/spanien/barcelona/forum/5188.aspx/spanien/barcelona/forum/5188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-29 23:34
Paco jimenez tror att han tränar världselvan.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-03-29 23:33
Blaugrana91 (Barcelona) Vi vinner kanterna (Alba och Alves) och den ena mittbacken (Pique) medan Real vinner Målvakten (Casillas) och den andra Mittbacken (Varane)
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-29 23:33
Rayo har gett upp fullständigt.
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-29 23:32
Nu kom han fri med målvakt och sumpar chansen när han har 2 medspelare att spela till öppet mål hahahaha vilken egoist fyfan de är fan skandal !!
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-29 23:30
Hahahaha Ronaldo sprang 100 km/h från eget försvar för att få Bale att passa när han satte 4-0 och va gör Ronaldo när Bale gör mål? Jo han suckar och lunkar fram till Bale haha!!!
2014-03-29 23:27
Sådana mål Bale gör betyder inget. Han har autobahn att springa på med sin tunga kropp. Rayos naiva spel är skrattretande, de förtjänar inte vara kvar i La Liga alls.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-29 23:25
Helvete! Real Madrid är världens bästa lag igen!
Barcelona done
2014-03-29 23:20
@Bentley King:

Är du på riktigt? Inte för att vara elak men har du prövat officiella hemsidan?
Varför ska man köpa någon annanstans?
Barcelona Bentley King
2014-03-29 23:19
Vart är det bäst och säkrast att köpa biljetter till en Barca match? Tack för svar!
Barcelona koeman92
2014-03-29 23:16
@zick9:

Haha nämn något som överhuvudtaget går för våran fördel som Real Madrid supportrar inte tycker är felaktigt?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-03-29 23:10
Neymar är verkligen rätt väg för oss att gå. Man glömmer av ibland att han bara är 21 år gammal. Han är inte den viktigaste spelaren vi har och för att vinna titlar kanske han hamnar på fjärde eller femte viktigaste.

När vi väl får ordning på försvaret, när Tatas idéer sitter efter en försäsong då tror jag att Neymar kommer att kunna utnyttja sin fulla potential.

Jag är mer än nöjd med Neymar. Ni som inte är nöjda med honom - vad hade ni för förväntningar? Trodde ni på att han på allvar skulle mäta sig med Messis siffror? Studera hans roll i laget, vad han bidrar med och vad han kan förbättra.

Cruyff överdriver extremt med sin analys förra veckan. 21åringar i dagens fotbollsvärld med Neymars marknadsvärde och potentiella klubbar han hade kunnat gå till? Ser inte hur övergångssumman, hans lön hade kunnat vara lägre. Och för den delen i pengar så tjänar Messi, Iniesta och Xavi mer än honom.

När Cesc värvades fick han mer i lön än Busquets. Ingen klagade då. Folk beter sig som att Neymar är den enda spelaren i världen som tjänar pengar. Och pengarna som gick till hans farsas företag. Varför är det en big deal? Många sydamerikaner ägs av en tredje part likt Neymar. Betala priset eller låt någon annan klubb göra det.

Folk beter sig som att Neymar fick 40 miljoner euro i fickan och att han och Neymar sätter in det i en bank och skrattar åt Barcelona.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-29 23:07
LeoMessi

Ja visst, men nu var det ju inte det det handlade om.
Barcelona Migueli
2014-03-29 23:05
På tal om Thuram. Vad har hänt med alla världsklass försvarare nuförtiden? Detta måste vara den sämsta eran för försvarsspelare på flera årtionden. När Thuram var som bäst fanns det så många grymma försvarare att de knappt gick att räkna dem. allihopa. Maldini, Nesta, Cannavaro, Hierro, Materazzi, Blanc, Zanetti, Ayala alla hade dominerat i dagens fotboll. Vad finns det kvar nu? David Luiz, Dante, Hummels? Kan man allvarligt talat kalla dem för försvarare? Dem tycker ju mer om att bidra i anfallsspelet och uppbyggnadsfasen än att markera och positioner sig rätt. I dagens fotbolls går det till och med att räkna alla världsklass försvarare på fingrarna. Medan idag har vi istället överflöd av talangfulla offensiva spelare. Förutom Messi och Ronaldo finns det: Suarez, Aguero, Lewandowski, Ribery, Özil, Zlatan, Götze, Reus, Mata, Silva, Iniesta med mer. Och dem blir ju bara fler och fler för varje år. Förlåt för att detta inlägget var lite OT men jag tyckte att det skulle vara intressant att få höra era synpunkter om detta. Jag tycker det är synd att konsten att försvara håller på att försvinna ifrån fotbollen. Jag kan inte se några spelare som verkligen brinner för att försvara längre.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-29 23:02
Jeffson

Jag håller 100 med dig att det tar tid att anpassa sig till en helt ny kontinent och ny spelsätt. Senaste matchen mot R.Madrid sa Jens på C-More att det enda som störde Barca's passningar var Neymar. Jag säger inte att man ska skeppa iväg honom med Tello och gänget nu på sommaren.

Det jag ville poängtera var att han har spelat dåligt senaste 3 månader. Det är allt. Jag håller med också att han spelade bra i höstas men det räknas inte om du inte levererar nu när varje match är som en final.

Vi får hoppas på att han tittar sig spegeln och hittar hur man avslutar lika kliniskt som han brukar göra i Santos. Det är som att Alexia har smittat honom med den där osäkerheten fram målet. Med tanke på försvaret vi har måste vi göra mål på våra chanser. Messi gör så gott han kan men de andra får ta sitt ansvar när det gäller målskörden.

Väl mött.

Barcelona zick9
2014-03-29 22:55
@!Sergio_ Busquets!:

Tack så mycket för den länken. Nu kan väl inte ens Real Madrid-supportrar hävda att straffen var felaktig?
Barcelona Barieta
2014-03-29 22:54
Neymar skapar chanser och bryter mönstret, det är ju en sådan spelare som behövts när motståndarna punktmarkerar Messi.
Barcelona Treyh
2014-03-29 22:53
Hey vem var det som var sugen på att kolla på Copa Del Rey finalen 15 april? =)
2014-03-29 22:53
Varför ska jag hata en spelare som spelar i vår tröja?
it doesn't make sense.

Jag vill att han ska lyckas som alla andra spelare som bär vår tröja.
Skillnaden mellan en Cule och en madridista som kritiserar Neymar är att ena vill att Neymar ska misslyckas och den andra vill att han ska lyckas.

Om det är så att ni vill förbjuda att man kritiserar Neymar är en annan diskussion.

Jeffson
2014-03-29 22:47
Freeyourmind Brasilianska ligan är också en liga men jag syftade mest på vad han har uträttat i landslaget. DÄR ser man att han inte är en Robinho. Skulle han ha spelat på samma nivå där som senaste tiden i Barca och om man tar bort hela hans höst så hade jag hållt med dej fullt ut. Men nu har han bevisat sin storhet där och du måste hålla med om att han var bra i höstas? Sen får man också tänka på hur det har stormat kring honom de senaste månaderna i och med Rosells fiffel kring hans övergång. Det kan också ha påverkat hans spel, precis som hans skada. Det jag vill ha sagt är att anpassningstid, stormen och skadeuppehållet säkerligen påverkar hans spel. Och att jämföra honom med Robinho under denna tid kan jag tycka är lite respektlöst. Jag hoppas att du försöker ge honom åtminstone nästa säsong också... Edit: Sedan måste jag lägga till att jag håller med dig angående att han inte är värd övergångssumman om man ser till de tre senaste månaderna. Absolut inte. Men man skrev aldrig ett tremånaderskontrakt med honom. Man skrev fem år har jag för mig. Så om fem år kan vi snacka huruvida han var värd pengarna eller ej. Och då tror jag att han vunnit både guldbollen och CL med Barca.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:45
Blaugrana91 (Barcelona) Vi är bara mycket sämre när det gäller att försvara fasta situationer och inlägg av alla möjliga slag. För vi släpper in mycket mindre spelmål än real gör, vi har ju släppt in hälften av våra mål på hörna eller inläggsfrisparkar.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-29 22:43
B-Guden

Fast vi har verkligen inte sämre spelare än Real i försvaret.

Alba är världens bästa VB, Alves är bättre än både Arbeloa och Carvaj eller vad han heter. Pique när han är i form som nu är bättre än dem båda psykfallen Ramos och Pepe. Bara Mascherano som är sämre än samtliga där....
2014-03-29 22:42
De som hatar Neymar är 100% Laporta Cruyff trogna. Om Cruyff säger imorgon häng Xavi kommer de börja argumentera för det
Barcelona jawwa
2014-03-29 22:41
Till er neymar haters. Låt oss göra en rättvis jämförelse.... Bale, världshistoriens dyraste spelare med rutin från europa och CL har uträttat betydligt mindre än neymar. Han har i ärlighetens namn varit riktigt usel. Neymar är blott 21, kommer till ett lag med en spelide som fått spelgenier som Lillian thuram och tillochmed barca sonen cesc att stundtals se vilsen ut. Han kommer till ett lag där han inte har i närheten av messi xavi iniestas status. Han kan inte språket kulturen och allt som hör därtill. Lägg dessutom till att han har en galen press på sig. Med det i åtanke får hans första säsong anses vara helt ok, Personligen hade jag hade inga direkta förhoppningar första säsongen , då jag anser det vara ett anpasssningsår. Jag är övertygad om att han kommer bli riktigt bra och viktig i framtiden.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:36
socccerfan1 (Barcelona) Haha han är fullkomligt seriös! Han känner sig som en Gud och jag står där och känner sig överlägsen samtidigt som han vill att hans lagkamrater kysser hans fötter där
Barcelona socccerfan1
2014-03-29 22:33
LoeMessi

ahahah jag vet!! ibland undrar jag om han på allvar tror att det ser "coolt" ut.. eller om han ba fular sig
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-03-29 22:32
Highhlights med Ray För de som säger att Neymar tog hands i straffsituationen. 8:12 i länken perfekt vinkel. Absolut ingen hands på Neymar, solklar hands på Espanyols spelaren.
Barcelona zick9
2014-03-29 22:31
Man har Ronaldo och Bale men Ramos av alla tar frisparken...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-29 22:30
Jeffson:

Håller med. Vi culés ska inte haka på Madrid-propagandan om att Neymar är överskattad osv. Tvivlar man på Neymar så har man hamnat i fällan skapad av de som vill vår klubb illa. GLÖM ALDRIG att Perez krälade på sina knän för att få Neymar men blev nekad för att desperationen var för tydlig. Neymar är en framtidsinvestering och jag tycker att han har visat prov på väldigt mycket spelförståelse även om det finns delar kvar att slipa på. Efter VM får han sig också en riktig försäsong och pressen kommer att avta när lugnet har lagt sig.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 22:30
Nu får Ronaldo ta en frispark som bara behöver skjutas mot mål för att det ska bli mål:P dom borde utnyttja Rayos divison 6-försvar mycket bättre än dom hittills har gjort
2014-03-29 22:29

Om ni pratar om Neymars youtube-highlights från Santos och när den brasilianska landslaget har mött kalle-anka lag runt världen senaste 2-3 år så håller jag med om att han har uträttat mer än Robinho.

Jag pratar om senaste matcherna i FC Barcelona. Killen har knäckt alla rekord när det gäller att sumpa målchanser senaste 3 månader. Han suger match efter match.. Kom inte och säg att han låg bakom vinsten från senaste El Classico.
Ta av dig dessa glasögon som har blivit trend i det här forumet.

Han har inte spelat bra nu i 3 månader.
Det enda jag håller med om är att det är hans första säsong och han ska få mer chans för att bevisa sitt värde. Jag, jag tycker inte att han är värd den summan man betalade för honom om tittar på hans spel sista tiden.
Kan det vara att han är ur form? Jag vete fan men det ser inte bra ut, det är bara titta på alla matcher vi har spelat i 2014 när han har varit på planen..

Som sagt, det är min åsikt.
Annons: