/spanien/barcelona/forum/514.aspx/spanien/barcelona/forum/514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2017-05-01 07:18
Sägs att vi är väldigt nära ett köp av Theo från A.Madrid. Men varför behöver vi en till vänsterback, räcker det inte med Alba och Digne? Står även att han ska ersätta Matthieu, men är inte han mittback i grunden, är det då inte bättre att värva en ny mittback som ersättare? Varför börjar man ens värva spelare innan den nya tränaren är klar?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-01 03:41
Nouri (nr 8) som jag vill se i Barça inom en framtid med storshow för Ajax Jong igår. Har hintat om denna fantastiska talang förut här. Som klipp o skuren för Barça. Kolla vändningen i minut 1.06.
Barcelona Katalano
2017-05-01 02:57
Bollinnehavet

Dina funderingar påminner mycket om mina egna, men slutsatserna skiljer sig. Gomes har som du skriver inte varit speciellt bra. Trög i spelet nämner du, vilket är huvudanledningen till att jag själv tycker att han inte är rätt för Barca. Åh andra sidan så nämner du Suarez som kvick i steget och det är var jag är mer ute efter, dessväre så har han för lite rörelse utan boll, han tar mycket felbeslut när vi inte är i anfallsläge mm. Jag vill inte döma ut Suaez riktigt ännu, tror också han har potential under en annan tränare, men det kan jag inte säga om Gomes.

När vår nye tränare är på plats och visat vilket taktik han vill ha på mittfältet blir det lättare att säga vilken spelare som passar bäst, men jag vet i alla fall vilka jag hade valt utifrån det mittfältspel som jag önskar.

Barcelona Bollinnehavet
2017-05-01 01:58
@Katalano:

Angående Pogba så tänker jag att han iallafall är bättre än Rakitic och borde därför gå rätt in i vår elva, även om jag inte vill ha honom.

Jag förstår att man kan reagera på det jag skrev om våra nuvarande mittfältare. Jag älskar verkligen Sergi Roberto och skulle gärna sett honom sno lite speltid utav Rakitic redan denna säsong. Han är dessutom den typen av mittfältare jag vill ha på vårt mittfält men frågan är om han är tillräckligt bra för att klara sig en hel säsong som startspelare? Han har ju iofs överraskat, chockat och överbevisat mig tidigare så han bör väl nästan göra det igen :)

Att jag inte håller Rafinha högre än rotationsspelare är helt enkelt för att han (hittills) har varit för skadedrabbad. Annars tycker jag att han har varit riktigt bra när han väl har spelat.

Kvar är då Gomes och Suarez. Gomes har potential även om han har varit skitdålig överlag hittills. Men jag tror att med en annan tränare och lite schystare uppgifter för våra mittfältare så kan Gomes mycket väl knipa en mer permanent startplats hos oss, även om han har sett riktigt trög ut hittills haha. Och Denis Suarez, jag vet inte varför ärligt talat men jag tycker att han har sett helt grym ut. Och det känns som att jag är ensam om att tycka det. Han har gjort sina misstag men jag tycker mig se något riktigt stort i honom och jag kan inte riktigt sätta fingret på det än. Han är kvickare i steget än dom andra och får han bara spela i en taktik som inkluderar mittfältet i spelet så tror jag att vi har en kvick liten tikitakalirare i Suarez.

Men trots att jag tror en del på både Gomes och Suarez så anser jag ändå att det behövs en riktig stjärna in. Om man nu inte kör en Pep-variant och säljer tex Rakitic och Gomes och sedan gör braksuccé med Alena och Samper :) Det hade varit det finaste!
FCB- Culé master
2017-05-01 01:55
@FC Tiki-Taka:
Alexis bludclot sanches
2017-05-01 01:55
När Busquets får bollen, varför är Gomes och Rakitic så långt ifrån honom? Gomes till o med löper ifrån honom. En annan spelare än Busquets här hade tappat bollen, vad är det för taktik? Eller är Gomes och Rakitic helt enkelt pantade? Så isärdraget mittfält, sjukt.
Kataloni
2017-05-01 00:58
Grande Pedro. Synd att la Masia inte producerar längre.
Barcelona Iniesta70.
2017-04-30 23:39
Katalano

Håller med angående Roberto. Lägg till all A-lags tid han fått den senaste säsongen, visst, det har varit som högerback (för det mesta) men den tiden är ovärderlig för grabbens rutin. Dessutom har han verkligen klivit fram i de stora matcherna och satt sin signatur på tillställningarna, så psyket är det inget fel på.

Men, det känns som många ser förbi honom, han är väl inte tillräckligt spektakulär i sitt spel. Han har det där "hemska" enkla spelet i sig. Och ett sjuhelsikes driv med bollen!

För inte allt så längesedan så blev han närmast halshuggen av pöbeln då han skulle ta fart utanför eget straffområde och driva förbi en motståndare, blev av med bollen och det hela slutade med ett mål i arslet.
I klassikern senast så hamnade grabben i ungefär samma läge, nu mot Marcelo, i slutsekunderna av en match vi helt enkelt var tvingade att vinna för att ha en realistisk chans att komma i kapp. Han tog satts igen och började driva....ja, det gick lite bättre den gången som alla kanske minns....

Nåja, ska inte älta för mycket om Roberto, det börjar bli lite "cry wolf" varning på mina inlägg om den unge herrn'. Folk börjar sucka o scrolla...:)

Barcelona Reymar
2017-04-30 23:29
@Zaviolah *Catalunyan Freedom*:

Så du anser att Iniesta är en grovjobbare? Sen tror jag inte du har så mycket koll på Verratti och Eriksen. Förutom att vara passningsskickliga så tar dom även grovjobbet, Veratti är ju bättre defensivt än Rakitic och Gomes medans Eriksen är en av spelarna som täckt mest ytor i PL.
2017-04-30 23:10
Och på tal om högerbackar till oss. Ricardo Pereira i Nice är bland dom bästa högerbackar jag sett denna säsong. Bellerin har ingen chans i jämförelse.
2017-04-30 23:06
Det har aldrig funnits ett bättre läge att övertyga Verratti att lämna PSG för oss. De förloa nyss mot Nice med 3-1 o ser ut att ha tappat ligan till Monaco. Lägg där till hur dom åkte ur CL. Som sagt, övertala honom nu i dagarna och hosta upp pengarna i sommar. VAMOS.
Barcelona Katalano
2017-04-30 22:47
Bollinnehavet

Kan tyvärr inte ge många andra förslag jag skulle stå bakom då jag följer andra lagen i Europa alldeles för dåligt. Paul Pogba har dock inte alls imponerat på mig och skulle inte passa för oss. Just United följer jag då 4/5 kompisar är United-fans.

Jag reagerar på det du skriver om våra mittfältare, att Gomes och Suarez kan komma att växa till startspelare men att Rafinha och Roberto förmodligen endast kommer att vara rotationsspelare för oss. Jag håller i nuläget Roberto högst av dem alla. Jag tycker att man bedömt honom orättvist tidigare då han fått hoppa in istället för Xavi/Iniesta och det är klart att han inte gjort det lika bra som dessa. Men nu när han kommer jämföras med Rakitic/Gomes så menar jag att han kommer imponera. Han har La Masia och Tiki takan i sig mycket mer än de övriga spelarna.

Med detta sagt så tycker jag att förutom Arda så borde 1/2 övriga spelare lämna för att göra plats åt Alena och förhoppningsvis Samper. Det är redan idag för många mittfältare vilket gör att Lucho roterat alldeles för mycket denna säsong så alla får spela. Dessutom krävs en tydligare "hierarki" bland mittfältarna. För mig får Rakitic och Gomes gärna lämna, men även antingen Rafinha eller Suarez. Rafinha pga hans skadeproblem, Suarez så jag inte riktigt ser honom komma ut i sin fulla potential på centrala mittfältet. Han skulle nog blomma ut mkt mer på en ytterposition och det behovet har vi inte i lika hög grad.
Barcelona the cameroonians
2017-04-30 22:24
[QUOTE=Felix-Forca Barca!]The Cameroonians - måste bara fråga: Hur har du fått all den grymma insyn du har? Bor du i Barcelona, eller vilka sidor följer du osv? Otroligt bra koll!! [/QUOTE] Jag önskar att jag bodde i Barcelona, men tyvärr - så är icke fallet. Insynen får jag dels genom att följa en massa olika journalister och katalaner på twitter, dels genom att läsa artiklar och rapporter, och såklart krävs det lite tid och egen analys för att komma till egna slutsatser. Jag har gjort detta sen 2007 så lite åsikter och tyckande har jag allt samlat på mig. Och det är väl bra att "säga" i samband med detta inlägg. Det är mina egna ord och tankar som jag skriver, så allt som skrivs ska inte tas för en exakt sanning.
2017-04-30 22:10
För att fortsätta skrivandet kring akademin så kanske någon funderar kring satsningen och projektet Masia360. Det syftar till att stödja ungdomarna socialt, pedagogiskt och psykiskt och klubben har anställdt ytterligare 16 lärare och andra handledare för att utveckla dem som människor OCH idrottare. Totalt satsar klubben nästan €3,5 miljoner. Och det kan de ju behöva, för många kommer aldrig att ta klivet till proffsfotbollen, särskilt inte som det ser ut idag. Och det verkar ju ledningen vara väldigt medvetna om... Nåväl, allt är inte mörker. Det finns enormt duktiga tränare och spelare i akademin, U13- och U14-lagen är riktigt intressanta med flera riktiga pärlor. Och Barça kommer alltid att locka till sig duktiga ungdomar, så är det bara. Och någon ska väl kunna utmana etablissemanget och slå hål på fördomarna?
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-04-30 22:07
The Cameroonians - måste bara fråga:
Hur har du fått all den grymma insyn du har? Bor du i Barcelona, eller vilka sidor följer du osv? Otroligt bra koll!!
Barcelona Soko
2017-04-30 21:43
@Fuerza:
Det ser lovande ut men inte klart än. 7 poäng förre Getafe med 6 matcher kvar. Ett annat klassisk lag Levante är klar för La ligan. Inget rolig lag att möta för Barca . Hoppas bara att Getafe stannar i La Liga2.
2017-04-30 21:37
Förtydligande gällande den första delen; De riskerar tappa i taktiska/fysiska färdigheter eftersom det spelas en annan typ av fotboll i B-laget och då det är mycket fokus på resultat är det inte säkert att tålamodet och tiden finns att utveckla spelare i sista steget. Precis det som skett med Samper och nu har han hamnat i en omöjlig situation i en degraderad klubb utan idé och vision.
2017-04-30 21:27
Zaviolah Dilemmat med la Masia är tudelat. Dels eftersom spelidén inte längre genomsyras ända fram till B-laget, och det gör att spelarna riskerar att sakna taktiska/fysiska färdigheter när de ska ta steget upp från juniorfotbollen. Dels finns det ingen uttalad linje från sportledningen att Lucho ska använda sig av akademin, det går lika bra att titta utanför klubben och köpa in fringe-players. Nu gör Lucho ändå en viss insats, men det faktum att det är 6 år sen någon kom upp och etablerade sig i laget säger en del. Hade det inte varit för Fifa-banen hade inte heller Roberto varit kvar. Strategin för B-laget på senare år har varit att köpa talanger utifrån, låta dem spela ett år och sen låna ut dem. Denis, Alen, Marlon. Vi får väl se vad som händer med Aleña och Samper i sommar. Stämmer logiken så lämnar de på lån/säljs med buy-back.
Barcelona Soko
2017-04-30 21:22
Dost gjorde hattrick och är nu uppe i 31 mål, bara 2 mindre än Messi . Båda har tre matcher kvar. Dost har tre enkla matcher kvar. Dost är enda hotet mot Messi just nu. Trean Lewandowski ligger på 28 mål. Hoppas Messi vinner guldskon då han förtjänar det mer än någon annan.
Fuerza
2017-04-30 21:19
Katalanska Girona spelar i La Liga nästa säsong. Fina nyheter! :D De har varit otroligt nära de senaste åren. Nästa säsong har vi två bortamatcher i samma stad i princip (Espanyol + Girona). Den lyxen har vi inte haft sedan Gimnastic spelade i La Liga säsongen 2006/2007. Real Madrid å andra sidan har kunnat unna sig korta restider under flera års tid där MINST två andra lag har huserat i Madrid samtidigt men ofta tre (Getafe, Rayo, Atl. Madrid, Leganes). Läge att låna ut spelare till Girona tycker jag! Bartomeu & Co borde bilda starka band med klubben.
Barcelona FC Tiki-Taka
2017-04-30 21:09
@FCB- Culé master:

Troopz - Blud listen, Wenger is a fraud!
FCB- Culé master
2017-04-30 20:39
Nån annan som har popcorn och väntar på ArsenalfanTV?
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-04-30 20:25
Rambla Ledningen sköter ju den ekonomiska biten enormt bra gällande att balansera ekonomin. Problemet är ju nivån på de spelare som tas in...(Läs Mathieu, Douglas bla).
2017-04-30 20:16
Ska man komma till insikten av att La Masia numera endast är en viktig hörnsten gällande intäkter snarare än ett utav klubbens fundamentala ideologier för att fostra spelare och forma dom till grundpelarna i seniorlaget? Finns det någon ljuspunkt att se fram emot i framtiden?
Barcelona Rambla~
2017-04-30 19:54
Detta är alltså sedan tidigare vana affärsmän innan de tog plats i styrelsen som idag styr klubben. Fattar inte hur de kan tillåtas missköta ekonomin när det kommer till transfers in/ut utan att ställa till svars för det. Det är så dåligt om man jämför hur andra storklubbar drivs.
2017-04-30 19:28
Zaviolah Nej då, la Masia betyder i allra högsta grad något. Nämligen en garanterad intäkt när spelarna säljs. Pengar som kan användas till nya Ardas o Vermaelens. Klubben tjänade mer på försäljningen av Adama, Pedro och Thiago än man gjorde på Alexis, Cesc och Bravo. Ekonomi på hög nivå...
Barcelona Rambla~
2017-04-30 19:27
Alltså, jag tror Pochettino hade varit så bra för dagens Barca. Hade han bara fått med sig alla spelarna på sin spelmodell hade vi till att börja med fått ett organiserat försvarsspel. Anfallet med de tre där framme hade skött sig själva, han hade inte behövt peta speciellt mycket där, bara sett till att de tar sitt defensiva jobb och pressfolk när laget inte har bollen.
2017-04-30 19:23
[QUOTE=Illusionista]Detta är ju bara sjukt! [/QUOTE] Vi har garanterat en liknande klausul när det gäller Arda och Atletico. Inget konstigt egentligen, men så här i slutet av säsongen och med dem situation som råder så blir det ju draget till sin spets.
2017-04-30 19:17
the cameroonians Hållet absolut med om att Roberto hade gjort det bra, om inte bättre än Gomes. Men som vanligt numera (tråkigt nog) så verkar La Masia vara en blind spot i klubben... Dessutom ligger vi ju väl redan på -15 milj euros kommande transferbudget med tanke på att vi överbelastade den förra säsongen?
Barcelona Illusionista
2017-04-30 19:13
Detta är ju bara sjukt!
Annons: