/spanien/barcelona/forum/5197.aspx/spanien/barcelona/forum/5197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-06-24 15:35
Vi är inte direkt i en situation där vi kan chansa med ungdomar. Tyvärr. Om Xavi lämnar så har vi Iniesta, Rakitic, S.Roberto och Rafinha på mittfältet. Alldeles för tunt. Säsongen är lång och skador/avstängningar kommer komma. S.Roberto är ingen höjdare precis så det lämnar oss med 3 mittfältare varav 1 av de 3 (Rafinha) inte har prövats på en hög nivå. Vi behöver en till mittfältare om Xavi lämnar och det tror jag de flesta håller med om.
Barcelona Barca 666
2014-06-24 15:30
Äntligen ett rykte jag gillar starkt dvs Kroos till Barca....får vi in honom för omkring 25 miljoner så har vi gjort riktig bra silly season när det kommer till mittfältet

Om vi får in honom så tror jag mittfältet ser ut så här:

Busi-Mascherano - Defensivt
Kroos-Rakitic-Rafinha-Iniesta - Centrala
Xavi (om han blir kvar) annars Sergio Roberto som backup till centrala mittfältet

Kroos kan även spela som defensiv mittfältare om det skulle behövas....han kommer ge oss en annan dimension som har saknats sedan Yaya & Keita tiden dvs grymma skott utifrån straff området...han bryter mönstret lite liksom

Vi har redan sålt Cesc för 33 miljoner och får vi in Kroos för omkring 25 så har vi alltså lagt ut 45 miljoner för (Kroos+Raktitic) och fått in 33 dvs mittfältet har kostad oss omkring 12 miljoner...Kroos har en utköp klausul på 40 miljoner dvs max man behöver betala gör Barca detta så har mittfältet kostat oss 60 miljoner men vi har fått in 33 miljoner dvs 27 miljoner Euro

Kroos och Raktici får denna och nästa säsong att bevisa de är värda Barca (vilket jag inte tvekar på idag)....om de inte lyckas full ut kan man ändå sälja de till bra peng och vi får också hem Suarez (Denis Suarez) då....Om vi gör allt klart med Kroos hoppas jag nästa 2 värvningar är mittbackar och då börjar allt se faktiskt lite ljusare ut

Som sagt anfallet behöver inte några förändringar efter 2 mittbackar kan man börja med att:

1. Ge Dani Alves 1-2 år förlängning och börja spela in Montoya
2. Börja sälja av: Cuenca, Tello, Afellay och Bojan - här bör vi klara få in 30-40 miljoner Euro för dessa spelare
3. Skulle någon av Pedro (som mål mässig gjorde sin näst bästa säsong förra säsongen) eller Alexis (som gjorde sin bästa säsong förra året) lämna då kan vi börja tänka på ersättare

Ekonomisk om vi nu har 120 miljoner att spendera denna fönster så är detta fullt möjligt om inte vi betalar 85 miljoner Euro för Suarez vilket jag inte hoppas:

1. Målvakter: Ter Stegen + Bravo = 24 miljoner
2. 2 mittbackar - 50 miljoner typ (Rojo 10 miljoner vilket hans klubb säljer honom för och en lite dyrara typ Hummels 30-40 miljoner Euro och jag tror vi kan göra affär med Dortmund)
3. Mittfält: 12-27 miljoner Euro Rakitic+Kroos (om nu detta stämmer kom också ihåg att vi har fått in 33 miljoner från Cesc affären)
4. Anfallare: Higuain (vet att alla inte gillar honom men han har bevisat sig i La Liga, Kan Spela med Messi och gör en hel del mål samt rätt ålder) eller Hazard som kan nog tänka sig lämna Chelsea pga av deras spelstil och han kan nog passa in hos oss men då måste Pedro eller Alexis offeras vilket jag inte vill men dessa 2 kan vi nog förhandla oss en deal med....Finns även Balotelli som Milna kan tänka sig att sälja men frågan är kommer han passa in personlighet mässig...vore kul och ha honom i laget :-)

Sry för lång inlägg
Barcelona ElRaval
2014-06-24 15:16
@Gabriel:
Precis min poäng. Vi har ersatt Fabregas med Rakitic och Xavi med Rafinha rakt av. Förutsatt att det inte blir några nya spelarköp på mittfältet så kommer Rafinha få nog med speltid. Och om Kroos kommer så tror jag trots det att Rafinha kommer få massa speltid eftersom Lucho av alla plockar med honom.
Barcelona Bentley King
2014-06-24 15:05
Jag hade en sjuk dröm där jag gick fram till Koke och viskade i hans öra att borde skriva på för Barca haha! Han smilade tillbaka och gav tummen upp
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-06-24 14:50
B-Guden

Du är medveten om att Xavi kommer att lämna eller? Det behövs en till mittfältare. Jag tror knappast du behöver oroa dig över Rafinha eftersom Lucho hade hand om honom i Celta och vet vad han går för.
Barcelona B-Guden
2014-06-24 14:42
@ElRaval:
Hoppas du skämtar med mig speltiden roberto fick var ett skämt, om rafinha inte får 2-3 gånger mer än vad han fick borde han ha lånats ut 1 år till. förra året hade vi på offensiva platserna Xavi Iniesta cesc roberto, och roberto fick 5 minuter speltid i månaden. om kroos kommer har vi Xavi Iniesta Raktik Kroos Rafinha Roberto. Varken rafinha eller roberto kommer utvecklas och så har man fuckat upp ännu en talang.
Barcelona ElRaval
2014-06-24 14:38
@B-Guden:

Nja inte alls. Sergi Roberto fick en hel del speltid förra året. Jag utgår från att Rafinha går om honom i rangordningen nu.
Barcelona LeoMessi
2014-06-24 14:35
Jag vill verkligen inte se higuain i Barcelona. Bara för att real lyckades blåsa Napoli ordentligt så betyder det inte att higuain är så bra som transfersumman antyder.
Barcelona -SAMI-
2014-06-24 14:23
Får en känsla det blir higuain.

@Barclasico:

Barcelona B-Guden
2014-06-24 14:23
@Barclasico:

skriv gärna fler såna uppdateringar men ta alla i ett inlägg istället :)
Barcelona Barclasico
2014-06-24 14:21
Llorente (Juventus): "Barça and Atletico? I feel great at Juve. I enjoy holidays, I didn't get offers and that's good because I stay." [sky]
Barcelona Barclasico
With Aguero, Reus and Van Persie almost ruled out, Barcelona remaining forward options are Luis Suarez, Higuain and Hazard. [md]
Barcelona Barclasico
Man United have sounded out Barcelona midfielder Xavi (34), but the player, who will leave, wants to join a less high-profile club. [md]
Barcelona Barclasico
2014-06-24 14:20
PSG are still looking for a right back but they have ruled out signing Dani Alves (31), also because of his age and salary. [le parisien]
Barcelona Barclasico
Jeremy Mathieu told Valencia that Barcelona will soon make a formal bid and asked to start talks without sticking to 20M buyout fee. [sd]
Barcelona Barclasico
Barça and Liverpool are in advanced talks for Luis Suarez in a complex deal. Liverpool know Suarez wants to join Barça [md]
Barcelona B-Guden
2014-06-24 14:14
@Gabriel:

aa men då är min fråga vafan skulle dom hem med Rafinha och göra ?; om xavi inte lämnar så kmr han få minimalt med speltid, så fucka man en talang
Barcelona Gabriel
2014-06-24 14:02
Vad tycker ni här inne angående vårat påstådda intresse för Kroos? Personligen tycker jag att han är en väldigt bra spelare, lite små seg dock, men ett rykte jag välkomnar med öppna armar iaf. Även om jag personligen hellre hade sett oss behålla Thiago, men men.

Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-24 13:52
@Gud är störst! - Pep el rei!:

Han platsar ju lätt i vår startelva idag kan man lugnt säga. En back briljerar inte bara med längd, spänst, snabbhet och styrka. Marquez har det Puyol hade: exceptionellt positionsspel. Precis som du nämnde.
2014-06-24 13:51
@Jesper:

Det där borde han göra lite oftare. Det var sådana konster som fick en följa Man Utd-matcher för 7-10 år sedan. Inte för att det vara fullständig show a la Ronaldinho men betydligt mer showande/dribblande än vad han har etablerat i Real Madrid.
2014-06-24 13:48
@Jesper:

Det säger väl ganska mycket om hur lyckade våra transfers har varit...
Jesper
2014-06-24 12:30
@KarmaIsAKaranka:
Underskatta inte Keita, han var trots allt en av våra mest lyckade spelarköp hos oss...
Barcelona NoGo™
2014-06-24 12:22
De verkar som att United snart kommer att göra klart med Ander Herrera, surt för Bilbao.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-24 12:21
Hoppas ryktet om Kroos stämmer, hade varit en bra värvning om vi nu inte lyckas med Koke. Lär bli billigare också.
Barcelona Z_Z
2014-06-24 12:21
Vore underbart att få in Kroos faktiskt. Dels för att det kan behövas lite mer bredd på mitten (om nu Xavi sticker) och framförallt för att se till att inte Real köper honom då han skulle kunna bli väldigt giftig tillsammans med Modric.

Barcelona Barclasico
2014-06-24 12:09
Barcelona have made an offer of less than 15M for Valencia defender Jeremy Mathieu (30). Valencia stick to his 20M buyout fee. [sport]
Barcelona Barclasico
2014-06-24 12:09
Alexis Sanchez (25) has offers from Arsenal and Liverpool. His agent met with Arsenal coach Wenger after Spain-Chile last week. [cope]
Barcelona Barclasico
2014-06-24 12:08
Barcelona have made Bayern Munich midfielder Toni Kroos (24) a formal offer. The German's contract at Bayern expires next year. [kicker]
Barcelona B.BOSS
2014-06-24 11:53
Suarez vill också ha mycket boll vid fötterna och kombinera sig genom. Han gillar att ta de där ruscherna med bollen. En anfallare som jobbar mindre utan boll hade varit perfekt som klose och eto. I Barca spelar man efter Messi så enkelt är det. Vi får anpassa oss efter honom så länge han levererar. Finns så många exempel då Messi inte tar en löpningar eller stannar upp och precis utanför straffområdet bara för att få en sidledspass av Neymar eller Alexis. Förra säsongen misslyckades han att sätta dit de chanserna. Det var så frustrerande och det fick Alexis och Neymar se så medelmåttiga ut. Det är bara se hur Neymar stortrivs i Brasilien och vilka svåra kombinationer han skapar med en nolla som fred. [QUOTE=One_LionelMessi]Vi behöver inte Suarez. Vi har bolltrollkarlar i Neymar och Messi. Vi behöver en anfallare som går mer på avslut och rakar till spelet = Är det någon som går rakt på mål och avslut så är det just Suarez..... vad menar ni?? [/QUOTE]
Barcelona Blaugrana91
2014-06-24 11:43
1.70 ligan Ska man nu satsa så ska man satsa stort anser jag. Higuain är en medelmåtta och håller inte för Barca. Lägg till att Napoli vill ha €70M... Då är det ju mer värt att värva Suarez för €85M.
Annons: