/spanien/barcelona/forum/5217.aspx/spanien/barcelona/forum/5217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-25 19:35
Gabriel Med all respekt, både du och jag vet att dessa två spelare aldrig kommer att hända. Agüero kommer att vara snudd på omöjlig att få loss där den ekonomiska aspekten kommer att sätta stopp för värvningen för vår del, samt det obefintliga behovet för Man City att sälja sin största stjärna. Suarez har jag tagit upp med dig tidigare också - det finns ingen chans i Bajsingdal att Barca värvar ett sådant problembarn. Även här kommer det att uppstå finansiella komplikationer men det är en beståndsdel av en atom i jämförelse med dom abstrakta och etiska skälen till varför killen aldrig kommer att få bära den vackra Barcelonatröjan. Att Suarez har förbättrat sig köper jag inte då hans historia är hemskt befläckad och att han alltid kommer att vara en säkerhetsbrist som inte går ihop överhuvudtaget med vår klubbs moral och värderingar. Det känns således fullständigt meningslöst att diskutera Suarez vara eller icke vara i Barca. Agüero-diskussionen har jag mer förståelse för även om den trots allt är mer en dagdröm än en potentiell verklighet. Att du vill ha bort Alexis köper jag då var och en ser på saker och ting på sitt eget vis. Men då får du åtminstone komma med rimligare ersättare än dessa två nämnda.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Makaveli4life
2014-03-25 19:23
Mycket snack här om Aguero/Suarez och det kan vi med 90% säkerhet säga inte kommer hända, iallafall inte i år.
Dessutom inte nödvändigt om inte det är planerat att permanent peta Messi till högerkanten däremot hade en riktigt nummer "9" varit bra att ha i truppen för alternativ till startelvan.
Tror en ny "Henke Larsson" hade varit något! en lite äldre striker som inte har några problem med att nöta bänken men som ändå är självsäker framför mål, gärna bra på huvudet med.
Vad tror ni om Klose? tror dessutom han hade kunnat komma gratis pga utgående kontrakt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-03-25 19:21
Nån som vet om det finns highlights med Ray från söndagens match? =) hade uppskattats!
Barcelona Barieta
2014-03-25 19:17
Förstår inte iheller hackandet på Neymar. Han är tillsammans med Messi och Iniesta de spelare som bryter mönstret. Man såg mot Real att med både Neymar och Messi där fram så hade deras backlinje problem, hade Neymar inte spelat är jag inte lika säker på att det blivit vinst.

Direkt när Pedro kom in så märke man att han ej lyckades skapa några direkta farligheter. Är säker på att han kommer blomma ut nästa säsong!
Barcelona Gabriel
2014-03-25 19:11
LeoMessi & Migueli

Ni två letar efter problemen istället för att se möjligheterna. Det finns ett svar på alla era frågor. Jag har länge sagt att kantspelet i Barcelona är onödigt, vi skapar ingenting på kanten. När vi var som bäst spelade vi oss alltid igenom i mitten, oavsett hur trångt det var. Vi kan fortfarande klara av det, vi behöver bara bättre och giftigare spelare för att perfektionera det precis som förut. Jag ser absolut noll nytta i att ha Pedro och Alexis ute på kanterna, under dubbelsäsongen med Pep lämnades oftast högerkanten till Alves, medans Villa sökte sig mellan mittbackarna och Messi låg precis under. V - M - P var utgångspositionerna i försvarsläge, när motståndarlaget hade bollen. Men så fort vi etablerade ett anfallsspel med possensionfotboll såg det oftast ut på det sättet att Villa ställde sig över Messi, medans Alves tog kanten på egen hand.

Så på eran fråga om Agüero eller Suarez hade velat bli kantspelare i Barcelona så innebär det inte att det kommer att slicka kanten bara för att det är deras utgånsposition. Sen är Tata sugen på en anfallare likt Agüero och jag tvekar starkt på att han vill göra honom till en kantspelare.

Sen är knappast ett köp av Agüero eller Suarez en prioritering från min sida, men jag tror att man kan mäkta med en sådan värvning om man lyckas sälja bra. Har vi dessutom runt 100M€ att värva för så är det absolut inte någon omöjlighet (om vi säljer Alexis).

Pedro ska absolut finna sig i att rotera, Suarez eller Agüero hade inte konkurrerat med Neymar i första hand, snarare med just Pedro. Sen är en säsong lång och vi behöver mer klass i truppen. Inte spelare som Tello osv.

Säger det igen, tycker om Alexis och uppskattar honom, men om det finns pengar över efter mittbackarna och målvakten värvats och möjligheten att värva någon av Agüero eller Suarez finns så ser jag det som en självklarhet att go for it då det kommer göra oss till ett bättre och starkare lag.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-25 19:11
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Han har helt rätt i det han säger inget snack om saken, men gjort är gjort och han borde istället försöka hjälpa klubben som verkligen hade behövt honom nu internt istället för att ta sånt ut i media
Barcelona Heisenberg
2014-03-25 19:09
Barca King

Håller med dig. Bara för att det är silly season så behöver man inte handla som om det vore en New York-resa. Vi har en riktigt bra anfallsbesättning som kan vårt spel och dessutom vet sin egen roll i det. Jag tycker även att vi har ett mittfält som inte behöver förstärkas alls i sommar förutom på Busquets position som back up såvida inte Masken stannar och kan vara det. Tycker vi ska lägga allt krut på en målvakt och 2 backar - that's it!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-25 19:05
@Amo.38:

Akta dig! Tabu att kritisera Sanchez här i forumet. Skaffa skyddad identitet. Några användare tog sig illa vid iom ditt uttalande. ;)

Håller med dig helt. Sanchez är en bra fotbollsspelare men passar inte in i vårt spelsystem och jag tycker definitivt inte att han har övertygat med tanke på att han har haft snart 3 fulla säsonger i klubben med väldigt mycket speltid.
Real Madrid Corro Cnorro
2014-03-25 19:04
Enligt säkra källor från Merseyside (området där Liverpool ligger) så kommer Suarez kosta Balesummor eller strax där under så han är väl ändå rätt långt borta. Hade varit kul med en "bomber" som komplement till Messi, en Lukakutyp som erbjuder något som inte många av Barcelonas anfallare har.
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-25 19:02
Vår anfallsuppsättning är bra. Vi har Messi och Neymar som ska göra det där lilla extra och två stabila kantspelare i Alexis och Pedro. Båda dessa två herrar tar diagonala och centrala djupledslöpningar och de bägge kämpar hem som ingen annan spelare gör.

När tata bytte in Pedro och Alexis kunde inte Madrid komma runt våra ytterbackar längre för att motta inlägg på sina anfallare längre. Lägg ner tjatet om anfallare och tänk på vår mittfält och backlinje.

Barcelona Vampíro
2014-03-25 18:51
Suárez eller Agüero? Jag hoppas ni inser att Barcelona inte kommer ha råd med någon utav de spelarna. Suárez skrev på nytt kontrakt i höstas och han verkar vilja vara kvar. Skulle det vara så att han lämnar så kommer det krävas minst €50-60M och vi alla vet att Barça knappast kommer slänga ut sånna pengar på spelare som vi inte direkt behöver. Agüero behöver jag knappt nämna för enda chansen City släpper honom är om de får Messi i utbyte, det finns inga pengar i världen som kommer få den klubben att sälja sina nyckelspelare. Värvningssnack i all ära men man får vara realistisk också. Vi alla vet hur den här ledningen hanterar saker och ting under transfer tider, det tar fan 7-8 månader att förhandla med Bartra och Montoya. Så det är större chans att vi lyckas värva Jultomten eller Batman framför de spelarna som ni pratar om. Bara att acceptera den värld vi lever i.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-25 18:40
Nu har jag ingen bevis på att Johan Cruyff har sagt detta om Neymar. Men rubrikerna är där? Har någon av er snabbat upp i det här i de lite mer pålitliga tidningar i Barcelona???

Min fråga är, kan det ligga någonting i det han säger??
Vad tycker ni??

Om han har sagt detta är det lite synd att han sågar ledningen och Neymar så här dags efter festen i söndags.

Om han nu ska använda sin status så borde han kritisera de andra som drar i trådarna. Jag pratar om Peres och hans advokater som har velat förnedra Barca med alla medel de kan senaste år.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-25 18:33
Äsch köp Aguero och behåll Sanchez och Pedro. Neymar ska självklart vara kvar. Lite bredd i truppen är aldrig fel. ;)
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-25 18:31
@Essienesque:

Stora personligheter eller svåra personligheter? Jag tror inte det handlade om att Pep inte kunde, han ville helt enkelt inte. Eto'o var en grundpelare i Rejkaards bygge som Pep var tvungen att få bort, Zlatan var en prestigevärvning från styrelsen. Zlatan förväntar sig att bli uppassad, som den bil-incidenten, säger väl allt om hans attityd, hans gris till agent som han bussade till media. Pep är smartare än så, han vet när han har egoister i laget.

Kolla Messi till exempel, han mådde inte särskilt bra när Ronnie och Deco stack, men Pep löste det, han löste han skadeproblem och 4 Balon d'or senare..........
Barcelona Amo.38
2014-03-25 18:28
Heisenberg

Håller med dig!

Tycker ändå Neymar visar upp sin potential emellanåt, tillskilland från träbenet Sanchez, han har en helt värdelös balans och är inkapabel till att göra sina motståndare 1 mot 1. nej det är en kontringsspelare som behöver stora ytor och då är Barca helt klart fel lag!
Barcelona Heisenberg
2014-03-25 18:24
Det känns som att folk gnäller på Neymar bara för att gnälla. Jag tycker han var grym mot real och har gjort mer än vad statistiken visar. Glöm inte att motståndarna måste sätta en extra försvarare på honom vilket bara där öppnar upp för andra. Dessutom snackar vi om killen som i framtiden ska göra det som Messi gör (så gott det går) när han är skadad/ur form/måste vilas. Skulle Aguero klara det? Nej.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-03-25 18:11
Som uppladdning inför El Clásico så kollade jag i söndags på 5-0-matchen, den enligt mig absolut bästa insats jag någonsin sett ett lag göra. Jag försökte hitta taktiska ändringar vi gjort sedan dess och jämförde samtliga lagdelar. För det första var vi mer stabila bakåt, Puyol var i toppform, Piqué spelade riktigt bra och till vänster hade vi dessutom en Abidal som defensivt sett var hur stabil som helst. Mittfältet var i stora lag detsamma men det jag verkligen tyckte var intressant var hur vi ställde upp anfallsslinjen. Vi hade alltså en Pedro som var riktigt pigg och löpvillig, mycket viktig i det aggresiva återerövandet men framförallt i hur han breddar spelet.
Vi hade även en David Villa som trots sin utgångsposition till vänster i princip varje anfall låg på hugget, antingen i boxen redo att svara på ett inlägg eller i linje med Reals försvar, i väntan på rätt tillfälle att hugga på djupet.
Detta är något jag kan tycka vi saknar i dagens lag, den där riktiga killern vars enda uppgift på fotbollssplanen är att ständigt söka målet.

Jag hade varit för ett sådant här köp i somras, innan vi köpte en viss brasse. Nu blev det inte av, och vi fick istället Neymar. Det finns flera stora fördelar med detta, kanske väger de över för nackdelarna men hur som helst så passar en renodlad striker i dagsläget inte in i en Barca-uppställning, inte med både Messi och Neymar i startelvan. Neymar är målskytt och har gjort väldigt många under sin karriär men vi alla vet att hans register är betydligt bredare än så, och att han inte är spelaren som ständigt erbjuder ett alternativ i boxen eller på djupet utan spelaren som älskar att flytta runt i anfallen med många positionsbyten per match för att komma rättvänd mot sin försvarare.

Neymar har hjälpt oss en hel del den här säsongen och på det stora hela tycker jag han gör en bra debutsäsong men frågan som vi måste ställa oss är om det inte hade varit smartare med en Kun Aguero, eller en liknande typ, i vårt anfall snarare än en showande brasse. Jag är kluven, för fördelen med Neymar är ju att han trots allt bara är 22 år och han därmed med rätt guidance från tränarstaben kan växa in i flera olika roller, bland annat kan man utveckla honom till att bli mer utav en effektiv striker. Kommer han kunna bli det? Ja, det tror jag, och det hoppas jag på. För jag anser att vi behöver en sådan typ, och medan det inte hade funkat med en sådan spelare plus Neymar och Messi så tror jag också att Neymar är här för att stanna, och han kommer knappast lämna inom de närmaste åren. Jag tycker det här blir mycket intressant att följa och se hur Tata hanterar. Prio 1 och 2 är naturligtvis målvakt och mittback men därefter tycker jag man ska hitta en lösning till vår anfallssituation.
Barcelona Diar Shekha
2014-03-25 18:03
Och vi kommer aldrig få en som Aguero, vi hade kunnat köpa honom i somras istället för Neymar och lite billigare till & med. Aguero och Messi i samma lag vore som Al Pacino & De Niro i samma film.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-25 18:03
Essienesque Du snackar i nattmössan min vän. När Pep Guardiola kom till rodret började han skeppa iväg nyckelspelare som blivit alldeles för bekväma. Han gav istället Iniesta och Xavi nyckelrollerna och handplockade ihop resten av kuggarna och byggde ett historiskt starkt och sammansvetsat lag. Han ville ha bort Eto'o också men på något vänster lyckades kameruniern övertyga honom att få stanna och han gavs sedermera ytterligare en säsong. Han ingick alltså inte i Peps vision eller plan och det var inget personligt utan snarare för gruppens bästa. Det är så Guardiola alltid resonerar och detta vet man om man kan sin Pep. Han bryr sig om hur du påverkar kollektivet. Vad du bidrar med. Hur väl du anpassar dig till hans sätt att spela fotboll. Hur väl du går ihop med övriga i omklädningsrummet. Peps vision var att bygga spelet runt Messi och ge honom en helt ny roll i mitten för att få talangen han besatt att explodera fullständigt och det fanns således inte plats för Sami i laget längre. Om något borde Eto'o istället vara tacksam för att han fick vara med och och vinna en historisk trippel innan han lämnade Katalonien. Inte gå ut och dela ut bittra jabbar mot en tränare som förtjänar största möjliga respekt. Att det sedan fungerade ännu bättre med Eto'o borta ur laget och att ingen saknade honom rent spelmässigt då Messi i sin nya roll dubblade målskörden Eto'o brukade stå för motsäger totalt det du påstår - att kritiken är befogad. Den är inte befogad på något sätt alls eftersom laget bevisligen inte gick under för att den store Samuel fick se sig om efter en ny klubb. Nu fanns det såklart många fler aspekter att belysa av hans plötsliga utspel i media men jag valde att fokusera på just detta eftersom jag anser att det är roten och grundskälet till Eto'os problem med Pep Guardiola. Bitterhet och oförståelse i sin "ädlaste" form.
Barcelona Diar Shekha
2014-03-25 18:00
Jag säljer hellre Neymar än Alexis Sanchwz. Jag förstår inte ens hur folk kan vilja sälja Alexis med tanke på allt han har gjort, att han ens kan vara uppe på tapeten är en stor gåta för mig, men antagligen ser vi inte samma matcher. Det är dags att Neymar petas enligt mig, hur många bra matcher har han gjort under 2014, alltså efter sin skada? Nonchalant, lägger sig och har helt enkelt inte varit bra. Sanchez och Pedro har varit grymma både vad det gäller poängmässigt samt spelmässigt. De bästa spelarna som är i form bör spela helt enkelt.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-03-25 17:56
Är det någon som ska säljas så är det ju pedro han vek ju ner sig helt efter guardiola lämna! Han går. Inte att känna igen längre!
Barcelona Amo.38
2014-03-25 17:55
Alexis är ett perfekt komplement till truppen! Han kan få ha en roll som "super-sub" eller liknande, faktum kvarstår att hans kvalitér inte riktigt räcker till för att cementera sin plats permanent i elvan. Jag tycker dessutom att Pedro är ett bättre alternativ med sin rutin och killerinstinkt.

Sen är det ju makalöst hur inkompetenta vi verkar vara på transfermarknaden, andra storklubbar gör fynd stup i kvarten medans vi står passiva och kollar på!
Barcelona Andreas-
2014-03-25 17:37
Migueli: I stormatcher är vi i behov av det där lilla extra, kolla bara på matchen mot Real Madrid. Det är Iniesta o Messi som gör skillnaden. En Kun lr Suarez hade garanterat kunna göra skillnaden också. Edit: Jag sitter o säger att vi måste sälja Alexis o köpa in Kun/Suarez. Jag säger bara att jag förväntar mig mer av chilenaren. Kravet var att han skulle bli en världsstjärna som kan göra mycket på egen hand. Det kan han inte o kommer aldrig kunna heller. I första hand behöver vi en ny mittback.
Barcelona Migueli
2014-03-25 17:17
Gabriel

Vart ska Aguero och Suarez spela i sådana fall tänker du? Dem är båda 9:or och på den positionen har vi redan Messi. De lär nog inte gilla att spela på kanten. De två kommer båda att kosta minst 60 miljoner € om inte mer. Särskilt Suarez som jag har svårt att se lämna Liverpool nu när dem med all sannolikhet kommer spela CL och utmanar om ligatiteln. Vad vi behöver är en mittback. Punkt slut. Inget mer särskilt nu när det ser ut som att vi säkrat Ter stegen.
Barcelona Migueli
2014-03-25 17:13
Andreas Vem bryr sig mål som mål. I slutändan så spelar det ingen roll om du slalomar dig genom försvaret eller om du snubblar in ett mål. Alla mål har lika stor betydelse. Jag tar hellre en Alexis som gör 16 st tap-in mål än någon som gör 6 st "världsklass mål".
Barcelona LeoMessi
2014-03-25 17:06
Gabriel (Barcelona) Ja men tror du att suarez eller Aguero skulle älska att spela på en kant och rotera varannan match? Eller vill du att pedro eller Neymar ska bänkas permanent? Dessutom så skulle dom kosta dubbelt så mycket som sanchez.
Barcelona Gabriel
2014-03-25 16:58
Heeeeeeeeela tiden! Ni får det att låta som att jag är Alexis största hatare, haha for real ge er. Hur mycket ska jag behöva förklara mig. Jag har inte glömt hans mål mot Real Madrid. Majoriteten av Alexis mål har varit enkla. Säger det en gång till och det är det sista inlägget jag skriver om det; 1. Jag tycker om Alexis och jag har varit en av hans största försvarare här inne. 2. Jag har INTE glömt hans chipp mål mot Real Madrid. 3. Jag anser att det finns plats för förbättring på just den anfallspositionerna OM man kan köpa en av Agüero eller Suarez. 4. Det handlar inte om att jag verkligen vill få honom såld, det handlar mer om att jag eftersträvar en riktig världsklass anfallare där. 5. Han får mer än gärna stanna gör min del, han är långt ifrån den första jag hade gjort mig av med - men om det uppstår en möjlighet på marknaden att köpa Agüero eller Suarez så hade jag gjort det och offrat Alexis. Det är det sista jag säger om saken. Haha, sjukt.
Barcelona LeoMessi
2014-03-25 16:55
Migueli (Barcelona) Han har väl till och med gjort 18 mål i ligan om jag inte missminner mig. Det är ingen idé att diskutera för största anledningen till att folk vill ha honom såld är för att dom inte tycker om honom.
Barcelona Gabriel
2014-03-25 16:53
Migueli Du behöver inte berätta för mig om Alexis värde eller vad han tillfört den här säsongen, jag är mer än medveten om det och jag har också varit en av Alexis största försvarare här inne. Jag säger det en gång till, jag tycker om killen. MEN, jag anser att det finns framför allt 2 anfallare där ute som kan göra oss bättre, en är Agüero och den andra är Suarez. Hade man kunnat värva någon av dessa så hade jag gjort det även om det innebar att man hade varit tvungna att sälja Alexis. Så det handlar inte så mycket om att jag verkligen vill få Alexis såld, det handlar mer om att jag ser att det finns rum för förbättring rent kvalitetsmässigt på hans position. Sen försökte jag inte heller underminera Alexis prestationer i år, han har gjort 16 mål vilket är väldigt bra men ja, majoriteten av dem har varit "enkla". Nej, tap-ins mål är inte helt enkelt det har jag inte påstått men det är långt ifrån det svåraste slaget heller. Jag gillar Alexis, tycker om honom och vet att han kämpar och sliter nästan mer än någon annan men jag eftersträvar en riktig killer anfallare bredvid Messi. Hoppas du förstår nu.
Barcelona Andreas-
2014-03-25 16:53
Barcelonistas:

Dessvärre är det för lite av den varan, det är klass på det målet. Världsklass dessutom.

Problemet för Alexis är att gör på tok för få mål av absoluta världsklass, har vi någonsin sett Alexis dra tre gubbar o bomba upp den i x:et?
Annons: