/spanien/barcelona/forum/5233.aspx/spanien/barcelona/forum/5233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Buga för Dinho
2014-08-03 20:47
Jävlar, varje culé bör känna sig skraja nu när Real Madrid värvat La Ligas bäste målvakt i Keylor Navas...

Costaricanen har gjort flest räddningar av samtliga målvakter i Europas fem bästa ligor under förra säsongen, för att inte tala om hans VM-slutspel där denne bara släppte in endast ETT spelmål.

Barcelona B.BOSS
2014-08-03 20:44
Kan bara hålla med. "@RafaelH117: The lack of competition at the back has led Piqué to enter a state of decay for the past 2 years he might never return. Keep that in mind." @RafaelH117: Bayern nearly signed Navas, they have Neuer. Top clubs have to aim to always be at their very best and stir competition among their ranks."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2014-08-03 20:36
[QUOTE=Andres Iniesta #24]Ja det har du väll rätt i! Får göra min egna analys. Cuadrado do och Vermaelen in. Alves ut! Reus verkar vara högt på Barcas lista dessutom. Då det ryktas om ett pris för 35milj € nästa säsong. Undrar bara hur det blir med den där transfer bannen... [/QUOTE] Det kan vara så att Barça köper honom under vintern, då påverkas han inte av bannen, vad vet jag, en teori bara
Barcelona KristoferDelija
2014-08-03 20:33
@-SAMI-:

Haha eller hur. Man får säkert sjukaste utskällningen någonsin ifall man lallar runt på hans träningar.
Barcelona -SAMI-
2014-08-03 20:27
Man skiter ju för fan på sig bara man hör han skrika.

@KristoferDelija:

Barcelona KristoferDelija
2014-08-03 20:14
Om inte Luis Enrique får Barca att börja att springa så finns Bielsa.
Kolla klippet spelarna är helt döda efter träningen med Bielsa haha
Barcelona MrSergio5
2014-08-03 20:07
@Andres Iniesta #24:

Håller helt klar med om att Reus är en extremt bra spelare med fantastiska offensiva kvalitéer, men också precis som du är inne på så tror jag att det hade blivit lite för mycket med även Reus uppe på anfallet då jag ser Reus mer som en ytter och inte som en mittfältare.
Jag tycker att det räcker med de anfallare vi har i truppen just nu, jag menar kolla bara de startande anfallarna, Messi, Neymar, Suarez. Sen på bänken har vi riktigt bra ersättare i form av, Pedro, Afellay och Deulofeu. Detta är spelare som verkligen håller som ersättare ifall någon av Messi, Neymar eller Suarez blir skadade.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-03 20:06
Reus har spelat mestadels på kanten men till skillnad från andra yttrar har han en tillräckligt bra förstatouch, bra teknik på små ytor och spelsinne för att spela i mitten. När jag kollar på Dortmund tycker jag att han nästan är bättre som tia. Jag är dock tveksam till hur han skulle passa in i vårt system. Iniesta är faktiskt bara 30, det är mest den andra positionen på mitten som det är mer öppet men där har vi precis värvat Rakitic. Jag tycker inte vi behöver Reus, även om det är en fantastisk spelare.
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-03 19:50
Du verkar ha missat Reus fantastiska passningar.
Barcelona El Conejito
2014-08-03 19:47
Enligt mig håller Reus inte alls för en mittfältsplats, om han ska spela någonstans så ska han spela ytter. Hans passningsspel är inte ens i närheten av iniestas. YTTER eller inget.
2014-08-03 19:39
Reus är extremt intressant, men som du säger finns det plats? Möjligtvis ersättare till Xavi nästa sommar? Men vi har som du säger Iniesta som står för det Reus kan bidra med. Han är ju en offensiv mitt i mina ögon. Där han är fantastisk, men vi har Busquets som given deff, Iniesta går inte att rubba, men den tredje platsen? Xavi/Rakitic/Rafinha? Den platsen är inte alls lika given idag... Anfall har vi ju Messi/Neymar/Suarez. Pedro/deulofeu. Lite brist där kanske har glömt någon, men en otrolig start trio har vi på topp ... Sen har vi ju Adama och Halilovic som ser lovande ut! Finns det plats för Reus? Som för övrigt är en utav de absolut bästa i världen på det han gör.
Rivaldo Ferreira
2014-08-03 19:27
Jag fattar inte detta med Reus. Visst han verkar vilja lämna.
Men det blir för mycket i attacken.
Skulle dock gärna se han ta över Iniesta till slut.
Och priset är ett kap
2014-08-03 18:49
Ja det har du väll rätt i! Får göra min egna analys. Cuadrado do och Vermaelen in. Alves ut! Reus verkar vara högt på Barcas lista dessutom. Då det ryktas om ett pris för 35milj € nästa säsong. Undrar bara hur det blir med den där transfer bannen...
Rivaldo Ferreira
2014-08-03 18:37
Andres Iniesta #24

Bara samma jävla rykten, ursäkta min franska
2014-08-03 18:14
Varför är vår silly season sida så fruktansvärt dåligt uppdaterad?
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 18:03
ElRaval

Precis som Krabban säger så är Samper en dirigent som kontrollerar mittfältet både defensivt och offensivt. Han läser spelet väldigt bra och jag tycker att han besitter alla egenskaper för att kunna bli startspelare i Barca i framtiden. Han tillhör den nya generationen och det kommer bli mycket lättare att anpassa honom till den nya spelidén.
Självklart är Busquets och Xavi mer kompletta då Samper bara är 19 år men kollar man runt så finns det verkligen inte många mittfältare i hans ålder som håller samma klass så Samper ska vi verkligen vara rädd om!!
Barcelona Cule4life
2014-08-03 17:45
Ter Stegen
Alves- Pique - Mathieu - Alba
Rakitic - Sergio - Iniesta
Messi - Suaréz - Neymar

Bravo - Rafinha - Halilovic - Xavi

Dessan utgör
Barcelona AndreD
2014-08-03 17:42
Bra sammanfattning. Skönt att slippa den där barbecue-gubben som bryr sig mer om mat än om träning
Barcelona Krabban94
2014-08-03 17:26
@ElRaval:

Samper är en spelare som kommer kunna dirigera tempot i spelet, en spelare som kommer vara viktig i det "osynliga" arbete. Samper tror jag kommer vara otroligt viktig i framtiden för den klubb han spelar och hoppas verkligen inte denna klubb släpper honom!

Sampers roll kommer inte vara den avgörande passningen utan likt Busquets kommer han vara en del av uppbyggnadsfasen och där krävs det precisa korta passningar med ett bra spelöga för att klara uppbygnaden av spelet.
Barcelona ElRaval
2014-08-03 17:17
@Nemesis 10:
Jag ser inte riktigt vad Samper ska kunna tillföra i det långa loppet. Den där spelstilen fungerar inte, om det är det enda man är bra på. Har vi inte nog med taniga, sidledspassande mittfältare i truppen? Framtidens mittfältare måste behärska mer spelsekvenser, tror jag. Spindeln i nätet, visst. Alla lag behöver en sån. Men Xavi och Busquets har fler egenskaper än ett vara bra på att hålla bollen på mittfältet.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-03 16:57
En sak jag ser alldeles för ofta...När många använder sätt där det ska vara sett. Kan ni försöka skriva rätt? Blir lika tokig av att se det som när folk sär skriver (särskriver) Tack på förhand.
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 16:21
Rafa Tror inte att Hudson kommenterade matchen igår, tyvärr.
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2014-08-03 16:18
Någon som har en bra stream från gårdagens match med Ray Hudson? Tack på förhand!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 15:57
Här lägger jag upp ett 10 minuters klipp på Sergi Samper till dom som inte har sett så mycket av honom. Killen är ett geni, en blandning av Busquets och Xavi. Underbar teknik och riktigt bra spelförståelse samtidigt som han besitter genialisk passningsspel.
Barcelona Cule4life
2014-08-03 15:25
Xavi är geni
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 15:21
@Lion24:

haha jaa dom kommer nog att överraska oss rejält men inte på något positivt sätt.
Barcelona Lion24
2014-08-03 15:20
Angående den ''hemliga mittbacken som kommer överraska'' oss alla så förväntar jag mig inte nå Benatia, Hummels eller nån spelare av den kalibern. Jag råder alla culés göra samma sak. Jag personligen tror på 2 scenarion: 1. Man köper antingen Agger eller Vermaelen, 2. man köper ingen mittback. Agger och Vermaelen är the easy way to go, som någon skrev tidigare, och det tror jag Zubi är extremt nöjd med.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 14:58
@LuisSuárez:
Hahahaha snacka om att inte känna någon skam och verkligen tro att det skulle gå hem. När dom ändå var igång kunde ju dom ha photoshoppat resultatet också så kanske dom hade mått lite bättre... Edit: Var det inte samma tidning som spred fake klippet på när Pepe går in med dobbarna på Dani Alves i CL och försökte påstå att Pepe inte träffade honom? Sen har jag för mig att dom photoshoppade en bild för att försöka påstå att Alves var offside genom att ta bort den Real spelaren som upphävde offsiden? Pinsam tidning är allt jag har att säga, dom bara skämmer ut sig mer mer...
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 14:48
Barcelona are not willing to pay Fiorentina's 50M asking price for right wing player Juan Cuadrado (26). They are awaiting events. [md]

Yeah right, om det vore Cafu i sin prime så kan jag tänka mig det priset för en spelare som ska spela högerback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-03 14:42
Xavi är nog långt ifrån slut. Vi har fått in en duktig spelare i Rakitic men Xavi verkar inte ha räknat med att sitta på bänken hela säsongen. Kan skapas en väldigt bra och nyttig konkurrenssituation om båda presterar och gör det bra. En spelare som Iniesta komme inte ens han att kunna slappna av.
Annons: