/spanien/barcelona/forum/5239.aspx/spanien/barcelona/forum/5239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2014-05-24 01:46
haha! Munir verkar riktigt lovande, kul för alla marockaner i Spanien haha.

Men vill inte få så höga förhoppningar på honom. Sens man följt Barca har hur många som helst "The Next Big Thing" slutat med flopp.
Barcelona Acrobat
2014-05-24 01:44
Väldigt goda nyheter att David Luiz är klar för PSG. Jag tror inte att att han hade varit en bra värvning för Barca!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-05-24 01:41
Barca Barca Ja föredrar väl iof hellre att man förhandlar om priset än att göra som PSG och slänga ut ett löjligt överpris med pengar som PSG i det här fallet inte ens har... Vi hade också kunnat lägga upp €50M för Luiz för att få en snabb affär, men värt det eller? Knappast!
Barcelona LeoMessi
2014-05-24 01:40
Haha Sanabria alltså, tro fan att killen ångrar sig nu. Han är inte saknad iaf! Tycker faktiskt Munir har imponerat mer i b-laget än han gjorde. Jag tror att Munir kan bli riktigt jävla bra. Han är hal som en ål och en riktig måltjuv!
Barcelona Canaletes
2014-05-24 01:30
Grabbar! Historia skrivs nu då Sanabria (han som trodde sig vara större än klubben) gör debut för Romas A-lag mot mäktiga Orlando City som huserar i USA's 3:e division.
Barcelona Canaletes
2014-05-24 01:07
hahaah det här är silly season. 90% här inne gav redan Luiz som klar för Barca och alla hade sin sak att säga. Att han inte platsar, att det inte är rätt speltyp, för dyr etc

En vecka senare är han klar för PSG och ryktet startades på morgonen.
Barcelona Gio Style
2014-05-24 01:05
Apropå Marquinhos som är på väg till Barcelona för att förhandla...
Låter jävligt skumt då han är mitt uppe i en u20-turre med Brasilien.
Borde väl om något vänta tills den e klar innan han åker iväg på kontraktsförhandlingar? Låter väldigt ologiskt i min värld iaf.
Barcelona grande jw
2014-05-24 00:46
Frågan är väl dock om Lucho kan få bukt på lagets trötta och långsamma rörelsemönster. Tata Martino gillade nog argentinska barbecues lika mycket som Messi. Kändes väldigt slappt på träningarna. Lucho sägs ju vara riktigt hård och om Cesc kommer i bättre form är han någon som kan stanna karriären ut på Barcelonas mittfält.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-24 00:42
Leo y Cesc Håller med, skulle vara synd att sälja Cesc men tyvärr så tycker inte jag att han håller måttet. Jag kollade nån intervju ett tag sen med Cesc då folk som kände han fick beskriva hur han är och vad han gillar att göra och alla sa samma sak " Cesc älskar att sova och gillar att sova på dagarna bland annat" och det tycker jag reflekterar lite hans rörelse på planen. Han är lite för seg precis som nån som har sovit alldeles för mycket. Visst har det med självförtroendet och sånt också att göra men faktum kvarstår att han alltid har levererat på hösten men underpresterat på våren. Kan man få 50 milj euro för Cesc tycker jag att man ska sälja och sen gå all in på Koke (drömvärvning).
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-24 00:31
@barcastuff: English club Man United want to sign Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27) this summer. They are preparing a 50M bid. [daily star] Vore lite synd att sälja Cesc, känns som att han kan axla Xavis roll på mitten om han bara blir lite smidigare i kroppen så att han kan behålla bollen och lugna ner tempot och höja när situationerna uppstår.
Barcelona Ali G
2014-05-24 00:31
English club Man United want to sign Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27) this summer. They are preparing a 50M bid. [daily star]

Sälj Fabregas och köp Mathieu med dom pengarna
Barcelona Barca Barca
2014-05-24 00:27
@Heisenberg:

Varför ska det inte gå tyst och fort ?

PSG: Tjena Abramovich vi är sugna på att köpa David Luiz
Abramovich: Han kostar 45€ miljoner.
PSG: Okey, vi betalar 45€.
Abramovich: Tack. Ni får börja förhandla med spelaren.

PSG: David Luiz, vi vill köpa dig, hur mycket vill du ha i lön ?
Davis Luiz: 2€ i veckan.
PSG: Okey det ska du få

Officiellt: David Luis är klar för PSG

Vill du veta hur det går när Barca vill köpa nån ? eller kanske när roma vill köpa nån ?

Barca: Abbe (smeknamnet till abramovich)Chelsea vi vill köpa David Luiz
Abbe: Punga ut 45€ miljoner
Barca: eee vi har inte mer än 25€ att ge
Abbe: glöm det då, ingen affär!!
Barca: okey 35 kan vi tänka oss.
Abbe: nej finns inte en chans
Barca: tyst i telefonen, Zubi lägger handen på luren så inte abbe hör och Zubi kollar mot bartomeu och säger: fan ska vi inte testa Mascherano en säsong till ?

Tidningar dagen efter: Barca ute efter Luiz, affär kanske snart klar. Eller kanske inte, vi vet inte. Rykten, rykten rykten

Du förstår, med pengar löser allt sig :D
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-24 00:26
Om jag var Barca skulle lägga allt cash på två backar, och en billigt anfallare, låta alla andra stanna kvar, Det e ju bara backlinjen vi blev sårade In med benatia och marquinhos, bingo
Barcelona Barieta
2014-05-24 00:24
BAGNACK & DONGOU

Ja det måste ske nånting, gör inte uefa nånting nu så tappar jag tron på dem helt och hållet.
Barcelona Mido
2014-05-24 00:21
tycker inte ni att Marquinhos är lite för klen/smal? vi behöver nån med lite tyngd
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-24 00:18
Barieta (Barcelona) Känslan om de blev avstängda från CL nästa år
Barcelona >The Reporter<
2014-05-24 00:16
Tror knappast att Marquinhos är bättre att ha i försvaret än Luiz. Luiz har erfarenhet och rutin.
Barcelona grande jw
2014-05-24 00:16
@The Reporter:

Skämtar du eller? Att han valde PSG framför alla andra klubbar visar väl bara vilken plastkaraktär och hur opassande han faktiskt är för Barca. Jag är överlycklig över att PSG köpte legoknekten till överpris och besparade oss 30-40 miljoner. Hela Chelseaforumet jublar ju.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-24 00:14
>The Reporter< Okej? Både Benatia och Marquinhos är betydligt bättre defensivt.
Barcelona Heisenberg
2014-05-24 00:12
Man får ändå berömma både Chelsea och PSG för hur jäkla fort och tyst allt skedde - han ju inte ens bli ett rykte! Från ingenstans var han klar. Jämför det med Ter Stegen-köpet...
Barcelona >The Reporter<
2014-05-24 00:11
Vi borde ha gått för Luiz. Barca hade fått honom för en billigare slant då han själv egentligen ville komma hit. Vi kommer att fortsätta lida defensivt..
Barcelona Barieta
2014-05-24 00:05
Tråkigt för sporten att PSG strör pengar runt sig som de gör.. ingen annan klubb hade gett 50M för Luiz. VI får hoppas att UEFA straffar PSG på riktigt denna gång!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-24 00:03
grande jw (Barcelona) Aa jo märkte det när han spred ett sket rykte om att det skulle släppas en värvningsbomb. ;)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-24 00:01
Blaugrana91 Det vore sinnesjukt bra, men vågar inte hoppas på det.. Men tänk om! Och masken upp på mittfältet igen :)
Barcelona Blaugrana91
2014-05-23 23:57
Kanske blir så att Benatia blir vår mer rutinerade mittbacksvärvning och Marquinhos blir den yngre talangen? Hade varit grymt att få klart båda innan VM.
Barcelona grande jw
2014-05-23 23:50
@La liga es blaugrana!:

Förstår att han vidarebefordrade Di Marzios tweet denna gången men jag har sett flertalet människor länka @FCBJulian som "källa" i rykten den senaste veckan. Killen är en bluff så avfölj honom bara. =)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
Hellre marquinhos än luiz faktist. En framtida storback, tro mig. MEN hur kan Chelsea få så äckligt bra betalt för sina bänkspelare? Vad ska PSG ge för Alves nu då?
Barcelona Nemesis 10
@Blaugrana91:

Även om det är väldigt mycket önsketänkande så är det inte omöjligt att vi kan värva båda två men då tycker jag det skulle vara intressant att låta Marquinhos spela på högerbacks positionen och vikariera som mittback, det skulle definitivt stärka vårat försvar ännu ett snäpp.

Om PSG verkligen vill ha Alves så borde ledningen förhandla fram en deal med Marquinhos sen bara betala vad som krävs för att ro hem Benatia och då är våra försvars problem lösta! :)

Chanserna är små att det här sker men allt man kan göra är att hoppas :P
Barcelona >The Reporter<
2014-05-23 23:47
Di Marzia är en italiensk journalist med ungefär lika många följare som Barcastuff, alltså drygt 300 000 följare på Twitter. Han är väldigt trovärdig
Barcelona NoGo™
2014-05-23 23:45
@Blaugrana91

Ja blir nöjd bara vi får nån av dom :P Ingen mer Mascherano som MB! De blir några spännande dagar framöver.
Annons: