/spanien/barcelona/forum/5199.aspx/spanien/barcelona/forum/5199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-03-29 22:43
B-Guden

Fast vi har verkligen inte sämre spelare än Real i försvaret.

Alba är världens bästa VB, Alves är bättre än både Arbeloa och Carvaj eller vad han heter. Pique när han är i form som nu är bättre än dem båda psykfallen Ramos och Pepe. Bara Mascherano som är sämre än samtliga där....
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-29 22:42
De som hatar Neymar är 100% Laporta Cruyff trogna. Om Cruyff säger imorgon häng Xavi kommer de börja argumentera för det
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jawwa
2014-03-29 22:41
Till er neymar haters. Låt oss göra en rättvis jämförelse.... Bale, världshistoriens dyraste spelare med rutin från europa och CL har uträttat betydligt mindre än neymar. Han har i ärlighetens namn varit riktigt usel. Neymar är blott 21, kommer till ett lag med en spelide som fått spelgenier som Lillian thuram och tillochmed barca sonen cesc att stundtals se vilsen ut. Han kommer till ett lag där han inte har i närheten av messi xavi iniestas status. Han kan inte språket kulturen och allt som hör därtill. Lägg dessutom till att han har en galen press på sig. Med det i åtanke får hans första säsong anses vara helt ok, Personligen hade jag hade inga direkta förhoppningar första säsongen , då jag anser det vara ett anpasssningsår. Jag är övertygad om att han kommer bli riktigt bra och viktig i framtiden.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:36
socccerfan1 (Barcelona) Haha han är fullkomligt seriös! Han känner sig som en Gud och jag står där och känner sig överlägsen samtidigt som han vill att hans lagkamrater kysser hans fötter där
Barcelona socccerfan1
2014-03-29 22:33
LoeMessi

ahahah jag vet!! ibland undrar jag om han på allvar tror att det ser "coolt" ut.. eller om han ba fular sig
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-03-29 22:32
Highhlights med Ray För de som säger att Neymar tog hands i straffsituationen. 8:12 i länken perfekt vinkel. Absolut ingen hands på Neymar, solklar hands på Espanyols spelaren.
Barcelona zick9
2014-03-29 22:31
Man har Ronaldo och Bale men Ramos av alla tar frisparken...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-29 22:30
Jeffson:

Håller med. Vi culés ska inte haka på Madrid-propagandan om att Neymar är överskattad osv. Tvivlar man på Neymar så har man hamnat i fällan skapad av de som vill vår klubb illa. GLÖM ALDRIG att Perez krälade på sina knän för att få Neymar men blev nekad för att desperationen var för tydlig. Neymar är en framtidsinvestering och jag tycker att han har visat prov på väldigt mycket spelförståelse även om det finns delar kvar att slipa på. Efter VM får han sig också en riktig försäsong och pressen kommer att avta när lugnet har lagt sig.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:30
Nu får Ronaldo ta en frispark som bara behöver skjutas mot mål för att det ska bli mål:P dom borde utnyttja Rayos divison 6-försvar mycket bättre än dom hittills har gjort
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-29 22:29

Om ni pratar om Neymars youtube-highlights från Santos och när den brasilianska landslaget har mött kalle-anka lag runt världen senaste 2-3 år så håller jag med om att han har uträttat mer än Robinho.

Jag pratar om senaste matcherna i FC Barcelona. Killen har knäckt alla rekord när det gäller att sumpa målchanser senaste 3 månader. Han suger match efter match.. Kom inte och säg att han låg bakom vinsten från senaste El Classico.
Ta av dig dessa glasögon som har blivit trend i det här forumet.

Han har inte spelat bra nu i 3 månader.
Det enda jag håller med om är att det är hans första säsong och han ska få mer chans för att bevisa sitt värde. Jag, jag tycker inte att han är värd den summan man betalade för honom om tittar på hans spel sista tiden.
Kan det vara att han är ur form? Jag vete fan men det ser inte bra ut, det är bara titta på alla matcher vi har spelat i 2014 när han har varit på planen..

Som sagt, det är min åsikt.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:27
socccerfan1 (Barcelona) Tro mig, han skulle fira så där om han gjorde mål på ett f-15 lag haha
Barcelona socccerfan1
2014-03-29 22:24
Cristiano o hans fjantiga målgester .. Asg
2014-03-29 22:23
Jag är inte alls imponerad av Reals spel. Dortmund kommer sänka de men årets upplaga av Dortmund är skadad och går på halvfart, trots det kommer de få stora problem av tyskarna.
Jeffson
2014-03-29 22:18
Haha snälla nån! Neymar har redan uträttat mer i sin karriär än vad Robinho har gjort, trots åldersskillnaden. Och det är inte min åsikt, det är fakta. Min åsikt är att man bör låta en 21-åring som kommer till ett nytt land, ny världsdel, ny kultur, nytt språk och nytt sätt att spela fotboll på få bra med tid att anpassa sig innan man börjar döma ut hela karriären. Speciellt om denne tillhör ens egna klubb. Men alla har som sagt rätt till sin åsikt.
2014-03-29 22:17
Varje gång man kollar på höjdpunkterna på el clasico kan man inte komma ifrån att Di Maria kom allt för enkelt förbi för att motta in inlägg utan stress på en Benzema som är 100 meter högre än Mascherano(gimlei).
Barcelona LeoMessi
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Haha nej Gud nej!! Rayo skulle kunna göra 5 mål och ändå torska. Deras försvar håller alldeles för låg nivå
Barcelona Andresito
Snyggt av Ronaldo, prestationen sänks dock av hans arroganta målgest.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:16
Alltså när jag ser Ronaldo fira ett mål så har jag lust att knäppa honom. Alltså helvete vad jag hatar hans målgester. Fast detta är såna lag han får känna sig bra mot;)
2014-03-29 22:16
@LeoMessi:

Du förväntar dig väl inte att Real Madrid ska tappa poäng ikväll?
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:14
Det är ändå rätt illa hur dåligt försvar rayo har:/ Ingen håller koll på motståndarens löpningar.
Barcelona B-Guden
2014-03-29 22:14
Om Rayo vågar satsa lite mer offensivt kommer odm hänga några kassar, skillnaden på Reals och vårt försvar är, vi har sämre spelar, gör fler misstag per spelare, Real försvarar inte som ett lag, framför allt är det Bale och Ronaldo som fuskar i deffensiven

det är väl också det som gjort att dom kallar vårt försvar för sämst, medans dom släppt in mer mål än oss. Det är inte lika tydliga misstag från dom eftersom det är laget som fuskar medans vi har spelare som är dåliga.
2014-03-29 22:11
OOOOOooh SHiiit!

Hur kunde vi missa såna läge???

Den där Neymar luktar som Robinho.. (Min åsikt, ni får ha er))
Jeffson
2014-03-29 22:09
Att kalla Atletico för Patetico nu känns lite två år för sent va? På vilket sätt ör dom patetiska nu? De har en lönebudget långt under våran. De har en övergångsbudget långt under våran. De brukar bli tvugna att sälja av sina bästa spelare och de har en trupp som spelare för spelare ör sämre än vår trupp. Ändå har de en poäng mer än oss och tre fler än Real. Hur är det patetiskt? Och sedan jämföra en sval David Villa över 30 med Neymar 21. Ja det är iofs upp till var och en om man vill sörja det bytet men isåfall lider jag lite med dig. Jag gillar Villa men han var fan inte bra den sista tiden. Det har inte Neymar heller varit men Neymar är framtiden och kommer bara bli böttre och bättre, något som man knappast kan säga om Villa. Men visst, jävla skitledning som sålde bytte ut Villa mot Neymar. Edit: skriver som en kratta men orkar inte ändra alla stavfel. Jävla ipad!
2014-03-29 22:00
Solo robar! Solo robar! Solo robar! ;)
Barcelona Andresito
2014-03-29 21:58
@Cule4ever!:

Hade inte vi köpt Neymar så hade Real gjort det. Simple as that. Samtidigt så har inte Villa tillfört speciellt mycket till Atlético, hans kurva har gått neråt sedan länge
2014-03-29 21:57
Matchen mellan Espanyol -FC Barcelona är upp nu.

Till er som missade matchen.. (Jag missade den också)..
Barcelona DM1982
2014-03-29 21:51
Om jag inte har sett fel så har Atletico oss på tisdag, Villarreal till helgen och sedan Barcelona igen. Tufft för dem.

Vi har Betis hemma i ligan, överkomligt om man säger så.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-29 21:49
Starkt av Atletico att vinna borta mot Bilbao!

Men som sagt dem är helt slutkörda nu, vilket gynnar oss.

Både vi och Atletico drar ifrån Real och pressen är nu på dem. Tappar dem mot Rayo? Tveksamt va?;)
Cule4ever!
2014-03-29 21:48
Cule4ever!
2014-03-29 21:48
Att vi köpte Neymar som hade ett år kvar på sitt kontrakt och dumpa Villa till en guldkandidat är kanske den dummaste beslutet av vår patetiska ledning...
Annons: