/spanien/barcelona/forum/516.aspx/spanien/barcelona/forum/516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-07-10 20:59
Cristiano Ronaldo kommer att utmålas som den bäste spelaren i sin generation ifall om han vinner turneringen, något som Messi inte har gjort tyvärr...
Barcelona Barcelonistas
2016-07-10 20:51
När jag ser Portugal så ser jag Real Madrid framför mig. Jag kan bara inte hålla på det laget valet är självklart. FRANKRIKE!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona wallmannen
2016-07-10 20:48
Wow, camel toe alert!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona the cameroonians
2016-07-10 20:44
Alltid lika trevligt att se Xavi med en buckla, även om det är i kostym den här gången och inte i blaugrana. #maestro
Barcelona wallmannen
2016-07-10 20:42
Hoppas du vinner!
Den där insektsanstormningen verkar bisarr.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Neymar N11
2016-07-10 20:40
Har satsat 1000 kr på Portugal vinner ikväll.
Vlom
2016-07-10 20:25
Får hålla tummarna att Frankrike vinner EM-finalen ikväll på bekostnad av Portugal. Skulle vara helt förödande om Cristiano Ronaldo faktiskt vinner en landslagstitel på seniornivån.
Vlom
2016-07-10 20:08
@Tiki-Taka:

De konkurrerar inte om samma plats i startelvan.

Giroud har rollen som 9:a medan Martial spelar ute till vänster.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-10 20:05
Varför spela Giroud när Martial finns!?
Vlom
2016-07-10 20:03
Officiellt: Umtiti spelar från start mot Portugal.

Mycket stort lycka till för vår unge fransman!
Vlom
Tydligen så har även den spanska prinsessan (Cristina de Borbón) haft en liknande rättegång om skattebrott såsom Lionel Messi. Enligt hennes utsago, så litade hon fullt ut på sin make om vad som sker med skatterna i hennes företag. Åklagaren trodde på prinsessans utsago och att hon ej ska bli dömd.
Vlom
@Blaugrana91:

Att denna pinsamma PR-kampanjen är smaklös (som Olof Lundh nämnde under gårdagen) är alldeles helt riktigt, något som t.o.m. flera culés har påpekat.

De allra flesta riktade sin uppmärksamhet mot den stundande EM-finalen (som ska spelas som ett par timmar), transferrykten och så valde man att återigen låta Messis rättegång om skattebrott hamna i strålkastarljuset.

Hade varit betydligt bättre om klubben eller åtminstone personer från Messis entourage kunde förklara detaljerna om rättegången och inkonsekvenserna kring det hela.
Barcelona LeoMessi
2016-07-10 19:39
El pistolero Du påminde mig om xavi och fan för dig som gjorde det! Tanken att han aldrig mer kommer att spela i Barcelona gör ont. När jag tänker på Barcelona så är det spelare som Puyol, iniesta, xavi och Messi som poppar upp i skalen på mig.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-10 19:31
Idag kanske vi ser Xavi dela ut EM-bucklan till Ronaldo, lord have mercy...
Barcelona Gabriel
2016-07-10 18:51
Fy fan vad sorgligt. Det här är andra gpngen det händer Real Madrid på kort tid. Sist var det Ruben de la Red och nu Lucas Silva. Önskar inte det någon, hoppas han får allt stöd han bara kan få av klubben och alla andra fotbollsspelare för den delen. Animo Lucas!
Barcelona Barclasico
2016-07-10 17:55
Här kommer några rykten:

Valencia goalkeeper Diego Alves (31) is a possible replacement if Bravo or Ter Stegen leave. Barça are attentive to the situation [sd]
Barcelona Barclasico
2016-07-10 17:54
Barcelona turn down the chance of signing Liverpool right back Nathaniel Clyne (25) to replace Dani Alves [times]
Barcelona Barclasico
2016-07-10 17:37
OT. Real Madrid player Lucas Silva has been forced to retire from football at the age of 23 due to heart problems. ¡Ánimo Lucas!
Barcelona Himne del Barcelona
2016-07-10 17:15
[QUOTE=DM1982]Det är i och för sig ett tag kvar men hur tänker ni kring Barcelonas match på Friends? Är det något som tilltalar er? Motståndet är helt ok, engelska mästarna. Jag skulle tänka mig att gå, bor i Stockholm och det är väl inte ofta Barcelona kommer hit. Samtidigt är det rätt sega tillställningar det där. Kanske är de bästa inte med, Neymar är garanterat inte med. Det är mitt i deras fysträning och de har väldigt segt tempo i kropp och knopp. Priserna är vad de är. Jag tror att priserna kommer sänkas ju närmare matchen närmar sig för att i princip slumpas bort sista dagarna. [/QUOTE] Minns hur det var här inne när Barcelona skulle möta United i Göteborg för några år sedan. Folk var som tokiga och känslan var att de kunde betala vad som helst bara för att kunna se matchen på plats. Själv hade jag inte tänkt bry mig om matchen, men när det var några timmar kvar och det fanns biljetter kvar att köpa kunde jag inte låta bli. Barcelona skulle ju trots allt spela bara ett par mil bort. Och det blev ju faktiskt inte så illa som jag trodde - det blev ungefär 10 gånger värre och en av mina värsta fotbollsupplevelser någonsin. Allt började med att det stod en kille i mittcirkeln och skulle ta redo på vilka fans som kunde skrika högst. 1,2,3 skrik! Redan där skämdes jag och ville gå därifrån. Stannade dock och det hände ingenting på hela matchen förutom att Messi blixtrade till vid ett enstaka tillfälle. Matchen vann Barcelona på straffar och som kulmen på eländet sprutades konfetti medan en generad Iniesta tvingades gå fram och ta emot en pokal till We are the Champions. När fotboll inte är på riktigt är den ingenting värd. För mig var det ett smakprov på hur otäckt det kommer bli när de stora fotbollsligorna lägger en extra omgång på en annan kontinent. Men, men. Bara man går dit med rätt förväntningar till Friends kan det väl vara lite småtrevligt att se sina idoler på nära håll. Det viktiga är att man inte förväntar sig att få se en riktig fotbollsmatch. För man kan inte komma så mycket längre ifrån det än den här typen av jippo matcher.
Barcelona DM1982
2016-07-10 16:31
Det är i och för sig ett tag kvar men hur tänker ni kring Barcelonas match på Friends? Är det något som tilltalar er? Motståndet är helt ok, engelska mästarna.

Jag skulle tänka mig att gå, bor i Stockholm och det är väl inte ofta Barcelona kommer hit. Samtidigt är det rätt sega tillställningar det där. Kanske är de bästa inte med, Neymar är garanterat inte med. Det är mitt i deras fysträning och de har väldigt segt tempo i kropp och knopp.

Priserna är vad de är. Jag tror att priserna kommer sänkas ju närmare matchen närmar sig för att i princip slumpas bort sista dagarna.
Barcelona Kröjff
2016-07-10 15:28
@LennyRomario:

Det glädjer mig verkligen att LennyRomario synes bli både läst och gillad för vad han skriver i ovanstående inlägg; i vilket han åter refererar till Noam Chomsky. Och det "säger" jag alltså i egenskap av att vara en av dom kanske värsta syndarna över tid, när det väl kommer till att framhålla Messi som en betydligt bättre och långt mer komplett fotbollsspelare än Cristiano Ronaldo.

Ja, få saker råkar engagera mig lika mycket som denna icke-fråga, eftersom den enligt mitt sätt att se på den, aldrig borde behöva ställas. Och just därför "måste" besvaras med alla till buds stående medel, när ämnet ändå dyker upp som en smått outtröttlig spyfluga på naken hud nattetid och understundom förstör chanserna till en god sömn med sin blotta närvaro.

Vet inte om andemeningen i denna min metafor riktigt går fram, så som den var tänkt. För vad jag vill ha sagt först och främst är att jag håller med LennyRomario helt och fullt. Fotboll fungerar förvisso som en åskledare. Och vad Karl Marx sa om religionen, nämligen att den var ett opium för folket, passar väl in på den betydelse som fotbollen fått för "massorna" i dagens samhälle. MEN!

Med "få saker" menar jag själv uteslutande dom som rör fotboll. En sport till vilken jag råkar ha ett speciellt förhållande sen barnsben och som aldrig lär släppa taget helt och hållet, så länge jag nu är vid liv och kommer att vara någorlunda kognitivt fungerande. "Kontext" är nog ordet jag söker i sammanhanget.

För att gör en lång historia kort, är det kanske bättre att ta till en gammal sliten kliché som någon anglosaxisk fotbollscoach lär ha kläckt ur sig i en stund av klarsyn: "Av alla oviktiga saker i världen är fotboll den viktigaste".

Med utgångspunkt från nyss nämnda oneliner och inom ramen för vad forum av det här slaget är tänkta att i huvudsak avhandla, så vill jag mena att det finns fog för att resa sig ur soffan och skrika rakt ut av frustration om det skulle visa sig att Cristiano Ronaldo efter ännu en typiskt tillintetsägande insats i övrigt, slutligen får tillfälle att avgöra kvällens EM - final mot värdlandet Frankrike.

Det betyder inte att jag tycker europamästerskapen i fotboll är hela världens angelägenhet i kväll. Eller att det inte finns oerhört mycket viktigare händelser att uppröras och reflektera över i samma stund. Inte heller betyder det att jag anser Ronaldo vara den överlägset mest vedervärdiga människan som beträtt vår jord (ens i fotbollsskor). Nej det betyder att jag för en stund glömmer allt annat på gott och ont; i cirka 90 minuter eller mer om matchen skulle gå till förlängning och straffar.

Och det skäms jag inte för. Däremot skäms jag som en hund över att hålla på en klubb som nu kopplar ihop Messis skattebrott med morden på satirtidskriften Charlies tecknare i Paris. Som om han vore ett hatbrottsoffer för skoningslösa terrorister, snarare än ett rättsfall för myndigheter som anser att han inte står över spanska lagar bara för att han från skillnad till exempelvis en ambulanssjuksköterska är extremt duktig på fotboll, istället för att rädda människors liv till vardags med en lön som väl knappt räcker till en bra läktarplats på ett El Clásico; efter skatt..
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-10 15:00
OT: Svt sänder Street basket, vattenrugby, flygprecision, kanotfotboll och SM i orientering. Vart går pengarna till? De kommer ju aldrig ha OS igen deras budget borde vara större, satsa lite dom sänder inte ens EM finalen. Lägg annars pengarna på kulturprogram.
Barcelona Nesto
2016-07-10 14:55
Simple FCB fan.

"din tid kommer" ursäkta mig nu men det kan vara det absolut dummaste jag hört. Ska han bli en av de bästa MV i världen så kan han inte "spela in sig i laget" eller "vänta på sin tid" utan han måste spela vecka ut och vecka in.
ter Stegen är inte 17,18 år. Han är 24 år nu, spelar han inte mer nästa säsong så kommer jag aldrig kunna vara arg på honom om han väljer att lämna. Det ansvar bär endast Lucho.

Courtois har varit ordinarie mellan stolparna sedan han var 18 år.
De Gea sedan 20 års ålder.
Casillas sedan 18 års ålder.
Buffon sedan 18 års ålder.
Neuer sedan 20 års ålder.
Hart sedan 21 års ålder.
Valdés sedan 21 års ålder.

Så säg mig, varför ska han "vänta på sin tid"? Rutin kommer inte med ålder, rutin kommer med speltid.
Barcelona the cameroonians
2016-07-10 14:37
Nästa söndag, den 16:e juli, är det en intressant tillställning i Turkiet och Antlaya då Samuel Eto´o dragit igång en välgörenhetsmatch med ett antal stora nuvrarande och före detta stjärnor.

På tränarsidan finns namn som Capello, Maradona, Mourinho och Zenga.

På spelarsidan finns t. ex Zanetti, Drogba, Hazard, Benzema & Kanu men också ett antal Barcelonaspelare som ger deras förre lagkamrat en hjälpande hand.

Vad sägs om;
Valdés
Xavi
Puyol
Abidal
Deco
Arda Turan
Iniesta
Neymar
Messi

Något att se fram emot så här i sommarens fotbollstorka efter att EM tar slut ikväll.
Barcelona Simple FCB Fan
2016-07-10 14:29
@barcagurl:

Varför är åldern ett problem? Målvakter behöver rutin och är bäst när de är äldre! Bravo är grym och ter stegen har mycket att lära sig av honom! Ter stegens tid kommer, synd om han ska ha bråttom bort.. Som Håkan skulle säga: "Din tid kommer"
Barcelona barcagurl
2016-07-10 14:23
Ter stegen sägs tydligen va överens med City. Visst är silly igång det märker man ju, men samtidigt är han för bra för att vara andra målvakt.. Ser gärna ombytta roller med Bravo och Ter Stegen! Bravo är bra men åldern är ett hinder för mig, och jag tror verkligen att Ter stegen är vår framtida målvakt. Mur i mål. Vad säger ni angående våra målvakter? Sälja nån? Köpa in nån? Tror ni verkligen nån av dem kommer vara nöjd som andra målvakt nästkommande säsong?
Barcelona Blaugrana91
2016-07-10 14:05
Gabriel Tack för att du tog dig tid att skriva det där, vet att det kan vara ganska jobbigt att skriva så pass mycket. Vill påpeka att jag knappast tycker vissa av dem åsikter jag kommit med är något som är kul, men kanske är dem nödvändiga? Exempelvis gillar inte jag heller att vi sponsras av Qatar Airways, men är det nödvändigt för Barca som klubb att få in intäkterna? Ja. Tycker jag att det hade varit kul att besöka Pepsi Camp Nou Stadium eller liknande? Verkligen inte, men det är nödvändigt för klubben för att dels kunna finansiera Espai Barca, men också för att kunna växa. Vill också säga att även jag har alltid tyckt om Barca extra mycket just för dess historia, men samtidigt ser fotbollsvärlden helt annorlunda ut idag och man måste anpassa sig efter det. Historian och dem val klubben tidigare gjort kommer ju alltid finnas kvar, visst ? Vi kan vara stolta över det. Ser folk säga att dem hellre ser oss vara ett mittenlag än att klubben utvecklas och visst så får man självklart tycka, men frågan är om man verkligen tänkt genom en sån kommentar? Att öka intäkterna handlar inte bara om att kunna köpa dem bästa spelarna utan också kunna behålla det vi faktiskt har. Spelare som Messi, Neymar och Suarez sitter på otroligt höga löner och i takt med att andra klubbar blir rikare och kan erbjuda ännu högre löner blir det svårare för oss att behålla dem. Lägg även till att La Masia knappast drivs gratis, klubben måste ju satsa pengar även där och i en tid när engelska klubbar kan erbjuda lukrativa kontrakt även till juniorspelare så blir även detta mer kostsamt att driva. Men okej låt oss dra in på all reklam, skrota Espai Barca, sälja våra största spelare, banta ner La Masia ännu mer, då kommer vi garanterat vara ett mittenlag men är det värt det? Det tycker inte jag, personligen tycker jag om bra fotboll och vill att vi ska ha dem bästa förutsättningarna för det, kräver verkligen inte titlar varje säsong men vi ska vara med däruppe. Nu blev det här inlägget väldigt mycket längre än vad jag hade tänkt, men försökte förklara lite mer varför jag tycker som jag gör. Blir ändå mitt sista inlägg här för ett tag, får se om jag kanske ångrar mig längre fram. Visca Barca!
Barcelona LennyRomario
2016-07-10 11:00
Inte mer än ett par dar sedan jag skrev ett inlägg om att Noam Chomsky må ha rätt, idrotten är ett utmärkt redskap för att få folk att inte lägga sig i saker som faktiskt betyder något. Vi slänger oss med ord som propaganda och orättvisor kring något så trivialt som Messi vs Ronaldo. Och sen går alltså Barto ut och gör något än värre än så. Om nu folk ska engagera sig, stötta något som betyder något, så är det väl fan inte support för en multimiljonär som blivit dömd (villkorligt dessutom ) för skattebrott. Weareallmessi? Som om han vore någon slags politisk flykting som kämpar för en friare och bättre värld, och vi måste alla visa världen att vi är förenade i hans kamp. Det här måste vara det mest meningslösa och dumma upprop jag någonsin hört talas om. Inte ens om Messi efter överklagan visar sig vara oskyldig rättfärdigar det uppropet. För vem är det riktat till? Vem ska bry sig, vem ska engagera sig i en multimiljonärs villkorliga straff för skattebrott? Patetiskt. Hela världen skrattar åt oss, med all rätt. Eftersom alla vill jämföra Ronaldo och Messi, tänk er att det varit tvärtom. Real gör ett upprop för Ronaldo...... Precis. Så jävla illa är det.
Barcelona Den vise mannen
2016-07-10 10:34
ZhzZhzhzzhzzoxxxtZhh
Barcelona Den vise mannen
2016-07-10 10:28
Zxp
Annons: