/spanien/barcelona/forum/5189.aspx/spanien/barcelona/forum/5189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2014-04-02 12:38
I och med att ter Stegen inte blev klar och Mönchengladbach samtidigt värvade Sommer som ersättare så skulle det inte förvåna mig om Real lyckades snappa upp ter Stegen.

Samtidigt borde man försöka övertala Valdés, för en hel säsong med en då 39-årig Pinto vettefan om vi klarar av.

En mittback från B-laget får flyttas upp för att ersätta Puyol. Bagnack eller Sergi Gómez blir det nog.
Barcelona LeoMessi
Vad tusan är det som händer? Får dom inte värva för dom har värvat spelare under 18 år? Gör inte alla klubbar det?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
Om beslutet kvarstår då kan vi glömma alla titlar nästa år,, valdes måste stanna
Barcelona Rambla~
2014-04-02 12:37
Så det är okej att PL-klubbar kommer till La Masia och lurar bort våra talanger med lukrativa erbjudanden? Fast Barca får inte värva spelare under 18 år eller vad fan är det frågan om?
Barcelona Sir Alexis
2014-04-02 12:36
Har ni inte märkt att det är samma sak med cesc i tre säsonger hos oss nu? Det jag menar är att han har dominerat under hösten i mitten med mål och assists men sen så försvinner han varje vår och är osynlig
Barcelona Rambla~
2014-04-02 12:36
Jaha, det var den mittbacken i sommar det. Hur blir det med målvakten då? Ingen Ter Stegen heller?

Vad fan är det som händer i den här klubben?
Barcelona Mido
2014-04-02 12:35
Vad är det för skit nyhet! Alla klubbar köper mindre åringar! Det måste vara ett skämt!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-02 12:35
Va?! Måste ju isåfall bara gälla för värvningar av spelare under 18??? Ett skämt annars och detta måste klubben strida mot!
Barcelona Andresito
2014-04-02 12:28
Haha det är sant också.......
Barcelona Andresito
2014-04-02 12:27
FIFA has given Barcelona a transfer ban for next two transfer periods because of breaching international transfer rules of under-18 players.

Måste vara ett skämt va?
Barcelona El Soap
2014-04-02 12:27
barcastuff ?@barcastuff 7 min

FIFA has given Barcelona a transfer ban for next two transfer periods because of breaching international transfer rules of under-18 players.

Oh herre...
Barcelona Gabriel
2014-04-02 11:23
Häpnadsväckande hur enkelt vissa ger upp, men samtidigt är det synonymt för en Culé att inte riktigt tro på sitt lag. I mina ögon har vi alla som helst möjligheter att gå vidare. Hur ofta är det Barcelona inte lyckad göra mål? Det händer inte alls så ofta, inte ens Chelsea lyckades och de gjorde i princip en perfekt match mot oss när Iniesta avgjorde med sitt 1-1 mål. Nu är resultatet visserligen inte lika bra som då, då 1-1 hade gett oss en förlängning istället för ett avancemang men samtidigt räcker 1-1 för en förlängning. Alla andra oavgjora resultat tar vi oss vidare på. Det enda vi ska koncentrera oss på är att satsa allt offensivt från start i den matchen, gör vi mål så har Atletico kniven mot strupen riktigt grovt. Nej, jag tror absolut på mitt lag, visst Atletico är en tuff nöt att knäcka och det är inte enkelt att göra mål mot dem men vi är Barça och spelarna har visar gång på gång på gång att när det väl gäller så gör den oss inte besvikna. Dem förtjänar våran tro och vårat hopp på dem, den är värda det. Vi grejar det här...
Barcelona Acrobat
2014-04-02 11:15
@Mido:

Det är just det som talar för Barcelona! Det är ett under att Atletico har fyra matcher mot oss utan förlust. Närsomhelst tar sviten slut och det blir förhoppningsvis nästa vecka. Det är VÄLDIGT ovanligt att Barcelona går mållösa från en match... särskilt när de är piskade att vinna.
Barcelona Mido
2014-04-02 11:09
Ni har väl glömt att vi har inte vunnit mot AMadrid sen säsongen körde igång, oavgjort varje vi möts.. Är rädd att det blir 0-0 å då är det kört. För min del är CL över,,, men mirakel sker
Neymar11
2014-04-02 11:03
Barca King - Xavi spindeln i nätet Vi hade kunnat näta 3 gånger igår, men idioten kör höga bollar på Messi och Neymar. Han hade hur mycket tid som helst igår
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-02 11:01
Känslan som uppstår när man jagar ett mål och Dani Alves skickar bollen till Rio de Janeiro................... !@@$%&+?/?+&$#!@@$&&$@!!#%%@@#%........ Nu är jag lugn...... :)
Barcelona Acrobat
2014-04-02 10:54
För övrigt: Jäklar vad jag hoppas på PSG och Dortmund ikväll!!!
Barcelona Acrobat
2014-04-02 10:50
Jag tror att vi har goda chanser att ta oss till semifinal! Om vi bara gör 1-0 så är matchen i princip avgjord, eftersom Atletico då blir tvungna att släppa handbromsen på bussen. Då öppnas ytor bakåt, vilket med stor sannolikhet skulle innebära en vinst för Barca med ett par bollar. Med en matchbild som den som igår vinner vi 9 av 10. Det här ska nog gå vägen tror jag.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2014-04-02 10:14
Hej på er alla! Veckans Måndag hela veckan ligger uppe nu och det var ett tag sedan jag hann skriva den serien. Hoppas ni gillar den och den tar upp bland annat Iniestas fantastiska insats igår. En magisk spelare. Ha det bra alla. Visca!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-04-02 10:02
Att folk ens har kulor till kritisera Fabregas...
Barcelona Tiki-Taka
2014-04-02 09:39
Är fortfarande förbannad över att TATA spelade med 4 mittfältare. Med en Sanchez eller Pedro, istället för den sega spelaren Fabregas, hade resultatet sett helt annorlunda ut. I det läget, då första matchen är på hemmaplan så skall fokus ligga på att göra mål, och inte spela tryggt eller försiktigt. Hoppas Tata tar lärdom av denna match, och lägger rätt elva nästa vecka på Vicente Calderon. Visca el Barca !!!
Barcelona Barca Barca
2014-04-02 09:17
Godmorgon mina barca bröder. Ja, va ska man säga om gårdagens match. Det jag har på hjärtat kommer jag skriva och antagligen kommer några här att gå emot mig. Men en sak var säker, när vi släppte in 0-1 målet och tata kom på att byta in Sanchez och återgå till det Pep har byggt upp alltså 4-3-3 spelet, då kom vi tillbaka och påminnde mig om dom gamla tiderna med Pep. Jag kommer helt ärligt på riktigt nu lägga över en liten, mycket liten del av min kritik på Tata, hans coachning mot atl madrid var lite för fegt och lite för ogenomtänk, trodde han hade fattat hur det Atl Madrid fungerar, vi behöver inte vinna mittfältet mot dom, vi behöver inte kontrollera bollen, det kommer vi göra oavsett vad med tanke på att dom är chelsea nr2, vi behöver från minut 1 försöka skapa lägen. Jag förstår att hans 4-3-1-1-1 taktik har varit helt stabil mot Real Madrid och City, men man ska inte tro att det funkar i alla matcher och speciellt inte på hemmaplan där vi måste gå för målen? Kom igen tata, okey jag beundrar att du är försiktig men jag är ganska säker på att ifall du hade startat med 4-3-3 med Neymar på sin vanliga position, alltså vänster ytter anfallare och satt cesc på bänken och skickat ner iniesta till sin ordinarie position, så hade vi på riktigt dödat den här kvartsfinalen redan vid första mötet. Tillbaka till grunden i returmötet, spelar du din 4-3-1-1-1 bör du säga upp dig från jobbet, vilket jag inte tror att du gör eller hur ? :) In tata we trust!!!

Okey, jag och alla vi här har kritiserat försvaret, alltså mittbackarna. Men helvette vad dom skötte sig bra, dom var felfria och säljer vi Mascherano efter säsongen och behåller spelare som Cesc, Sergi Robero och Song kommer jag dödsförklara barca till den döden real madrid tog till sig när man sålde Makelele och köpte Beckham. Mascherano, jag älskar dig och har alltid gjort det, idag och alla dagar kämpar du som ingen annan och fyfan vad du är bra, stanna kvar till vilken pris som helst och va Busquets backup.

Alla som kritiserar Neymar måste börja tänka fotboll, tror ni på allvar att Neymar som har, sen han föddes ur ett kvinnligt hål och började gråta sig till livet efter att sjuksjöterskan väckt liv i honom, spelat på vänster kanten ända tills han kom till oss, då slängs han ut till höger på anfallet och här sitter vi och kritiserar honom ? Vad hade hänt om Ronaldo hade spelat höger anfallare ? vad hade hänt om du skickar ut Messi till vänster i anfallet ? eller tja, säg Henry i sina bästa dagar på höger anfallet ? Förstå mig bröder att Neymars position är vänster anfallare där han får göra bort sin gubbe och skjuta med sin fina högerfot. Lägg märke till Neymars vilja och kämpaglödhet efter 0-1, sånt uppskattas, inte bara Neymar utan hela laget fick gnista.

Men alla här inne hyllar Iniesta och där är vi överrens, han är helt enkelt med Messi våran bästa spelare och i vissa stunder är han t o m under matcherna den som är bättre än Messi. När han gick ner till mittfältet så såg man direkt hur spelet flöt på, Xavi behöver honom och även spelet behöver Iniesta, vi får ett helt annat flyt i spelet. Lösning på ekvationen: Byt Cesc med Iniesta, byt position på Neymar och Cesc, Ney hamnar på vänster och Cesc på högern, fortsätt byta på Cesc hela vägen till bänken och spela Pedro/Sanchez så är mycket löst.

Okey, ja sa det förra veckan och jag säger det igen, jag är TRÖTT på Cesc, jag är så enormt trött på den killen, vad tillför han laget ? mål ? assist ? slår den vågade passningen ? jo, iniesta slog den vågade passningen, check, Messi gör mål, check, Iniesta, messi, Xavi är gudar inom fotbollen på assistera fram till mål, check. Cesc är seg, slö, slarvig, otränad (?) känns som han hjälper grannen med att flytta möbler dagen innan match, han är i mina ögon en duglig truppspelare, sätter vi pedro på bänken kan vi sätta Cesc på bänken och får gärna bli en rotationsspelare till Iniesta och gärna Göndogan/Pobga/Vidal eller vem det nu blir. Jag vet att Cesc är bra på pappret och är en poängspelare, men är det värt att skicka upp världens bästa mittfältare till vänsterytter anfallet för att Cesc ska spela ? Inte värt, inte i mina ögon. Poängspelare i alla ära, men våra mittfältare behöver inte skapa poängen utan dom är uppbyggnaden av anfallet och hade hockeyassist(passning till den som slog passningen till målet) räknat som poäng hade iniesta och Xavi haft mest poäng i hela världen, våra innermitt är dom som bygger upp anfallet. Klubben bör i mina ögon se över vad dom ska göra med.Jag är än så länge inte imponerad av honom med tanke på att han har det dna:t som ingen av våra nyförvärd har haft.

Vill även berömma atl madrid, dom gör som vanligt livet surt för oss och är ganska säker på att dom hade nått semin och dom hamnat mot ett lag som Man U, Dortmund och är inte heller så långt ifrån att hamna där nu med tanke på deras fina reslutat mot oss den här säsongen och får med sig 1-1, psykologiskt har dom övertaget mot oss...
Neymar11
2014-04-02 09:16
fc__Barça När filmade han IGÅR? Att han slänger sig match in match ut är jag medveten om. Men när gjorde han det igår? Tro fan att jag försvarar honom en liten favoritspelare :)
Barcelona fc__Barça
2014-04-02 09:12
Däremot håller jag med om att Simeone inte ska snacka, så hårt och fult som dem spelade igår.
Barcelona fc__Barça
2014-04-02 09:11
Neymar11 Såg du matchen igår? Ja Neymar filmade igår som han gör i princip varje match. Han är en filmare precis som Ronaldo Young m.fl. Som sagt finns det många andra som också filmar men blir bara trött på hur du måste försvara Neymar så fort det skrivs något negativt om honom och hoppa på folk här inne för att dem kritiserar honom
Barcelona Krabban94
2014-04-02 08:59
Det är klart att Netmar förstärker onödigt mycke i vissa situationer, men sjukt hur mycket smällar han fick ta emot under matchen. Iofs hade jag inte heller velat bli nedsparkat på samma sätt under en match.

Det ständiga klagandes om filmningar och domarhjälp (inte kanske från igår) av övriga fans/tränare/spelare börjar man bli van med, men jag säger till alla dem som ti oss alla:

Kolla ditt egna lags matcher först och se om de får domslut med sig, om de filmar. Finns det ett endaste lag i denna värld som aldrig fått ett domslut med sig (på proffsnivå) så då kan jag acceptera att man klagar på andra lag. Men då man blir "blind" då ens eget lag spelar är bara konstigt om man sedan klagar på andra!

Jag hoppas ni förstår min poäng, detta är INTE riktat mot nån här inne, kände bara för mig att säga det. Det är mest allmänt vad ja tycker, det hjälper inte/ändrar inte på resultatet. Klart det är fritt att visa känslor och säga vad man tycker, men innan man gör det borde man tänka efter. Jag är inte perfekt själv!

Som jag tidigare sagt så tycker jag nivån höjts här på forumet, vilket jag tycker att är mycket bra!
Neymar11
2014-04-02 08:42
Fabregas denna eviga gåta, hur fan kan han ha gått ner sig så rejält från Arsenal tiden Han håller inte för Barcelona, och enda gången jag märker av honom är när han byts ut. Ja nu kommer det komma några matematiker och ge mig statistik på hans underbara insatser, don't! Vi har tvingats till platsbyten i 3 år för att få in honom i laget, och ändå har inte lyckats på något vis alls. Står bara ivägen, förstör spelet när det flyter och är jävligt kantig/seg.Skrota idéen med fyra mittfältare om cesc är den fjärde Tyvärr kommer han spela i klubben tills karriären är slut...
Neymar11
2014-04-02 08:29
Simone går hårt åt neymar. När filmade han igår? Dom verkar ha fått hybris i Madrid, dags att ta ner dom till jorden. 2 bra säsonger och dom ska börja öppna käften. Patetiska på andra sätt nu! Det är en gåta hur arda inte fick röttkort
Barcelona the cameroonians
2014-04-02 08:06
@Messidinho_10:

Om det undgått dig så har en viss förstamålvakt också gjort sina misstag på exakt samma sätt genom åren... Inget nytt i Barcelona, pressen på målvakten är enorm - uppskattningen däremot är inget att hänga i julgranen.
BARCA-més que un club
2014-04-02 03:29
Matchen är vidöppet fortfarande 1-1 fördel Atletico , men vi vet hur Barcelona höjer sig när vi har press på oss. Jag tror faktiskt vi klarar det i returen gäller att hålla fokusen uppe och inte slarva för mycket, spela smart och taktiskt.

Jag tror på en 2-1 vinst där vi står som segrare i slutet.
Hoppas Messi och Iniesta visar vägen i nästa vecka och sänker ditt Atletico.

Visca el Barca.
Annons: