/spanien/barcelona/forum/5224.aspx/spanien/barcelona/forum/5224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona M Shadows
2014-03-27 14:23
Läste en skön kommentar på sport.es

Madridismons olika faser.
För 1 vecka sedan: Men vi leder ligan.
I söndags kväll: Men ni är ändå på tredje plats.
Idag: Men vi har 9 CL.

Annars om den aktuella målvaktsfrågan så tycker jag att det är en självklarhet att Pinto ska stå. Han är andremålvakt av en anledning och det är för att rycka in när vår älskade förstemålvakt inte kan medverka. Jag lider med Valdes, han förtjänade att hyllas hemma i sista matchen.
Barcelona Capilito
2014-03-27 14:19
Alen Halilovic alltså klar för oss?
Någon som vet mer om han?
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-27 14:06
Ingen glädje alls efter gårdagens vinst. En av våra nyckelspelare och nyckelprofiler för det bästa Barca genom tiderna kommer inte att få en värdig avskedsmatch och han missar VM i Brasilien! Väck mig ur denna mardröm!!

Men, det är jävligt tur att vi har Pinto i alla fall, se nu till och gör VV stolt!

Animo Victor

PS: Cosign på Tatinhos inlägg, Pinto är en glädjespridare och en mur att räkna med!
Barcelona Tatinho
2014-03-27 14:02
Grande: Tråkigt att du tror att Pinto har tagit sig en "pajas" roll i klubben, men så är inte fallet. Pinto är en glad, rolig människa som har jävligt bra relation med alla i klubben speciellt Messi. Pinto håller även på med musik vid sidan av fotbollen vilket visar hur driven han är som en person, men pajas tror jag inte är det riktiga ordet för att beskriva vår käre Pinto. Han jobbar otroligt hårt men det kanske man inte alltid märks i och med att han är andramålvakt. Vårt att notera är ju att Pinto nyligen kom tillbaka ifrån en skada och ändå visade han att han är en klass målvakt med ett par fina räddningar igår kväll:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2014-03-27 13:54
Fan vad vi skulle ha behövt Ter Stegen nu!!
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-03-27 13:54
Tello har blivit en far! Grattis!
Barcelona grande jw
2014-03-27 13:29
@Yaya24:
Läs Xaviestas inlägg på föregående sida. MYCKET bra inlägg som beskriver situationen väldigt bra. Man kommer INTE värva in någon ny målvakt. I vissa situationer kanske man vill att vi ska vara lika hjärtlösa som Real Madrid och värva in en klassmålvakt, men som sagt. Vad sänder det för signaler till Pinto och resten av vår akademi? Det hör inte till Barcelonas filosofi. Kolla Pintos foto på instagram han lade upp så sent som i förrgår. http://instagram.com/p/l998kfGqsU/ "Like a big family" Tror ni Iker eller Adan känner samma sak i Real? Klart Barcelona kommer visa honom förtroende. Han är Barcelonas reservmålvakt och det är i dessa lägen en reservmålvakt ska få förtroende. Vad är annars meningen om man ska värva en ny så fort förstavalet går sönder? Det enda problemet jag har med Pinto är att han har tagit en sorts roll i Barcelona som "pajas", vilket inte känns så förtroendeingivande när man är i det här skedet på säsongen då det vankas stormatch efter stormatch. Han brukar dock vara väldigt professionell när han väl får chansen mellan stolparna så jag hoppas han kan ge oss, och inte minst Valdes, en värdig avslutning på den här säsongen.
Barcelona Lion24
2014-03-27 13:19
Pinto är en bra målvakt med händerna. Men lite sämre med fötterna. Pinto tar alldeles för stora risker när han har bollen på fötterna och det kan kosta oss dyrt. Men säger man åt Pinto tydligt att inte drälla med boll så ska det inte vara något problem, bara man tar tag i problemet och förbättrar den. Annars så kan jag inte heller glädjas över vår vinst igår och Reals förlust p.g.a Valdés skada.

Animo Victor!
Barcelona Yaya24
2014-03-27 13:08
Finns de inga bra målvakter som är kontraktslösa just nu? måste finnas bättre än Pinto, även fast jag gillar honom.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-03-27 12:43
Tråkigt med Valdes. Men visst känns det som en skada som kunde undvikits? Domaren blåser en billig (felaktig?)frispark, samtidigt som Valdes oturligt släpper retur på ett löst skott. Det är frustrerande. Det är riktigt jämt nu. Alla tre lagen kan fortfarande vinna ligan, dock så tror jag att Atletico inte klarar av att hänga med ända in i slutet. Är Ancelotti smart så tar han in Iker för att få en boost. Diego Lopes har verkligen inte levererar på slutet, och Real Madrid har inte vunnit en enda stormatch sedan Mourinho bänkade Iker.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-03-27 12:36
Vi alla vet att Marca är ett skämt, men nu har man nått nya höjder.

Att ens göra en artikel om det här är pinsamt, speciellt då det INTE är offside.
Barcelona Vampíro
2014-03-27 12:32
"... inklistrade inlägg från Puertan eller andra forum", ändå händer det här inne på daglig basis och leder till massa onödig skit utan några som helst konsekvenser. Ibland känns det här som ett forum som är till för att kommentera vad de i puertan skriver. Fattar inte ens hur folk orkar läsa där, newsflash: de kommer skriva saker som vi inte håller med om och de kommer troligtvis snacka skit om vår klubb. Det är ju exakt samma sak här inne så fattar inte hur man kan ta åt sig så mycket.

Inte så konstigt att det dyker upp troll med fejk konton med jämna mellanrum. Hatar att ta på mig rollen som pojkscout men vi kan alla steppa up vårt game på forumet. Man behöver inte snacka skit om Real Madrid i varje inlägg för att bli stämplad som hardcore Barçafan utan man kan ta the high road. Representera Barcelona på bästa sättet dvs med respekt och stil, så vem är med mig? ... Äh who cares.
Neymar11
2014-03-27 12:11
Barcelona mediokert jo visst det kan jag ta. Undrar vad detta lag gör när dom är bra :) Ett litet erkännande från Madrid håll, då vi kan vara mediokra men ändå bättre än dom. Kvartsfinal, cupfinal och poleposition i liga racet Jag tar det alla dagar i veckan Lapulga En fråga till dig hur många gånger har real vart i cl-final dom senaste 10 åren? Och hur många titlar har Perez/statens miljarder generat till deras klubb?
Barcelona Krabban94
2014-03-27 12:02
@Blaugrana91:

Form mässigt kan man nog säga att vi varit mediokra, kolla Pique, Masken, Neymar, Xavi etc. Jämför med Modric säsong, Xabis, Ramos, Pepe har faktist varit i bra form, CR, Benzema gör sin bästa säsong, Di Maria.

När våra spelare gör 100% i från sig så ör de kanske bättre, men de har inte presterat på den nivån den här säsongen. Det har alla här inne kritiserat och nämnt! Dock såg vi nu i söndagens match attl Reals spelare inte levde upp till den nivå de har gjort under säsongen, bortsett från Di Maria och Benzema då...

Framtills El Clasico har Reals form och försvar varit stabilare än vårt och det är därför de knappt förlorat några matcher. Nu hoppas vi deras formdipp kommer och har vår formkurva börjar gå uppåt!
Barcelona Blaugrana91
2014-03-27 11:49
Barcelonistas Typiskt Realfans, hur dåligt dem än spelar och hur bra än vi spelar så är vi alltid mediokra och dem ska ju bara vara världsbäst.... Kan det helt enkelt vara så att Barca är bättre än Real.... Kollar man dessutom på lagen så har vi bättre målvakt med Valdes då ;) Deras försvar är väl kanske snäppet stabilare, men inte mycket. Vårt mittfält är så mycket bättre och när det kommer till anfall så är vi bättre, mycket såklart tack vare en viss Messi. Däremot är väl deras bänk bättre. Så hur vi kan vara så mediokra, ja det är verkligen intressant.
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-27 11:48
Den här säsongen hade varit den bästa säsongen någonsin om vi vinner la liga. Ligan har inte varit så här spännande på många år och om Puyol och Valdes hade fått avsluta den med en liga titel och Copa del Rey vinst hade det inte funnits en bättre present att ge de. CL kan vi mycket väl vinna. Tata är cynisk och pragmatisk. Han låter sig inte i låsas blint i vår filosofi. Vi kontrar, ligger lågt och håller i bollen. Blandat och gott. Spelarna blir mer svårlästa och vi vinner lättare mot CL lag borta än vad vi gjorde med Pep.
Barcelona Ton
2014-03-27 11:26
Vet inte om mitt minne blivit sämre så här på äldre dar, men har Pinto svikit oss ngn gång? Jag minns många gånger som han gjort mig nervös, men på ngt sätt har han rett ut situationen ändå. Det är otroligt tråkigt med Valdes, men skall vi ha någon i målet nu, så är det glädjespridaren Pinto!
Barcelona Gabriel
2014-03-27 11:25
Jag är ledsen men jag kan inte vara glad en dag som denna. Valdes blir borta som minst i 6 månader och allt känns bara skit. Samtidigt har Madrid försatt sig själva i en helt bedrövlig sits till en liga som de, för bara några dagar sedan hade ett järngrepp om. Allt jag önskade och bad om har gått in, en El Clasico vinst och att vi ska gå om Madrid i ligan - men Valdes skada gör helt plötsligt att jag inte får ut någon som helst glädje trots det. Bittersweet hette det. När jag vaknar har jag som rutin att ta fram min IPhone och gå in på Instagram nästan det första jag gör. Det första jag ser är en bild som Puyi postat där han pussar Valdes på huvudet, känslorna börjar bubbla inuti mig och jag kan knappt hålla mig från tårar. Vad är det som händer i vårat allas älskade FC Barcelona? En bild på två legender, två älskade spelare som förmodligen gjort deras sista match för oss. Det är för mycket för min alldeles för känsliga själ att hantera. Valdes är och förblir våran bästa målvakt genom tiderna. Han har fått stå ut med så mycket kritik under åren men aldrig har man hört honom klaga, tvärtom har han kört på precis som vanligt och gång på gång motbevisat alla kritiker. Han har en mentalitet utan dess like. Redan när han kom med sitt beslut om att inte förnya visste man att det skulle i princip bli en omöjlig uppgift att ersätta honom. Så här över 1 år senare har man mentalt hunnit acceptera att Valdes kommer att försvinna och även optimistiskt börjat förbereda sig inför den nya målvaktens ankomst. Men nu händer det här och allt som kallas för mental förberedelse spelar ingen roll längre. Alla regler om acceptans försvinner, jag befinner mig plötsligt på stadie 1 igen, förnekelse. Jag vill inte tro på att det är så här Valdes kommer att avsluta sin karriär hos oss. Det får bara inte hända. Jag sitter och inväntar nyheten om att klubben tänker att erbjuda Victor ett nytt kontrakt, jag blir sjukt besviken om det inte händer och jag tänker att fortsätta att hoppas ända vägen in till mållinjen. Det är alldeles för ovärdigt Valdes karriär att få avsluta sin tid hos oss på det här sättet, han är värd så mycket mer. Han ska få sin avslutningsmatch där alla skriverier och hyllningar ägnas enbart honom. Så är det bara. Jag personligen skiter i att våra chanser till att vinna ligan men framför allt Champions League praktiskt taget är obefintliga utan Valdes i målet, titlar är så "äh" i jämförelse. Vem bryr sig liksom, nej, inte jag i alla fall. Allt jag bryr mig om är att Valdes nu får sitt förnyade kontrakt, det är det absolut viktigaste. Och allt detta under ett VM-år. Ett VM i Brasilien dessutom, inget VM kommer någonsin att bli som det här i Brasilien och Victor missar det. Jag blir så sjukt ledsen för hans skull. Har Spanien någon som helst gnutta empati så tar dem med Valdes i truppen ändå, han ska inte få missa det här. Inte en chans, låt han följa med, han förtjänar det efter den här säsongen han haft. Inget snack om det! Tata har redan sagt att man inte tänker köpa in en ny målvakt, bra Tata. Varför vill ni köpa en ny målvakt, hur tänker ni? Tata har bara varit i klubben i drygt en säsong men redan nu verkar han förstå sig på hur klubben fungerar bättre än vissa fans. Förstår ni inte att det kommer att sända ut helt fel signaler till truppen om man gör det. Vi befinner oss i ett skede av säsongen där laget står som mest enade. Harmonin har infunnit sig, det här var ett hårt jävla bakslag men det är nu vi ska stå enade och ge Pinto en ärlig chans. Det är så våran klubb fungerar, vi tror på våra spelare. Vi är Barcelona, inte Real Madrid som tror att svaret på alla frågor är att köpa spelare. Samtidigt har Pinto väntat hela sin tid i Barcelona på en möjlighet som den här, titlar eller inte, han ska få sin chans att visa upp sig nu. Vad som händer efter den här säsongen är en annan femma - men right here, right now är det Pintos time to shine. Minns att det var samma snack angående Pinto här inne inför cupfinalen 2011. Vissa ville bänka honom till förmån för Valdes. Dessa personen kommer förmodligen aldrig att förstå sig på hur klubben fungerar. Jag hade skämts om man bänkat Pinto i den finalen och jag hade skämts om vi värvade in en nu målvakt nu. Vi må ha sold oss out när det kommer till mycket av det som gjort oss speciella från andra klubbar men vissa saker kvarstår. Vi är fortfarande 'mes que un club', nu står vi enade bakom Pinto och ger även honom en sjuhelvetes avslutning på hans förmodade slut i Barça-dressen. Animo, Victor!
Barcelona Imzon
2014-03-27 11:21
Är det någon som har koll på när man spikar datum och tid för liga matcherna i maj månad?
Barcelona Barcelonistas
2014-03-27 11:18
Cigge (Real Madrid) 2014-03-27 11:08 Ancelotti, tror jag, kommer få fortsatt förtroende från Perez hur den här säsongen än slutar. En titel i CdR eller inte har ingenting att säga om Ancelottis jobb som tränare för oss, enligt mig. Det handlar mer om att MÅSTE bevisa att vi klarar av ett mediokert Barcelona i den finalen. Vi har fått Barcelona att se ut som ett lag för final i CL medan vi själva ser ut att kunna få problem mot ett enormt skadedrabbat Dortmund med en oerhört tunn trupp. Jösses, vi är fortsatt mediokra. Om detta är ett mediokert Barcelona så vill jag inte veta vad ett otroligt bra Barca kan göra. Sen fattar jag inte hur man kan underskatta årets Barca såg dom inte Clasicot hur bra Barca var? Problemet här är att Real supportrarna lurar sig själva, man väljer att underskatta Barca som lag samtidigt som man överskattar Real Madrid. Sen när man spelar mot bättre motstånd och förlorar så blir man förvånade?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-27 11:13
Jag litar på Pinto och tycker att det är fantastiskt att hans tid är kommen. Det är det här hela hans karriär har lett till. Det är det här hans lojalitet till klubben har utmynnat i. Står Pinto som en segrare i slutet av säsongen är det en alldeles unik fotbollssaga vi har fått skåda. Pinto har en speciell plats i hjärtat.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-27 11:10
Xaviesta:

Du är duktig på att överhypa Alexis Sanchez men jag köper det inte riktigt. Att hans insats igår var "makalös" är bortom all verklighet. Jag hade också kämpat på bollar jag själv tappat vilket Sanchez gjorde igår vid flera tillfällen. Han kanske kan börja med att inte tappa bollen? Passningar och bollkontroll är två viktiga egenskaper han brister i alltför ofta vilket dessvärre kväver många anfall.

Det finns starka grunder till varför man vill ha bort Alexis och det är för att det finns bättre spelare tillgängliga (läs: Pedro).
Barcelona Messidinho_10
2014-03-27 11:08
Fan vilken underbar dag att vakna till och veta att vi har gått om marängerna :)
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-27 10:54
Barcelonistas: Jag är inte en av dem som sagt att det är kört pga Pinto nu, men vad gäller CL så avgörs ju kvartsfinalerna och semifinalerna över 2 matcher. Finalen bara över en match. Då kan det räcka med ett enda misstag från Pinto för att det ska bli avgörande.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-27 10:38
Stör mig på folk som säger att säsongen är över nu bara för att Valdes missar allt nu. Glöm inte att vi inte har så många matcher kvar i Cl, går vi vidare mot Atletico så återstår det bara 2 matcher till för en eventuell final.
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-27 10:35
Hoppas detta håller i sig och att spelarna ger allt för att vinna. Celta matchen kom lägligt och vi behövde inte bränna ut oss för att gå ur segrande ur den striden. Nu är det bara att vinna resterande matcher för att avgöra mot Atletico på hemmaplan.

I slutskedet av säsongen varvar de flesta lag ned då de är medvetna om sina platser i tabellen. Med det i tanken och vind i segeln ska det nog gå hela vägen. Nyckeln mot espanyol blir att diktera tempot och döda matchen snabbt.
Neymar11
2014-03-27 10:05
Det är hur roligt hur rivaliteten mellan oss och Madrid fungerar Den triggar våran klubb/spelare/ledning/tränare Alla har vunnit nästan allt, från lagpriser till individuella priser. Men rivaliteten får dom att hålla igång hela tiden och aldrig bli mätta Jag själv har hängt ut flera av spelarna, trodde dom kom med bortförklaringar och var mätta. Men jävlar vilka vinnare vi har i truppen, dom växer när det gäller som mest Medan i Madrid så skrämmer rivaliteten dom, och dom blir handlingsförlamade
Neymar11
2014-03-27 09:58
petersays Händer ju redan sedan början av en säsong, så det har jag alltid i åtanke
Barcelona petersays
2014-03-27 09:56
@Neymar11:

Å andra sidan har vi ju lärt oss att om bara Ronaldo tjurar tillräckligt länge så får han som han vill. Lex Ballon d'Or...

Så det skulle lika gärna kunna sluta med att allt tjurande i press och på plan slutar med att det på något sätt går deras väg i form av upphävda kort, tveksamma domslut och offsidemål.
Neymar11
2014-03-27 09:52
Real har lättare schema visst men det blåser i Madrid. Och vi alla här inne har lärt oss på senare år angående dom, är att dom är som sämst när dom har motvind. Då deras Sanna karaktär kliver fram Tror att det kommer börja bli bråk inom den klubben igen, och det kommer att starta med Ronaldos attityd som vanligt Pepe kommer bli bänkad och han kommer börja grina Dom har ett problem nu i målvaktssidan om vem som ska stå och det kommer dela upp laget Vi ligger i förarsätet, vi har formen,harmonin och glädjen tillbaka och vi har allt i egna händer
Annons: