/spanien/barcelona/forum/5240.aspx/spanien/barcelona/forum/5240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-14 07:58
grande jw Någon från klubben läcker ut information och media hänger inte ut ledningen Tjänster och gentjänster
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messi 4-ever
2014-04-14 07:18
Har inte hängt med så mycket sista tiden men har inte Barca transfer förbud?
Barcelona Neymar N11
2014-04-14 03:23
Barcelona will start talks on the transfer of Dortmund winger Marco Reus (24) after the cup final. He would cost around 35M. [sport]
Barcelona Barcelonistas
2014-04-14 03:20
Barcelona will start talks on the transfer of Dortmund winger Marco Reus (24) after the cup final. He would cost around 35M. [sport]
Barcelona grande jw
2014-04-14 02:39
Om Klopp kommer hit blir jag överlycklig. Tyvärr lär det aldrig hända. MEN, förmodligen stämmer det nog att Tata vill lämna till sommaren. Sport har faktiskt varit helt klockrena med rykten gällande klubben den senaste tiden. I lördags prickade man helt rätt på den troliga startelvan inför Granada. Så att dom har någon kontakt inom klubben är nästan garanterat.

Hur som helst är det nu dags att lägga den här bedrövliga barcaveckan bakom sig och blicka framåt mot ungdomslaget som har sin final imorgon kl 16:30. Kommer bli en svår match men förhoppningsvis kan Adama & co lösa en vinst och inbringa lite glädje till oss culés. Det förtjänar vi i dessa miserabla tider.

Visca Barca!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-14 02:02
Hmm vi spelade verkligen underhållande under hösten, snabbt, mycket målchanser och detta blandat med den tekniska briljans våra spelare står för. Vi gjorde otroligt mycket mål och släppte ändå in ganska få. Vi låg på ett bollinnehav på runt över 60%, Vilket räcker gott och väl för att kontrollera matcherna.

Men nej Xavi, Sport och MD var inte nöjda, men nu har dem fått som dem vill, vi har nära 90% bollinnehav, 29 skott på mål men förlorar ändå en match mot ett bottenlag som Granada...

Dags att spelare, media och ledare i Barcelona att inse att man inte vinner några titlar med 90% bollinnehav...

Som sagt jag hoppas Tata vill vara kvar, han har gjort så gott han kan, men förstår om han vill lämna, den här klubben är för arrogant och stolt för att se sina egna brister tydligen.
Barcelona Bentley King
2014-04-14 01:57
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Fan vad bra! Många här inne vill lägga hela skulden på Tata för att det är svårt att inse den riktiga sanningen! Som han skrev, Tata har inte varit felfri men att lägga hela skulden på honom är absurt! Styrelsen måste bort!
Barcelona Makaveli4life
2014-04-14 01:51
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Tycker också synd om Tata.. Att ledningen vill lägga sig i spelstilen förvånar mig inte direkt, men att Xavi också gjort det (om det nu stämmer) gör mig lite upprörd faktiskt, tvivlar inte en sekund på att han kommer bli en fantastisk tränare men så länge han är en spelare så ska han respektera tränaren och stå bakom han till 100 oavsett om det är Tata eller Pep, tycker det är synd att även vissa av spelarna verkar vara bakåtsträvande, tror helt ärligt vi haft större chans på titlar i år om vi spelat in stilen ordentligt som vi hade i höstas och producerat lika mycket mål som då, kanske även är pga detta som Fabregas gått ner sig? han var ju bättre än han någonsin vart hos oss i början av säsongen.

När Pep kom så rensa han truppen på spelare som Ronaldinho och Deco som var väldigt viktiga spelare under Rijkaard många trodde säkert han va galen, men tror faktiskt det hade behövts hos oss idag också, många har blivit för bekväma och ger inte 100% längre och i mina ögon ska aldrig en spelare få säga till en tränare att "så här ska vi spela".
Sorry för lång text hoppas någon orkar läsa haha, dagens barca skapar helt klart mycket känslor.. :)
Real Madrid Corro Cnorro
2014-04-14 01:45
När Brendan Rodgers var ung i Nordlirland spelades fotbollen oftast på leriga planer. Spel på leriga planer gynnade dock inte Rodgers som ung då han var kortare än många av sina med/motspelare och ja är man kort och spelar på leriga planer vad gäller då?

Ja ni förstår själva en ung, kort och kanske lite smårund (inte tjock) nordirländare fick se den ena höga långbollen efter den andra sväva över honom.

Vad valde då Brendan Rodgers att göra? Ja någon bra fotbollsspelare kunde han inte bli, viljan fanns där och kanske även talangen men skador satte stopp för Brendans framfart då han fick lägga ner sin fotbollskarriär i mycket ung ålder.

Men någonstans där på de Nordirländska leriga planerna så fanns det en vilja ja det fanns även en människa där i Brendan Rodgers. Där fanns en ung pojke som sett den ena höga långbollen efter den andra försvunnit i ner i leran. Det fanns bara ett sätt att ta sig ur detta och det var inte att köpa styltor eller dricka mjölk nej tvärtom.

På den där Nordirländska "fotbollsåkern" formades tankarna i en ung Brendan att skall dessa mer storväxta spelare dra nytta av sin längd med höga bollar... Ja då skall jag minsann någon gång motbevisa er att man kan bygga upp ett lag med spelare som utnyttjar sin låga tyngdpunkt och spelet kring marken snarare än att spela traditionell brittisk fotboll.

Han reste runtom i fotbollsvärlden för att samla Inspiration och kunskap ja han var även rundor på La Masia för att kolla in Barcelonas modell. Efter detta så blev Brendan tränare i ungdomslag som sedan tog honom till A-lag och som till att... Ja vadå?

Ja vi kan snacka om ett spelsätt som förvandlade hela Premier League där spelet med bollen kring fötterna var fokus. Eller skall vi prata om samma Brendan Rodgers som numera leder Premier League med ett utav de yngsta lagen?

Jag vet inte vad vi skall prata om men en sak är jag ganska säker på och det är att allt började med att en ung Nordirländsk pojke fick för sig att man skulle spela bollen vid fötterna.
Barcelona Gio Style
2014-04-14 01:36
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Haha och när det inte kan bli värre så blir man lurad att det ska bli bättre, t.ex. Zubi har lämnat in en uppsägsningsansökan.
15 minuter senare, ledningen har avslagit den.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-14 01:33
Gio Style

Jag mår fan dåligt så fort jag tänker på vår ledning..

Jag ska nog hålla mig borta från att läsa nyheter om vår klubb.
Det enda som har kommit upp senaste 3 säsonger är den ena dåliga nyheten efter den andra. Det roliga är att det blir värre hela tiden. Varje gång man tror att nu blir det inte värre än så här. Booomb!!! Vi får inte ens värv (Inte för att vi skulle värva några mittbackar ändå).

Mitt enda mål just nu är att ledningen försvinner på något sätt innan sommaren är över...

Det enda jag ser hela tiden är Rosells flin, Zub's flint och alla hyenor som jobbar med dem..
Barcelona Gio Style
2014-04-14 01:30
"Barcelona scored the most goals from counter attacks first half of the season from any teams in TOP5 leagues in Europe."
This...
2014-04-14 01:27
Det här är höstterminen..

När vi öste in mål varje match..

jämför hur vi spelar nu..
Barcelona Gio Style
2014-04-14 01:26
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag spyr på ledningen, jag skriver sällan om vad jag tycker om dem eftersom det är svårt att sätta ord på hur mycket jag hatar dem.
Kan de inte bara dra åt helvette.
Kan inte fansen göra revolt och konfrontera ledningen som de konfronterade våra spelare?
Ut med packet.
2014-04-14 01:26
Det är det här fotbollen median och Xavi ville ha.. Kolla på det. Motståndarlaget försvarar inte ens de bara går från sida till sida. Eftersom vi går också och passar sidled sid till sida hela tiden..
2014-04-14 01:22
Jag måste bara post igen det Makaveli4life postade.

Jag tycker synd om Tata...
Cruyff var inne på att tränarna in får bestämma hur vi ska spela..

Den här ledningen jobbar för R.Madrid. Det skulle inte förvåna mig om det kom ut imorgon eller om 20 år att denna ledning var en mullvad.

Neymar11
2014-04-14 01:19
Gio Style Jag personligen vill att han ska vara kvar, men man märker klart och tydligt att han inte får fria tyglar. Varken från ledning eller spelare Det intrycket man får av honom under matcher är att han ger upp då spelarna gör vad dom vill. Han har inte tillräckligt med cojones att få ner spelarna på jorden eller säga ifrån ledningen tyvärr
Barcelona Gio Style
2014-04-14 01:15
Neymar11
Fast det råder väldigt blandade meningar kring det.
Sport hade en omröstning här om dagen där de frågade något i stil med:
Är Tata Martino ansvarig för Barcelonas dåliga resultat denna säsong?
Det var verkligen 50/50 i den frågan.
Lite som det är här i vårat forum :)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-14 01:09
Sov nu, grabbar. Det blåröda hjärtat behöver lite vila.
Neymar11
2014-04-14 01:06
Handlar inte om vad Tata förtjänar Utan fansen vill bli av med honom och tror ärligt talat inte att han själv vill vara kvar Sen till er som inte är taggade inför cupfinalen Är ni verkligen så bortskämda? Det fanns tider då vi inte ens tog oss till final och det var inte allt för längesen, så senaste årens triumfer gör att vi håller oss högre än en eventuell cupvinst? Speciellt när vi får chansen till att knäppa rivalen på nosen! Uttåget i cl var väntat, ligan har vi slarvat bort inget mer med det kommer nya säsonger. Men ska fan vara tacksamma över att vi åtminstone är i cupfinal
Barcelona Neymar N11
2014-04-14 01:04
Lionel Messi- Story

Barcelona Gio Style
2014-04-14 01:03
Neymar N11
WOW! Jag är inte ensam om att tycka det, vem hade kunnat tro det? ;)
Skämt åsido, vi är nog ett par st som vill se vad Tata kan åstadkomma under en hel säsong inkl. försäsong.
However så beror det ju också på, om ledningen ska hålla på och lägga sig i (vilket jag misstänker) så kan han lika gärna dra för att det lär se precis likadant ut som det gjort denna och förra säsongen.

Då kan vi lika gärna ta in en stjärntränare direkt som kommer förutsatt att han får mycket kontroll över klubben och som inte går med på att låta ledningen ha för mycket makt.
Barcelona Neymar N11
2014-04-14 00:57
@NoGo™ :

Tata förtjänar en säsong till, hoppas detta är bara ett rykte
Barcelona Gio Style
2014-04-14 00:56
@Barcelonistas:

Det förstår jag, man behöver inte vara taggad.
Men inte ska vi strunta helt i resultatet, orkar vi med ytterligare fler nederlag?
Skulle vi förlora på onsdag så kommer rakbladet att vara nära till hands hemma hos mig iaf... :)
Barcelona Barcelonistas
2014-04-14 00:53
Gio Style - uttåget i Cl tog hårt på oss alla, jag är inte alls taggad inför onsdagen..
Barcelona NoGo™
2014-04-14 00:48
Barcelona coach Tata Martino (51) has decided to leave this summer. Dortmund coach Jurgen Klopp (46) would replace him next season. [sport]

De vore nått de haha :P
Barcelona Gio Style
2014-04-14 00:37
Jag vill fortfarande vinna CdR, vi möter våra största rivaler.
Hur kan man inte bry sig om utgången i den matchen?
Jag vill gärna se Real avsluta ännu ett år med 0 titlar i trofeskåpet.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-14 00:32
Säsongen är åt helvete, CdR skiter jag fullständigt i den titeln är inget jag kommer fira över direkt om vi nu skulle vinna.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-04-14 00:18

Fifa inte Uefa..comprende?
Barcelona Blaugrana91
2014-04-14 00:15
Vampíro Ett tecken på att vi inte får värva i sommar?... Varför ska man annars värva nån nu? Som du säger lite sent. Aja hoppas jag har fel. Undra vem man värvar isåfall?
Annons: