/spanien/barcelona/forum/5156.aspx/spanien/barcelona/forum/5156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-02 23:29
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Alla kanske inte har råd med ett vanligt knegarjobb i en klubb som Manchester eller varför inte Atletico haha

Nej men jag håller med, det är en sak att sitta på bänken i premier league eller primeran, men i franska?

Sen hejade jag självklart också på PSG och ännu mer efter den bedrövliga domarinsatsen. Tycker Chelsea spelade stundtals riktigt bra dock men vidrigare klubb får man leta efter. Kändes ännu skönare att det var just 3 engelsmän som blev rundade av Pastore! :D Där har du överskattning på hög nivå! (engelsmännen allstå)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-02 23:24
@Vampíro:

Det är såna spelare som värda 50 miljoner euro.. Jag har drömt om honom i 2 säsonger i vår tröja. Jag skulle lätt ge bort Alexis + 15 milj euro mot Reus.

Lugn grabbar, vi kommer inte ens kunna värva en Atom av hans vikt eller någons annan spelare ändå..
(Jag drömmer lite bara)
2014-04-02 23:21
@Rambla~:

Du säger "klubb", det säger jag med, medan vissa andra behandlar det som företag. (SJälv tror jag att det var just därför som don Pep lämnade, iallafal EN av orsakerna) Det är nog där problemen ligger vilket jag kan förstå till viss del. Tyvärr är det den utvecklingen fotbollen tagit med alla miljardärer med för mycket fritid och spanska maffiabossar som är knytet till regering och rättsväsende *host host*
2014-04-02 23:20
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Jag förstår inte att spelare som Lucas kan acceptera bänken i Psg.
Han skulle lätt kunna spela vilket lag som helst med hans speed och teknik.

Han kanske har en stor familj att försörja som Thiago S.

Jag hejade idag på Psg för att jag anser att de är lättare att slå ut än Chelsea. Det enda Chelsea kom med var sitta lågt och försöka kontra eller långa bollar. Men När Psg har lirare som Thiago S funkar inte taktiken..

Missförstå mig inte, jag gillar inte Psg heller.
Barcelona Rambla~
2014-04-02 23:17
*hjärta* Puyis krull Tyvärr, men i en klubb som Barca, det gäller även Real Madrid, så styrs det sportsliga uppifrån. Alltså ledningen tillsammans med den sportsliga ledningen tar de avgörande besluten. Ibland har man en bättre sportslig organisation, som tex med Txiki, och ibland har man ett flöte som den nuvarande.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-04-02 23:13
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Kollade matchen och måste säga att det blev en jävla skillnad med Lucas på plan istället. Pastore, även han såg riktigt het ut men giganten måste ändå vara Lavezzi tätt följd Veratti. Cavani och Zlatan gjorde mig riktigt besviken idag, förstår inte varför Zlatan hypas som han gör när det är helt andra lirare som bestämmer vad för dag PSG ska ha
Barcelona Vampíro
2014-04-02 23:12
Marco Reus, vilken underbar spelare. Total värdsklass. Hoppas Dortmund kan komma tillbaka nästa år då de fortfarande har ett par riktiga toppspelare samt en mycket skicklig tränare. Man unnar den klubben det.
Barcelona Migueli
2014-04-02 23:11
PROFETEN PUYOL Dem gjorde ju 2 mål efter att han byttes ut. Deras kantspel blev även bättre när Lucas kom in och Cavani gick in i mitten. Men det är sant svårt att säga att ett lag blir bättre utan Zlatan.
2014-04-02 23:08
@Rambla~:

Nånting har hänt sen dess men jag är ändå oerhört imponerad av vad Tata lyckats göra med laget med tanke på förutsättningarna. Visst vi är inte Atleti, men laget spelar ändå bra och han verkar ha stjärnorna i styr, Får hoppas att han får mer fria tyglar nästa säsong, om han väljer att stanna vilket han måste :)
Barcelona PROFETEN PUYOL!
2014-04-02 23:04
@socccerfan1:

Eller så är det Dortmunds avsaknad av Lewy som får Pepe att framstå som "bra"?
Barcelona Migueli
2014-04-02 23:02
Rambla Aa hon har nog tjänat en del på att följa runt Zlatan i mer än 10 år nu.
Barcelona Rambla~
2014-04-02 23:01
PROFETEN PUYOL! Hur menar du? I vilket inlägg? Sorry, blev lite mycket nu?
Barcelona Vampíro
2014-04-02 23:00
Håller med angående Luiz, han är helt värdelös som mittback. Han känns som en P12 spelare på steroider, stark som fan men ingen hjärna och han rör sig lite som han vill. Noll speluppfattning och positionsspel så nej tack till honom. Väljer Mascherano alla dagar i veckan.
Barcelona Rambla~
2014-04-02 22:59
Migueli Ja du, kan hon ha något annat mer av intresse att säga? Ytterst tveksamt. Förtidspension kanske?
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 22:58
Hjärta - pratar du med dig själv?

Att vi förlorar mot jumbo lagen har med motivationen att göra trots det vilka ligger bäst till i tabellen?.
Barcelona PROFETEN PUYOL!
@Rambla~:

Sarkasm?
De säger samma sak på Sky Sport att Psg blev bättre när Z bytes ut mot Lucas.

......Han kanske hade känningar..
Barcelona Rambla~
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat Förlusten mot Valladolid räddade nog vår säsong, en nyttig förlust där alla insåg allvaret efter den. Sen dess har hela laget skärpt till sig.
Barcelona FCB_Messi
2014-04-02 22:57
Någon som har sett det nya tv-programmet på TV3 , trolljägarna ? Undra om dom letar upp el pasillo också ?
Barcelona Migueli
2014-04-02 22:56
Rambla Hahaha jag undrar vad hon ska göra när Zlatan lägger av? Finns en hel del människor som henne i media som kommer vara sysslolösa när han lägger skorna på hyllan.
Barcelona Tatinho
2014-04-02 22:56
Vad säger ni om Psg bänk idag då ?
Zlatan skadar sig och in kommer Lucas. Cavani tar nr 9 rollen och lille Lucas går ut på högerkanten.

Sen så skadar sig även Veratti och då kommer Yohan Cabaye in och det sista bytet där Lavezzi går ut och in kommer Pastore och jävlar vad han bjöd på fotbollsgodis.

Psg har en en så bred och stark bänk så det spelar knappt någon roll om någon skadar sig. Självklart blir det tufft om Zlatan försvinner, but you know what i mean.
Barcelona Vampíro
2014-04-02 22:55
s# Varför är det tröttsamt? All media lägger fokus på honom inför matchen och hypar honom som fan så fort han gör mål i ligan. Så det är klart man ska få kommentera att han gör ännu en svag match i CL-slutspel. Paris var bättre när de fick in mer fart i anfallet istället för en statisk center.
Barcelona Rambla~
2014-04-02 22:53
s# Eller om vi vänder på det? Ännu mer tröttsamt hur allt alltid ska kretsa kring Zlatan även när det inte ens är befogat. Fast det är klart, alla kan vi inte vara en Wegerup och leva sitt liv efter vad Ibra säger eller gör. :)
2014-04-02 22:52
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

ja men hur kassa är inte Barca som förlorar mot ett jumbolag då? ett lag som Valdes har större inkomst än alla 11 motståndare tillsammans.... snälla tröttsamt att jämföra matcher. speciellt med tanke på hur jämna clasicona varit
Barcelona NoGo™
@Ronaldinho the original

Angående Luiz :P

Not signing David Luiz is worth the transfer embargo. Enough said.@RafaelH117
Barcelona barca!54
Jag tror Barcelona kommer lyckas överklaga fifas dom Här är statement från barcelonas hemsida emot fifas dom. According to the official statement released by FIFA, the Royal Spanish Football Federation has also been sanctioned the transfer of international minors. The statute that FCB allegedly infringed upon is intended to protect minors from the actions of sports clubs that incorporate players without ensuring the required attention necessary for proper development, FCB itself does guarantee the development of its players through the model of La Masia. La Masia’s model incorporates educational training programs, accommodation, meals, medical care, attention to the needs of children and sports development plans. FCB forms people before athletes, a fact that has not been considered by FIFA, which applies a penalty criterion that ignores the educational function of our training program. All FCB players have always had their federal licenses as required by the respective federations. All of them at all times. Some of the players affected by FIFA’s ruling have even been called up by the Catalan Football Federation to participate in the regional championships with the Catalan team. Since this process was started by FIFA, the federation licenses held by the affected players have been withdrawn and they have not featured in official matches. Thus, there has been no non-regulatory participation in athletic endeavours by any of the aforementioned players. FC Barcelona has not breached any civil law and all children who train at La Masia are legal residents in the country. Players whose federal licenses have been nullified by FIFA have had the option of continuing in the Club, which is committed to ensuring their education, in order to avoid social harm, despite the fact that they are banned from featuring for FCB. No player of FCB is in an administrative irregular situation. FCB has communicated the need to revise the regulations intended to protect minors on various occasions to FIFA. The intent is to make said regulations more effective. FCB’s development model has always received the express recognition of FIFA, La Masia has always been used as an example of good practice. FCB’s candidates for the Ballon d'Or is an example of FIFA’s recognition of our sports training and development procedures. FCB’s training model aids the families of many players to integrate into society. In Catalonia alone it is estimated that 15,000 underage players born outside of Spain and registered with their federation who, according to the criteria used in this case by FIFA, would have to be considered to be in a similarly unauthorised state. For all the above mentioned reasons, FCB will be presenting the corresponding appeal to FIFA and should it be necessary, take the resulting resolution to the Tribunal d’Arbitratge de ‘Esport (TAS). FCB will also demand the relevant interim measures needed to preserve the Club’s rights, amongst which are those along to it to sign players in transfer windows.
Barcelona socccerfan1
2014-04-02 22:50
Asså.. Reals försvar idag.. Pepe.. Sjukt bra tyvärr.. Cristiano.. Ett skämt
Ronaldinho the original
2014-04-02 22:50
JohnnieWalkerBlue (Chelsea) 2014-04-02 22:44 Hmm kom precis på, om inte Barca får köpa spelare nu i sommar betyder det att vi måste dras med Luiz nästa säsong också? ....
Barcelona Rambla~
2014-04-02 22:47
Hehe, tvåfotaren av Pastore i ena hörnet av straffområdet på en stabbig Lampard är verkligen ögongodis.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-02 22:46
Hjärta

Barcelona 2-1 Real Madrid
Real Madrid 3-4 Barcelona

Real Madrid 0-1 Atletico
Atletico 2-2 Real Madrid

i rest my case
Annons: