/spanien/barcelona/forum/5172.aspx/spanien/barcelona/forum/5172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-04-01 22:56
Courtois är fan som Reed Richards i Fantastic Four, han kan sträcka sig överallt. Världena bästa målvakt för mig, snäppet vassare än Neuer och det säger mycket.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona done
2014-04-01 22:55
Neymar på vänstern och Alexis från start på högern så gör vi 2 mål borta. Är inte orolig. Bäst idag, Alba, Bartra och Busquets! Även Iniesta briljerade stundtals.
Barcelona Treyh
2014-04-01 22:54
Barcelona Himne del Barcelona
Jag fick rysningar av att se Barcelona i den andra halvleken. Det var en så galen inställning från samtliga spelare att jag trodde att Camp Nou skulle explodera. Glöden i spelarnas ögon var så stark att jag nästan blev rädd.

Mest glöd av alla hade planens överlägset bäste spelare, Andrés Iniesta. Han gjorde precis allting i den här matchen. Han gled förbi sina motståndare, kombinerade, sköt, glidtacklade och fick kort och blev alldeles ursinnig när han fick en frispark emot sig. Sen när man inte trodde att det kunde bli vackrare slår han en passning från himmelriket. Det är fan fusk att ha en så makalös spelare i sitt lag!

Men i övrigt visade Barcelona hur galet bra laget kan prestera när alla spelare spelar med stolthet för varandra och satsar med full kraft in i varje situation som att det vore matchens sista. Så länge jag ser Barcelona spela såhär ger jag blanka fan i vad det blir i matchen. Det var längesen vi såg Barcelona så bra som i andra halvlek. Imponerande givetvis av Atlético att lyckas stå emot detta, vilket mycket väl kan bli avgörande. Barcelona hade nog behövt vinna den här matchen med tanke på hur överlägsna man var. Atlético ska vara MYCKET nöjda att de fick med sig bortamålet.

Men ärligt, jag orkar inte bry mig om resultet. Jag är fortfarande uppe i varv efter Barcelonas urladdning i den andra halvleken. Tack Barcelona för den här kvällen!
Barcelona Neymessi
Jag tycker ändå att det känns rätt bra inför returen. Barcelona spelar alltid ( nåja, nästan) bättre när dom är i underläge och det är endast full fart mot mål som gäller.
Neymar11
2014-04-01 22:53
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Jag har inte rakat mig sen City matchen på hemmaplan. Och kommer inte göra det förrän Barcelona förlorar! Rambla Ja jag tycker det, speciellt med tanke på att han fick hoppa in utan uppvärmning.
Barcelona Rambla~
2014-04-01 22:53
Usch så dåligt försvarsspel från Xavi på Diegos mål.
Barcelona Zamboza
2014-04-01 22:52
Neymar blev som en helt annan spelare efter målet. Självförtroende kan göra mycket. Atletico borde haft ett par röda kort. Det märktes på domaren att han inte ville dela ut röda idag. Vi har mött Atletico 4 ggr denna säsong och mäktat med bara 2 mål, båda gjorda av Neymar. Messi har en tendens att försvinna mot lag som vet hur man parkerar bussen. Just här ser jag Neymar som ett riktigt tillskott. Även om han inte är i form efter skadan så har han bidragit med mycket.

Deras mål är sjukt snyggt men var fan var Pinto? När spelet är på vänsterkanten då måste målvakten hålla sig nära vänster stolpen. Sen tabbar han sig i början av matchen när Villa har Atleticos farligaste chans.

Bartra vilket inhopp han gör. Det känns så tråkigt att han bara får spela när andra är skadade. Iniesta gudomlig också. Neymars sista 20 var också riktig bra. I helhet en bra insats av laget. Det är aldrig lätt att spela mot parkerade bussar. Atletico är riktigt bra på det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-01 22:50
Besviken att det blev 1-1 men fan vilken match...

Jag brukar alltid var nervös och spänd när vi spelar dessa stor matcher. Men jag måste säga att jag har inte varit nervös på 5 matcher sen sista Man City matchen.

Jag känner mig konstig.
Vad kan detta bero på?
Jeffson
Har bara en sak att säga egentligen...

Hatten av för Atletico! Grisfotboll är deras enda chans så vad fan ska de göra? Nä, hatten av bara.

Och en sak till förresten. Iniesta, vilken jävla magiker han är!
Barcelona Rambla~
Neymar11 Bra match helt klart av Marc men sattes han på några större prov?
Neymar11
2014-04-01 22:49
Är det Batras genombrott? Skulle vilja påstå det Fan så bra han var, gjorde allt rätt. Så jävla bekväm med bollen och lugn i alla situationer
Barcelona Rambla~
2014-04-01 22:49
Medelmåttor? Tycker ni den målvakten och de mittbackarna är dussinlirare? Felipe, Costa, Koke, Arda. Medelmåttor my ass!
Barcelona Migueli
2014-04-01 22:48
Bayern kryssade 1-1 mot United för övrigt. Och fick ett rött på Schweinsteiger.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-01 22:47
Vi borde värva Cortois , top 3 bästa målvakter och bara 21!
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-01 22:47
Hade valt att börja på bortaplan alla dagar i veckan. Hatar att börja på hemmaplan. Det är på Camp Nou som det ska avgöras. Det blir annat nu när Atletico har publiken med sig i en helt avgörande match.
Barcelona Migueli
2014-04-01 22:46
Till alla som klagar över att Tata startade med 4 mittfältare. Det är enkelt att döma med facit i hand. Vi gjorde en bra match tycker jag mot ett erkänt svårt motstånd.
om någon hade gett mig resultatet 1-1 hade jag tagit det innan matchen började. Det är 50/50 i nästa match och vi har fortfarande chans att vinna hela mötet.
RedemptionMn
Hoppas verkligen grisfotbollen inte vinner.
Barcelona Vampíro
Rambla~ Visst ät det knappast kul att följa men man måste lyfta på hatten för deras grinta och hur de kämpar, speciellt mot topplagen. Så enkelt är det inte, då hade alla lag klarat av det mot Barça. Jag är inget fan av deras stil men man är ändå imponerad av Simeone och hans jobb. Det är fortfarande 50-50 inför andra matchen. Det blir svårt det visste vi men det är mycket kvar att spela om. Ett ultra stort plus till Sergio och Jordi Alba som gör ett hästjobb därbak. Mycket skönt att se.
Barcelona Rambla~
2014-04-01 22:45
Vi måste göra första målet i returen. Då håller det inte att starta matchen så slött som i kväll. Måste vara mycket mer taggade och aggressiva. Får vi målet måste de gå framåt och då är de sårbara.
Barcelona Andresito
Rambla~

Kolla deras spelmaterial och kolla vårt. Jävligt imponerande att leda ligan och stå upp mot Real och Barca med egentligen mestadels medelmåttor. Fattar inte hur man kan klaga på motståndarnas spelstil hela tiden.

Det finns två sätt att spela mot Barca - pressa högt som fan eller parkera bussen. Atlético gjorde båda, Madrid-spelarna gick ju förfan på knäna sista 20.
Barcelona Leo y Cesc
Var en stor tabbe att spela med 4 mittfältare när Atletico inte ville spela fotboll. Detta är verkligen synd att det blir 1-1 helt sjukt egentligen när vi hade hela matchen mot ett mål. Vi är klart mycket bättre laget, och nästa vecka kommer vi vinna på Calderon. Minst 2 mål och då tvingas Atletico behöva vinna matchen. Jag ser absolut ingen omöjlighet med att sätta 2 bollar på Calderon. Det gäller att starta Neymar-Messi-Alexis och mittfältet Xavi-Busi-Iniesta. Vilken match Bartra gör förresten! Killen gör inga tabbar och spelar mycket behärskat och står rätt hela tiden. Han är väldigt lik Pique i spelstilen.
Barcelona Treyh
En liten detalj bara... kolla på reprisen när Iniesta gör den där passningen fram till Neymars mål. Iniesta behöver inte ens titta ner på bollen innan han smeker iväg den, utan han har blicken på Neymar hela tiden... Helt sjukt. Det kan handlar om mindre än 0.5sec men det kan vara skillnad på offside eller att bollen kommer fram till Neymar. Man måste ha ett bollsinne utöver allt annat för att ens göra nått sånt. Iniesta vilket geni
Barcelona Barcadinho.
2014-04-01 22:44
Jag har drömt hela den här säsongen att nån gång se Messi o Neymar gör båda en briljant match. Neymar var super idag med Messi försvann helt.
Jaja, jag får fortsätta drömma lite till.

Inte alls nöjd med resultatet och stora delar av matchen.
Barcelona Acrobat
2014-04-01 22:44
Vi alla vet att Atletico är en dagsslända... Det är en klubb som orkar vara på topp något år till... Därefter är dom slut.
Barcelona Sentuary
2014-04-01 22:43
Bartra Pique låt de spela ihop en tid så kan de gå vägen
Barcelona Hyder
2014-04-01 22:42
Marc Bartra, vilken insats! Äntligen får han leverera felfritt och med pondus i en stormatch, som man har längtat. Hoppas dock att Piqué är tillbaka snart, han har spelat upp sig rejält den här säsongen i allmänhet och på senare tid i synnerhet.

Neymar på högerkanten är lika med en alibispelare. Neymar på vänsterkanten är supertalangen vi köpte. Däremot kan jag inte klaga på beslutet av Tata. Jag menar vi har ju vunnit varenda stormatch med den anfallsuppsättningen.

Tror att vi tar det här på Calderon. Skönt att laget kunde avsluta matchen med en bra känsla rent spelmässigt.

Barcelona Corazon
Förstår inte om vi på tre matcher inte kommer igenom ska kunna lösa det på calderon med en ännu större buss med hemma stöd. Bluff helt plötsligt har man inget att se fram emot.
Barcelona ElTriplete
Jävligt orättvist resultat.. Men men. Atletico fegar som alltid och kör med sin ultra-defensiv fotboll.
Barcelona Rambla~
Jag förstår inte hur alla kan hylla denna fotboll Atletico står för? Hur stor är svårighetsgraden att grisa och stå tätt tätt runt eget straffområde? Folk har verkligen olika smak.
Annons: