/spanien/barcelona/forum/5165.aspx/spanien/barcelona/forum/5165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-03 14:09
Gabriel Klockren är du!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-03 13:58
Nu verkar cat. Radio ha varit i kontakt med FIFA och verkar som att Barcelona får ta hem utlånade spelare ifall man får transferförbud. Kan tycks att man ändå borde ge Deulofeu ett år till i England, medan man kan ta hem Rafinha.

Haha. BBC. Trion som dansar och sjunger när människorna lämnar teatern.
Barcelona Gabriel
2014-04-03 13:56
Det skulle inte alls förvåna mig om det är Perez som ligger bakom detta, nästan så att jag är helt övertygad om att det är han. Enda sen Barças dominans började har han gjort allt för att stoppa dominansen. Snubben värvar Kaka, Ronaldo, Benzema, Alonso, Arbeloa och Albiol under samma transferfönster, när det inte funkade tog han dit "Barçadödaren" Mourinho, när det inte heller funkade vann han tillslut La Ligas mest konstiga ligaguld med flertalet sjuka domarinsatser till deras fördel - och nu snackar vi vecka in och vecka ut (än idag har jag aldrig upplevt en sådan hjälp med sånna sjuka fördelar varje vecka samtidigt som vi fick allt emot oss). Det varade ett år, han har insett att det inte räcker, man måste gå längre in i organisationen för att störa oss för det funkar inte på planen.

Det har kommit upp flera skandaler och rykten, vem har glömt att det sjuka ryktet om att våra spelare var dopade började från Madridhåll? En tillfällighet knappast. Messis skattefusk, Messis påstådda otrohet? Neymars kontraktssituation. Han gör allt i sin makt för att störa Barcelona.

Glömmer aldrig säsongen 2005/2006 (tror jag det var) när Messi inte fick lov att delta i början av säsongen i La Liga pga av Alaves och Real Madrid som hade klagat över att Messi inte var EU-spelare eller något sånt (minns inte alla exakta detaljer minns bara att dessa två klubbar var inblandade, inga andra hade klagat), de ville tom ha Messi avstängd under hela den säsongen - så blev självklart inte fallet.

Florentino Perez är en riktig maffia, a pile of stinky shit. Han köper allt som går att köpa, domare, förbund, allt. Eller vem fan glömmer efter våran semifinal vinst mot dem i CL, hur madrid anmälde våra spelare för osportsligt beteende och ville få oss avstängda. Haha, alltså wtf. Vilken fucking klubb gör så?

Real Madrid skryter om att vara världens största klubb men dem har lillebrorskomplex för Barcelona och har haft det under merparten av 2000-talet. I modern tid är Real Madrid inget annat än en pinsam bäbisklubb som är avundsjuk på FC Barcelonas alla framgångar.

Blir det så att vi inte får köpa några spelare, so be it. Låt Real Madrid med deras maffiaboss köpa spelare för 2, 3, 4 miljarder. Låt dem göra vad fan de vill. Det enda sättet att kunna rubba oss på är som Dani Alves och Pedro sa för några säsonger sen; "de måste köpa våra spelare för att bli bättre än oss".

Good luck u pieces of shits!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-04-03 13:54
Neymar-Messi-Reus... De hade fått BBC att se ut som korpenlirare!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-03 13:37
Jag älskar Reus. Hade han kommit hade jag gjort tre bakåtvolter. Men låter som, Vampiro är inne på' ett försök att rädda deras skinn. Att Zubi ska kunna förhandla med Marco Reus under radarn och det enda som blockerar värvningen nu är FIFA. Även om jag diggar Reus vore det tjänstefel att gå efter honom innan vi fixar försvaret därför känns det ovanligt att det inte ryktas om en försvarare. Vore mer troligt. Men vi får se. Har drömt om Neymar-Messi-Reus. Påtal om annat. Herregud vad Mourinho gör mig illamående. Igår pratade han om att han inte hade en riktig anfallare, att han var tvungen att testa något nytt med Schürrle på topp. Allt detta medan Torres satt på bänken. Har han glömt av att han inte ville satsa på Lukaku? Att han ställer upp med David Luiz och Ramirez som centrala mittfältare? Har ni hört Tata beklaga sig över försvaret han har? Nej, han har jobbat med det han kan och gjort det bästa av situationen. Mourinho är ett levande skämt.
Barcelona NoGo™
2014-04-03 13:35
Vi kanske har underskattat Zubis förmåga, han kanske är "the chosen one".. Haha.. Drömma kan man ju göra iaf.

Barcelona Vampíro
2014-04-03 13:27
Nu kanske jag är lite för cynisk men visst känns den här Reus dealen som ett påhitt för att rädda skinnet. Ryktet säger alltså att Zubi, som knappt kan skriva nya kontrakt med Bartra och Montoya, har gjort klart med en av Europas bästa offensiva spelare helt under radarn. Större chans att vi värvar bigfoot än att det ska ha hänt. Det är så tydligt att de försöker måla upp en bild där vi hade gjort den bästa transfersommaren nånsin om det inte vore för den här bannen. I call BS, det känns så typiskt Rosell juntan och deras lögner. Vi lär väl höra om flera liknande "rykten" i dagarna.
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-03 13:25
Folk kallar Barca för Uefalona va? Man undrar lite vem som slickar FIFA hårt i röven så hans egna spelare får Guldbollen, han har Figo som ger hans lag en gratis väg fram till semifinal och nu försöker han göra allt för att sabotera för Barca? På fullaste allvar så måste Perez va så rädd och sönderknullad av Barca i röven att han vill byta maktskiftet och se till att Madrid ska få sin stora era nu. Man gör stora kampanjer emot Barca i Madrids tidningar hela tiden, när ska det räcka? Är så jävla trött på detta hat inom fotbollen, förihelvete spela fotboll och sköt din egen skit innan du doppar näsan i andras skit !
Barcelona Neymessi
2014-04-03 13:23
According to Fifa sources, on-loan players Bojan, Rafinha and Deulofeu can return this summer. Players can also leave on loan. [md rac1]
Barcelona Krabban94
2014-04-03 13:22
OT: men om ni har tid och ork kan ni ju kolla in den här länken, komma med förslag och så vidare.. Skicka som PM isåfall fast. Är ju ingen expert utan skriver med intresse och skrivfel finns säkert här och där men. Startade den igår och försöker nu se om det blir till nånting!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-03 13:21
Nu när så många drömmer om Reus, vilket mittbackspar vill ni starta med säsongen 15/16? Reus/Pique eller Bartra/Reus?
Barcelona Neymessi
2014-04-03 13:20
Hatet jag känner mot ledningen just nu får min avsky mot Real Madrid att framstå tämligen harmlös.
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-03 13:18
OMG!!!! Hoppas Reus kommer. Där pratar vi om en spelare som kämpar för kollektivet och alltid är en hot framåt offensivt.
2014-04-03 13:17
Det här är bara ett skämt. Barca kommer få värva oavsett vad och den här anklagelsen kommer att läggas ner. Mr Perez och blatter kommer snart få Alzheimers och hamna på samma ålderdomshem.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-03 13:12
Säg att detta bara en stor mardröm snälla..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-03 13:09
Vad säger de i Sport?

Det står någonting om att det handlar om att vi inte får värva spelare som är under 18 år??

Reus historian gör mig ledsen alltså..
När kommer vi få goda nyheter? Den ena tragiska historia efter den andra. Det är krig och Zubi och grabbarna spelar golf.

Rosell, Rosell! Vad har du ställt till med?? Killen som smutskastade hela Labortas ledning. Synd att det här drabbar klubben och inte Rosell personligen. Det här är mer tragisk än mexikansk soap opera.

Var är våra krigare inom ledningen? Det enda vi har gjort senaste 12 månader har varit att gå i försvarsläge.
Barcelona Gabriel
2014-04-03 13:03
Det som gör mig mest orolig är värvningen med Ter Stegen. Hans agent har nu gått ut och sagt att Ter Stegen inte kommer att gå till Barcelona denna sommaren, pga bannen, och samtidigt säger Ter Stegen att han kommer att flytta från Gladbach oavsett vad som händer. Det innebär att om inte bannen upphävs så går han till någon annan klubb. Jag ser bara Ter Stegen och Courtois som tillräckligt bra och talangfulla för att ersätta Valdes, och Courtois kommer att kosta skjortan, plus att Mourinho tränar Chelsea så den värvningen är i princip en omöjlighet.

Vad fan gör vi?
Barcelona Diar Shekha
2014-04-03 13:00
Petersays Hahahaha samma Zubi som gjorde klart med Martin Montoya nyligen efter ha förhandlat sen vintras. :P Det roliga var styrelsen skickade Raul Sanllehi för Alen Halilovic.
Barcelona petersays
2014-04-03 12:48
Och alla som tror att Zubi PÅ RIKTIGT skulle kunna rott Reus i hamn? Ni måste skämta.
Barcelona petersays
2014-04-03 12:45
Äh kom igen nu. Det är ju rykteshimlen nu. Alla kommer ha varit 99% klara men brutit pga detta i pressen. Sitt ned i båten.
Barcelona Barca Barca
2014-04-03 12:43
@NoGo™ :

Shit !! det blir bara värre och värre, går miste om Ter Stegen och kanske Reus verkar det som.

På något jävla vänster kommer det lösa sig, klubben kommer överklaga och det slutar med att dom kan värva denna sommaren men möjligen bannas två transfers fönster efter det, alltså Januari och Juli 2015.

Vänta nu, en fråga bara, gäller det tränare också ? jag leker lite med tankarna nu: för skulle det mod förmodan bli så att Tata väljer att sticka efter säsongen, betyder det att vi inte kan ta in en ny tränare och blir tvungna att flytta upp Eusebio ? Eusebio tränaren, Zubizarreta sportchef ? haha...
Barcelona NoGo™
2014-04-03 12:42
Reus var Zubis "Bomb" i sommar tydligen, priset skulle landa nånstans mellan 30-40M.
Barcelona -SAMI-
2014-04-03 12:34
Alla spelare vill spela för Barca.
Barcelona NoGo™
2014-04-03 12:34
@Gabriel Hade inte heller nån aning om de heh. Man kan ju bara be till högre makter att klubben fixar detta och att vi kan få köpa/sälja spelare i sommar. Vore en katastrof utan dess like annars.. @LeoMessi Haha ja man skulle ju inte bli förvånad..
Barcelona LeoMessi
2014-04-03 12:30
NoGo På riktigt? Inte så att han har ryktats så galet mycket. Haha kanske därför Perez försöker bana oss från att köpa spelare så han själv kan köpa honom;)
Barcelona Gabriel
2014-04-03 12:29
NoGo™

Hade ingen aning om att Reus var så "nära" oss. Visst det har ryktats lite fram och tillbaka om honom men på det där låter det ju nästan som att affären var så gott som klar, i princip.

Den här jävla bannen fuckar mycket för oss. Den måste avslås, vi behöver köpa spelare den här sommaren.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-03 12:29
Hela jävla säsongen känns förstörd IOM detta beskedet. Vi går miste om Ter stegen, Reus, en bra MB.
Barcelona -SAMI-
2014-04-03 12:27

Ter Stegens agent säger att affären till Barca har lagts på is. Detsamma lär gälla Halilovic. Faaan
Barcelona NoGo™
2014-04-03 12:22
Transfer of Dortmund winger Marco Reus (24) could be put on hold after transfer ban. Player was waiting for Barcelona's final offer. [sport] Reus is considering to stay at Dortmund for another year if he can't join Barcelona now. Meeting planned between agent and Barcelona [sport]
2014-04-03 12:15
En av av utrederna från Fifas utskott som tar hand om Barcelonas fall representerar Madrid. Källa sport.es Perez vill vinna La Liga. Om de förlorar La Liga är det kört för åsnan i Madrid.
Annons: