/spanien/barcelona/forum/5166.aspx/spanien/barcelona/forum/5166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-04-02 15:45
Det positiva med det hela är att våra talanger får chansen att visa vad dom går för.
Vad som verkligen stör mig är att vi har världens två bästa fotbollsspelare i Messi och Iniesta som förtjänar en bra backlinje.
Hoppas Camp Nou visar sin ilska mot ledningen på lördag!
Barcelona NoGo™
2014-04-02 15:43
@cynicule
No replacement goalkeeper for VV, then? No new CB? Right... next season the objective is to stay in Primera.

Haha :P
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-02 15:34
FIFA den nest korrupta organisationen i hela världen ska sätta ner sin fot, löjligt. Det är bara att sätta en miljon i pamparnas konton och det är avklarad.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hyder
2014-04-02 15:32
Varför ska man hota med att bojkotta turneringar när ledningen uppenbarligen har begått regelbrott? Det finns ingen logik. Jag kan förstå spelarnas frustration men ingen vinner på att bojkotta fotbollsmatcher, speciellt inte spelarna själva. Sedan är det en helt annan fråga huruvida andra klubbar borde bli straffade för andra regelöverträdelser eller inte.

Om vi kan få in Ter-Stegen, vilket det ryktas om då det finns ett föravtal, så är hälften vunnet. Vi behöver självklart en mittback och i det hänseendet finns det inga avtal med någon spelare vad vi vet.

Att endast ha 3 mittbackar till förfogandet, där en av dem är en defensiv mittfältare till grunden, är inte förenligt med målen om att vinna alla titlar som går att vinna. Om vi inte kan få in en ny mittback ska Bartra spelas från start i varje stormatch tillsammans med Piqué. Bagnack eller Sergi Gomez får flytta upp och agera den "nya" Bartra samtidigt som Mascherano tyvärr måste fortsätta på samma position men med en lägre prioritet i rangordningen. El Jefecito är en krigare med ett stort hjärta vilket är tur med tanke på att det väger upp hans prestationer något enormt. Jag har alltid gillat killen men han gör mig också galen med jämna mellanrum.

Jag vet inte hur det blir med utlånade spelare men jag antar att de kan komma tillbaka utan problem. I det fallet vore det kul att ta tillbaka både Rafinha och Deulofeu självklart men det innebär också problem. Om vi inte kan göra oss av med spelare som Tello och Sergi Roberto, hur ska de förstnämnda ungtupparna få speltid? Truppen blir för stor, med för många spelare som inte håller tillräckligt hög klass.

Vi får avvakta tills överklagan har trätt i kraft men det ska mycket till om beslutet ska ändras. 10 olika spelare och ett antal olika överträdelser går varken att snacka bort eller klara upp med en pengasumma likt Chelseas fall med Lens.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-02 15:28
Gabriel Nej klart att det inte är realistiskt, men klubben måste göra något om man anklagas för detta.
Barcelona Qanii
2014-04-02 15:27
Jag hoppas verkligen FIFA blockning går igenom! Skulle dessutom vilja att den även gäller 2015 sommaren! Det ända jag skulle vilja är att vi får igenom övergångarna som redan är klara typ som Ter Stegen! Då kan vi satsa 100% på rafinha, bartra, Alen Halilovic, Adama med flera. Jag kanske låter arrogant men så tycker jag
Barcelona Gabriel
2014-04-02 15:16
Blaugrana91

Tror du på fullaste allvar att våra spelare går med på att inte delta i Champions League och VM? Ska spelare som Neymar och Messi hota med att inte lira VM? Dessa som drömmer om ett VM-guld.

Skulle inte tro det. Samma gäller CL.
Barcelona NoGo™
2014-04-02 15:15
Puyol, who is recovering from a knee injury, continued to train apart from the group this morning. #fcblive

Är väl högst tveksamt om Puyi kan lira returen i CL samt CdR finalen..
Barcelona Thierry Henry
2014-04-02 15:09
Miguali//

Jo det är ledningens fel att detta har hänt. Det är ofattbart klantigt av den juridiska staben att inte ha koll på reglerna om det visar sig att det är sant. Det här misstaget kan kosta oss dyrt.[/QUOTE]

Jag försvarar inte ledningen. Jag va en av dom som enda från början va imot Rossell. Visste att han va en lömsk råtta. Laporta va det bästa som hänt denna klubben under 2000 talet och qtt det kluvit sig i meningsk8ljaktigheter mellan honom och Rosell i hur klubben skulle skötas kunde i mina ögon bara bero på en sak. "Laporta ville åt rätt håll. Rosell ville annat". Och precis som man kunnat förutspå så har det inte blivit annat en skit med Rosell. Dock så ska inte vår ledning lastas för att fifa och alla andra instanser valt att utreda och försöka fälla barca för saker som varje storklubb håller på med. Att det blir just barca som åker på det här är ingen slump. Det finns gått om instanser som jobbar 24/7 på att försöka få oss fällda. Säkert sponsrade av Perez å dom andra miljatdärerna där ute som vill få bort oss från fotbollstronen. Därför hoppas jag det här får oss att växa och stå mer enade bakom klubben än någonsinn förut. Vår kära klubb är under attack. Och fifa, uefa å dom övriga fotbollspamparna har gett sig fan på att få bort oss som den ledande klubben i europa. Blir vi fällda för det här så finns det inte längre något tvivel om saken.
Barcelona fc__Barça
2014-04-02 15:05
Mycket bra skriven artikel så läs den och ta det lite lugnare och ser vad som händer istället för att bli helt bestörta helt i onödan!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-02 15:04
Men seriöst vad är detta för skämt?? Real värvar Bale för Eu-pengar, högt anställda inom EU ifrågasätter värvningen. Inget straff... Oljeklubbar som PSG, City och Chelsea värvar för pengar dem inte har, gör brakförluster och fixar sponsoravtal som skriker ekonomisk dopning.... Inga straff.... Arsenal dammsuger La Masia på unga talanger med luraktiva avtal.... Inget straff... Men givetvis åker vi på det, nu får klubben sammla alla resurser man har för att möta den här skiten, ett officiellt uttalande är på sin plats! Håller smuts FIFA fast vid sitt beslut så får Barca hota med att dra sig ur CL, samt att spelarna bojkottar VM, skulle bli förödande såväl för FIFA som Uefa....
Barcelona Krojf
2014-04-02 15:03
Till att börja med var det mycket glädjande att Neymar med sitt mål, äntligen visade ren och skär klass. Inte för att han gjorde mål, det kan alla göra med lite flyt, utan hur han gjorde det. Överlagt och iskallt med kirurgisk precision under en kvartsfinal i CL med 0-1 på resultattavlan. Går inte att överskatta.

Inte blev det sämre av att JR efter målet fick det självförtroende han tidigare saknat. Tuppkammen växte och han var riktigt på tårna (låt vara att man då också faller väl lätt emellanåt.)

Håller inte fullt ut med dom i viasatstudion som framhöll att Inestas pass var det som stack ut som det suveräna i sammanhanget. Det var samarbetet. Utan Neymars löpning i precis rätt ögonblick, så hade just det passet aldrig sett dagens ljus.

Å andra sidan hade Inesta med sin suveräna insats matchen igenom inte fångat motståndarna uppmärksamhet inåt i plan och på sig själv, så hade den yta som Neymar fick att löpa på och sen bryta sig in ifrån mot mål, aldrig uppstått.

Utebliven sambadans med hörnflaggan som partner och istället ett genuint glädjefyllt pekfinger i riktning mot just Iniesta, gjorde ju inte saken sämre. Tvärtom. Sånt värmer.

För skillnaden mellan Neymars 1:a respektive 2:a halvlek stavas just Iniesta i och med att den förstnämnde med bytet av kant fick honom "bakom" sig. Och att Neymar sen blev bättre efter målet stavas som sagt självförtronde. Samt sist men inte minst; återfunnen spelglädje.

Har man som åskådare tillstymmelse till empatisk förmåga och Neymar inte är sociapat i sig själv, så är det inte svårt att föreställa sig hur oerhört tungt alla dessa hundratals miljoner väger på en blott 22-år gammal ynglings axlar, när spridda burop hörs på Camp Nou. Och hur oerhört tunga alla steg mot avbytarbänken blir. Sånt borde rimligtvis kunna knäcka den bäste.

Och det har faktiskt funnits någon enstaka match tidigare i ligan när Neymar gjort tillräckligt bra ifrån sig, för att Tata utifrån sin position borde ha haft fingertoppskänsla nog att inse detta. Och därför avstått från att sätta Neymar i vad som under rådande förhållanden blir något av en skamvrå, nämligen bänken. Ett sånt tänk är också en investering för framtiden som kan visa sig guld värt.

Det trodde ni inte vá? Ni som retat upp er på mitt inlägg "Neymar vs Inesta". Återkommer till det vi ett annat tillfälle. För nu är det hög tid att ge plats åt Busquets. Hade han inte vaknat på rätt sida igår, kunde det gått riktigt illa.

Hans insats i kombination med Costas skada, gjorde att framförallt mittförsvaret aldrig riktigt ställdes på prov. Det vill säga det egna!

Busqets insats påverkade högst sannolikt också även Iniestas offensivlusta som fick lite längre tyglar, vilket i sin tur påverkade Neymars. Vars mål väckte hela Camp Nou och ett mer eller mindre konstant tryck uppstod plötsligt. Och det bästa av allt, Busqets kan bättre än så!

Måste jag nämna Messi? Ja, enligt mig själv i alla fall. För är den nån som drar till sig motståndarnas uppmärksamhet, så är det han. Var han dålig igår? Eller fick han precis så mycket bevakning och uppmärksamhet som han förtjänar, av det kanske bästa försvarsspelet i Europa för tillfället (Man U undantaget...).

Gav det utrymme åt Iniesta att lyfta fram Neymar? "Misstänker" det. På sannolika skäl. Och Messi vore inte Messi om han nyss nämnda till trots, inte vid åtminstone ett tillfälle står för ett cirkusnummer utan dess like på minsta möjliga yta i ett ytterst trängt läge. För att avsluta med ett distinkt pass i "slottet".

Den mannen gör aldrig något onödigt bara för syns skull. Och varför skulle han göra det? Han har absolut ingenting kvar att bevisa. Han har redan bevisat att han är världens bäste på sin position. Och lär göra så ett bra tag till om inget oförusett inträffar. Falsk 9:a? Nej, äkta 10:a.

Barcelona Z_Z
2014-04-02 15:02
Vi får se det positiva med om det här går igenom. Talangerna underifrån kommer nu få en allt större möjlighet att få chansen i a-laget samt att klubben sparar in jäkligt mycket pengar på att inte behöva köpa. Laget har alla möjligheter att gå långt fram i varje turnering i vilket fall och vara högt uppe och slåss i ligan i vilket fall, och Bartra får goda möjligheter att utvecklas under ett års tid. Kan inte se att han inte får väldigt mycket speltid nästa säsong om detta sker.

Förhoppningsvis kan Puyol och Valdes övertalas till åtminstone en säsong till också om det här blir fallet.
Barcelona WalterWhite
2014-04-02 15:01
Alla som är klara för Barca fram till förbudet (Idag) kommer att komma i sommar. En god nyhet för är B-laget där de kommer lägga in en extra växel för att få chansen. Halilovic kommer nog ta täten snabbt där.
Barcelona Acrobat
2014-04-02 14:58
Det ligger uppe en artikel på Aftonbladet om den är sörjan. Journalisten beskriver allting ganska bra faktiskt. Han skriver att det här förmodligen bara en kraftfull varning från FIFA och att det skulle vara extremt förvånande om straffet går igenom. Han skriver vidare att även om straffet skulle bli verklighet så kommer Barcelona att driva saken så långt man bara kan, vilket troligtvis skulle leda till att processen blir utdragen och skjuts fram. Därmed skulle Barca kunna värva i sommar. Om nu straffet trots allt sätts i verk redan till sommaren så verkar det som att Ter Stegen och Halilovic ändå får komma till klubben. Därmed är det egentligen bara på mittbackspositionen det är kris. Å andra sidan kommer inte situationen vara värre nästa år än den är redan nu... och helt ärligt så är det inge katastrof! Bartra växer för varje match han spelar och vi går bra i alla turneringar vi spelar!
Barcelona papillon
2014-04-02 14:53
Om det visar sig att Ter Stegen inte får värvas i år så anser jag att det är ett MÅSTE att ta in en ny målvakt nu när det är tillåtet iom Valdes skada.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona yeezus
2014-04-02 14:45
According to FIFA sources, transfer deals that have already been agreed upon by Barcelona could go through despite the ban. [sport1]

Verkar positivt åtminstone

Nej men vad f*n ska man säga egentligen? Detta är ju otroligt katastrofalt för vår klubb om det stämmer. Alla som följt denna klubb vet vilka motgångar vi haft emot oss de senaste åren, Messis skatteproblematik, Neymars övergång, Rosells avgång, för att inte tala om skadorna, spelare som lämnar osv. Och nu detta. Lägg därtill att resten av fotbollsvärlden stödjer detta faktum till max och hatar vår klubb. Jag tror detta kommer avgöra hur starkt vi kan komma tillbaka som storklubb och förhoppningsvis fixar vi detta.

Visca el Barça i visca Catalunya!
Barcelona Neymar N11
2014-04-02 14:43
According to FIFA sources, transfer deals that have already been agreed upon by Barcelona could go through despite the ban. [sport1]
Barcelona socccerfan1
2014-04-02 14:36
Läst runt lite och.. Det ser ut som Att ifall denna banngrejen kvarstår så får Ter och alen kommer iaf: iom att det redan är klart
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-02 14:30
@påfågeln:

För att Bartra skulle få chansen så krävdes det att Pique utgick med en skada. Kul för honom även om Pique nu blev skadad. Bartra kommer in i matchen och sköter det galant. Atletico attackerade förvisso inte så ofta men han vann det som fanns att vinna under den tiden han spelade. Nu blir det tillräckligt med speltid för honom och dessutom i stormatcher. Upp till bevis.
Barcelona Lion24
2014-04-02 14:27
Vad händer med min klubb? Oroligheter och tragedier konstant varenda år. Bara den här säsongen så har Messi varit skadad i månader, haft problem med skatter och varit uppe på rättegång. Neymar har haft problem angående hur mycket klubben betalade för honom. Våran president (som jag inte stödjer) avgick mitt i säsongen. Iniestas enorma tragedi med sitt barn som aldrig hann födas. Valdés kan inte sparka boll på hela 7 månader. Nu får vi inte köpa spelare när vi behöver det som mest. Alltså allt detta är en enorm belastning psykiskt för en fotbollsspelare i våran klubb idag, vilken titel vi än vinner så bör vi vara glada. Vi är verkligen inte i harmoni just nu.
Barcelona Migueli
2014-04-02 14:27
@Barcelonistas:
Tyvärr tror jag inte att det går med en 38 år gammal Pinto i mål. Dortmund hade ju Weidenfeller i mål som är ju en världsklassmålvakt. Såg du inte vilka problem Pinto hade igår när man passade bollen till honom. Tänk dig vad som skulle hända om Bayern pressade där istället för Atletico. Hade David VIlla inte missat grovt igår när Pinto passade honom så hade vi förlorat med 1-2.
Barcelona påfågeln
2014-04-02 14:25
Ska man se positivt på det så är det skönt att Bartra äntligen kommer få en ärlig chans. Står det här kvar så kommer vi till våren -15 har en Bartra som är en av världens bästa mittbackar och en given startspelare. Mascherano, Pique och Bartra räcker nästan om de är skadefria. Bagnack kanske kan få chansen nu då? Adriano och Busquets kan täcka på mittbacken om det behövs, inte optimalt men det funkar.

Anfallet och mittfältet klarar sig fint, hem med Deulofeu och Rafinha bara. Får bara hoppas att Valdes och Pinto förlänger. Masip har gjort det bra i år, redo för att få chansen? Det finns ju faktiskt många bra målvakter på uppgång i klubben just nu, så på längre sikt så kan detta ge en ny Valdes. Om nu inte Ter Stegen-affären redan är klar som det ryktas om.

Ser inte så mycket negativt med att Haliovic får spela kvar/på lån och ansluta 2015 istället, och därigenom slippa Eusebio. Kanske i Celta?

Bara inte ledningen får för sig att sälja iväg någon viktig rollspelare så klaras nog detta av.
Barcelona Migueli
2014-04-02 14:18
@Thierry Henry:

Jo det är ledningens fel att detta har hänt. Det är ofattbart klantigt av den juridiska staben att inte ha koll på reglerna om det visar sig att det är sant. Det här misstaget kan kosta oss dyrt.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 14:17
Bayern kan vi slå i en final Dortmund var nära att vinna mot dom föra året. Ligan har vi allt i egna händer, Vi är i Cupfinal och har bra chanser att nå semifinal i Cl.
Barcelona Migueli
2014-04-02 14:15
@Barcelonistas:

VI kommer aldrig vinna en trippel med Pinto i mål. Vi hade nog inte vunnit med Valdes i mål heller. Jag har svårt att se någon ska rubba Bayern i slutändan även om United kryssade mot dem igår. Men vi har en realistisk chans på både ligan och cupen vilket är grymt !
Barcelona Z_Z
2014-04-02 14:11
Om man ska tro Sport så fick Barcelona redan 2013 en varning för att ha värvat spelare till La Masia, och 6 av dessa är nu inte längre officiellt registrerade och får därför inte spela annat än träningsmatcher med respektive ungdomslag.
Barcelona Júnior.
2014-04-02 14:11
DM1982

Jag hoppas och tror att du har rätt. Det är dock ovissheten under de kommande veckorna/månaderna som kommer bli jobbigast.
Barcelona koeman92
2014-04-02 14:10
@DM1982:

Hur kan du va så säker??
Barcelona DM1982
2014-04-02 14:06
Det kommer i slutändan handla om böter för Barcelona och någon skarp varning. Var inte oroliga, det här blåser snart över.
Annons: