/spanien/barcelona/forum/5185.aspx/spanien/barcelona/forum/5185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-03-30 16:49
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-30 16:40
Angående Deulofeu tycker jag att han sköt sig själv i foten då han valde PL före La Liga, då han visste innan att han inte skulle få kontinuerlig speltid. Dessutom är engelsk anfallsfotboll väldigt annorlunda från den spanska, då man oftast spelar på chanser i England. I den taktiska biten förlorar också de engelska lagen då det redan är bevisat att i Spanien är spanska spelare mycket mer taktiskt slipade, vilket kommer bli välbehövligt om Gerard vill ta en startplats i Barca i framtiden. Jag vet att Deulofeu besitter en enorm talang, men att han har i princip stoppats helt i utvecklingen p.g.a den uteblivna speltiden. Jag tror att om han istället valt ett spanskt lag där konkurrensen inte är så stor eller okej (Celta, Sevilla, Valencia, Villareal osv) skulle vi fått se en mer självsäker Deulofeu som utvecklat sitt beslutstagande samt kyla framför mål. Det enda positiva med flytten till England är väl att han (kanske) fått ett bättre psyke av att nöta bänk och tar inte allt för givet samt kunna förbättra sitt försvarsspel något. Fortsätter han i England är det svårt att se honom bli den startspelare vi hoppades få se. Jämför man hans utveckling och prestationer med Rafinha kan man med säkerhet se vilken av dem som har störst chans (om inte fastslagen) att slå igenom i A-laget. Dock tycker jag att Rafinha alltid varit bättre eller haft mer potential än katalanen.
Barcelona Júnior.
2014-03-30 16:37
Corazon Människor hypar inte upp Deulofeu endast för att han är från La Masia. Det han gjorde i Barcelona B och i landslagssammanhang har endast fått människor att hålla ett extra öga på honom, med all rätt. Potentialen finns där och det kan handla om en tidsfråga innan han blommar ut. Han har inte riktigt kommit in i den engelska fotbollen på samma sätt som han gjorde i den spanska. Det kan handla om allt från att han inte har lyckats anpassa sig till den nya omgivningen, att han får ut mer av sina egenskaper i spansk fotboll eller att han faktiskt inte kommer leva upp till de förväntningar man hade från början (vilket jag dock inte tror). Tanken är väl inte direkt att han ska slå sig in i startelvan så det vore dumt att utesluta något när det gäller Deulofeu.
Barcelona LeoMessi
2014-03-30 16:26
Corazon (Barcelona) I ärlighetens namn så är han lite överhypad. Självklart så har han talangen till att bli något riktigt bra men jag har inte sett honom ta så stora kliv framåt om jag ska vara ärlig. Sen så är han fortfarande ung och det dummaste man kan göra är att tro att det är för sent för honom. Han fyllde 20 år den här månaden, så han har fortfarande tid att förbättra sig på.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2014-03-30 16:20
@LeoMessi:

ja kanske han behöver mer tid va vet jag men hur gammal e killen, hur många år behöver man antingen har man det eller inte. Läser hur många det är som hypar upp honom enbart för att han är en la masia.
Jag ser inte hur han ska kunna ta en av tre anfalls platser och vara ett hot med mål och assist.
Barcelona LeoMessi
2014-03-30 16:12
Corazon (Barcelona) För att han ska ha en chans att spela hos oss så måste han bli effektivare framför mål, förbättra beslutsfattandet och förbättra det defensiva jobbet. Han brukar ta sig runt på kanten och slå in bra krossbollar, han är snabb som tusan och kan möta bollen i fart. Jag tror att han behöver lånas ut ett år till iaf och det till ett lag där han får mycket mer speltid. Kolla rafinha liksom, han har tagit stora kliv. Men enligt mig så är rafinha den mer talangfulle av dom.
Barcelona Corazon
2014-03-30 15:52
tittar på evertons match och måste säga att jag ser inget speciellt i deloufeo (stavning ). visst duktig talang, men jag anser inte honom vara färdig för ett barcelona och ser faktiskt inte vad han kan tillföra, tycker han ser ut som en junior .
Barcelona LeoMessi
2014-03-30 15:15
CarlesPuyol5 (Barcelona) Känns som att han har åkt på en del jobbiga skador ganska ofta. Det är väl inte första gången han skadar knät va?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-30 15:08
För ett tag sedan såg jag en bild på Messis och Ronaldos hattrick-statistik där man kunde se vilka lag de båda gjort hattrick mot. Är det någon som vet var man kan hitta den statistiken?
Barcelona CarlesPuyol5
2014-03-30 14:47
Som man bäddar får man ligga.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-03-30 13:54
Messidinho_10 (Barcelona) Jag vet att de spelar över gränser när de spela i ligan, men jag tror de koma åka på gul/rött kort om de försöker spela samma spel mot oss i Champions League
Barcelona Messidinho_10
2014-03-30 13:51
Det kommer bli en jävla tuff match på tisdag mot Atletico.. Vi har alla sett vad dem går för den här säsongen slagit t ex Real vann igår på San Mamez. Dem kommer gå in hårt på alla våra spelare, dm har ett par vidriga spelare som spelare över gränsen ibland...
Barcelona DM1982
2014-03-30 13:49
culésueco (Barcelona) Supercupen var ju dubbelmöte.
Barcelona Júnior.
2014-03-30 13:42
Deulofeu från start i matchen mot Fullham. Matchen startar 14:30 för de intresserade.
Barcelona culésueco
2014-03-30 13:28
Nervositeten ökar inför CL drabbningen nu på tisdag. Vi har mött Atletico tre gånger den här säsongen men det här blir vårt första dubbelmöte, det brukar variera när det gäller dubbelmöten. Svårt och tolka om det är i vårt favör eller inte, hoppas verkligen på det. Vi såg hur det gick för Atletico mot Real i cup-semin den här säsongen. Tror att bortamålsregeln blir avgörande precis som dubbelmötet mot Paris Saint-Germain förra året. Xavi och Koké svarar på samma frågor inför mötet, textning finns (mellan inställningar och titta senare.) Edit: Självklart var Supercupen ett dubbelmöte, hur kunde jag glömma det.. Men tror att det slutar precis som där med två oavgjorda matcher.
Barcelona jerkasss
2014-03-30 13:09
@Leo y Cesc:

För att ge Ronaldo lite credd dock, tycker jag att det var roligt att se Casemeiro som , nyinbytt och målkåt, också sprang för vad sömmarna höll. Denne var 10 meter framför Ronaldo nere vid eget straffområde och 5 meter bakom Ronaldo vid deras straffområde.
Barcelona !B4RC3L0N4!
2014-03-30 12:42
Måste fråga er som vet lite mer om Barcelona som stad. Nu är det så att jag och brorsan åker ner på lördag för att förhoppningsvis se Barca äta upp Betis, men med tanke på att vi inte kan så mycket om staden så tänkte fråga er ifall ni har några bra tips på vad man kan göra en söndag? Vi ska för övrigt fira min födelsedag så vi är mest ute efter ett ställe att kunna supa på :D tack på förhand boys!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-03-30 12:20
El Pasillo är för jävla rolig, ena dagen är Ronaldo Gud andra dagen hatar han Ronaldos beteende säger bara Komedi av högsta grad hahahahhahaha.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-03-30 11:53
Åhh dessa maränger alltså... ;')
Barcelona Zamboza
2014-03-30 09:11
Ska bli mycket intressant och se hur Athletico kommer handskas med kommande vecka. Igår körde dem ordinarie elva minus Arda som fick hoppa in i andra. Mot oss lär dem få springa mer är nånsin. Mellan våra matcher möter dem Villarreal hemma där det mycket väl kan bli poängtapp medans vi bara ska slå Betis hemma som ligger sist. Dock imponerande att slå Bilbao borta.
Barcelona påfågeln
2014-03-30 08:51
Otroligt starkt av Atlético att vinna igår borta mot Athetic Club, det lär dock sitta lite i benen i veckans möte på Camp Nou får vi hoppas. Dock har ju Simeone ett grymt fysteam som verkar få spelarna att klara av vad som helst. Atlético vinner nog La Liga i år, det kan vara avgjort redan till sista matchen, men annars kan vad som helst hända.
Barcelona Bentley King
2014-03-30 01:44
Himne del Barcelona (Barcelona) Tack igen! Jag ska faktiskt flytta till Barcelona nästa vecka, så den här informationen är guld! Hade tänkt att kolla på den eventuella liga finalen mot Atletico :) Tack för hjälpen ännu en gång!
Barcelona Himne del Barcelona
2014-03-29 23:57
Bentley King Inga problem. I början när jag åkte till Barcelona köpte jag av resebolag då jag inte visste hur lätt det var att köpa direkt från klubben. Vi är lyckligt lottade som håller på Barcelona då vi kan åka ner till Spanien och köpa biljetter dagen innan eller matchdagen till vilken match som helst, förutom El Clásico. Ett tips är att vänta med att köpa biljetter till dagen innan matchen alternativt matchdagen. För att agenterna inte ska kunna köpa upp samtliga biljetter och sälja dyrt (som de gör i England) släpper Barcelona fler och fler biljetter ju närmre matchen vi kommer. Så om du exempelvis är inne på hemsidan en månad innan matchen och det knappt finns några biljetter att köpa finns ingen anledning till panik. Då är det bara att ha lite kyla i magen och invänta det stora biljettsläppet. Innan dess är det dessutom svårt att få tag på platser bredvid varandra om man är flera som åker. Jag rekommenderar varmt sektionen längst ner i mitten på arenan då det ger den bästa upplevelsen. Ca 1000 kr brukar man få betala, vilket kan anses som dyrt. Men jag tycker det är rimligt för att få se Barcelona på nära håll.
Barcelona LeoMessi
2014-03-29 23:55
Alltså har rayo det sämsta försvaret i la ligas historia? Dom har ju åkt på stora förluster titt som tätt! Det är alldeles för enkelt att göra mål på dom. Real spelade inte ens bra och dom lyckas utan svårighet göra 5 mål på dom.

Vi gjorde också en massa mål på dom.
Barcelona Bentley King
2014-03-29 23:46
Himne del Barcelona (Barcelona) Tack för ett mänskligt svar! done (Barcelona) Jag tänkte ifall det fanns något alternativ där man kunde få lite billigare priser (råkade skriva "bästa" istället) men Himne del Barcelona gav mig svar på frågan.
Barcelona ElRaval
2014-03-29 23:45
@done:

"Bäst" kan ju samtidigt vara billigast. Hemsidan kanske inte är billigast. Jag tyckte att det var en rimlig fråga.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-29 23:44
Ronaldinho the original Dock har ju Valdes varit klasser bättre än Casillas, så det håller jag inte med om.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-03-29 23:34
Bentley King

Om du själv vill kunna välja exakt var du ska sitta på arenan och få biljetterna till bäst pris köper du på hemsidan direkt av Barcelona. Man kan välja mellan att skriva ut biljetterna direkt eller hämta ut dem utanför Camp Nou.

Eller så kan man köpa biljetter till ett högre pris utan exakt vetskap om vart på arenan man hamnar av något resebolag.

Att köpa biljetterna direkt från Barcelona via hemsidan är inte bara det bästa och säkraste alternativet - för mig är det också det enda alternativet.
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-29 23:34
Paco jimenez tror att han tränar världselvan.
Ronaldinho the original
2014-03-29 23:33
Blaugrana91 (Barcelona) Vi vinner kanterna (Alba och Alves) och den ena mittbacken (Pique) medan Real vinner Målvakten (Casillas) och den andra Mittbacken (Varane)
Annons: