/spanien/barcelona/forum/5227.aspx/spanien/barcelona/forum/5227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
7/4/2014 14:25
@Vampíro:

Tragiskt att en sån spelare som Pique får kontrakt förlängning efter den andra medan Abi slängdes ut med huvudet före..

Jag är allergisk mot Pique. Bara jag läser hans namn börjar jag tända till.
Enda anledningen han får kontraktsförlängning är att han tillhör Barca familjen. Tragiskt, men det är sanningen..
Real Madrid Kith.
7/4/2014 14:25
Suarez för runt 80 miljoner euro alltså. Jag undrar vilken lagdel som kommer få ta den största smällen nu. Det som skrämmer mig mest med en Suarez värvning är vem av Neymar, Messi och Suarez får en floppsäsong nästa år. Det är helt omöjligt i mina ögon att tre bollkära spelare skall fungera perfekt ihop.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
7/4/2014 14:21
@DM1982:

Ja, du har nog rätt i det, men för tillfället tänker jag trösta mig att Suárez kommer kunna träna med resten av laget om han nu värvas. Får hoppas att straffet sänks efter överklagandet.
Barcelona -SAMI-
7/4/2014 14:18

Håller med dig. Och det sjuka är att han har väl skrivit på ny Kontrakt. Helt sjuuukt.

@Vampíro:

Barcelona >The Reporter<
7/4/2014 14:16
"Många blev rädda när Barca värvade Villa och Henry också, men dem blev inte oslagbara." Från Puertan. Hahah. Vi slog er 2-6 borta med Henry och 5-0 hemma med villa. Båda gjorde 2 mål var i dessa respektive matcher. Båda vann även CL ;)
Barcelona DM1982
7/4/2014 14:16
[QUOTE=el Flaco]Är du säker på den informationen? För jag läste att FIFA:s disciplinnämnd hade gått ut och sagt att Suárez får lov att träna. [/QUOTE] Finns nog ingen som kan vara säker på något i det här läget.
Barcelona El Messias
7/4/2014 14:06
Lite OT Men vet någon av er när de släpper spanska spelschemat 2014/2015?
Barcelona Vampíro
7/4/2014 14:00
Piqué gjorde ett par fina insatser senaste säsongen speciellt i några toppmatcher. Som mot Madrid hemma, Atlético borta i ligan och sen mot City i CL. Utöver det så tycker jag att han var fullständigt bedrövlig både när det gäller den loja attityden och hans spel på planen. Det spelar ingen roll vem som lirar bredvid honom eller hur det kollektiva försvarsspelet ser ut, individuellt är han riktigt jävla kass. Vilken random anfallare son helst i ligan kan få honom att se ut som en amatör. Han håller inte för spel i FC Barcelona längre, inte som ordinarie över en hel säsong i alla fall.
Barcelona -SAMI-
7/4/2014 13:57
Suarez snart klar yeeeeeeessssss
Barcelona grande jw
7/4/2014 13:54
@SoM_Un:

Fast du har ju missat poängen. Vi behöver en Puyol. En stor mittbacksgeneral som kan leda hela försvaret. En mittback som osar trygghet och klass. Inte någon osäker talang som ska kriga om en plats. Vi behöver ett cementerat mittbackspar som kan spela alla de stora matcherna, där vi roterat bland 7-8 olika kombinationer de senaste säsongerna. Vi har mittbackar på väg upp i leden så köper vi en mittback ska det vara en klasspelare som går rätt in i startelvan.
Barcelona SoM_Un
7/4/2014 13:49
25 milj får vi båda tror jag. Max 30
Barcelona Barclasico
7/4/2014 13:48
Barcelona want to announce the transfer of Luis Suarez in coming days. They expect to finalise the deal over next 48 hours. [as dailymail]
Barcelona SoM_Un
7/4/2014 13:48
Skullr faktiskt tänka mig ba köpa doria o balanta. Hade varit nice vill inte
Stoppa bartras utveckling. Doria, bartra o balanta kriga om en plats. Dröm!
Barcelona LeoMessi
7/4/2014 13:47
Jag förstå att man förbjuder en spelare att delta i matcher i 4 månader. Men att inte ens få träna fotboll är att gå i överkant. För det kommer att ta ytterligare någon månad om inte mer att träna upp sig och det kan ju leda till att en spelare kan förlora en hel del av sin teknik och bollkänsla och det är även ett stenhårt straff mot klubben som spelaren spelar för.
Barcelona grande jw
FIFA vet nog inte ens själva vad dom har beslutat. Finns det någon större skämtorganisation?
Barcelona Gabriel
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Ja, alltså min rankning är precis som din, Mangala först, Hummels efter och sist Benatia. Jag bara skrev de tre spelarna jag hade som först, utan att ranka dem. Men njaaa, jag tror faktiskt inte det. Det sista jag läste från vårat håll var att vi hade släppt intresset för Mangala just pga hans 40M€'s prislapp.
7/4/2014 13:43
@Gabriel:

Läste i forumet att Mangala inte vill till City riktigt.
Kan det vara att vår ledning har på gång nånting där eftersom det ryktas att de är intresserade av Tello?

Föresten, jag har samma rankning också när det gäller mittbackar.

Fast i min lista är Benatia sist ner i min 3 lista.

Mangala
HUMMELS
BENATIA

Barcelona el Flaco
7/4/2014 13:41
@DM1982:

Är du säker på den informationen? För jag läste att FIFA:s disciplinnämnd hade gått ut och sagt att Suárez får lov att träna.
Barcelona grande jw
7/4/2014 13:39
@B.BOSS:

Till Pique's försvar har han faktiskt semester. Vill du att han ska ta flyget från Rio raka vägen till träningsanläggningen bara för att visa att han har ambitioner och barcahjärta?

Tro fan att spelarna försöker koppla bort och bara njuta av annat som livet har att erbjuda efter den här katastrofsäsongen. Snart börjar försäsongen med Lucho och då är inte livet lika glamoröst längre.

Sedan kan jag tycka att man ska kritisera den som bör kritiseras. Pique var en av få spelare som faktiskt var riktigt bra under stora delar av föregående säsong. Det känns som man legat under en sten sedan 2012/2013 när man ständigt ska hacka på honom.
Barcelona Gabriel
7/4/2014 13:31
Framför allt borde man ju försöka få ihop en deal med Porto när dem nu verkar vara så intresserade av Tello. Säg 30M€ plus Tello för Mangala, alla nöjda och glada. Förstår mig på att klubben inte utnyttjar intresset dem har för Tello.
Barcelona B.BOSS
7/4/2014 13:26
När city och psg som är två nyblivna klubbar inser att de har svagheter i backlinjen tar de hand om den direkt nästa säsong. Vår klubb förhandlar med suarez som inte för spela fotboll.

Pique har varit på semester sedan waka waka. Förluster, förnedring och tappa ansiktet betyder inget för den snubben längre. Han spelar av det med poker och Shakira. När man ser han på semester är han helt oberörd. Längtar tills Bartra och Jeremy som oundvikligen är vår spelare för eller senare betar honom.
Barcelona Gabriel
7/4/2014 13:20
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag håller med dig, jag skulle visserligen inte bli missnöjd om Marquinhos tillslut värvas, han har självklart talang, men jag håller ändå Mangala högre och Marquinhos ligger inte på min topp 3 lista till nya mittbackar den här säsongen.

Mangala
Benatia
Hummels

Dessa tre tar jag utan tvekan före Marquinhos, det roliga är att jag tror att det blir enklare att lösa alla dem tre än vad det blir att lösa Marquinhos från jobbiga PSG.
Dema
7/4/2014 13:20
SoloRobar ... Du kommer gå till historien som detta forums största pajas. Ser du hela vägen till skåne från din höga häst? Killen går på droger eller någonting. Språkkurser i serbokroatiska. Man skäms ju för fan! Jeba ti pas mater i da ti je malo.
Barcelona NoGo™
7/4/2014 13:19
@DM1982:
Fyfan om vi värvar han nu..Katastrof!
7/4/2014 13:17
@Gabriel:

Jag förstår inte vad folk ser hos Marquinhos heller.
Visst, han har talangen men han har inte bevisat för mig jack shiit..

Däremot är Mangala en spelare som håller minst 10 år till med hans fysik och karaktär. Vi får fortsätta drömma..
Barcelona Gabriel
7/4/2014 13:11
Vi borde snappa upp Mangala, 40M€ för honom är utan tvekan värt priset. Han är ett monster. Föredrar utan tvekan honom före Marquinhos. Dessutom gillar jag att han gav fingret till City, visar att han besitter karaktär och att pengar inte är allt för alla spelare.
Barcelona the cameroonians
7/4/2014 13:07
SoloRobar

"Sakta i backarna nu. Du får gärna plocka fram bevis för det du skriver där. Ska rapportera detta felaktiga påstående till mod. som de facto kan avläsa IP-adresser."

Jag väntar på ditt mail till redaktionen, råkar nämligen vara medlem där själv.
Just därför jag vet att du skapat nytt nick och skriver från samma IP-adress.

Behöver du mer bevis eller vill du att jag ska spärra dig också så att du fattar???

Men för all del, fortsätt med ditt beteende - ingen tar dig på allvar ändå.
Barcelona DM1982
7/4/2014 13:06
Clarification from Fifa, confirming that, contrary to impression given by #uru FA, #Suarez will not be allowed to train until ban is up #lfc Kul med en småfet, helt otränad Suarez i november.
7/4/2014 13:03
@el Flaco:

Håller med dig.
Det som förstör för oss och alla andra klubbar att de har hur mycket pengar som helst för att spendera om och om igen säsong efter säsong.
Ekonomisk dopning när den är som bäst..

Jag har fortfarande inte kommit över att Thiago S gick till PSG. Jag kan inte sluta vara bitter. Dessa klubbar kan roffa åt sig vilka spelare de vi utan att deras kassa blir lidande..

För 12 år sen.
Vilka var PSG, Man City, Chelsea, Monaco o.s.v??

Vår ledningen är som de är.
Jag orka verkligen inte lägga mer energi på dem efter tre år av besvikelser.
Jag försöker verkligen radera dem från mitt minne..
Barcelona Gabriel
7/4/2014 12:57
Ska City verkligen köpa både Mangala och Benatia? Jag tvivlar på det, vem av dessa ska acceptera att sitta på bänken? För Kompany flyttar ingen av dem på, han är dessutom deras kapten. Tror snarare att det handlar om en utav dem. I Benatias fall ryktas det att City har allt klart med spelaren, i Mangalas fall är det Porto som accepterat men ännu har inte Mangala accepterat (han har ju tidigare nobbat chansen att spela för City då han inte velat gå dit).
Annons: