/spanien/barcelona/forum/5184.aspx/spanien/barcelona/forum/5184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-02 19:06
Vampíro Dock har väl det här pågått även innan nuvarande ledningen, läste någonstans att man granska mellan 2009-2013 och då satt ju Laporta och styrde fortfarande under 2009. Men återigen det här är något alla klubbar sysslar med, så patetiskt av FIFA att isåfall bara straffa oss.
Barcelona Migueli
2014-04-02 19:06
Skit i allt det här nu! Det gäller att spelarna fokuserar på det vi har framför oss och inte låter detta fastna i deras huvuden. Vi får inte glömma ordspråket som står i El Cant del Barça: Tots units fem forca vilket betyder tillsammans står vi enade. Visca Barca y Visca los cules!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 19:05
Idag hoppas vi på Dortmund, tror det blir 1-1.

Real Madrid har problem mot topplag.
Barcelona Vampíro
2014-04-02 19:04
Så Rosell förstör våran klubb helt och hållet och flyr sen för att gömma sig undan konsekvenserna. Vilken vidrig och feg liten jävel han visade sig att vara. Sen undrar man ju vad som krävs för att denna ledning ska avgå, de har saboterat tillräckligt länge nu. Jag förstår inte hur fansen i Katalonien inte krävt omval än.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-04-02 18:57
Barca i ett nötskal just nu...
Barcelona Blaugrana91
2014-04-02 18:46
Hur kommer det sig att klubben inte gått ut med något officiellt uttalande ännu?
Barcelona the cameroonians
2014-04-02 18:43
För er som vill ha lite annat att fokusera på än dagens omvälvande besked från FIFA så spelar Juvenil A match mot Damm klockan 19.00

Matchen streamas på Barcelonas Youtubekanal.

Vinyals ställer följande elva på plan från start;

Suarez
Goodswill, Tarin, Juanma, Quintilla
Enguene, Ortega, Kaptoum
Adama, Munir, Rolon

Bänk: Ondoa, Palencia, Huertas, Moha och Ebwelle

Barcelona leder tabellen (Grupp 3) 6 poäng före Espanyol.
Dagens motståndare ligger på 4:e plats, 13 poäng efter.
Barcelona Migueli
2014-04-02 18:41
@CarlesPuyol5:

Klart jag gör! Glömmer det aldrig. Det var en otrolig prestation t.o.m Wenger hyllade honom som den bäste någonsin efter matchen.
BARCA-més que un club
2014-04-02 18:36
Spännande Cl matcher ikväll, tror stark på Psg ikväll tror dom har ett bra och stabilt lag att slåss ute i Europa Cavani Zalatan lavezzi stark trio där framme.

Tror faktiskt dom vinner hemma ikväll hoppas dom slår ut Chelski.

Real - Dortmund Känns lite Reals fördel men vi vet att Dortmund krigar 110% i alla dueller hoppas på en spännande match där och förhoppningsvis på att Dortmund tar sig vidare men det känns omöjligt just nu, hur som helst allt kan hända i fotboll.

Barcelona CarlesPuyol5
2014-04-02 18:29
@:Chez:

Arsenal fansen, alltid lika patetiska. Messi 4 mål, remember?
Barcelona Migueli
2014-04-02 18:25
Namn: :Chez
Sänt: 2014-04-02 18:15
"Vi lär ut att respektera FAIRPLAY både på plan och utanför planen"

Hahahaha.

IP spärra det här trollet.
Barcelona :Chez
2014-04-02 18:15
"Vi lär ut att respektera FAIRPLAY både på plan och utanför planen"

Hahahaha.
Barcelona No Busi - No Party
2014-04-02 18:04
Diar Shekha

Mourinho är i farten igen..
Barcelona Diar Shekha
2014-04-02 17:58
Varför raderades mitt inlägg?
Neymar11
2014-04-02 17:53
Reflektera lite över om hur FIFA tänker Dom vill straffa Barcelona för några ungdomar som självmant vill till Barcelona Vi ger ungdomar chansen till en ljusare framtid, vi ger dom en riktig utbildning (som dom kanske aldrig hade fått). Vi lär ut att respektera FAIRPLAY både på plan och utanför planen. Vi ger ungdomar en chans till att utvecklas och att bli det bästa dom kan bli inom det dom älskar som mest. Vi ger dom tak över huvudet, mat på bordet och en skolutbildning. Vi låter dom träna på ett av världens bästa akademier. Vi ger dom inte falska löften, vi frestar inte dom med en påse pengar. Utan vi ger dom en chans att utvecklas, med spelare från runt omkring i världen. Vi låter dom tävla på lika villkor Men det är okej att använda EU- pengar Okej att hålla på med ekonomisk dopning Okej att ta emot mutor av oljeschejker Okej att locka över talanger med pengar Okej att hålla undan tonåringar på öar
Barcelona barca!54
2014-04-02 17:52
Diar Shekha Jag håller med dig 100 procent. Det är mycket märkligt att straffet kommer nu, eftersom jag har förstått det som att barca har respekterat fifas varning. Därför förstår inte jag fifas beslut att straffa barca.
Barcelona -SAMI-
2014-04-02 17:33
Ingen back igen då fan. Trist
Jeffson
2014-04-02 17:32
Tänk er så många kvartsfinaler, så många CL-gruppspel, så många åttondelar och semifinaler supportrar till andra lag har fått sina drömmar krossade när FC Barcelona enkelt och komfortabelt har slagit ut deras lag. Lägg till alla utklassningar i både liga och cuper, alla rekord som slagits av både våra spelare och vårt lag, överlägsenheten, snacket om världens bästa lag i historien, spelare som Messi, Iniesta och Xavi som gång efter annan har sagt att de inte vill spela någonstans för någon annan klubb eller några andra supportrar.

Tänk lite på detta. Alla förstörda drömmar.

Låt nu förlorarna glädjas en dag som denna. För väldigt många supportrar är detta deras enda chans att någonsin glädjas när FC Barcelona kommer på tal. Något som händer utanför planen, något som våra spelare inte kan påverka. Detta var mångas enda chans till glädje vad gäller oss. En trött och unken skadeglädje. Vi bjuder på det.

Visca!
Barcelona Lion24
2014-04-02 17:18
Angående matchen igår så måste jag säga att jag är enormt besviken på resultatet och spelet innan Neymars mål. Jag är också mycket besviken på att Tata använde 4 mittfältare. Mot City höll jag med Tata eftersom vi inte visste riktigt hur City skulle spela och att City är i grund och botten ett bollförande lag. Så vi var tvungna att ta bollen ifrån dom, då var det klockrent. Men igår kväll så hade vunnit bollinnehavet INNAN matchens ens hade sparkat igång. Atléti spelade mycket centrerad igår och vi behövde verkligen bredd i anfallet.

Jag var inne på det innan matchen igår kväll och jag tyckte att Xavi var överflödig i går. Men är det inte dags att Cesc börjar bänkas? Han har sett alltför stel ut på sistone och det är inte samma Cesc som vi ser nu än det vi såg i höstas. Kanske är Cesc en aning utmattad för han måste vara en av de spelare som har spelat mest den här säsongen. Vi hade kunnat spela med 4 mittfältare i returen men på hemmaplan så borde vi ha hotat mer innan Neymars mål. Vi behöver inte spela med 4 mittfältare på hemmaplan, vi har redan vunnit bollen i de flesta matcherna innan de sparkas igång.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-02 17:11
Den där Simone kallar Neymar för skådespelare.. han måste glömma att han har en minst lika stor filmare, Costa
Barcelona Andresito
2014-04-02 16:59
Federer

Det är tillåtet att värva EU-spelare som Kakuta, vad som var problemet var att Lens ansåg att han hade kontrakt, vilket inte Chelsea gjorde utan värvade honom utan att betala till Lens.

Lens anmälde Chelsea - FIFA införde transferförbud - Chelsea kom överens om kompensationssumma till Lens som i sin tur blev nöjda och la ner åtalet.
Barcelona barca!54
2014-04-02 16:58
Det som jag tycker barca ska göra är att trycka på att klubben har respekterat fifas varning 2013. Sedan varningen har ingen av dessa utländska spelare spelat officiella matcher för Barca. Det jag vet är att akademins sydkoreanska spelare inte har spelat i ligan på över ett år, utan endast träningsmatcher och turneringar. Dessutom har barca inte värvat någon spelare utanför EU på ett tag. Någon som har bättre koll på får gärna inflika.
Barcelona done
2014-04-02 16:57
Barcelona NoGo™
2014-04-02 16:57
Zubi..lol

Ter Stegen o Halilovic berörs inte av denna avstängning och deras övergångar kommer gå igenom om nu beslutet står sig. Det är iaf vad som skrivs på Twitter. Vi har också rätt att värva en målvakt inom Spanien i o med V.Vs skada.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-04-02 16:56
Lugna er. Minns ni inte Chelsea 2009 när dom fick ett liknande transferförbud? Chelsea överklagade och fick färva.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-04-02 16:47
Regeln att inte få värva utanför EU är bara en av EU:s rasistiska lagar. Inte för att jag gillar när lagen köper småbarn, men varför är det ok att köpa en europeisk unge och inte en afrikansk? Samma sak gäller jordbruket, över 70 % av Afrikas befolkning är beroende av jordbruk och EU sätter massiva resurser på att inte handla med dessa länder. Istället vill man ha europeisk jordbruk. Dublinförordningen är en annan mycket äcklig lag inom EU som verkligen hindrar folk att få leva ett bättre liv. Jag kan hålla på hela dagen med olika politiska åtgärder som EU har tagit där resultatet förstör för människor. Så ingen av er borde känna sig dålig över detta, och man behöver verkligen inte skämmas! Ska man skämmas för att några idioter på andra forum kallar ens lag för ena eller det andra? De borde läsa på, sätta sig in i den politiska situationen, och istället ifrågasätta dessa lagar. Istället sitter några obildade grabbar och spyr galla över vår klubb och inte över en politisk organisation som systematiskt gör livet värre för icke-vita som inte lever i västvärlden. Okunskap gör en mörkrädd! Här tar man bort chansen ifrån någon som kanske aldrig får en unik möjlighet att leva ett bättre liv, och i Sverige sitter folk som hyllar FIFA för det, bara för att deras hat till Barca är större än deras medmänsklighet.
Barcelona Barca007
2014-04-02 16:47
@barca!54:

aa men tack för infot:) Men har Barca fortsatt med det efter varningen eller? för ifall Barca har respekterat varningen så kan dem väl inte bli avstängda.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-04-02 16:43
Får vi inte värva i sommar så kan vi säga hejdå till nästa års titlar. FIFA och Uefa vill att Barca ska ha respekt med värvningar och pojkar som är under 18 år. Barca har säkert fått någon varning tidigare men Barca har säkert gått över den gränsen så det skulle inte förvåna mig om Barca inte får värva i två transfersperioder.
Barcelona Andresito
2014-04-02 16:40
B-Guden

Som jag förstått det:
Fullt tillåtet att värva från ålder 16 och uppåt från EU-länder, som Arsenal med Cesc, Toral osv.

Däremot är det inte tillåtet på samma sätt utanför EU. Man måste kunna ordna jobb åt föräldrar, boende till familjen och en riktig utbildning till spelaren.
För annars så drar man antingen in folk som blir arbetslösa (föräldrarna), eller så "köper" man barnet där föräldrarna stannar kvar i hemlandet. Det är alltså barnhandel som är det FIFA trycker på mest.

Och om föräldrarna flyttar till Europa av en annan anledning än fotbollen (t.ex jobb) så är det tillåtet att signa deras barn till klubben. Dock är detta som det första jag skrev, familjen är ju bosatt i EU, även om barnet inte är EU-medlem.

Övergången måste godkännas utifrån punkterna, vilket jag tror är det som "glömts" då även Spanska Förbundet blir straffade.

Spekuleras om att det gäller Lee från Sydkorea samt afrikanerna som spelar i ungdomslagen.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 16:38
Att det sker nu direkt efter en Cl kvartsfinal känns rätt skumt.
Annons: