/spanien/barcelona/forum/5161.aspx/spanien/barcelona/forum/5161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sir Alexis
2014-04-02 17:11
Den där Simone kallar Neymar för skådespelare.. han måste glömma att han har en minst lika stor filmare, Costa
Barcelona Andresito
2014-04-02 16:59
Federer

Det är tillåtet att värva EU-spelare som Kakuta, vad som var problemet var att Lens ansåg att han hade kontrakt, vilket inte Chelsea gjorde utan värvade honom utan att betala till Lens.

Lens anmälde Chelsea - FIFA införde transferförbud - Chelsea kom överens om kompensationssumma till Lens som i sin tur blev nöjda och la ner åtalet.
Barcelona barca!54
2014-04-02 16:58
Det som jag tycker barca ska göra är att trycka på att klubben har respekterat fifas varning 2013. Sedan varningen har ingen av dessa utländska spelare spelat officiella matcher för Barca. Det jag vet är att akademins sydkoreanska spelare inte har spelat i ligan på över ett år, utan endast träningsmatcher och turneringar. Dessutom har barca inte värvat någon spelare utanför EU på ett tag. Någon som har bättre koll på får gärna inflika.
Barcelona done
2014-04-02 16:57
Barcelona NoGo™
2014-04-02 16:57
Zubi..lol

Ter Stegen o Halilovic berörs inte av denna avstängning och deras övergångar kommer gå igenom om nu beslutet står sig. Det är iaf vad som skrivs på Twitter. Vi har också rätt att värva en målvakt inom Spanien i o med V.Vs skada.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-04-02 16:56
Lugna er. Minns ni inte Chelsea 2009 när dom fick ett liknande transferförbud? Chelsea överklagade och fick färva.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-04-02 16:47
Regeln att inte få värva utanför EU är bara en av EU:s rasistiska lagar. Inte för att jag gillar när lagen köper småbarn, men varför är det ok att köpa en europeisk unge och inte en afrikansk? Samma sak gäller jordbruket, över 70 % av Afrikas befolkning är beroende av jordbruk och EU sätter massiva resurser på att inte handla med dessa länder. Istället vill man ha europeisk jordbruk. Dublinförordningen är en annan mycket äcklig lag inom EU som verkligen hindrar folk att få leva ett bättre liv. Jag kan hålla på hela dagen med olika politiska åtgärder som EU har tagit där resultatet förstör för människor. Så ingen av er borde känna sig dålig över detta, och man behöver verkligen inte skämmas! Ska man skämmas för att några idioter på andra forum kallar ens lag för ena eller det andra? De borde läsa på, sätta sig in i den politiska situationen, och istället ifrågasätta dessa lagar. Istället sitter några obildade grabbar och spyr galla över vår klubb och inte över en politisk organisation som systematiskt gör livet värre för icke-vita som inte lever i västvärlden. Okunskap gör en mörkrädd! Här tar man bort chansen ifrån någon som kanske aldrig får en unik möjlighet att leva ett bättre liv, och i Sverige sitter folk som hyllar FIFA för det, bara för att deras hat till Barca är större än deras medmänsklighet.
Barcelona Barca007
2014-04-02 16:47
@barca!54:

aa men tack för infot:) Men har Barca fortsatt med det efter varningen eller? för ifall Barca har respekterat varningen så kan dem väl inte bli avstängda.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-04-02 16:43
Får vi inte värva i sommar så kan vi säga hejdå till nästa års titlar. FIFA och Uefa vill att Barca ska ha respekt med värvningar och pojkar som är under 18 år. Barca har säkert fått någon varning tidigare men Barca har säkert gått över den gränsen så det skulle inte förvåna mig om Barca inte får värva i två transfersperioder.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2014-04-02 16:40
B-Guden

Som jag förstått det:
Fullt tillåtet att värva från ålder 16 och uppåt från EU-länder, som Arsenal med Cesc, Toral osv.

Däremot är det inte tillåtet på samma sätt utanför EU. Man måste kunna ordna jobb åt föräldrar, boende till familjen och en riktig utbildning till spelaren.
För annars så drar man antingen in folk som blir arbetslösa (föräldrarna), eller så "köper" man barnet där föräldrarna stannar kvar i hemlandet. Det är alltså barnhandel som är det FIFA trycker på mest.

Och om föräldrarna flyttar till Europa av en annan anledning än fotbollen (t.ex jobb) så är det tillåtet att signa deras barn till klubben. Dock är detta som det första jag skrev, familjen är ju bosatt i EU, även om barnet inte är EU-medlem.

Övergången måste godkännas utifrån punkterna, vilket jag tror är det som "glömts" då även Spanska Förbundet blir straffade.

Spekuleras om att det gäller Lee från Sydkorea samt afrikanerna som spelar i ungdomslagen.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 16:38
Att det sker nu direkt efter en Cl kvartsfinal känns rätt skumt.
Barcelona done
2014-04-02 16:36
Alltså, vad är det egentligen för negativt med detta? Jag ser bara postivit på allt med tanke på att jag är för egna produkter. Ge yngre spelarna chansen nu.

Rafinha tillbaka från Celta? Bartra bör kunna få en ärlig chans.
Valdes kritar på ett år till?

Det löser sig. Ser inga som helst problem med detta straff?
Barcelona barca!54
2014-04-02 16:35
Felet som barca har gjort är att värva spelare under arton år utanför eu.s gränser. Det som krävs för att hämta spelare utanför eu är att barnens föräldrar följer med och bosätter sig i barcelona. Till exempel har lee kommit till barca utan sina föräldrar, medan den unga japanen takefusos mamma bor i barcelona.

Tydligen har Barca fått en varning 2013 vilket försvårar överklagandet mot fifa. Dock finns ett kryphål mot fifas dom, när barca fick varningen 2013 så tilläts inte dessa ogiltiga övergångsspelare delta i officiella matcher, utan endast träningsmatcher. Till exempel har lee inte spelat en liga match på ett år. Alltså kan man säga att Barca har respekterat fifas varning.
Barcelona CuleAK
2014-04-02 16:30
Det sägs tydligen att det är Real och Valencia som är bakom detta.
Barcelona Messidinho_10
2014-04-02 16:28
Grabbar det är nån som vill sätta ditt oss fråga är bara vem, shejkerna, ryssarna lr Perez?? För varför skulle FIFA reagera på sånt nu och framförallt mot oss?? För det är inte så att vi har kidnappat spelare, UTAN dem kommer självmant till oss för att dem älskar klubben!!!
Barcelona done
2014-04-02 16:25
Haha, det roliga är ju Real Madrid forumet. Pojkarna som skriver där kan inte vara speciellt insatta. Har ju ingen som helst aning om vad den egna klubben pysslar med och har pysslat med.

Det finns ingen storklubb i Europa, absolut INGEN som inte har några tveksamma ärenden på tapeten. Vissa lag döljer det kanske bättre än andra men fotbollen är extremt smutsig överallt vilket har fått mig att tappa lite intresse faktiskt.
Barcelona B-Guden
2014-04-02 16:19
Kan någon insatt förklara från början vad det är för fel vi gjort ? signat folk under 18 år ? isåfall läre dom stänga av alla klubbar.
Jeffson
2014-04-02 16:19
Ingen är gladare än Jonathan Dos Santos =)
Barcelona påfågeln
2014-04-02 16:11
Sir Alexis: Masip är b-lagets förstamålvakt denna säsong efter att Oier flyttades upp. Han har gjort det riktigt bra i år och förtjänar någon chans i a-laget. Bakom honom finns några andra riktigt talangfulla målvakter som till exempel Adrián Ortolá och Fabrice Ondoa (förstamålvakt i Juvenil A).
Barcelona Barca007
2014-04-02 16:07
förvånad att just vi blir avstängda? inte alls
Barcelona Sir Alexis
2014-04-02 16:03
[QUOTE=påfågeln]Ska man se positivt på det så är det skönt att Bartra äntligen kommer få en ärlig chans. Står det här kvar så kommer vi till våren -15 har en Bartra som är en av världens bästa mittbackar och en given startspelare. Mascherano, Pique och Bartra räcker nästan om de är skadefria. Bagnack kanske kan få chansen nu då? Adriano och Busquets kan täcka på mittbacken om det behövs, inte optimalt men det funkar.

Anfallet och mittfältet klarar sig fint, hem med Deulofeu och Rafinha bara. Får bara hoppas att Valdes och Pinto förlänger. Masip har gjort det bra i år, redo för att få chansen? Det finns ju faktiskt många bra målvakter på uppgång i klubben just nu, så på längre sikt så kan detta ge en ny Valdes. Om nu inte Ter Stegen-affären redan är klar som det ryktas om.

Ser inte så mycket negativt med att Haliovic får spela kvar/på lån och ansluta 2015 istället, och därigenom slippa Eusebio. Kanske i Celta?

Bara inte ledningen får för sig att sälja iväg någon viktig rollspelare så klaras nog detta av.[/QUOTE

Vem är Masip?
Barcelona Acrobat
2014-04-02 15:58
Hahaha på Arsenals forum var det någon som skrev att deras spelare är säkra ett år framöver för att vi inte får värva! Tillåt mig att skratta! Vem skulle vi vilja ha från Arsenal annat än möjligtvis Özil... Källström eller?
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 15:54
Har spelarna sagt att dom kommer bojkotta VM?
Coach Pep,
2014-04-02 15:54
@Barca King - Xavi spindeln i nätet:
Visst är det ironiskt. FIFA/UEFA förbjuder allt som har med fotboll att göra: målgester, supportersånger, banderoller, bengaler och annan supporterkultur, samtidigt som de tillåter allt som inte har med fotboll att göra: oljepengar, betting, ekonomisk doping, tredjepartsägarskap, reklampropaganda m.m. Det är komiskt att de ska komma och spela "the good guy" och begränsa Barcas rörlighet på marknaden när de själva borde avrättas i elektriska stolen en efter en för bidragande till korruption, förvanskning, mutor, riggningar och allt däremellan.
Barcelona Z_Z
2014-04-02 15:46
Blaugrana91:

Om man nu har gjort detta så får man helt enkelt ta smällen, svårare än så är det inte. Visst att det med säkerhet förekommer i andra klubbar också men det är ju verkligen inget försvar för att det skett i vår klubb.

Bara pinsamt om man skulle börja försöka hota sig ur en situation man själv satt sig i.
Barcelona Neymessi
2014-04-02 15:45
Det positiva med det hela är att våra talanger får chansen att visa vad dom går för.
Vad som verkligen stör mig är att vi har världens två bästa fotbollsspelare i Messi och Iniesta som förtjänar en bra backlinje.
Hoppas Camp Nou visar sin ilska mot ledningen på lördag!
Barcelona NoGo™
2014-04-02 15:43
@cynicule
No replacement goalkeeper for VV, then? No new CB? Right... next season the objective is to stay in Primera.

Haha :P
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-02 15:34
FIFA den nest korrupta organisationen i hela världen ska sätta ner sin fot, löjligt. Det är bara att sätta en miljon i pamparnas konton och det är avklarad.
Barcelona Hyder
2014-04-02 15:32
Varför ska man hota med att bojkotta turneringar när ledningen uppenbarligen har begått regelbrott? Det finns ingen logik. Jag kan förstå spelarnas frustration men ingen vinner på att bojkotta fotbollsmatcher, speciellt inte spelarna själva. Sedan är det en helt annan fråga huruvida andra klubbar borde bli straffade för andra regelöverträdelser eller inte.

Om vi kan få in Ter-Stegen, vilket det ryktas om då det finns ett föravtal, så är hälften vunnet. Vi behöver självklart en mittback och i det hänseendet finns det inga avtal med någon spelare vad vi vet.

Att endast ha 3 mittbackar till förfogandet, där en av dem är en defensiv mittfältare till grunden, är inte förenligt med målen om att vinna alla titlar som går att vinna. Om vi inte kan få in en ny mittback ska Bartra spelas från start i varje stormatch tillsammans med Piqué. Bagnack eller Sergi Gomez får flytta upp och agera den "nya" Bartra samtidigt som Mascherano tyvärr måste fortsätta på samma position men med en lägre prioritet i rangordningen. El Jefecito är en krigare med ett stort hjärta vilket är tur med tanke på att det väger upp hans prestationer något enormt. Jag har alltid gillat killen men han gör mig också galen med jämna mellanrum.

Jag vet inte hur det blir med utlånade spelare men jag antar att de kan komma tillbaka utan problem. I det fallet vore det kul att ta tillbaka både Rafinha och Deulofeu självklart men det innebär också problem. Om vi inte kan göra oss av med spelare som Tello och Sergi Roberto, hur ska de förstnämnda ungtupparna få speltid? Truppen blir för stor, med för många spelare som inte håller tillräckligt hög klass.

Vi får avvakta tills överklagan har trätt i kraft men det ska mycket till om beslutet ska ändras. 10 olika spelare och ett antal olika överträdelser går varken att snacka bort eller klara upp med en pengasumma likt Chelseas fall med Lens.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-02 15:28
Gabriel Nej klart att det inte är realistiskt, men klubben måste göra något om man anklagas för detta.
Annons: