/spanien/barcelona/forum/5215.aspx/spanien/barcelona/forum/5215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-28 18:44
the cameroonians Den här gången har dom inget val. Hela truppens infrastruktur riskerar att fallera om inte ledningen täpper till blödningen denna gången. Det funkar inte med plåster längre som dom senaste säsongerna utan nu är det dags för operation. Äta, skita, sova-tiden är över för våra pampar - upp till bevis i sommar. Ska man hitta någonting positivt med resterna som är kvar efter Rosells "fest" är det väl att dom verkar ha förstått att det inte går att ta itu med saker och ting allt eftersom problemen dyker upp, utan det kräver noggrann planering och förberedelse i år om vi ska få ihop en slagkraftig trupp till nästa säsong. Att Tata eldat baken på ledningen kan mycket väl stämma men jag undrar om det inte är mera ett önsketänkande från vår sida. Jag hoppas att han har mer att säga till om än jag personligen tror. För klubbens bästa förstås.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2014-03-28 18:23
Barcelona's main team doctor reportedly didn't attend game against Celta on Wed because he was in Germany to test Dortmund's Gundogan. EDIT: såg att jag är 4 timmar efter på den pucken... Men oavsett: Får känslan av att vår ledning är lite mer på fötterna inför detta fönster än i somras och det tillskriver jag Tata som uppenbarligen satt krav på sportchef och president.
Barcelona Krojf
2014-03-28 18:04
Nybörjarfel...
Barcelona Krojf
2014-03-28 18:03
Sergio Busquets The Briljant Mind, ska det vara. Missa inte denna video på Yotube, som jag tyvärr inte lyckas länka. Det är mer än mödan värt. Jag lovar.
Barcelona barca show
2014-03-28 18:01
vill ni see något som gör ens dag verkligen. Se denna länk. Underbar säger bara att sån spelare är som lekt med de bästa spelarna i världen.

http://www.youtube.com/watch?v=eHXsZUAJimk
Barcelona LeoMessi
2014-03-28 18:00
Kanske inte så bra att samma domare får döma i cupen med tanke på att han kommer att känna press att kompensera real. Är helt säker på det! Antagligen bättre om det är en annan domare
Barcelona NoGo™
2014-03-28 17:52
@espcore: The Spanish Football Federation proposing to appoint Undiano Mallenco as the referee for the Copa Del Rey final.

Hah :P

Länktips: @espcore
Barcelona Krojf
2014-03-28 17:47
Barcelona The Octopus of Badia
2014-03-28 17:38
Pep vs Tata efter sina 48 första matcher som tränare för Barcelona: Pep; 36W - 7D - 5L. 130-40 i målskillnad. Med och slåss i samtliga tre turneringar. Tata; 36W - 7D - 5L. 136-36 i målskillnad. Med och slåss i samtliga tre turneringar. Tänka sig vad Tata skulle kunna åstadkomma med en trupp som inte är lika mentalt och fysiskt slutkörd, med avsaknad av någon större variation, som denna. Minst sagt imponerande.
Barcelona Krojf
2014-03-28 17:33
För alla er som är kritiska i överkant mot Pinto,kan jag rekommendera er att ta en rejäl titt på Youtube; "Busqets killerpass vs Malaga" (länkad). Pinto slår nära nog exakt samma pass som han gjorde till Sergio Roberto när denne i all sin tveksamhet passade tillbaka och därmed ställde sin egen målvakt i matchen mot Celta Vigo häromsistens. Jävla Pinto tänkte säkert många. Men Busqets som satt på bänken och såg på, tänkte nog nåt helt annat. Ty Busquets i samma situation och som han befunnit sig i så många gånger även med Valdes i mål, vänder i all den sin trygghet och spelförståelse som Sergio saknar, snabbt med bollen och slår en lång pass i djupled och öppnar därmed upp hela motståndarlaget För den som det till äventyrs undgått att Pintos pass är helt i enlighet med en central bit av Barcas spelupplägg när det tar sin början bakifrån egen målvakt(förutsatt att inte fel Sergio finns på plan), så ta er tid att läsa Thore Haugstads eminenta taktikgenomgång under rubriken "Sergio Busquets: Measuring his real value". I artikeln finns länkar till youtubeklipp som illustration till vad Haugstad vill ha sagt. Bl a ovan nämnda. Ett smakprov kanske kan locka till obligatorisk läsning: "In such scenarios, he often faces his own goal too, with players rushing at him from behind like a pack of wild dogs. Put anyone else in that situation repeatedly and they are bound to lose it, just as Barça discovered with Thiago against Málaga" (klipp följer/min anm). Och nu senast alltså Sergio Roberto mot Celta Vigo.Vad säger det oss? Jävla Pinto? Ett tips till: Gå in på Youtube och sök på the Briljant mind of Busquets. Vilken ovärderlig fältherre han är!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-03-28 16:59
@NoGo™ :

Samma namn som Valdés son!
Barcelona NoGo™
2014-03-28 16:33
Härligt dag för Montoya! Först kritar han på ett nytt kontrakt o sen så ska han bli far också, gratulerar!

Martin Montoya announces on twitter that his girlfriend Maite is pregnant. The couple's son will be named Dylan. [@2montoya]
Barcelona ElTriplete
2014-03-28 15:52
För i helvete.. Är på studieresa så har inte hängt med så mycket men såg precis att Montoya förlängde kontraktet med Barca..
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-03-28 15:14
Kolla bara vilken douchebag Ronaldo är. Stackars Bale.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-28 14:53
Ragnar Rök Du kan vara lugn, jag är ingen MOD, och "tillrättavisning" låter så hårt. Jag bara påpekade att det är relativt onödigt att klistra in här det som sägs på andra sidan. Skulle alla börja göra det så skulle vi få ett slags hybridforum av Puertan och Rambles och det vill vi nog inte i ärlighetens namn. Mörkertalet är redan stort nog i form av pajkastning sidorna emellan genom PM bl a, låt oss hålla det där.
Barcelona KristoferDelija
2014-03-28 14:46
Ber om ursäkt att det inte handlar om Barca men jag har nåt riktigt kefft problem på Fifa. Ibland blir mina spelare helt stillastående och rör sig ingenting och blir helt stillastående och kan bara ha bollkontroll. Det blir så när jag springer upp med en spelare och sen byter spelare samtidigt som jag håller springknappen åt andra hållet och spelarna byter av sig själv också efteråt. Sjukt drygt problem! Sjukt sjysst ifall nån vill hjälpa?:)
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-28 14:40
Jag upprepar så min ursäkt hamnar i rätt ordning: Ber hemskt mycket om ursäkt! Ärligt. Regler är till för att följas och jag ska genast läsa det finstilta. Och som du kanske märker skriver jag detta i den ruta där jag gjorde mig mer än förtjänt av din tillrättavisning. Förlåt. Får nog börja fundera på ett nytt "nickname" för att om möjligt sudda bort skammen. PS. Nu har Ragnar gått upp i rök. DS.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-28 14:22
Ragnar Rök Fullständigt onödigt att klistra in texter från Puertan, läs gärna reglerna för forumet. Dessutom undgår inte diskussionerna därinne någon här ändå eftersom alla härinne läser i Puertan varje dag och vice versa. Även dom som säger "inte jag iaf" :) När det kommer till djupt inrotade genetiska koder hos oss som tex nyfikenhet, är vi alla neandertalare min vän.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-03-28 14:17
Ryktena säger ju att Barcas läkare Pruma besökte Gundugan i Tyskland. Men i själva verkar var han i Borås hos Elfsborg ;) http://www.bt.se/sport/bara-vill-lara-av-elfsborg(4220814).gm
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-28 14:01
Svar till Xaviestas ovanstående och helt rättmätiga tillättavisning. Tummen ner för mig. Ber hemskt mycket om ursäkt! Ärligt. Regler är till för att följas och jag ska genast läsa det finstilta. Och som du kanske märker skriver jag detta i den ruta där jag gjorde mig mer än förtjänt av din tillrättavisning. Förlåt.
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-28 13:17
Kommer hon till hans försvar?
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-03-28 13:15
Shakiras nya låt som handlar om Pique!
Barcelona petersays
2014-03-28 12:45
@Migueli:

Och VitaminWater, Nestea, Minute Maid och Powerade. Se länk så ser du ägarförhållanden inom de flesta stora märken. Intressant att hela världen styrs av 8-10 märkesfamiljer.
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-28 12:39
Sir Alexis! Jag känner mig verkligen inte bekväm med att det står Qatar Airways på våra tröjor. Vill jag vara finklädd så klänger jag mig fortfarande fast vid Unicef. Men om man döper om Camp Nou till Camp Qatar så lär det bli revolution och klubbens eventuella adelsmän, kommer att gå samma öde till mötes som sina likar under den franska revolutionen.
Barcelona Migueli
2014-03-28 12:29
Äger inte The Coca Cola Company Fanta och Sprite m.m? Jag har för mig det. I sådana fall blir det bara Pepsi som gäller framöver.
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-28 12:21
Så länga Real Madrid lägger det extra tillskottet på spelare som Bale, så kan det å andra sidan vara en taktisk manöver att hålla era vanor vid liv.

Kan någon förresten förklara varför brittiska spelare blir blekare i Spanien än dom är när dom befinner sig i solfattiga England?
Barcelona LeoMessi
2014-03-28 12:11
För varje cola vi dricker så kommer vi att skänka en slant till real ju:P
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-28 12:07
Grabbar, drick Coke tills ni spyr istället. På så sätt kan ni båda äta kakan och ha den kvar.
Barcelona AndreD
2014-03-28 12:02
Ragnar Rök Då var det sista gången man drack Coca Cola :)
Barcelona Sir Alexis
2014-03-28 12:01
@Ragnar Rök:

Annons: