/spanien/barcelona/forum/515.aspx/spanien/barcelona/forum/515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
3/15/2017 12:39
Deulofeu Problemet med Messi som 10:a är att han måste börja hjälpa till i försvarsspelet. Vi måste vara 3 i mitten när vi försvarar. Jag tycker att vi borde värva Azpilicueta som högerback. Dembele eller Douglas Costa som högerytter. Om vi värvar en snabb ytter, ute till höger, behöver vi någon stabil bakåt. Azpilicueta kan dessutom spela i en trebacks-linje. Angående mittfältet så är Weigl en spelare som jag gärna hade sett hos oss. Ska vi spela 4-2-1-3 måste våra 2 sittande mittfältare vara lite snabbare för att kunna täcka ytor. Kante hade varit perfekt bredvid Busquets men Chelsea kommer aldrig att släppa honom. Ter Stegen - Azpilicueta, Pique, Umtiti, Alba - Weigl, Busquets/Rakitic - Dembele, Messi, Neymar - Suarez
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
3/15/2017 12:25
Nästan alla här var jätte nöjda med de värvningar som gjordes sist och ledningen hyllades. Nu är det lätt att vara efterklok, nu när värvningarna mer eller mindre misslyckades eller de togs inte om hand på ett bra sätt av Lucho.
Barcelona ElRaval
3/15/2017 11:57
såg precis nasris utvisning efter vardys förstärkning. vart är lagerbäck och resten av Sverige nu?
Barcelona Deulofeu
3/15/2017 10:58
Gabriel

Efter vår remontada får vi nog ändra oss alla och lära oss en gång för alla att Gunde har rätt

" Inget är omöjligt!

Drömmen lever...

Ha ha
Barcelona Gabriel
3/15/2017 10:33
Deulofeu Haha that dream tho. Sa faktiskt samma sak igår. Drömma kan man! Realistiskt sett har jag svårt att de oss ro hit ens någon av dem tyvärr. Dembele däremot, en annan femma. Underbar spelare och byter vi formation till 3-4-3 så finns det uppenbarligen en plats till honom.
Barcelona Deulofeu
3/15/2017 10:07
Gabriel

Varför välja vi tar båda!

Sälj resten av mittfältarna i truppen

Bredda med la masia

Thiago----------Verratti

---------Busquets-------

S.Roberto------Alena

-------------samper----

Nu kör vi!
Barcelona Deulofeu
3/15/2017 10:04
Herregud vilken sommar det kommer bli i vår klubb total kaos och vi kommer att länkas ihop med i stort sett varenda spelare där ute.

Ingen tränare klar.

Inget spelsystem klart.

Om Messi stannar så verkar han ju vilja spela i nummer 10 rollen på riktigt bakom Suarez.Det är ju otroligt spännande han kommer ju krossa alla målrekord på den positionen.

Han behöver i såfall snabba spelare att slå bollar på Neymar till vänster är ju given men borde vi inte gå all in för Dembele redan nu.

Han gör ju nästan lika mycket poäng som Neymar redan och han fyller snart 20 och har gått riktigt bra i champions league.

Ska Messi spela i den rollen krävs i princip två stycken mittfältare med lite koll bakåt.

I dagens trupp skulle det väl funka med Busquets ihop med Rakitic.
Gillar tanke med Rakitic lite längre ned i banan då han har en fin fot.

I så fall skulle vi även gå för Bellerin och laget skulle se ut som följande.

Neymar------------Suarez-----------Dembele

-----------------------Messi------------------------

-----------Busquets----------Rakitic------------

Alba--------Umtiti------------Pique------Bellerin

---------------------Ter Stegen-------------------

Detta är väl kanske det troliga scenariot men skulle inte göra ont för mig iallafall.En ny högerkant och mycket snabbhet på kanterna generellt!

En lite större revolution jag även gillar men blir lite väl mycket fifa/fm men skulle kunna vara realistisk om vi lyckas rensa truppen rejält och skeppa en hel del folk till Kina...

Anfallet precis likadant... Alltså bör vi köpa Dembele hur vi än väljer att spela!
Han är en av de allra bästa i europa för sin ålder och vi bör ej vänta.Dessutom är han extremt flexibel.

Mittfältet i denna lite smålöjliga dröm består av trion

Thiago--------Verratti

---------Busquets-----

För att ha råd med denna är det många som får stryka på foten Arda,Gomes,Paco,Rakitic samt Mascherano

Då har jag tänkt mig en trebackslinje där Neymar och Dembele får jobba efter kanten en hel del.

I backlinjen ser vi

Umtiti--------Pique----------Marquinhos

Klart intressant men nästa omöjligt att värva två från PSG en från Bayern och guldklimpen från Dortmund.

Som backup skulle det bli lite snålare men alla i denna elvan har en bra ålder och ska spela mycket.

Jag räknar med att b-laget tar klivet upp och då ska man bara sno någon spelare därifrån vid behov.Tex Cardona som är lite lik Suares har mäktat med 10 mål och 5 assist.Bättre att plocka in en het anfallare från b-laget än en kall spelare från bänken typ Paco.

Tätt samarbete mellan a samt b-lag.

Jag tror faktiskt vi kommer att få se 3-4-3 i fortsättningen de nya mittbackarna tyder på det.

Marlon 185 cm självmål senast i b-laget...
Mina 195 cm kommer Januari nästa år.
Bueno 189 cm nyss värvad till juvenil a.

Alla mittbackar

Hopas på en skön lott på fredag men jag vet ju hur det brukar vara...

Barcelona Gabriel
3/15/2017 10:02
Om vi leker med tanken att det faktiskt skulle vara möjligt att köpa en av Verratti och Thiago, vem föredrar ni då? Shit, själv bet jag inte. För 3 år sedan hade jag svarat Thiago enkelt men nu har det nästan svängt över till Verratti sedan Xavi lämnade. Tycker att Verratti är det närmsta man kan komma till en ny Xavi i dagens marknad. Thiago känns typ som en hybrid av Xavi, Iniesta och Ronaldinho. Thiago är också en lyxspelare och jag hade blivit skogsglad om vi köpte tillbaka honom men jag tror vi behöver Verratti mer.
Barcelona Nemesis 10
3/15/2017 08:59
Cadena SER: Barça planning to bring Thiago Alcántara back from Bayern
Robert Fernandez is reportedly planning a spectacular move to bring the midfielder back to Camp Nou

Hoppas verkligen det stämmer, bästa nyheten på länge.
Barcelona Nemesis 10
3/15/2017 08:46
@neymar JR || Cillessen #1:

Om Unzue tar över i sommar så har jag nästan inget hopp kvar för våren klubb tyvärr. Vad ska han göra för förändringar? Han kommer ju bara fortsätta på samma spår som Lucho. Jävla idiot ledning, ursäkta men jag är så trött på den här ledningen att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
Barcelona Illusionista
3/15/2017 07:39
Tänker er om detta var Suarez eller Neymar? Herre min Gud!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
3/15/2017 05:54
Cover: "Unzue Totally Wins" - Barça board appreciates him and it is most likely that Unzue will replace Luis Enrique #fcblive [sport]
Barcelona Xaviesta
3/15/2017 01:13
El Pistolero Och Suarez i mitten och sen ner med Messi på Xavis gamla position. Behåll Lucho över nästa säsong då varken Iniesta eller Messi har något befintligt presspel och släng in Rakitic bredvid Busquets för extra rivighet, flytta ner Mascherano bakom Pique och Umtiti i en libero-roll framför Ter Stegen och chocka hela världen nästa säsong. Ingen kommer se liberon komma och tom Beckenbauer själv kommer att sätta kaffet i halsen!
Barcelona Johansamo
3/15/2017 01:07
Osmane dembele grymt
Barcelona El Pistolero #9
3/15/2017 01:04
Barça want a potent forward and are interested again in Borussia Dortmund's Ousmane Dembélé (19) @mundodeportivo Get in! Neymar o Dembele på kanterna med deras fart o finess, lycka till att stoppa dom två.
Barcelona Xaviesta
3/15/2017 01:03
Coach Pep Yep. Men vi vet alla att det kommer bli Gerard López ;)
Barcelona Coach Pep-
3/15/2017 00:56
Xaviesta

Rijkaard, Wenger, Allergi och Conte.

Första April kom tidigt i år. :P

El Pistolero

Verkar som att ledningen har gjort någonting rätt på den fronten. Katalaner är inte kända för att vara särskilt festliga av sig men när det väl kommer till kritan så kan dom också. Back in the days höll Camp Nous kurva hög internationell klass på decibelskalan. Synd bara att man inte får använda bengaler längre.
Barcelona Gabriel
3/15/2017 00:51
Även om jag hade älskat att se Thiago återkomma till oss och blev fullständigt vansinnig den dag vi sålde honom så har jag tyvärr väldigt svårt att se det hända pga av en del olika orsaker. För det första så är han en av Bayerns viktigaste spelare, om inte kanske tom den absolut viktigaste, åtminstone så är han definitivt en av grundpelarna i detta Bayern München så Bayern lär knappast släppa Thiago i första hand.

Och när det gäller Thiago själv så har jag även där svårt att se varför han skulle vilja lämna. Han är otroligt älskad i Bayern München och uppskattad precis på det sätt som han aldrig blev i Barcelona. Varför skulle han vilja lämna ett stabilt Bayern München som är - tillsammans med oss och Real Madrid ett av de 3 bästa lagen i världen? Tvärtom så verkar Thiago trivas som fisken i vattnet i Bayern München och jag ser inte alls varför han skulle vilja lämna dem. Men visst vi kan väl fortsätta att drömma att Thiago ska pissa på klubben som trodde på honom för att återvända till klubben som inte gjorde det.

Lär inte hända tyvärr. Det är bara att inse och acceptera att Thiago numera är och lär förbli en Bayern München spelare i resten eller åtminstone merparten av hans resterande karriär.
Barcelona Barca Barca
3/15/2017 00:34
Jag läser lite runt på Mundo och sport. Verkar som om, enligt dessa tidningar, att Barca vill köpa tillbaka Thiago och Bellerin. Köper vi tillbaka dessa två kommer jag åka ner till Barcelona och kidnappa någon från Bartomeos familjemedlemar och be han lämna sin post i klubben, tillsammans med hela juntan. Helt seriöst, hur jobbar denna ledningen ? Varför skeppar vi iväg, speciellt Thiago för att sedan få panik o värva tillbaka honom. Varför kastade vi Thiago ? jo för att satsa på Cesc, hur länge varade den satsningen ? EN säsong, för sedan försvann han också. Här står vi med Arda och Gomes, och jag menar allvar att dessa två får mig att sakna Cesc. Jag ger upp. Helt ärligt skulle jag bli överlycklig om Thiago kom hem igen, men fyfan vad misslyckad policy vi har, vad sänder det för signaler till övriga ungdomar ifall vi nu värvar hem Thiago och Bellerin ? Nä, nu längtar jag tills denna ledningen försvinner.
3/15/2017 00:29
[QUOTE=Coach Pep-]Un dia de partit, A gol nord vaig anar Només entrar la grada, em vaig enamorar El cor em bategava, no em preguntis per Que, del Barca soc supporter Sempre, T'animaré! Fan vad sköna låtar vår nyinstiftade kurva sjunger. Ingen aning vad det betyder, men det låter bra. ;D [/QUOTE] Fan på tiden att det är bra stämning på Camp Nou. Fullständigt koka som aldrig för mot PSG, var chockad haha!
Barcelona Xaviesta
3/15/2017 00:24
Ja, Allegri hamnar på samma lista som Wenger och Rijkaard för mig. Inte en fetchans. Jag skrev tidigare idag att jag inte vet vem jag vill ha riktigt men ibland fantiserar jag om hur det hade blivit om Conte hade fått sätta 3-backslinjen hos oss. Men av någon anledning så går alla bra tränare på oljejakt i England dessa dagar. Notera att jag inte säger att jag vill se italienaren träna oss nästa år och att jag ör medveten att det hade även varit snudd på omöjligt att se honom här redan till nästa säsong även om klubben velat. Jag säger bara att jag är lite nyfiken på hur han hade satt försvaret och presspelet hos oss då vi har en gammal vana av presspel från tiden innan Lucho samt att alla tränare vi haft senaste decenniet har mixtrat med 3 backslinje på ett eller annat sätt, stundtals lyckade försök och stundtals katastrofala. Conte är väl bäst på detta i världen om han har rätt material för det. Fast nä.. äsch. Back to topic: glöm det Rambla. Ingen jävla Allegri här tack :)
Barcelona Coach Pep-
3/15/2017 00:14
Un dia de partit, A gol nord vaig anar
Només entrar la grada, em vaig enamorar
El cor em bategava, no em preguntis per
Que, del Barca soc supporter
Sempre, T'animaré!

Fan vad sköna låtar vår nyinstiftade kurva sjunger. Ingen aning vad det betyder, men det låter bra. ;D
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
3/15/2017 00:00
@El Pistolero #9:

Det närmas vi kan komma Iniesta när han får spela på mitten också.
Är fullkomlig kär i den spelaren.
Barcelona Coach Pep-
3/14/2017 23:48
@Rambla~:

Om Xaviesta blev triggered av att jag nämnde Wenger så satte jag just kvällsteet i halsen.

Kom igen Rambla, mer trögflytande fossil än Allergi får man leta efter. :P
Barcelona Gio Style
@Kung Messi (#Sarri):

Ja för att Sevilla är det enda Sampaoli lyckats med eller? :)
Han vann Copa America med chilenska landslaget. Han tog också över när Chile var på väg att missa förra VM:et och styrde upp saker och ting.
Innan det vann han Copa Sudamericana med Universidad de Chile, den enda kontinentala titeln en chilensk klubb tagit under modern tid typ. Lyfte fram spelare som Eduardo Vargas, Aranguiz och Diaz där dem två sistnämnda gör det väldigt bra i Europa.

Hur bra är Sevillas trupp egentligen? Tar du position för position är den ju klassen sämre, detsamma gäller Chiles trupp.
Med tanke på fotbollen han lyckas få sina lag att prestera så blir åtminstone jag våt av tanken på hur pass bra vi skulle kunna spela under hans management.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
Då blir det Valverde då alltså. Jag kan inte se någon annan. Varken Bu eller Bä för mig. Har inte så stor koll, någon som har bättre koll, är han Barca-material? 20 matcher på 80-talet kanske har gjort större avtryck än vad man tror?
Barcelona Visca el Barca 17
3/14/2017 23:45
Alla som vill ha Wenger kan tänka på det här:

Leicester har nu nått längre i både ligan och nu CL än vad Arsenal mäktat med på 12 samt 7 år.
3/14/2017 23:41
Kolla Ousmane Dembeles speed o beslutsfattande här. Vilken passning. Gärna i Barça en dag.
3/14/2017 23:39
[QUOTE=Rambla~]Jag står fast vid Allegri som nästa tränare. Tror att italiensk organisation och taktisk flexibilitet hade tagit oss till nya höjder som lag. Fast det kan man ju så klart drömma om att denna ledning ens tittar åt det hållet. [/QUOTE] Har kollat en del Juve denna säsongen (främst för att se Dybala) o har nästan somnat varje gång. Effektiv resultatsinriktad fotboll som hade fått dig o många Culés som vill bli underhållen att deppa.
Kung Messi (#Sarri)
3/14/2017 23:31
Annons: