/spanien/barcelona/forum/519.aspx/spanien/barcelona/forum/519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2016-07-08 15:57
Arda Turan will continue at the club and has the trust from the coaching staff. [Mundo Deportivo]

Barcelona Nesto
2016-07-08 14:41
"I know Yaya since before.." sen ler han.
Undra hur han kommer att handskas med Yaya efter all skitsnack från hans agent. Förra säsongen var han riktigt dålig faktiskt.
Barcelona the cameroonians
2016-07-08 14:21
Peps första presskonferens som Man City-coach startar 14.30 för den som är intresserad. Stream i länktips.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-07-08 14:13
Nu har även ligapresidenten Tebas uttalat sig om Messis straff; -Messi är ingen brottsling, han har bidragit med över €160 miljoner i skatt till statskassan. -Däremot finns det ingen "svart hand" mot Barcelona. ...sa Tebas som är en uttalad Real-supporter och facist...
2016-07-08 14:07
FreeYourMind Den här ledningen är inte känd för att ta i med krafttag när klubben utsätts för onda externa krafter. Om det är den bästa vägen att gå eller ej får framtiden utvisa. Messis advokater har överklagat domen så det här fallet är ännu inte över.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-08 13:53
@the cameroonians:

Är det ingen som har reagerat på detta alls?

Å andra sidan är man bara glad att det här skiten är över?
Eller är det verkligen över?

Det har fan pågått nästan i 10 år nu.
2016-07-08 13:42
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]The state lawyer that pursued Messi and his Father was a Real Madrid director under Florentino. (SPORT) Ligger nånting i det här eller är det bara svammel från SPORT ? [/QUOTE] Det stämmer alldeles utmärkt. Marta Silva jobbade nära Florentino under 2000-2006 och har setts med honom flertalet ggr på Bernabeu sedan dess. Skattemyndigheten har aldrig begärt att Messi skulle dömas till fängelse, utan det är bara domstolsparten, alltså Silva, som ansett detta. Skattemyndigheten vilket bara ha pengarna tillbaka plus ränta.
2016-07-08 13:29
Smogen

Ja, Nordkorea får väl fortsatt anses som sämre än Qatar.

Det jag egentligen menade när jag skrev "låter bra" var att jag är positivt överraskad att det verkligen finns ett alternativ.

NU har jag dock läst på lite mer och som jag förstår det har Amazon inte någon brådska att krita på ett avtal och de är väl inte i nivå med Qatar vad gäller summan som sponsoravtalet innebär heller.

Däremot håller de som bäst på att etablera ett nytt logistikcenter i närheten av Barcelonas flygplats, så uppenbarligen är de intresserade av att markandsföra sig i området.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-08 13:29
The state lawyer that pursued Messi and his Father was a Real Madrid director under Florentino. (SPORT)

Ligger nånting i det här eller är det bara svammel från SPORT ?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-08 13:24
Marlon Santos klar för b laget. Ser faktiskt utvecklingsbar ut. Vågar man hoppas på att han tar klivet? Han är 20 år gammal.
2016-07-08 13:21
Domaren i den andra rättegången mot Neymar, där DIS stämde honom, Santos och Barcelona för att ha fingerat kontrakt så att DIS skulle få mindre betalt, har valt att arkivera fallet. Anledningen är såklart uppgörelsen i det första målet där pakten med skattemyndigheten och åklagaren ledde till att merparten av betalningen ses som lön, inte som trasfer.

Kan vara det sista vi ser av fallet där Barcelona står som anklagad, men man ska aldrig säga aldrig.

Noterbart är att Neymar ff i två fall står anklagad för skattebrott i sitt hemland.
Barcelona DavidPiqué
2016-07-08 13:17
@Port Olímpic.:

Jag dumförklarar dig inte och respekterar din åsikt men enligt mig är det inget snack. Visst är det så att Messi inte har samma utomjordiska siffror som för ett par säsonger sedan, men man måste tänka på att Messis roll inte är densamma som tidigare där han skulle göra i stort sett alla mål.

Vi har Suarez, Messi och Neymar som alla avlastar varandra och verkligen spelar för laget. Nedåtgående kurva på Messi är väl bara normalt med tanke på hur han lirat senaste säsongerna men han är fortfarande världens bästa fotbollsspelare och kommer förmodligen vara det ett bra tag till.
Vilka pengar som helst i världen skulle aldrig ersätta den gode Leo.
Barcelona Nesto
2016-07-08 13:13
Så skönt att Argentina äntligen fått en vettig tränare som kan sköta både defensiven och offensiven på ett exemplariskt vis.
Ända knepiga är väl att han är en man av principer och står fast vid sina värderingar oavsett vad. Ska förbundet lägga sig eller ha åsikter om Bielsa så kanske han lämnar uppdraget innan VM:et har börjat.

Tror det här får Messi rejält sugen på en comeback.

Barcelona Kröjff
2016-07-08 13:06
@Port Olímpic.:

Det finns ingenting rationellt över inbiten klubbkänsla, like lite som kärlek i sin linda. Har man inte förstått det, så har man inte förstått vad fotboll betyder för den som älskar.
Barcelona Smogen
2016-07-08 12:43
Ska bli intressant att se Sandro i Malaga. Hoppas vi fått med en buyback på honom, för även om jag inte tror hans spelstil passar in hos oss så kan han nog bli en riktigt bra anfallare.
Barcelona Port Olímpic.
2016-07-08 12:42
@san_miguel:

Jag förväntade mig just dessa typer av kommentarer och till viss del håller jag med. Min kärlek till Messi går bortom alla gränser, men tänker man rationellt så kommer man fram till andra slutsatser. Barca kommer dock förmodligen aldrig sälja Messi.
Barcelona Port Olímpic.
2016-07-08 12:40
@Z_Z:

Du har säkert rätt, men i mina ögon är Umtiti ett mycket osäkert kort. Kan bli kanon, kan även floppa. Vill inte se honom gå samma öde som Bartra. Pique och Masken fungerar bra men den sistnämnda är 32 år gammal.
Barcelona Deulofeu
2016-07-08 12:40
Port Olímpic.

Han ska inte säljas inte nu inte i morgon aldrig han slutar när han vill innan han hade vi vunnit en cl...

Nuff said!
Barcelona san_miguel
2016-07-08 12:39
@Port Olímpic.:

Enligt mig säljer man inte såna som Messi och Iniesta så länge dom själva inte vill. Jag ser dom som galjonsfigurer för Barca som man inte rör.
Barcelona Smogen
2016-07-08 12:39
@the cameroonians:

Vet inte om jag håller med dig, Amazon har ett rätt uselt rykte som företag. Men allt utom möjligen Nord Korea eller en bild på Putin på bröstet är väl bättre än Quatar.
Barcelona Port Olímpic.
2016-07-08 12:32
Jag kommer förmodligen dumförklaras men jag anser att det är rätt tid att sälja Messi. Jag uppskattar allt han har gjort för Barca och jag tror heller inte att han inte har mer att ge i klubben men däremot är kurvan nedåtgående om man blickar tillbaka ett par år och ska man casha in så är läget att göra det nu. Dessutom tror jag att både Neymar och Suarez (särskilt Neymar) hade vuxit av att axla större ansvar.
Barcelona Port Olímpic.
2016-07-08 12:28
radera.
Barcelona Z_Z
2016-07-08 12:27
@Port Olímpic.:

Kommer knappast köpa in ytterligare en mittback än Umtiti om inte typ Mascherano säljs.
Barcelona Port Olímpic.
2016-07-08 12:26
Jag vill se att vi satsar allt krut på en mittback i dagsläget. En spelare som är en dröm att få se som värvning men som inte är särskilt troligt är Jerome Boateng. Skulle passa som handen i handsken men som förmodligen Bayern Munchen aldrig skulle släppa. 27 år gammal dvs minst 4-5 år kvar på toppnivå.
2016-07-08 11:38
@the cameroonians:

Igår kväll uppgav RAC1 att det är Amazon som är det amerikanska företaget.

Låter bra.

Barcelona barcagurl
2016-07-08 11:37
Currasco vore för mig en toppvärvning. Hoppas innerligt han kommer! Med Deniz, Umitti och Curassco tror jag det blir jävligt svårt att ta oss nästa säsong! Men Alves? Vem tar över platsen? Roberto är en kandidat, men personligen tycker jag han är för oprövad för att ta över platsen rakt av. Vidal är jag för en försäljning av. Må vara helt okej spelare men inte barca material. Vem ser ni som en ersättare till Alves?
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-08 11:21
[QUOTE=the cameroonians]Ah, ingen Bielsa till Lazio som i princip var helt klart bara för någon dag sedan. Måste innebära att det är el Loco som tar över Argentinas landslag va? [/QUOTE] Så NU ska de ta in en bra tränare när Messi slutat, gg Argentina. Vilken frisk människa vill ens ha Tata som tränare? Man ber ju efter failure.
Barcelona 3-5-2
2016-07-08 11:09
Vem är tänkt att ersätta Alves på högerback?
2016-07-08 11:09
Ah, ingen Bielsa till Lazio som i princip var helt klart bara för någon dag sedan.

Måste innebära att det är el Loco som tar över Argentinas landslag va?
2016-07-08 11:04
Tänkte skriva några avslutande rader om markaffären som en skiljedomstol har annulerat och där Barcelona ska betala tillbaka €35,4 + 11 miljoner för marken samt ränta/skatt.

För att göra en lååång historia kort.

När Laporta tillträdde fanns det behov av att få in mer pengar i klubbens kassaflöde eftersom den förre presidenten Gaspart inte hade haft nån vidare koll på och hantering av finanserna.

Laporta valde att titta på möjlgheten att sälja ett område land som när det köptes 1998 var tänkt att bli ett nytt träningscentra. Detta stoppades dock av de boende i området då de hävdade att det skulle förbli ett "grönt" område.
Nu är det ju svårt att sälja land till någon om man inte får bebygga den så det blev ett antal turer innan borgmästaren i den del av Barcelona där marken ligger (L´Hospitalet) accepterade att ge tillstånd till detta. Bland annat tvingades Barcelona ge bort annan "grön" mark som tidigare köpts för drygt €1 miljon.

Så 2005 kunde Laporta sälja marken i Can Rigalt, men nu kom ett annat dilemma in i bilden. Företaget som köpte marken krävde i avtalet att det skulle bebyggas. Barcelona var övertygade om att så skulle ske inom kort med tanke på att borgmästaren ju gett klartecken till detta samt att byggsektorn var på uppsving i Katalonien. Så de gick med på detta krav.

Av samma anledning (en stark tro på framtiden) specificerades inte NÄR marken behövde vara bebyggd för att avtalet skulle anses fullgjort. Det fanns dock en anledning till. OM det hade specificerats i avtalet när själva bebyggelsen skulle stå färdig hade det rent ekonomiskt inte gått att få igenom betalningen - och Barcelona behövde pengarna nu.

Det som hände sen var att det 2007 kom en bostadsbubbla och finanskris. Detta gjorde att buggsektorn stannade av och alla evntuella projekt att bygga nytt stannade av. Detta fortsatte några år tills företaget som köpt marken gick till domstol för att försöka få till ett slutdatum när marken skulle vara bebyggd. Domstolen gav i slutet av 2012 Barcelona fram till 30 junin2014 att "se till" att marken blev bebyggd, i annat fall skulle affären återkallas.

Nu är ju Barcelona ingen byggfirma och kan inte sätta bollar i rullning som åsyftar att bygga bostadshus och liknande. Lösningen var inte i den nuvarande ledningens händer helt enkelt. Efter flera processer i skiljedomstol kom så den slutgiltiga och ej överklagbara domen om att affären kommer annuleras.

I slutet av juli kommer klubbens ekonomiska direktör, Susana Monje, att redogöra mer ingåend eför hur detta påverkar ekonomin. Det vi vet är att det inte ska belasta sommarens transferbudget, men det kommer säkert få lite effekteer på starten av Espai Barca eftersom dessa €47 miljoner kommer minska möjligheten att sänka skulden till €200 miljoner fram till den planerade byggstarten nästa år.
Annons: