/spanien/barcelona/forum/5181.aspx/spanien/barcelona/forum/5181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -SAMI-
2014-05-11 16:25
Han låter riktigt spännande.

@Ronaldinho the original:

Ronaldinho the original
2014-05-11 16:22
Cuadrado gjorde 0-1 mot Livorno
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-05-11 16:21
Cule4life (Barcelona) Tyvärr men Suarez skulle kosta minst 80 miljoner euro, Aguero 60-70 miljoner euro och Reus mellan 35-45 miljoner Euro.
BARCA-més que un club
2014-05-11 16:20
Snyggt självmål av Skrtel ;) stakars Liverpool alltså ligan ryker där efter all slit
Barcelona the cameroonians
2014-05-11 16:17
Ja för Neymar är ju ingen att räkna med... gammal och inte alls Barcamateral...

Sluta spela FM plz.
Barcelona Koeman_4
2014-05-11 16:16
Cule4life (Barcelona). Neymar?
Barcelona Cule4life
2014-05-11 16:13
Barcelona är fotbollens Harlem Globetrotters, Världens bästa och skickligaste spelare ska spela hos Barcelona, På varje position !!!

Värva

Surarez lr Agüero - 55 milj Euro
Rues - 20 milj Euro
Hummels - 25 milj Euro
Ter Stegen - 15 milj Euro
Deulo - 0 Euro
Rafinha - 0 Euro

105 - 120 milj Euro totalt.

Ut: Valdes - Puyol - Xavi - Song - Roberto - Cuenca - Tello - Alexis(Frigör stora löner)
---------------
Barca - 2014/2015

Ter Stegen
Alves - Pique - Hummels - Alba
Fabregas - Sergio - Iniesta
Rues - Messi - Suarez

Pinto - Batra - Adriano - Rafinha - Macherano - Deulo - Pedro

Piss of cake
Barcelona fc__Barça
2014-05-11 16:00
Räknar med att alla som spelar idag visar 100% vilja. Spelarna kan ha känt sig omotiverade under säsongen och av många anledningar, Tito till exempel. Men en sån här chans som bara blivit serverad till laget inför de två sista matcherna, de måste man ta vara på, inte spara sig till VM och allt vad det är. Två matcher, två vinster, svårare än så är det inte

Sen kan man självklart tappa poäng mot Atletico men det ska inte vara för att man gått runt och spelat halvdant.

Visca Barca!
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-11 15:52
Rivaldo Ferreiera..allvarligt talat hur kan du se Montoya av alla högerbackar ersätta en av dom bästa på sin position.. Montoya har inget och göra i en startelva hos barca.. komigen fan, ska vi stara med montoya så kan vi gärna starta med sergi roberto på mittfältet och inte köpa in nån... vafan är det som händer seriöst!! det här är barcelona!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-11 15:51
@Cule4life:

Nu är det inte bara Messi som har varit omotiverad. Det är hela laget..

Vinner de 2 matcher och slutar spela som korpen spelare båda offensivt och defensivt blir vi ligamästare..

Antar de utmaningen???

Män eller möss???
Barcelona Cule4life
2014-05-11 14:57
Det är dessa två matcher som kan ta fram motivationen hos grabbarna, Messi har gått omotiverad hela säsongen, men här har han fått en uppgift framför sig, Vinn två matcher och du är ligamästare !

Antar du utmaningen Messi ?
Barcelona LeoMessi
2014-05-11 14:54
Ali G (Barcelona) Bra då kan Arsenal pröjsa ca 40 miljoner för honom. Har dom mage att kräva överpriser för sina spelare när vi ska köpa av dom så är det det minsta vi kan göra mot dom. Känns som att alla lag förväntar sig att vi ska sälja spelare för kaffepengar.
Barcelona Iman_Ikhlaas
2014-05-11 14:49
Kan någon här säga när biljetterna till matchen mot Athletico Madrid kommer släppas?
Barcelona Ali G
2014-05-11 14:41
Arsenal are monitoring the situation of forward Alexis Sanchez (25). Juventus already made contact. Transfer fee 25M. [sunday people] förhoppningsvis blir det en budgivning mellan Arsenal och juve
Rivaldo Ferreira
2014-05-11 14:32
OM Alves lämnar så vill jag se Montoya ersätta inte Cuadrado.
Men om Alexis lämnar så ser jag gärna Cuadrado som ersättare.
Ter Stegen är given ersättare för V.V
Barcelona Rambla~
2014-05-11 14:31
Vilket skott, tid +95m. :P
BARCA-més que un club
2014-05-11 14:28
OT: Vilket mål av Atalanta mot Milan Tid 95+ sjukt fint mål i krysset haha
Barcelona grande jw
2014-05-11 14:28
Hoppas AVB aldrig någonsin ryktas som tränare till oss igen. Idag förlorade man hemmamatchen mot Dinamo Moskva och således (förmodligen) tappade ligan till Cska Moskva. Fans stormade planen och misshandlade motståndarspelare, lagkamrater slogs med varandra. Totalt jävla kaos. Haha
Barcelona NoGo™
2014-05-11 13:49
@-SAMI-

Stämmer bra de, han gjorde 1-1 målet på Bernabéu 2010 om ja inte mins fel.
Barcelona -SAMI-
2014-05-11 13:46
Var det inte pjanic som sänkte real när han spelade i Lyon?
Barcelona LeoMessi
2014-05-11 13:38
Deulofeu (Barcelona) Håller med dig, Pjanic är ingen tokig spelare och han har alla kvalitéer för att spela på vårt mittfält. Enda som oroar mig är hur det blir med rafinha. Något säger mig att han verkar vara mer otålig än sin storebror, man har ju typ läst uttalanden där han inte verkar ha några problem alls med att dra till PL, hans känns väldigt likgiltig när det gäller klubbval. Rakitic är en komplett mittfältare som är magisk vid fasta situationer! Frispark vid halva plan är typ en målchans om han står bakom bollen. Som du säger så tror jag att samper är mer än redo att ersätta Song. Han spelar så oerhört moget och med stor lugn. Ett mellanting av xavi och Busi, som inte är rädd för att trycka till motståndaren. Känns som att Samper skulle lika gärna kunna vara Xavis arvtagare men samtidigt lika gärna kunna vara Busquets arvtagare(även om Busi har många år framför sig).
Barcelona Deulofeu
2014-05-11 13:30
Pjanic värvningen är bra och verkar prisvärd 120 miljoner enligt vissa källor pga av hans kontrakt men kommer Rafinha hem och samper samt Suarez knackar på porten ser jag inte riktigt vart han ska spela om dessutom Xavi och Fabregas båda stannar.

Lämnar Song vill jag ha upp Samper! Han är mer än redo för de matcherna Song spelat detta året när busken vilat det är bara Eusebio som är efterbliven och startar ILlie före honom.

Någon värvning till mittfältet är det bara Pogba som gäller med lite fysik möjligtvis Rakitiv som är rätt komplett om han skulle komma för en hyfsad peng.
Barcelona Deulofeu
2014-05-11 13:26
David Luis bredvid Pique ja den funkar nog rätt bra förmodligen bättre än med Mascherano i många situationer men dock inte alla.

Vi vinner i huvudspelet och lite i positionsspelet annars är han nog sämre på det mesta.

Luis är en riktig ledartyp och jag tror de två i mittlåset skulle funka bra ihop även med Bartra tror jag det blir bra.

Blir han värvad före vm blir det väl bra men vänta till efter vm nej tack!

Hans pris kommer då gå upp och vi kommer inte lyckas knyta till oss honom.Jag vill ha klart mittbacksvärvningen nu så man kan andas ut lite.

Vi har ju en bra möjlighet att jobba nu för att göra klart innan vm och får vi Luiz för 30 max kan jag tänka mig att vi köper inte en krona mer!

Mitt huvudalternativ är Laporte han är 7 år yngre och "tappar " inte huvudet under matcher och gör sällan riktigt bryska tacklingar.

Det finns inte många spelare som skulle passa så bra i vårt lag som Laporte jämför man honom med tex Hummels är enligt mig rutinen den stora skillnaden och Hummels fantastiska passningar.

Hummels är den häftigaste offensiva mittbacken i europa och skulle nog passa riktigt bra hos oss med men även han somnar in rätt ofta och är skadebenägen.

Laporte har bara spelat ett och ett halvt år i la liga men är redan bland de allra bästa mittbackarna och den klart mest lysande unga mittbacken i europa.

Han har bara denna säsongen redan spelat mer än Varane i la liga nästan.

Jag tror han blir uttagen till vm truppen allt annat vore en skräll gör vi inte klart med honom nu kommer vi aldrig ha råd med honom.

Han har uttalat att han vill spela cl med Bilbao men även att han gillar Barca och kan tänka sig en flytt dit.

Laporte är en spelartyp som Enrique gillar och dessutom Zubi.Det enda han saknar är rutin men det får man i klubbar som vår med spelare som vi har måste inte alla ha det i massor!

Värvar vi bara Laporte kan jag nästan tom tänka mig att värva Agger som backup så gärna vill jag ha honom!
Barcelona Zamboza
2014-05-11 13:23
Roma midfielder Miralem Pjanic (24) hopes his ex-coach Luis Enrique will ask Barcelona to sign him. His entourage says he'd cost 12M. [md]

Intressant om det stämmer. Han uttalade sig positivt om en övergång till barca på sin fd lagkamrat Sidney Govous youtube kanal för några veckor sen.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-11 13:13
Valdes lämnar å Ter stegen Ansluter, Alves lämnar (?) Och x Ansluter..Två startspelare som kommer bytas ut mot sämre spelare...Känner mig inte optimistisk inför sillyn speciellt inte med den här ledningen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-11 13:02
Allting tyder på att Ter Stegen kommer till Barca. Dock har han inte bekräftat att han kommer hit, bara att han lär sig spanska. Hade det inte varit rätt sjukt om det är Atlético han går till istället? Courtois har ju ryktats till oss en del den senaste tiden också.

För mig kvittar det vem av dem som kommer, båda är fantastiska. Dock är det väl rätt givet att Ter Stegen kommer.
Neymar11
2014-05-11 12:50
Wow är Andres redan 30, dags för generationsväxling Indeed Fan ingen ide att spekulera på vilda rykten, lika bra att låta allt vara osagt och vänta in vad som sker. Sen får man antingen vara nöjd eller besviken. Game day, nu ska jag fan se varenda jävel springa tills dom spyr. Spelet skiter jag fullständigt hur det ser ut bara vi vinner komfortabelt
Barcelona LeoMessi
2014-05-11 12:48
barasfsdg (Barcelona) Låter väldigt högt! Å andra sidan är det Sevilla det handlar om. Man vet aldrig vart man har dom. Dom borde ha det oddset oavsett motstånd. Dom skulle kunna spela ut city för att i nästa omgång torska mot girona
BARCA-més que un club
2014-05-11 12:47
barasfsdg

Enkelt ingen överraskning direkt, Getafe har allt och kirga för då dom ligger på gränsen till nedflyttningsstrecket och måste slås för överlevnad.
Medans Sevilla har inget spela för plus dom spelar borta, därför hög odds på dom.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-11 12:47
barasfsdg (Barcelona) Sevilla har inget att spela för, de har dessutom Europa leauge finalen på onsdag
Annons: