/spanien/barcelona/forum/5191.aspx/spanien/barcelona/forum/5191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona I.Cuenca
2014-04-01 20:07
Davids3 (Barcelona) 2014-04-01 20:03 Själv missar man nästa hela matchen eftersom jag ska spela korpenmatch själv :'( Då hade jag hoppat korpen he he
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2014-04-01 20:03
Själv missar man nästa hela matchen eftersom jag ska spela korpenmatch själv :'(
Barcelona Davids3
2014-04-01 20:02
Ang. Man U - Bayer kan jag inte bestämma mig om jag ska hoppas att United vinner eller om att Bayer vinner så vi kan få de i semi och köra över de, hatar de så mycket, speciellt Oscarstjärnan Robben.
Barcelona Davids3
2014-04-01 20:01
Startopstillingen ser således ud: Pinto, Alves, Piqué, Mascherano, Alba, Busquets, Xavi, Cesc, Iniesta, Neymar og Messi.

Jag gillar startelvan, eller vad tycker ni ?
Barcelona Sir Alexis
2014-04-01 19:59
@zick9:

Neymar har större potential än Henry och Eto. . han är bara 22, trots ny miljö och sin ålder har han gjort en mycket bra första säsong. Ni är för negativa här inne
Barcelona B-Guden
2014-04-01 19:56
@Qanii:

Nöjd ? haha måste skrivit fel, håller med ett stort misstag av tata enligt mig, Cesc Xavi Busquet Iniesta Messi Neymar ska inte spela tillsammans Spelare vi med 4 mittfältare + Messi ska den andra anfallaren vara Pedro eller Alexis, nu blir det bara jävla kladd och albi hemåtlöpningar.
Pedro är den spelare som är bäst utan boll enligt mig i både försvar och anfall han vet när han ska gå på djupet när han ska möta och va med i vägspel osv.

Känns som Neymar spelar för sina Youtube trix, för både Alexis och Pedro har varit bättre och nu är det Cl slutspel ingen jävla match att hitta formen i
Barcelona LeoMessi
2014-04-01 19:56
Det roliga är att simeone sa att det är "högst osannolikt att Diego startar". Haha som om någon skulle gå på det? Man utgår väl alltid från att motståndaren ställer upp med dom bästa spelarna? Ingen tränare går på det där
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-04-01 19:54
Om vi för spelet som vi borde så går det väl med spelare som inte kan pressa ordentligt.....Kan bli farligt..
Barcelona Bentley King
2014-04-01 19:51
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Neymar Messi Iniesta #fcblive Den officiella elvan
Barcelona Andresito
2014-04-01 19:51
B-Guden

22/23 och 29/30 april
Barcelona Qanii
2014-04-01 19:50
Måste säga att jag är nöjd med att Neymar startar idag. Neymar tar inte det defensiva arbetet! hade hellre sett Pedro eller Alexis till höger. såg ni hem jobbet Pedro tog i senaste matchen när Alves gick bort sig.... Hoppas att Neymar verkligen krigar och kämpar idag
Barcelona B-Guden
2014-04-01 19:47
när spelas semifinalerna ? Viktigt ifall jag ska köpa ett abonemang så jag kan se alla cl matcher
Barcelona B-Guden
2014-04-01 19:45
kan man köpa matchen nånstans under 150 kr ?
Barcelona zick9
2014-04-01 19:42
@fc__Barça:

Tata har ju sämre spelare också. Kolla vilka spelare Pep hade. En ung Xavi, en Puyol som spelade varje match, Eto'o och Henry på topp tillsammans med Messi istället för spelare som Alexis och Neymar. Ja, du fattar... :)
Barcelona NoGo™
2014-04-01 19:31
Våra motståndare kommer ställa upp såhär.

Courtois; Juanfran, Godín, Miranda, Filipe Luis; Gabi, Tiago, Koke, Arda Turan; Villa y Diego Costa. Via @diarioas
Barcelona The Octopus of Badia
2014-04-01 19:29
Barcelona line-up (unofficial): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Neymar Messi Iniesta #fcblive [rac1]
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-01 19:18
NoGo™ (Barcelona) Grymt han har dömt oss tidigare. En erfaren cl domare.
Barcelona Messidinho_10
2014-04-01 19:14
Börjar bli nervös grabbar. Det här är en oerhört viktig match ett misstag och vi kan vara ute från världens bästa turnering!!
Barcelona IlTriplete
2014-04-01 18:57
Intressant klipp från förra matchen, 0-0 i januari på Calderon. De lyser upp Mascheranos insats och lite av Arda Turan men även Atletico rent allmänt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-04-01 18:27
Jag är för fyra mittfältare med Iniesta i en friare roll men det enda jag absolut vill undvika är Neymar på högerkanten. Likt Gabriel skulle jag inte ha några problem med att man spelar Alexis eller Pedro, men om brassen startar så borde det vara antingen till vänster, med Iniesta som högerytter med frihet att röra sig överallt på offensiv planhalva, alternativt att man spelar honom som striker med uppgift att alltid ligga och hugga på djupet, och att Messi får den fria rollen till höger med Iniesta till vänster. Det enda jag begär är att man inte låser fast brassen på högerkanten då han är totalt handikappad där. Det är annorlunda med Iniesta, båda spelarna har sina styrkor i utmanandet men Neymar måste ha farten där han kan vika in och gå på avslut där däremot Iniesta är mer flexibel och enligt mig också skulle göra det mycket bra på en högerkant.

Jag är annars inne lite på att kanske spela Alexis som forward, och i så fall peta Neymar, vilket allvarligt talat knappast skulle vara orättvist sett till hans senaste prestationer. Alexis har styrkan att brottas med Atléticos bryska försvarare och även skickligheten på huvudet, vår klart bästa offensiva huvudspelare, och det enda målet vi har gjort mot Atlético i år kom dessutom till på inlägg och nick.

Nyckeln blir att Iniesta och Messi, återigen, presterar nu när det är dags för stormatch och att mittbackarna håller koll på Costa. Det krävs ständigt understöd, där Mascherano trots sin längd gärna med sin aggresivitet och ettrighet får ta duellerna med Costa där Piqué tar djupet bakom. Sen räknar jag med att Alba och Dani tänker på defensiven idag då Atlétis kantspel håller hög klass. Gäller att vi inte blir indragna i deras kamp och brottarfotboll där tempot och de snabba spelvändningarna lär vara till deras fördel utan att vi i rätt lägen väljer att vila med bollen och inte gå bort oss i onödan, men samtidigt väljer rätt tillfälle att trissa upp tempot och spela oss igenom deras försvar. Denna backlinje är en av de bästa i Europa och det krävs att vi fortsätter tro på vår spelidé, men även att vi varierar anfallen. Skott utifrån lockar upp backlinjen och med Alexis samt Cesc på planen har vi hot vid inlägg.

Och till sist, det allra viktigaste. Pinto får fan inte börja dribbla i eget straffområde idag, rensa upp bolljäveln när du utsetts för press!
Barcelona fc__Barça
2014-04-01 18:25
IlTriplete Det man måste tänka på när man jämför Tata/Guardiolas första säsong är att Giardiola tog över ett Barcelona som hade det väldigt tungt medans Tata fick ta över ett lag som dominerat totalt de senaste åren. Med det sagt så tycker jag inte Tata ska ha någon skit för han har ändå fått det kämpigt eftersom vi med mittbacksfrågan m.m. inte är det bästa laget i världen som vissa förväntar sig efter dessa framgångsrika år. Som sagt så är det ett ganska otacksamt uppdrag Tata har men jag tycker han klarat av det riktgt bra! Önskar bara att han skulle våga göra lite mer förändringar i spelet men det kommer säkert.
Barcelona -SAMI-
2014-04-01 18:20
@Ronaldinho the original:

Varför ?
Barcelona IlTriplete
2014-04-01 17:54
Det var någon härinne som nämnde att Tata gjort ett väldigt bra jobb och får mycket oförtjänt skit. Det fick mig att vilja kolla upp statistik från Guardiolas första säsong jämfört med Tatas första säsong här i Barcelona.

LA LIGA (efter 31 omgångar)

Guardiola: 78 poäng, 88-24 i målskillnad
Martino: 75 poäng, 89-25 i målskillnad

COPA DEL REY (innan finalen)

Guardiola: 6-2-0, 13-5 i målskillnad
Martino: 7-1-0, 25-4 i målskillnad

CHAMPIONS LEAGUE

Guardiola: 5-2-1, 24-11 i målskillnad
Martino: 6-1-1, 20-6 i målskillnad

TOTALT (alla 3 turneringarna):

Guardiola: 36-7-4, +85 i målskillnad
Martino: 37-5-5, +99 i målskillnad

Sammanfattning: allt i allt så är det nästan exakt samma sak. Guardiola tog 3 poäng fler vid omgång 31 och Martino har bättre målskillnad. Visst ska man inte stirra sig blint på statistik, som Real-fans brukar göra, men Martino har fått mycket oförtjänt skit. Han borde hyllas lite mer. Hoppas att han kan leda oss till en trippel!
Barcelona NoGo™
2014-04-01 17:35
@SUPERBUSQUETS:

Felix Brych, han är tysk.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-01 17:26
Någon som vet vem som e huvud domare i kvällens match ??
Ronaldinho the original
2014-04-01 17:14
Saknar Seydouu Keita :(
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-04-01 17:12
Tror å hoppas stenhårt på den här elvan:

------------------Pinto----------------
Alves--Pique--Masch--Alba-
------------------Sergio-----------------
------------Xavi---------Iniesta------
-------------------Messi-----------------
-------Alexis-------------Neymar----

Cesc såg seg ut sist medans xavi varit i toppform. På Camp Nou känns det onödigt med en extra mittfältare..Med tanke på atleticos troligtvis defensiva inställning.
Barcelona Gabriel
2014-04-01 17:01
Angående kvällens match så hoppas jag att Tata ställer upp som han alltid gjort när det varit stormatcher, förutom en enda skillnad - Neymar på bänken och Alexis från start.

Tycker inte Neymar har varit sådär supereffektiv och jätte bra på sistone och ett sånt här målsnålt möte (som det lär bli) gäller det att ta vara på chanserna. Visst nu är väl inte heller Alexis den mest effektivaste heller, då lär man förespråka Pedro istället. Men Atletico är ett sjukt starkt fysiskt lag, jag vill ha in Alexis pga hans styrka och fysik - just därför.
BARCA-més que un club
2014-04-01 16:56
@ElTriplete:

:D
Barcelona Gabriel
2014-04-01 16:56
Pep.G ° TAATATTATATTATATATA

Precis, en riktig fjant, aldrig att jag vill se en sån spelare i våran vackra tröja.

Angående Hummels VS Subotic så vet du, och säkert nästan alla här inne om att jag är svag för Hummels. Med det sagt så är han absolut inte världens bästa back, han har en del svagheter som han måste jobba med. Han kan vara lite oljig och nonchalant ibland men det är också den enda svagheten jag ser i honom. Jag vet ärligt talat inte varför det blivit en så stor sak av att han är "seg" för det tycker jag inte alls att han är, inte så att han är världens snabbaste men folk får ju honom att låta som en snigel. Jag älskar hans positions och huvudspel, han känns så klockren på det sättet. Och i ärlighetens namn tycker jag inte alls att vi åker på så många kontringsmål som folk försöker få det till, snarare är det så att vi åker på mål via inlägg/hörnör/frisparkar - Hummels hade varit ett svar för detta.

Att han dessutom är så bra på att spela upp bollarna till anfallarna och kan användas som ett vapen på det sättet rent offensivt gör det inte heller sämre. Men ja, Subotic är också bra. Men jag föredrar Hummels.

Tycker du inte vi behöver 2 mittbackar? Det tycker jag.
Annons: