/spanien/barcelona/forum/5167.aspx/spanien/barcelona/forum/5167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-04-03 12:30
NoGo På riktigt? Inte så att han har ryktats så galet mycket. Haha kanske därför Perez försöker bana oss från att köpa spelare så han själv kan köpa honom;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-04-03 12:29
NoGo™

Hade ingen aning om att Reus var så "nära" oss. Visst det har ryktats lite fram och tillbaka om honom men på det där låter det ju nästan som att affären var så gott som klar, i princip.

Den här jävla bannen fuckar mycket för oss. Den måste avslås, vi behöver köpa spelare den här sommaren.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-03 12:29
Hela jävla säsongen känns förstörd IOM detta beskedet. Vi går miste om Ter stegen, Reus, en bra MB.
Barcelona -SAMI-
2014-04-03 12:27

Ter Stegens agent säger att affären till Barca har lagts på is. Detsamma lär gälla Halilovic. Faaan
Barcelona NoGo™
2014-04-03 12:22
Transfer of Dortmund winger Marco Reus (24) could be put on hold after transfer ban. Player was waiting for Barcelona's final offer. [sport] Reus is considering to stay at Dortmund for another year if he can't join Barcelona now. Meeting planned between agent and Barcelona [sport]
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-03 12:15
En av av utrederna från Fifas utskott som tar hand om Barcelonas fall representerar Madrid. Källa sport.es Perez vill vinna La Liga. Om de förlorar La Liga är det kört för åsnan i Madrid.
Barcelona Mido
2014-04-03 12:11
petersays (Barcelona) Jag skrev ju att vi är inte oskyldiga. Men tror du att real Madrid, Chelsea, man city eller psg oskyldiga också? Tror inte,,,, jag har inte hört några skandaler om dessa klubbar, varför? Vi har haft enstaka jobbiga år, men hela Europas klubbar är fortfarande rädda för oss, och så länge vi vinner över madrid så dominerar vi.... Det pågår ett krig mot oss från alla håll trots att de är lika skyldiga som oss i så fall.
Barcelona petersays
2014-04-03 12:01
Bara det faktumet att alla kastar skit omkring och försöker hitta felet någon annanstans än inom själva klubben tycker jag är talande nog. Nej, det finns ingen konspiration där det är världen mot oss. Vänd blickarna inåt, lokalisera problemet som finns inom FC Barcelona. Hitta hjärtat i klubben igen. Då, och först då, kommer Barcelona kunna hitta harmoni igen.
Barcelona petersays
2014-04-03 11:59
@Mido:

Men shit hörru. Vi värvar för jävligt många mijlarder, även om vi inte värvar enskilda spelare för en miljard. Att påstå att vi inte är bland de klubbar som värvar mest är att hyckla stenhårt. Och dominerat världsfotbollen i 6-7 år..? Njaaa...nu tar du i. Trots vissa titlar har vi varit lite på dekis dom senaste 2-3 åren. Vi värvar uselt, legender lämnar bakvägen, Rossell fifflar med pengar, Quatar Camp Nou..något är ruttet i Barcelona.
Real Madrid deepshit
2014-04-03 11:31
Folk här inne måste fatta att det här är bara toppen av isberget om Rossel råttan av alla råttor avgår, då är det något som är väldigt fel med klubben allt kommer bara upp till ytan nu.
Barcelona barca!54
2014-04-03 11:16
Det är otroligt hur mycket skit barca fått utså utanför för planen i år. Nya skandaler efter skandaler. Inte en dag hinner gå utan att en ny skandal uppstår som resulterar i att barcas image förstörs ännu mer.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-03 11:05
Jag kan bara se hur Perez med sitt fula ansikte sitter och njuter nu av den här situationen.
Barcelona -SAMI-
2014-04-03 10:53
Gubben Perez ligger bakom .
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-03 10:40
Fifa och Uefa borde dra åt helvete, mutade gamla gubbar som inte kan något om fotboll. Precis som Maradona så det. Fotbollsklubbarna borde gå ihop och bilda en egen organisation och det har kommit på tal några gånger.
Barcelona Mido
2014-04-03 10:36
Det här är ett krig mot Barcelona,,, alla är trötta på våra framgångar, t.o.m Fifa är det.. De vill se nya champions,,, vi har dominerat fotbollsvärlden i snart 6-7 år utan miljard köp, så det gör ont hos vissa. Jag menar inte att vi är oskyldiga men vilken klubb som har en ring på huvudet åt vita vingar? Om de kan inte förstöra oss på plan så hoppas de att de kan förstöra vår organisation. Men de vet inte att vi blir starkare och envisare
Barcelona Barca Barca
2014-04-03 09:40
Hahahaha!! Detta måste vara ett skämt, ska självaste fifa straffa oss??!!! Idioterna borde straffa sig själva när dom tog emot mutor för att lägga VM i Qatar, kan osannolikt tänka mig att människor röstade på att vilja ha VM där. Sen kanske dom borde straffa personerna som kom med beslutet att öppna röstningen för världens bästa spelare priset, som hjälpte Ronaldo att vinna den. Vem ska straffa vem här? Börjar likna diktator styre.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-03 09:38
Jag tycker att hela det här är en parodi. Visst regler är till för att följas men varför ska vi vara de "enda" som måste följa de? Har FIFA någon gång undersökt alla dessa talanger Arsene Wenger värvat under sin tid? Manchester City's akademi som har tagit frart på riktigt sen Txiki kom, har någon överhuvudtaget kollat dessa spelare? Varför måste det alltid vara vi? I vinter var vi tvugna att visa Neymar's kontrakt för media, och jag har aldrig sett något liknande i en annan klubb. FIFA borde grannsaka sig själva istället, för alla vet ju att Qatar inte fick VM på "lagliga" metoder men det verkar vara lugnt enligt de men när vi värvar unga spelare då blir det direkt dramatik. Sen kan de även visa rösterna från senaste Ballon D'or, när de förlängde rösterna bara för att Cristiano Ronaldo skulle vinna.

Med FIFA's nuvarande regler hade vi aldrig kunnat värva Lionel Messi för några år sen, fy fan. :P
Barcelona petersays
2014-04-03 09:12
" Det handlar väl främst om att vi har förbud att registrera nya spelare. Det var en journalist på cat. radio som nämde detta. Inga spelare utifrån får registreras i och med straffet. "

Fast det låter lite vääääl osannolikt väl. Det skulle ju i realtiteten innebära att vi heller inte kan promota spelare från b-laget? Så det tar jag med en nypa salt.

Vi kan ju heller inte TVINGA spelare att fortsätta vara på lån i en klubb som inte vill ha dem - utan då lånekontrakten löper ut återvänder spelaren hem.

Bojan på topp i höst då! ;)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-03 08:57
@barcastuff: The girlfriend of Ter Stegen, whose transfer to Barcelona has become uncertain, had already planned to enroll at Barcelona University. [sb]
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-03 08:10
Det handlar väl främst om att vi har förbud att registrera nya spelare. Det var en journalist på cat. radio som nämde detta. Inga spelare utifrån får registreras i och med straffet.

Men många rykten cirkulerar nu. Vore skönt om ledningen kunde hålla en presskonferens och förklara situationen.

Rolig twist i dramat vore om straffet skulle bli verklighet och Barcelona i och med Valdés skada har chans att värva en målvakt från ligan lyckas övertala Cortouis. Haha.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Sir Alexis
2014-04-03 08:07
Alla vill fälla den stora elefanten. Måste vara svårt att vara i skuggan av historiens bästa lag
Barcelona Tiki-Taka
2014-04-03 06:47
Hur går det ihop !? Dem är ju Barcelona spelare, bara det att dem är utlånade. Hela Fifa organisationen är så korrupt att det är helt sjuuuuukt !
Barcelona kingrodrigues
2014-04-03 04:41
Heywood How come?!
2014-04-03 02:51
Straffet skulle också innebära att spelare som Rafinha och Deulofeu inte heller får komma tillbaka.

Detta är parodi. Den här ledningen kommer att slösa bort Iniesta och Messis bästa år.
2014-04-03 02:50
Från Twitterkontot @migerucb (ni som har Twitter borde följa då han har god insyn i allt som rör Barcelona) nämner han en intrrssant detalj:

Mannen som scoutade Messi ,Josep Colomer, jobbar idag för Qatar där han och hans team på 6000 personer scoutar över en 750 000 pojkar i 15 länder i Afrika, Sydamerika och Asien. De allra bästa kommer att bli inbjudna och få sin fotbollsträning i Qatar.

Visaa menar att det är hopp om att killarna med åren ska bli medborgare i Qatar och sedan representera Qatar i VM 2022. Vissa av pojkarna som redan du deltar har valt att representera sina ursprungsländer. Om FIFA är seriösa så borde ALLA straffas, inte bara Barcelona.

Och vem var en hjälpande hand i detta projektet från 2010 som än idag fortsätter? Självklart Sandro Rosell.

Nu verksr det även kommit uppgifter att de 10 spelarna som Barcelona faller på kommer från Sandro Rosells tid som president.
Barcelona Dinho the artist
2014-04-03 02:33
Ang. FIFA:s bestraffning; tar emot den med öppna armar om det faktiskt är så att vi har begått regelbrott. Är man så dum att man struntar eller ej är medvetna om reglerna får man ta konsekvenserna.

Med det sagt tror jag denna typ av verksamhet förekommer i de flesta storklubbar och ser gärna att utredningar görs i dessa likväl.

Det ryktas om att två klubbar anmält oss gällande detta. De blir ju med all säkerhet granskade och det blir intressant att se vad som händer. En ev. överklagan eller förlikning med tillhörande klubbar ser jag som en smärre omöjlighet just pga. antalet övergångar (ca 10st).

Enda chansen till att vi slipper straff är, som någon nämnde, om flera klubbar döms. Jag personligen ser hellre att fler klubbar straffas än inga alls.

En liten notis ang. Atleticos samt Reals potentiella inblandning i det hela är ju att de måste vara extremt dumma om de tror att de inte själva skulle utredas. Förutsatt att de blir straffade, förstås. Är de rena, hatten av.
Barcelona Gabriel
2014-04-03 02:15
Btw, något som gjorde mig äckligt förbannad efter Diegos mål mot oss var sättet Villa firade på. Han firade värst och häftigast av alla Atletico spelare. Chilla för fan, visa lite respekt mot klubben och fansen du spelat för. Sure, jag hade kunnat köpa det lite mer om det var på Calderon, men på Camp Nou. Så otroligt respektlöst att jag nästan spydde. Och jag har alltid, alltid, alltid försvarat Villa när han spelade hos oss. Det är synd att man ska kunna ha så fel om en spelare. Vi snackar om en klubb och fans som stöttade honom som ingen annan klubb hade gjort när han drogs med en långtidsskada, fans som ropade hans namn och hyllade honom i hans comeback och det här är sättet han visar sin tacksamhet.

Smutsiga kräk!
Barcelona PROFETEN PUYOL!
2014-04-03 02:06
LOL, någon från Valencia-forumet skrev såhär: "Namn: Cañizares Sänt: 2014-04-02 21:45 Ändrat: 2014-04-02 21:47:24 Gött att Barcaäcklen blir bestraffade men som pajasarna håller på var straffet ändå lindrigt... Svinklubb!"
Barcelona Júnior.
2014-04-03 01:56
Vare sig om straffet kvarstår eller ej efter överklagandet så finns det absolut inte några ursäkter från ledningens sida. Vårdslösheten är ett faktum och det bör inte ignoreras. Ska bli intressant nu när man ska rösta under söndagen, en röst för det nya projektet ser jag mer eller mindre som en röst för personerna som stått för denna skandal. Hur långt ska det behöva gå?
Barcelona >The Reporter<
2014-04-03 00:41
Fifa ska undersöka Real och Atletico med nu, detta kommer med största sannolikhet leda till att ingen straffas, inte vi heller. Antingen straffar man alla, eller ingen. Fifa är mycket medvetna om att alla storklubbar inte sköter 100% lagligt.
Annons: