquets gjorde var helt oavsiktligt. Det ser man på videon helt klart. Busquets har inte ens tid att tänka på en filmande Pepe. När Madrid spelade som fulast så skyllde de på att vi filmar och Unicef. Mourinho må vara en smuts men i Madrid behövde han inte smutsa ner sina händer då den klubben passar honom väl. Madrid har alltid varit en klubb med griniga fans, och spelare med en arrogans utöver det vanliga. De kan inget annat än att projicera sina misslyckanden obetydliga händelser.
Neymar11
2014-03-25 11:40
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Se helheten istället för att starta en häxjakt mot ledningen varje gång Ledningen skall inte och bör inte värva spelare som tränaren inte vill ha. Hur kul är det att komma till en klubb där tränaren egentligen inte ville ha dig Ledningen var nära att ro hem Silva, men Milan ville sälja Zlatan och Silva som ett paket. Att värva från Psg är omöjligt, samtidigt när spelarna lipar över 1-3 miljoner euro mindre i lön Både ledningen och hummels agent visade ömsesidigt intresse, och Tito satte stopp för affären 2012 Du kan ge ledningen mycket skit, men inte för värvningarna och utebliven mittback
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-25 11:37
Neymars läge var hundra procent straff och det visste Ramos. Han har förfinat konsten att få det se ut som om det vore oavsiktligt. Det spelar ingen roll om det var meningen eller inte. RAMOS kissa på sig och var tvungen ta en risk. Det ska vi tacka honom för. Kolla på bilden i länktips.
2014-03-25 11:35
Neymar11

Så om någon har en annan åsikt än din så är de tröga??

Jag hoppas att du inte menar det.. Ta det tillbaka
2014-03-25 11:32
@Blaugrana91:

Jag anser att det är ledningen som ska förvalta klubben och ge de bästa försvararna till spelare som Messi, Xavi och Iniesta. Om inte ledningen kan sköta sitt jobb ska de inte vara där. Men nu vet vi hur politikern i FC Barcelona funkar, det är en inkompetent liten skara som har styrt vår klubb länge nu..

Om vi inte kan skylla på dem, vem ska vi skylla på???
Inte spelarna iallafall. De gör så gott de kan med det de har..

Det är bara det att jag kan inte sluta tänka på "om vi hade bättre mittbackar senaste 3 säsonger. Jag menar spelare som matchar i kvaliteten Messi, Xavi, Busquets och Iniesta, hur många titlar skulle vi har nu??? Jag kan bara inte släppa den tanken..

Det svider att vittna så många att Masken blivit tvungen att spela som mittback när han är DM och inte har längden på sin sida. Minns nu El Classicon Adriano var mittback, ibland var det ynglingen Bartra också..
Neymar11
2014-03-25 11:30
Och återigen eftersom vissa är så jävla tröga i huvudet Tränarna har snöat in sig på T Silva, ledningen gjorde allt dom kunde för att värva honom Ledningen la upp alternativa mittbackar, men fortfarande var det Silva tränaren ville ha Ledningen ska ha en eloge för dom värvningarna dom har gjort. Alla har vi fansen velat ha, förutom Song Och tränarna ska ha skit för utebliven mittback, speciellt Tito. Han slösade 2 somrar på jakt efter Silva
Neymar11
2014-03-25 11:26
Är det bara jag som tror att dom flesta värvningarna redan är klara? Vi brukar ju alltid värva innan mästerskapen, klubben brukar ändå vara ganska bra med att smyga med värvningar. Förutom Neymar och ter stegen men bägge var klara långt innan dem offentliggjordes Annars är det idioti att gå ut med en budget för SS
2014-03-25 11:23
@FCBlaugrana:

De är efterblivna när de säger hur mycket de ska spendera.
Eller vänta lite, de gör det för att fiska efter sympatier från medlemmarna och speciellt oss fansen. Eller har jag fel?

De har sagt 3 år vi ska värva den och den och dennas mamma.
Jag köper inte deras snack förrän det är officiellt och spelarna tricksar bollen i Noa Camp och det blir foto och hela showen..

Inkompetenta åsnor..
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 11:16
@papillon:

Jag vet. Vår styrelse är inte speciellt smarta. Så blir inte förvånad. Men det skapar intresse och förväntningar från fansen. Det är väl det enda positiva med att säga så. Men man skjuter sig själv i foten lite tycker jag personligen.
Barcelona La Boca
2014-03-25 11:16
FCBlaugrana: Sa han verkligen så? Gött e d då... Nu tror jag Real tar ligan ändå men gör dom inte det lär dom spenda 2 miljarder i sommar så det gäller att vi hänger med...;/
Barcelona papillon
2014-03-25 11:12
FCBlaugrana

Undra varför han tycker att det är nödvändigt att publicera siffror. Nu kommer man bli mjölkade vid varje spelarköp!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 11:12
Sanningshalten vet jag inte. Men för en bra peng så låter det inte otroligt precis.
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 10:57
Bartomeu (Barca president): "We will invest a minimun of 60 million & a maximum of 120 million on signings this summer. a GK & CB are must."
Neymar11
2014-03-25 10:22
FCBlaugrana Haha klockrent
Annons: