/spanien/barcelona/forum/5219.aspx/spanien/barcelona/forum/5219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2014-03-25 11:52
Matchens gigant i el Clásico var utan tvekan Andrés Iniesta. Hans insats var absolut magiskt. Tycker att han var den som verkligen tog tag i stafettpinnen och styrde vårt spel under hela matchen.Han må ha haft en formsvacka tidigare under säsongen, men mot Madrid, när det verkligen gällde, i vår sista chans att hänga med i ligaracet, klev han fram och tog sitt ansvar. Första touchen, vrickningarna, vändningarna, tvåstegsfinterna, passningarna, spelsinnet - allt var perfekt.Dessutom inledde han målskyttet och fixade fram den avgörande straffen.

Men det som imponerade mig mest var hans mentala styrka. Att förlora ett barn måste vara bland det hemskaste en förälder kan gå igenom och det hade varit mer än förståeligt om det hade påverkat Iniesta. Istället blev det tvärtom. Han bet ihop och på Bernabéu gjorde han en brutal insats. Och om man lägger till hans frus tragiska missfall i ekvationen måste jag ranka den som en av de största prestationerna jag någonsin skådat.

Barcelona Blaugrana91
2014-03-25 11:49
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Men snälla läs vad jag skriver. Visst kan ledningen kritiseras för utebliven mittback, men ska man endast kritisera dem? Nej det tycker inte jag! Som sagt tränaren har också mycket att säga till om och Tito i det här fallet ville ha enbart Silva och då gjorde ju klubben allt dem kunde för att få honom. Vad mer kan man begära? Skulle vi lagt €100M och ge Silva en lön som var högre än Messis, Iniestas och Xavis? Visst tycker jag att man borde haft en reservplan ifall Silva inte kunde ha värvats, men det ligger lika mycket på tränaren som högsta ledningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-25 11:45
Asså pepe litet p, vilken jävla lallare om han sagt så! haha hattrick och rekord, trots att han "spelar dåligt". not bad, Messi, not bad :)

Gio Style

Fan vad boss Xavi var på plan, precis så vill jag se honom mot alla andra lag också, men han får gärna ryta till mot egna lagkamrater med.

Att real skyller på allt och alla gör segern bara skönare, fifan vad det måste svida i deras ändtarm så mycket som dom gråter, men hey, någon måste få skulden efter alla miljarder som investerats för så långt upp i röven som deras huvuden sitter så kan det ju absolut inte vara deras fel :P whaaat :P
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-25 11:45
Det busquets gjorde var helt oavsiktligt. Det ser man på videon helt klart. Busquets har inte ens tid att tänka på en filmande Pepe. När Madrid spelade som fulast så skyllde de på att vi filmar och Unicef. Mourinho må vara en smuts men i Madrid behövde han inte smutsa ner sina händer då den klubben passar honom väl. Madrid har alltid varit en klubb med griniga fans, och spelare med en arrogans utöver det vanliga. De kan inget annat än att projicera sina misslyckanden obetydliga händelser.
Neymar11
2014-03-25 11:40
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Se helheten istället för att starta en häxjakt mot ledningen varje gång Ledningen skall inte och bör inte värva spelare som tränaren inte vill ha. Hur kul är det att komma till en klubb där tränaren egentligen inte ville ha dig Ledningen var nära att ro hem Silva, men Milan ville sälja Zlatan och Silva som ett paket. Att värva från Psg är omöjligt, samtidigt när spelarna lipar över 1-3 miljoner euro mindre i lön Både ledningen och hummels agent visade ömsesidigt intresse, och Tito satte stopp för affären 2012 Du kan ge ledningen mycket skit, men inte för värvningarna och utebliven mittback
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-25 11:37
Neymars läge var hundra procent straff och det visste Ramos. Han har förfinat konsten att få det se ut som om det vore oavsiktligt. Det spelar ingen roll om det var meningen eller inte. RAMOS kissa på sig och var tvungen ta en risk. Det ska vi tacka honom för. Kolla på bilden i länktips.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-25 11:35
Neymar11

Så om någon har en annan åsikt än din så är de tröga??

Jag hoppas att du inte menar det.. Ta det tillbaka
2014-03-25 11:32
@Blaugrana91:

Jag anser att det är ledningen som ska förvalta klubben och ge de bästa försvararna till spelare som Messi, Xavi och Iniesta. Om inte ledningen kan sköta sitt jobb ska de inte vara där. Men nu vet vi hur politikern i FC Barcelona funkar, det är en inkompetent liten skara som har styrt vår klubb länge nu..

Om vi inte kan skylla på dem, vem ska vi skylla på???
Inte spelarna iallafall. De gör så gott de kan med det de har..

Det är bara det att jag kan inte sluta tänka på "om vi hade bättre mittbackar senaste 3 säsonger. Jag menar spelare som matchar i kvaliteten Messi, Xavi, Busquets och Iniesta, hur många titlar skulle vi har nu??? Jag kan bara inte släppa den tanken..

Det svider att vittna så många att Masken blivit tvungen att spela som mittback när han är DM och inte har längden på sin sida. Minns nu El Classicon Adriano var mittback, ibland var det ynglingen Bartra också..
Neymar11
2014-03-25 11:30
Och återigen eftersom vissa är så jävla tröga i huvudet Tränarna har snöat in sig på T Silva, ledningen gjorde allt dom kunde för att värva honom Ledningen la upp alternativa mittbackar, men fortfarande var det Silva tränaren ville ha Ledningen ska ha en eloge för dom värvningarna dom har gjort. Alla har vi fansen velat ha, förutom Song Och tränarna ska ha skit för utebliven mittback, speciellt Tito. Han slösade 2 somrar på jakt efter Silva
Neymar11
2014-03-25 11:26
Är det bara jag som tror att dom flesta värvningarna redan är klara? Vi brukar ju alltid värva innan mästerskapen, klubben brukar ändå vara ganska bra med att smyga med värvningar. Förutom Neymar och ter stegen men bägge var klara långt innan dem offentliggjordes Annars är det idioti att gå ut med en budget för SS
2014-03-25 11:23
@FCBlaugrana:

De är efterblivna när de säger hur mycket de ska spendera.
Eller vänta lite, de gör det för att fiska efter sympatier från medlemmarna och speciellt oss fansen. Eller har jag fel?

De har sagt 3 år vi ska värva den och den och dennas mamma.
Jag köper inte deras snack förrän det är officiellt och spelarna tricksar bollen i Noa Camp och det blir foto och hela showen..

Inkompetenta åsnor..
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 11:16
@papillon:

Jag vet. Vår styrelse är inte speciellt smarta. Så blir inte förvånad. Men det skapar intresse och förväntningar från fansen. Det är väl det enda positiva med att säga så. Men man skjuter sig själv i foten lite tycker jag personligen.
Barcelona La Boca
2014-03-25 11:16
FCBlaugrana: Sa han verkligen så? Gött e d då... Nu tror jag Real tar ligan ändå men gör dom inte det lär dom spenda 2 miljarder i sommar så det gäller att vi hänger med...;/
Barcelona papillon
2014-03-25 11:12
FCBlaugrana

Undra varför han tycker att det är nödvändigt att publicera siffror. Nu kommer man bli mjölkade vid varje spelarköp!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 11:12
Sanningshalten vet jag inte. Men för en bra peng så låter det inte otroligt precis.
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 10:57
Bartomeu (Barca president): "We will invest a minimun of 60 million & a maximum of 120 million on signings this summer. a GK & CB are must."
Neymar11
2014-03-25 10:22
FCBlaugrana Haha klockrent
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 10:17
Apropå Pepe & Messi. När de stod och pratade med varandra och höll för munnarna. Så sägs detta vara det de sa. Om detta då är sant är Messi än mer kung än han redan är. Hahaha!

"Tú conmigo te cagas." - Pepe

"Pero qué dices? Si siempre te marco y sales en todas las fotos." - Messi

Översättning

Pepe: "You're shit when you face me"

Messi: "What do you mean? I always score against you and you're on all the photos!"
Neymar11
2014-03-25 10:15
Har Messi och pepe fått någon speciell relation eller? Dom skämtar med varandra, Messi kollar till Pepe efter sergios "stämpling" Jävlar vad el classico har förändrats till det bättre Ett svin som Mou som förstörde respekten mellan spelarna
Barcelona Corazon
2014-03-25 09:45
hahah gissa vilket lag ray hudson håller på lyssna min 9.37 när messi slår första straffen älska ray
Barcelona ElTriplete
2014-03-25 09:42
Corazon FCBHDWorld har klippen uppe på sin YouTube-kanal.
Barcelona Corazon
2014-03-25 09:32
boys finns d nått med ray hudson?
Neymar11
2014-03-25 08:42
Nesto Madrid media får det som att Sergio letar efter pepe, stämplar han över huvudet Och ser du den riktiga sekvensen så finns det inte tid för det då allt sker extremt fort. Sergio är inte tillräckligt länge vid pepe för att hinna göra det snyggt Aja skitsamma han av någon förtjänade det, och det vita blev smutsigt först. Karma is a bitch Dom kan fortsätta lipa, medans vi njuter av vinsten! Bernabeu är vår andra Borg! Vår sommarstuga haha
Barcelona Nesto
2014-03-25 08:34
Neymar11 Du kan inte se stämplingen i den videon, du måste se det från andra vinklar. Bilden är värre än videon. Tycker han mer lägger foten på huvudet eller stryker foten mot huvudet. I stillbild ser det såklart ut som att han stämplar..
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-25 08:07
Enough said..
Neymar11
2014-03-25 07:59
Under vilken sekvens skulle den påstådda stämplingen kunna ske? :s Madrid media som ska hålla på igen äckliga svin, fan stämmer inte klubben dom för
Neymar11
2014-03-25 07:55
påfågeln Det är ju jävligt skumt att om pepe blir stämplad över huvudet inte reser sig upp hetlevrad som han är. Under matchens gång märkte jag inget alls, och jag har svårt att tro att något sånt inte ger någon alls reaktio.Någon av spelarna måste ju ha sett det
Barcelona påfågeln
2014-03-25 06:48
Gio Style (Barcelona): Men stillbilder bevisar aldrig något, och jag har inte lyckats se en enda annan vinkel på det hela, eller en enda video på det. Och som spanska videoproducenterna håller på och uppmärksammar varenda situation med misstänkt hans och liknande så tror jag inte de skulle missa något sånt här. Jag tror helt enkelt att Busquets inte trampar ner utan bara kliver över Pepe, möjligtvis snuddar huvudet. Att han håller sig för huvudet är ju för att han filmar (liksom Cesc) efter att de "skallat" ihop. Ingen spelare reagerar heller på det hela så därför tycker jag vi kan släppa det. Pepe och Co. Skulle aldrig missa en chans att få skälla ut Busquets och påvisa för domaren vilket fel han gjort så slutsatsen blir att inget fel begicks. Därav kommenterar endast de mer oseriösa Madridfansen bilden och ingen annan. En bild som Madrid-pressen hittat visar ingenting, kommer ni intet ihåg när de redigerade bort en försvarare så att ett Barcelonamål var "offside"?
Barcelona Gio Style
2014-03-25 06:29
Jag blir inte klok på Realfansens whinande om Busquets tramp på Pepe.
De om några borde tolerera sånt tycker man.
Arbeloa har delat ut sina stämplingar på liggande spelare, Marcelo har landat medvetet med dobbarna på en liggande Pedro och Pepe har STAMPAT, notera STAMPAT, på Messis hand.

Det Busquets gjorde var väldigt fult men inte på långa vägar lika hårt som tidigare förseelser. Det var snarare så att han "rev" honom med sulan.

Sånt hör inte hemma på fotbollsplanen men Busquets gjorde ändå något som varenda Culé har velat göra i många år nu.
Pepe är en av få spelare som ibland förtjänar att få tillbaka lite av sin egen medicin, förhoppningsvis inser han hur svinigt det är och besparar sina motståndare det beteendet i fortsättningen.
Barcelona Júnior.
2014-03-25 04:56
Canaletes

Tyvärr så ser man vissa tendenser till att denna slags propaganda fungerar på många supportrar. Ta bilden som flitigt flödar inne på Puertan som ett annat exempel. På bilden försöker man med hjälp av en pil få till det som att domaren ser hela incidenten när Busquets trampar på Pepe. Kollar man riktigt noga så har Busi båda sina fötter på gräset just i ögonblicket då stillbilden togs, dvs sekunder efter incidenten har skett. Tyvärr så vill eller kan vissa inte tänka längre och låter sig luras av denna hjärntvättning via media.

-----------------

Tycker däremot att Busquets handling i sig inte kan försvaras. Det är något jag som culé verkligen skäms över.
Annons: